در حال بارگذاری
استراتژی بازاریابی دونالد ترامپ

استراتژی بازاریابی دونالد ترامپ

این روزها قدرت نام دونالد ترامپ به حدی است که می تواند هر جمعی را به خود مشغول کند !

همان طورکه می دانیم دونالد ترامپ متفاوت ترین نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آمریکا در سال 2016 است،استراتژی بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی ترامپ در طول سال گذشته مرکز توجه بوده است.

ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و بین المللی این مطلب را که به قلم NICO CANOVA در اسکریپتد منتشر شده است ترجمه کرده ایم.با ما همراه باشید تا بر چگونگی دو روش سنتی و غیرسنتی بعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دونالد ترامپ نگاهی بیندازیم.

تقسیم کردن استراتژی بازاریابیDonald Trump
اگر دقت کرده باشید ترامپ اغلب تجارب و امتیازات خود را در کسب وکار بعنوان یک نکته برجسته وکلیدی در کمپینش معرفی می کند و صد البته صاحبان مشاغل از اهمیت شهرت و اعتبار آنلاین بخوبی مطلع هستند. اما طرح محتوایی ترامپ و چگونگی فعالیت نتیجه بخش او چگونه بوده است؟

قوانین رسانه های اجتماعی را کنار بگذارید.
تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی قدمی مهم برای هر کسب وکار محسوب می شود. با وجود افراد بسیاری که روزانه به حسابهای شرکت شما دسترسی دارند، مهم است که طرح و برنامه ای داشته باشید که از اعتبار شما محافظت نماید و از هر اتفاق ناگواری پیشگیری کند.

وقتی شرکت ها اشتباهات بزرگی در توییتر و یا فیسبوک مرتکب می شوند، دنیا نیز در مقابل با تندی به آنها پاسخ می دهد. به همین دلیل در زیر به صورت تیتروار خطاهای رایج مربوط به آداب تعامل در شبکه های اجتماعی را آورده ایم:

●چیزهای منفی درمورد رقابت نگویید.

●زندگی شخصی و حرفه ای خود را از هم مجزا کنید.

●به هرمورد منفی به شیوه ای درست پاسخ دهید و مساله را روشن سازید.

درهر حال ترامپ با این قوانین بازی نمی کند. از زمانی که کمپین انتخاباتی وی اقدام به کار نمود، توییتر فضایی برای بیان افکار و دشمنی های وی توسط تجار و سیاستمداران قدرتمند شد.

بیشتر بخوانید:  رژلب - سایت تخصصی آرایشی | راهنمای زیبایی

با وجود حملاتی که به هر شخصی از بازیگر هالیوود تا رئیس جمهور اوباما شده،ترامپ هرگز از بحث در شبکه های اجتماعی کناره نگرفته است و جالب آن است که این امر موجب از بین رفتن کمپین نیز نشده است. بسیاری از متخصصان سوشال مارکتینگ، ترامپ را بعنوان بهترین نامزد انتخاباتی در توییتر نامگذاری کرده اند.

8.16 میلیون فالوور توییتری هم موافق این نظر می باشند. از طرفی دیگر وی رقبای انتخاباتیش را با 7.7 میلیون هوادار در فیسبوک و35000 مشترک در یوتیوب کنار گذاشته است.درسی که می توان از موفقیت شبکه های اجتماعی او گرفت چیست؟ گاهی اوقات کناره گیری از مباحثه و گفتگو بهترین برنامه عملیاتی نیست.

پافشاری و پیگیری کلید مسأله است
چیزی که شبکه های اجتماعیِ دونالد ترامپ را تازه نگه داشته است،استحکام و پیگیری است. ترامپ روزانه حداقل 10 مرتبه توییت می کند.

در عصری که مردم بشدت در حال استفاده از پیام رسان ها و پلتفرمهای آنلاین ارائه محتوا هستند، دونالد ترامپ مستقیماً محتواهای تولید شده را در بین کاربران آنلاین پخش می کند.

به این فکر کنید که که در یک ساعت چند بار به تلفن خود نگاه می اندازید؟ نسل دیجیتال همیشه به دنبال تازه ترین گزیده های اخبار است،آخرین توئیت و یا مطلب داغی که موجب می شود افراد با یکدیگر درباره آن صحبت کنند.

با حفظ یک جریان ثابت و مداوم در تولید پیام، ترامپ پیوسته با مخاطبان آنلاین در تماس است. با اینکه برخی پیام ها به صورت اتوماتیک ارسال می شود اما اکثریت کاربران گمان می کنند که توسط خود کاندید تایپ شده است.

پیگیری و پافشاری در ارتباط با کاربران به همراه ارائه چهره واقعی که در پشت پیامهای ارسالی وجود دارد ؛ او را برای مخاطبین به مانند یک اسم قابل اعتماد و صحیح در پروسه سیاسی مجسم کرده است.

صاحبان مشاغل و برند ها می توانند از این روش درس بگیرند.

کاربرانِ آنطرفِ صفحه مانیتورها به دنبال انسانیت در پس محتواهای دیجیتال هستند. مطمئن شوید که کلمات یا پیام هایتان ربات گونه بنظر نرسد. این نکته ی مهمی ست که می تواند روشی قوی برای اتصال به مخاطب هایتان باشد.

بیشتر بخوانید:  افزایش فالوور اینستاگرام، چگونه؟

محتوای ساده معروف می شود و براحتی بخاطر می ماند
اگر از اغلب مردم درباره شعار کمپین دونالد ترامپ پرس و جو شود، براحتی آنرا تکرار می کنند و به شما می گویند

“آمریکا را دوباره بزرگ سازید” – Make America Great Again

ترامپ فقط با 4 لغت با میلیون ها رای دهنده با پیامی ماندگار ارتباط برقرار نموده است.این شعاری است که او هرگز در آن تردیدی نداشته است. در حالیکه بعضی از کاندیداهای انتخاباتی پیام ها و شعارهای مختلفی را برای انواع مخاطبین امتحان می نمایند.

ترامپ از ابتدا با یک پیام ساده پیوند را محکم ساخته است. این سادگی برای شعار موجب ترویج و گسترش می گردد. اغلب با صحبت کردن و توییت نمودن در قالب متن های کوتاه و روان ،پیامهای آنلاین وی باعث شده تا محتوایی سریع و قابل اشتراک ایجاد شود.

بهتر است سایت وی را بازدید کنید تا متن های کوتاه را در آنجا ببینید. دکمه فراخوان (Call To action (CTA در همان قسمت بالایی سایت بصورت شفاف قرار گرفته است.این بدان معنا نیست که کاربر مجبور نباشد برای چیزی که به دنبال آن است سرچ انجام دهد.

این سادگی ممکن است برای یک کمپین ریاست جمهوری بعید به نظر برسد ، اما استراتژی بازاریابی دیجیتال نشان می دهد که محتوای ساده و مستقیم شانس بهتری برای دستیابی به بخش وسیعی از مخاطبین دارد.

هر روابط عمومی یک روابط عمومی خوب نیست
در هر بخشی از استراتژی محتوای آنلاین باید این اطمینان وجود داشته باشد که آمار بازدید کنندگان از وب سایت های ارجاعی (referral) به صفحه برند یا وب سایت شما بصورت ثابت وجود خواهد داشت.

کلمه ارجاعی یا بازدید از منبع referral به لینکی از وب سایت شما گفته می شود که در وب سایت های دیگر وجود دارد و کاربران از آن طریق به سایت شما مراجعه می کنند و موجب افزایش ترافیک وب سایت شما می شود.

دونالد ترامپ احتمالا از جمله کاندیداهایی هست که در سالهای اخیر در موردش بیشتر از همه صحبت شده است. بسیاری از اعضای رسانه های خبری در عجب هستند از اینکه آیا بیش از حد درباره ترامپ صحبت کرده اند یا خیر. درحالیکه بسیاری از جراید همیشه هم تمایلی به او نداشته اند، ترامپ هرگز از پاسخ به انتقاد ها درباره خودش سر باز نزده است.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی محتوا در سال 2017 چگونه خواهد بود؟ 5 پیش بینی

اجتناب از مشکل باعث نمی شود از آن دور شوید. با پاسخ به برخورد های منفی یا مثبت، کسب و کارتان در راس گفتگوها قرار می گیرد.

ترامپ بطرز قابل ملاحظه ای متفاوت از نفر دوم فرد جمهوری خواه-تد کروز- هست فردی که مدام از پاسخ به شایعات در رسانه های اجتماعی طفره می رفت.

در واقع این روش به نوعی تبلیغ رایگان هست وقتی شخصی به برند یا محصول شما بصورت آنلاین اشاره می کند و به وب سایت شما مراجعه می شود، شما بدون انجام کار زیادی منافع بسیاری می برید. ترامپ محتوای دیجیتال داشته و در جهت منافعش برایش کار کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز تخمین می زند که ترامپ از زمان تاسیس کمپین خود تا به امروز بیش از 2 بیلیون دلار در پوشش های خبری صرفه جویی کرده است.

چه از او متنفر باشید چه عاشقش باشید دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری هست. به محض اینکه همه چیز شروع شود و به سمت انتخابات عمومی حرکت کند، توجه به محتوای ترامپ جالب توجه خواهد بود و رقبای وی، آنلاین ظاهر می شوند. باید دید محتوای ترامپ چطور در رقابت انتخاباتیش تاثیر می گذارد.

پاسخ دهید