کپی رایت - کپی رایت چیست - آموزش کپی رایتینگ

کپی رایت - کپی رایت چیست - آموزش کپی رایتینگ


آیا تا‌ به‌ حال به این فکر کرده‌اید که چطور تکنولوژی می‌تواند آینده‌ی کپی رایت و کپی رایترها را تغییر دهد؟

بد نیست بدانیم که کپی رایت از شروع قوت‌ گرفتن صنعت بازاریابی در سال ۱۹۵۰ تغییرات محسوسی را طی کرده است. پیش از این هزینۀ تبلیغات تلویزیون و چاپ و رادیو به شکل سرسام‎آوری در حال رشد بود و قرار بود این شیوه از تبلیغات تا انتهای قرن بیستم به سیر صعوی خود ادامه دهد.
در آغاز سال ۲۰۰۰ بخشی از این هزینه‎ها صرف بازاریابی دیجیتالی شد. البته در شروع هزاره، آژانس‎ها و مؤسسات تنها حدود ۳درصد از کل بودجۀ خود را به بازاریابی دیجیتالی اختصاص می‎دادند.
در حال حاضر، شرکت‎ها چیزی حدود ۳۰درصد از بودجۀ خود را صرف امور دیجیتال می‎کنند؛ انتظار می‎رود در سال‎های آینده این نرخ همچنان رو به افزایش باشد. در ضمن پیش‌بینی می‌شود بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، بیشترین بخش از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.

کپی رایت در مقایسه با بیست سال قبل چه تغییراتی کرده است؟

ماهیت و چیستی کپی‌رایت در حال تغییر است؛ این یعنی مشاغل امروزی در مقایسه با بیست سال قبل تغییر کرده‎اند. در تأیید این مطلب می‎توانید به برخی از روش‎ها که در دهه‎های اخیر تغییر کرده و معنای جدیدی یافته است، نگاهی بیندازید:

بازاریابی تخصصی

مسیر بازاریابی تخصصی به دلیل اهمیت ویژه‎ای که دارد در حال هموارشدن است. در این مسیر شما علاوه بر شناخت مخاطب و قدرت تبلیغ برای تودۀ مردم، باید علائق و عادات شخصی افراد را نیز در نظر بگیرید.

کپی‌ رایترهای متخصص

پیش‎بینی می‎شود کپی‌رایترهای آینده به نخبگان زمینۀ تخصصی خود تبدیل شوند تا محتوایی ارزشمند و مرتبط با درنظرگرفتن تقاضای مشتریان و صنعت مورد نظر خود بیافرینند. انتظار می‎رود نویسنده در جزئیات و محتوای تخصصی کاملاً چیره‎دست و ماهر باشد و به‎صورت مستقیم بازار خاص خود را هدف قرار دهد.
در ضمن محتوای تولید‌شده‎ نه‌تنها باید برای مخاطبان خاص خود مناسب باشد، بلکه باید با رسانه‎ای که مطلب در آن قرار می‎گیرد نیز سنخیت داشته باشد.

تولید محتوا چیست؟
مشاهده مطلب

سئو در کپی رایت

تغییر از رویکرد سنتی به رسانه‎های دیجیتالی، به‌مثابۀ این است که کپی‌رایت الزاماً نوع ارتباط خود را با استفاده از برخی الگوریتم‎های آنلاین متغیر با خوانندگان تغییر داده است.
در حال حاضر نویسندگان صرفاً برای اینکه با خوانندگان در ارتباط باشند، به نگارش نمی‎پردازند، بلکه آن‌ها برای سیستم‎های آنلاینی که محتوای آن‌ها را رتبه‎بندی می‎کنند نیز می‎نویسند؛ مانند موتورهای جستجوگر گوگل.

کپی رایتر کیست؟ کپی رایتینگ و کپی رایت چیست

چه چیزی در پیش روی ماست؟

حالا ما به‎طور کامل عصر بازاریابی دیجیتال را درک کرده‎ایم. در این شرایط آینده‎نگری بسیار مهم است تا همواره تلاش کنیم در نقطه صعودی نمودار پیشرفت خود قرار بگیریم.
بازاریابی به‌وسیله اینترنت متحول شده و به بهنیه‎سازی موتورهای جستجو، شبکه‎های اجتماعی، موبایل و… منجر شده است؛ در این شرایط کپی رایترها باید از خود چالاکی و زبردستی نشان دهند تا هنگام مواجه‌شدن با تغییرات کاملاً با آن‎ها سازگار باشند.
بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از روش‎هایی که بوسیله تکنولوژی قرار است دنیای کپی رایت را تغییر دهد و ببینیم چطور نویسندگان نیاز است بصورت مداوم با آنها خود را تطبیق دهند:

اصلاح محتوا از غلط‎های املائی یا دستور زبانی

در آینده، کپی رایت هیچ جایی برای اشتباه‌های املائی یا حتی نوشته‎ای ضعیف در خود نمی‎گذارد. این موارد تنها در گذشته بخشودنی بوده‎اند. زمانی که با وجود برخی اشتباه‌های گرامری یا املائی، باز هم از سایت شما بازدید می‎شد.
در عصر حاضر برای اصلاح خطاهای گرامری و ساختاری، نرم‌افزارها با هوشمندی بیشتری عمل می‎کنند؛ بنابراین کپیِ آنلاین به‌زودی قرار است بسیار جلایافته‎تر از قبل شود و امید است که جذاب‌تر از هر زمان دیگری باشد. خدمات ویراستاری کپی نیز در حال حاضر در همه جا حضور دارند.

آزمایش‎های A- B به‎صورت پیشرفته در کپی رایت

تکنولوژی به‌صورت فزاینده‎ای آزمایش هریک از عناصرِ کپیِ آنلاین را آسان‎تر کرده است. شما می‎توانید از نتایج برآمده از این آزمایش‌ها، برای خلق بهترین کپی رایت استفاده کنید. این نتایج همچنین افق‎های آینده را برای نویسنده روشن می‌کند تا تنها آنچه را واقعاً مورد تقاضا و مرتبط است با قابلیت تبدیل بالا خلق کنند.
این نرم‎افزارها هم اکنون نیز برای کمک به نویسندگان در بازار موجود هستند تا سرفصل‌هایی به‌صورت خودکار اضافه کنند که دقیقاً متناسب با هدف آن‌ها باشد (شما می‎توانید به برنامه‎ تجزیه و تحلیل سرفصل در CoSchedule مراجعه کنید تا سرفصل بالقوه شما را رتبه‎بندی کند).
این بدان معنی است که هنر نویسندگی تبدیل به علم نویسندگی شده است؛ زیرا ما متن خود را برای جلب توجه بیشتر خواننده یا موتورهای جستجو بر مبنای الگوریتم‎ها و فرمول‎ها دستکاری می‎کنیم.

۵ پیش‌بینی دربارۀ روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۷
مشاهده مطلب

بهبود و اصلاح متون کهنه با هدف سئو در کپی رایت

اصلاح محتوای قدیمی توسط کپی رایترهای سئو و ویراستاران کپی کمک می‎کند جان تازه‎ای به متن کهنه خود به‌وسیله اهداف سئو بدهید. یک وبلاگ ممکن است ترافیک زیادی نداشته باشد، امّا اگر متن مورد نظر را با کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود بهینه‌سازی کنید، احتمالاً شروع به جذب خوانندگان بیشتری خواهید کرد.
پس نویسندگان این دوره تنها درصدد خلق متنی نو با استفاده از کپی‎های جدید نیستند؛ بلکه می‎توانند متون قدیمی خود را نیز اصلاح کنند.

تکنیک‎های ایده‎پردازی جدید در کپی رایت

در حال حاضر نرم‌‏افزارهای جدیدی به بازار آمده است که به نویسندگان کمک می‎کند ایده‎های محتوایی خود را بر مبنای برخی کلمات کلیدی تولید کنند. این کلمات کلیدی درحقیقت با موضوعات و علائق مخاطبان هر تخصص در ارتباط است (شما می‎توانید به ابزار ارجاع ایده برای برنامه Oz Content ‎‎ مراجعه کنید).
این برنامه به ساده‌کردن فرایند نویسندگی کمک می‎کند؛ در ضمن به آن‌ها ایده‎های تازه‎ای می‎دهد که از ایده‎های بدون هدف و برنامه‎ریزی بهتر است.
این‌ها تنها یک سری از روش‎هایی هستند که ما انتظار داریم تأثیر فزاینده‎ای بر روی آینده‎ کپی رایت بگذارند. برخلاف همه تغییراتی که به ناگزیر رخ خواهد داد، همیشه یک اصل ثابت وجود دارد: هرچه کپی رایترها در خلق محتوایی عالی و جذاب بیشتر خواهان سازگاری با تغییرات باشند و طرز تفکری پیشرو داشته باشند، جایگاه بهتری خواهند داشت و موفق‎تر خواهند بود.

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *