مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان

مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان


اصطلاح «محتوا» در گذشته فقط به‌معنای کلمات نوشته‌شده بود.

با گسترش بازاریابی دیجیتال، معنای «محتوا» نیز گسترش یافت و طیف گسترده‌ای از موارد نوشتاری، بصری، ویدئوها و بسیاری دیگر را در بر گرفت. همین محتوا را می‌توان در پلتفرم‌های دیجیتال برای جذب مخاطبان مختلف به کار برد. بازاریابی محتوایی نوعی استراتژی بین‌المللی درونی است.
ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر پیشنهاد می‌کنیم به‌جای اینکه تلاش کنید مانند قدیم کسب و کار خود را با آگهی‌های بازرگانی و تبلیغات چاپی به گوش مشتریان برسانید، تولید محتوا کنید تا اعتماد مخاطبان را به دست آورده و درنهایت آن‌ها را به درب فروشگاه خود بکشانید.
در آمریکا بیش از ۲۵۰هزار شرکت تولیدی وجود دارد. اکثر تولید‌کنندگان با رقابت سختی روبه‌رو هستند. یعنی برندشان برای حضور در بازار و و افزایش فروش همیشه در حال مبارزه است. مطالعه‌ای انجام‌شده توسط مؤسسۀ بازاریابی محتوایی نشان داد که ۸۸درصد تمام سازمان‌های B2B و ۸۱درصد تمام تولید‌کنندگان از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند.
تولید‌کنندگان قصد دارند در سال ۲۰۱۶ تولید محتوا را ۷۴درصد در مقایسه با سال قبل افزایش دهند. اکنون اکثر تولید‌کنندگان بر قطار تولید محتوا سوارند و مهم است که شرکت شما نیز از قافله عقب نماند، وگرنه در رقابت شکست خواهید خورد. حقیقت این است که اگر شرکت شما در روند صنعت از فرصت تولید محتوا بهره نبرد، شرکت دیگری این کار را خواهد کرد و شما شانس جلب توجه مشتریان را از دست خواهید داد. در ادامه به برخی از فواید بازاریابی محتوایی می‌پردازیم:

این شما هستید که کنترل مکالمه را در دست دارید.
خوبیِ تولید محتوا این است که با این کار توانایی نقل روایات و داستان‌های خودتان را دارید. نوشتن دربارۀ صنعت، جریان بازار یا محصولات و خدمات جدید می‌تواند به شرکت شما کمک کند که درزمینۀ فعالیت خود به رهبر فکری تبدیل شوید. فقط یادتان باشد محتوا همیشه باید از قانون ۲۰-۸۰ پیروی کند؛ یعنی ۸۰درصد مطالب آموزشی/اطلاعاتی و ۲۰درصد تبلیغاتی.

محتوا تاریخ انقضا ندارد.
برخلاف تبلیغات سنتی، محتوای بهینۀ آنلاین (تنظیم محتوا برای نمایش در موتورهای جستجو) به‌سرعت منقضی نمی‌شود. جی بائر، رئیس مؤسسۀ Convince &Convert، دربارۀ محتوا می‌گوید: «این کار تولید اطلاعات سالیانه است که نظیر آن را در جای دیگری نمی‌توان انجام داد.»

یونا شبکه
مشاهده مطلب

مزایای بازاریابی محتوایی برای تولیدکنندگان، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، بهینه سازی سایت

تولید محتوا جامعۀ بزرگ‌تری را جذب می‌کند.
کسب و کار شما هر چه که باشد، افزایش مخاطب و مشتری، یک هدف بازاریابی بزرگ است. ارائۀ محتوایی مؤثر و کارآمد به شما اجازه می‌دهد به جامعۀ بزرگ‌تری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. هرچقدر میزان دسترسی شما گسترده‌تر باشد و مخاطبان بیشتری داشته باشید، درنهایت فروش بیشتری نیز خواهید داشت.
اما تولید محتوای خوب به‌تنهایی کافی نیست. حتی اگر با استفاده از سئو یا همان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو حجم بسیاری از جستجوها را به وب‌سایت شما روانه کند، باز هم تا زمانی که محتوای خود را به‌طور مفید در منابع مختلف توزیع نکنید، از مزایای تولید محتوا استفادۀ کامل و بهینه‌ای نکرده‌اید.
گزینه‌های توزیع زیادی وجود دارد. اما هر استراتژی موفق با شناخت مخاطبان آغاز می‌شود. زمانی که مخاطب خود را تعریف کردید، باید سه نوع کانال توزیع و اینکه چگونه می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد را به‌خوبی بشناسید:

کانال‌های متعلق به خودتان
کانال‌های توزیعی که متعلق به شما هستند، مثل وب‌سایت، وب‌سایت موبایل (اگر با سایت اصلی شما فرق داشته باشد) و وبلاگ، فهرست ایمیل و کانال‌های شما در شبکه‌های اجتماعی. مزایای این کانال‌ها متعلق به شماست: شما آن‌ها را کنترل می‌کنید و می‌توانید هر محتوایی که دوست دارید در کانالتان قرار دهید. تنها عیب آن این است که فقط به افرادی که در کانالتان عضو هستند دسترسی دارید.

کانال توزیع کسب‌شده
کانال‌های توزیعی که خود شما آن‌ها را به دست می‌آورید شامل اشتراک‌گذاری‌ها، ری‌پست (repost) و مِنشن‌ها (mention) در رسانه‌های اجتماعی و همچنین نظریات وکامنت‌های مشتریان می‌شود. رسانۀ کسب‌شده درواقع حرفی است که مردم دربارۀ شما می‌زنند.
شما می‌خواهید مردم محتوای شما را ببینند و به «رسانۀ کسب‌شده» برسید؛ زیرا این نوع رسانه بسیار معتبر است و نظریات و نقد‌های مثبت، شرکت شما را مشهورتر می‌کند. بهترین راه برای به‌دست‌آوردن «رسانۀ کسب‌شدۀ بیشتر» ترکیبی از روش‌های SEO و تولید محتوای کافی و باکیفیت در کانال‌هایتان است. عیب «رسانۀ کسب‌شده» این است که به‌دست‌آوردن آن بسیار سخت است و هیچ کنترلی بر محتوای آن ندارید. مردم می‌توانند در مقابل شرکت شما واکنش مثبت یا منفی داشته باشند.

۵ ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوایی
مشاهده مطلب

کانال توزیع پولی
کانال‌های توزیع پولی به ازای هر کلیک هزینه دریافت می‌کنند و شامل تبلیغات نمایشی، هدف‌گذاری مجدد و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. محتوای پولی بسیار ساده است؛ یعنی شرکت شما برای انتشار محتوا پول پرداخت کرده تا افراد بیشتری آن را ببینند.
مزایای توزیع پولی این است که کنترل زیادی بر مطلب، زمان و چگونگی انتشار آن دارید و دسترسی شما را تقویت می‌کند. همچنین روش بسیار خوبی برای کشاندن افراد بیشتر به وبسایتتان است و می‌توانید امیدوار باشید مشتری شما شوند. با اینکه کانال‌ها خرج بیشتری دارند، اما استراتژی موثری برای افزایش مخاطبان هستند. بهترین استراتژی، استفاده از ترکیب این سه روش برای توزیع محتوا و مطالب مورد نظرتان است.

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *