در حال بارگذاری
استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک

استراتژی های بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک

پروسه بازاریابی محتوا شامل انتخاب و انتشار محتوا و اطلاعات مفید جهت ارتقاء سطح اعتماد مخاطبان به یک کسب و کار می باشد.

جالب آن است که این تعریف کوتاه از بازاریابی محتوا و سایر روش های بازاریابی محتوایی قابل استفاده برای آژانس های معاملات ملک و مستغلات نیز می باشد.

بازاریابی محتوا یک فرآیند چند مرحله ای می باشد که به موجب آن اطلاعات مفیدی جهت یاری رساندن به مشتریان برای اتخاذ بهترین تصمیم،انتخاب می گردد و سپس تولید و منتشر می شود.

راهنمای مشتریان و ارزشمند کردن زندگی آنان یک مسیر مطمئن برای کسب اعتبار است.ارتباط مستمر با مخاطبان به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک کارشناس زبده در حوزه کاریتان نشان دهید که این امر نیز به شکلی دیگر در افزایش معاملات و درآمدهای تجاری برای شما نمایانگر می شود.

صنعت املاک و مستغلات محتویات غنی نظیر: عکس،ویدئو،تصاویر و اسلایدهای چند بعدی،تورهای مجازی و … دارد.شما به عنوان مسئول تولید محتوای یک آژانس املاک و مستغلات می توانید از انواع مختلف محتوای موجود در جهت آموزش و سرگرم نمودن مخاطبان خود استفاده نموده و با ایجاد یک روند مستمر و دقیق از تولید و استفاده محتوا ، مخاطبان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی موفق نیاز به برنامه ریزی استراتژیک دارد.به این معنی که آژانس های املاک و مستغلات می بایست برنامه ی از آنچه که می خواهند بگویند و طریقه و فضای انتقال آنرا بخوبی ترسیم کنند.

این برنامه شامل شناخت کامل از شخصیت خریدار شما و کانال ها و فضاهایی که خریدارانتان بیشتر و بهتر به آن دسترسی دارند (اینترنت، غیر از اینترنت) می گردد.دو کانال اینترنتی بازاریابی محتوا برای کسب و کار املاک، شبکه های اجتماعی و وبلاگ می باشد.

چرا شبکه های اجتماعی را انتخاب کنیم؟
سطح تحصیلات و میزان درآمد دو ویژگی مشخص مخاطبان املاک و مستغلات است که اطلاعات هر دو این ویژگی ها در شبکه های اجتماعی موجود می باشد.

براساس گزارش منتشر شده در وب سایت pewinternet با موضوع بررسی آماری از کاربران شبکه های اجتماعی که تا جوئن سال 2014 آپدیت شده است ، 71 درصد از کاربران حداقل سالیانه 75 هزار دلار درآمد دارند و 72% درصد حداقل یک مدرک دانشگاهی دارند.

کاربران شبکه های اجتماعی اکثراً در شهرها و اطراف شهرها سکونت دارند و کمتر در روستاها و مناطق دور افتاده ساکن هستند.

این آمار و ارقام خوبی برای آژانس های املاک است که نشان می دهد،حضور در شبکه های اجتماعی گزینه ی خوبی برای بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی آژانس های املاک و مستغلات می باشد.

البته باید توجه داشت که تمام شبکه های اجتماعی با هم برابر نیستند بلکه برخی از شبکه ها مناسب تر از بقیه هستند . براساس گزارش دیگری که در وب سایت pewinternet با موضوع آمار کاربران شبکه های اجتماعی (2012) منتشر شده است ، فیس بوک با بیشترین درصد از مشارکت کاربران در اشتراک گذاری مطالب برخوردار است چیزی حدود 67 درصد، توییتر 16 درصد،پینترست 15 درصد،اینستاگرام 13 درصد و تامبلر 6 درصد.

لازم بذکر است در سال های اخیر درصد مشارکت کاربران در شبکه های اجتماعی تغییر نموده است که این امر با احتساب علاقه مندی و دسترسی کاربران ایرانی می تواند تا حدی متغیر باشد. اما با این وجود اهمیت انتخاب دقیق کانال های توزیع محتوا براساس آمار و ارقام های منتشر شده بهترین روش برای تعیین استراتژی بازاریابی محتوا می باشد.

استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک

وبلاگ نویسی
بلاگ نویسی روش بسیار عالی برای انتقال اطلاعات دقیق و ارزشمند محسوب می شود. شما با بلاگ نویسی می توانید آژانس خود را به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه املاک و مستغلات ارائه نمایید.شما با وبلاگ نویسی براحتی می توانید ارتباطات مستحکمی را با کاربران و سایر وبلاگ ها برقرار سازید که در این بین حجم قابل توجهی از اطلاعات شخصی،ایمیل ها، شماره های تماس و سایر اطلاعات را از طریق فرم های ثبت نام،دانلود کاتالوگ یا مقاله و… بدست آورید.
اطلاعات جمع آوری شده در وبلاگ شما می تواند به اشکال مختلف از ارسال تبلیغات چاپی تا ارسال خبرنامه های الکترونیکی و … مورد استفاده قرار گیرد.

ایده های حضور در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی روش عالی برای دریافت اطلاعات مختصر و مهم از مشتریان می باشد. کافیست سئوالاتی از کاربران بپرسید تا علایق آنها را بیابید.بهتر است از انتشار آگهی های فروش و اجاره منزل در هر هفته،خانه های لوکس،خانه های افراد مشهور مانند بازیگران،خوانندگان، سیاستمداران و … (سلبریتی ها) و اخبار و حوادث منطقه ی شروع کنید و فیدبک کاربران را بررسی کنید.ترویج و تبلیغ یک موضوع به خودی خود کار زیادی برای شما نمی کند. حتما آموزش و مطالب تفریحی را در پست های خود قرار دهید.

فعالیت وبلاگ نویسی خود را چند برابر کنید
علاوه بر انتشار منظم پستهای ویلاگی، حضور در شبکه های اجتماعی و ایجاد حق اشتراک برای مطالب و اطلاعاتتان، این چند نکته زیر را نیز بکار ببندید:

مشکل و دغدغه اصلی کاربرانتان را پیدا کنید و درباره ی راه حل آن مطلب منتشر کنید.
تلاش کنید در وبلاگ های دیگر بالاخص وبلاگ های معتبر مرتبط با کسب و کار مطلبی را به عنوان پست مهمان منتشر کنید.
وبلاگ خود را به مانند سایر وبلاگ های معتبر املاک به روز نگه دارید.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره نحوه بازاریابی برای آژانش های املاک ( آنلاین و غیر آنلاین) بدانید،لطفا با ما تماس بگیرید و یا در خبرنامه ما عضو شوید.

بیشتر بخوانید:  تحلیل محتوای شبکه های اجتماعی، تولید محتوای هوشمندانه

یک دیدگاه در “استراتژی های بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک

  1. خیلی جالب بود مقاله تون..من کلی مقاله خونده بودم در مورد بازاریابی محتوا اما این پست چون اختصاصا در مورد استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس ها بود من چون کارم اینه استفاده کردم اما یه سئوال بنظرتون چه مطالبی رو برای ولاگ بنویسیم ؟ و اینکه آیا واقعا وبلاگ ها خونده میشه ؟؟

پاسخ دهید