در حال بارگذاری
instagram

افزایش فالوور اینستاگرام، چگونه؟

پیش از پرداختن به اصل مطلب بهتر است خودتان را برای کسب تجارب جدید و دست و پنجه نرم کردن با شرایط دشوار و البته آسان زیادی آماده کنید.

در اینستاگرام شما باید مراحل زیادی را بگذارنید تا بتوانید فالوورهای پیج اینستاگرامتان را افزایش دهید.

حتما بدانید که این کار یک شبه و تصادفی و شانسی اتفاق نمی افتد بلکه نیاز به عملکردهای دقیق و سنجیده دارد تا افراد واقعی و نه فییک را با خود همراه کنید.

وقتی اینکار را انجام دادید می توانید روز به روز فالوورهایتان را بیشتر و بیشتر کنید . پیشنهاد میکنم که ابتدا این مقاله و سری مقالات مربوط به بازاریابی در اینستاگرام را مطالعه کنید و با عضویت در مثبت جوهر و یا شرکت در دوره های آموزشی ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

1.بهترین ها را پست کنید.
محتوای با کیفیت پست کنید. مهمترین دلیل فالوو کردن شما توسط کاربران اشتراک گذاری محتوای ارزشمند و معتبر از طرف شماست . محتوایی که با برند شما ، ارزش های اساسی برندتان و جامعه هدفتان مرتبط باشد. شما باید پیوسته بکوشید محتوایی در اکانت اینستاگرامتان قرار دهید که مخاطبان از شما انتظار دارند.

اگر محتوایی از حساب شما وجود نداشته باشد و یا بی کیفیت باشد مشکل می توان فالوو شوید. به دنبال فرصت هایی باشید تا با اشتراک گذاری آن هوادارانتان را راضی و خوشحال کنید تا ارتباط متقابل صورت گیرد.

-گفتگو ایجاد کنید
همیشه تمایلاتی در بین کاربران وجود دارد که ممکن است شما از آن بی خبر باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم که این تمایلات را ابتدا کشف کرده و سپس آنرا گسترش دهید. موضوعاتی را پیدا کنید که اکثر اعضاء اینستاگرام در آن مورد صحبت می کنند و در آن باره مشارکت می کنند اما چگونه ؟

دیوید بریدال نمونه ی خوبی برای این مثال است . آنها متوجه شدند که برنامه ریزی برای مراسم ازدواج در بین کاربران بسیار محبوب است و محتواهای بسیاری در این زمینه منتشر می شود بنابراین تصمیم گرفتند تا زنان را تشویق کنند تا برنامه های عروسی خود را با تگ Falling for DB به اشتراک بگذارند و برای عروسی شان جوایزی را ببرند.

-توسعه با هشتگ
هشتگ ها روشی موثر برای دسترسی به محتوای شما در اینستاگرام است اما باید در نظر داشته باشید که هشتگ های مورد استفاده توسط شما باید به نحوی باشد که با استراتژی محتوایی شما در اینستاگرام و در دید کلی تر برندتان همخوانی داشته باشد و نقش تکمیل کننده را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  تولید محتوای صوتی، تولید پادکست

شما می توانید با ساخت هشتگ های جدیدتر منافع بیشتری برای کل استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید. زمانیکه از هشتگ های موجود استفاده می کنید، دنبال تگ هایی بگردید که مطالبی که به اشتراک می گذارید را قابل فهم تر کند.

اگر در حال ساخت هشتگ جدیدی هستید حتما به هدف تگ توجه نمایید تا نتیجه بهتر و موثرتری برای شما داشته باشد. گاهی اوقات برندها هشتگ های بسیار خاصی را استفاده می کنند که بصورت خاص بکار گرفته می شود . نتیجه آنکه لازم است از هشتگ های عمومی تر که به صورت مداوم توسط کاربران استفاده و سرچ می شود ، استفاده نمایید تا فرصت های بازاریابی خود را از دست ندهید.

2.محتوای قابل درک تولید کنید.

-استفاده از افراد تاثیرگذار
چنانچه محتوای زیادی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارید اما نتایج خوبی به دست نمی آورید وقت آن است که از یک تکنیک ساده استفاده کنید تا با قدرت بیشتری مخاطبانتان را افزایش دهید. این تکنیک استفاده از افراد تاثیرگذار اینستاگرام است.

افراد تاثیرگذار ، ساخت محتوای کلی شما را به هدف می رسانند و سبک برند شما را بهتر می کنند و رِنج افرادی که در اینستاگرام شما را فالو می کنند، گسترده تر و متنوع تر می کنند.

-قابل جستجو باشید
از زمان تاسیس اینستاگرام زبانه جستجو (Explore Tab) یکی از بهترین راه های پیدا کردن کاربران بزرگ و محتواهای عالی و مرتبط با شما می باشد. از مزایای این قابلیت، برای اقدامات بازاریابی اینستاگرامِ خود استفاده کنید. هیچگاه زبانه جستجو (Explore Tab) را فراموش نکنید و از این قابلیت برای یافتن افرادی که اپلیکیشن اینستاگرام دارند و یا به طریقی با برند شما در ارتباط هستند ، استفاده کنید.اینستاگرام از این Tab برای پوشش دادن اعضای فعال شبکه استفاده می کند.

اشتراک گذاری منظم و مداوم پست و ارتقا اکانت خود، شانس دیده شدن در زبانه جستجو (Explore Tab) را افزایش می دهد. اینستاگرام براساس چند متغیر عکسهای جالب و آخرین تصاویر را نمایش می دهد. اشتراک گذاری محتوای فوق العاده موجب می گردد تا سایرین تشویق شوند که با شما همراه شوند و شانس نمایش در زبانه جستجو (Explore Tab) توسط کاربران افزایش پیدا می کند.

-پست همزمان و موازی
وقتی پست های خوبی می گذارید بهتر است سایر افرادی که شما را در شبکه های اجتماعی دیگر فالوو می کنند بدانند که اولا این مطلب به اشتراک گذاشته شده است و از طرفی از حضور شما در اینستاگرام مطلع شوند. این امر نفوذ و قدرت شما را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید:  استراتژی بازاریابی محتوا

بنابراین اجازه دهید تا فالوورهای توییتر، پینترست، فیسبوک و… شما بدانند که در اینستاگرام هستید و محتواهای عالی به اشتراک می گذارید. یک اصل مهم در شبکه های اجتماعی آن است که نباید حضور اکانت ها از هم پنهان باشند بگذارید تا با هم کار کنند و از هم بهره ببرند . اجازه دهید تا تمام کانال های در دسترس باشند تا بتوانند موجب رشد یکدیگر شوند.

3.مشغولیت ایجاد کنید

-کمپین به راه بیاندازید
رقابت های اینستاگرامی روش عالی برای ترغیب کاربران و افزایش فالوور است . وقتی در این فضا قرار می گیرید کاربرانتان را تشویق می کنید تا درباره برندتان برای فالوورهای دیگر محتوا به اشتراک بگذارند. محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود بعنوان یک عامل سازمان دهنده اولیه برای فعال ماندن اکانت شما عمل می کند. به محض اینکه محتوای خوبی را به اشتراک می گذارید، آگاهی از اینکه اکانت شما از رقابت های موجود ساخته می شود به فالوو شدن بیشتر شما کمک می کند.

-تشویق برای خلق محتوا
پیدا کردن محتوا برای اشتراک گذاری می تواند یکی از مشکل ترین بخش های بازاریابی موفق در اینستاگرام باشد.شما با ترغیب کاربرانتان در جهت به اشتراک گذاری محتوای خوب می توانید محتوای در دسترس بیشتری داشته باشید.

محتوایی که کاربر تولید می کند و اشتراک گذاشته می شود برای بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار با ارزش است چرا که سایرین نیز تشویق می شوند؛ که این در واقع ارتقای محتوای برند شما !

کوه های پکونو (Pocono Mountains) واقع در شمال شرقی پنسیلوانیا در ایالات متحده مثال عالی برای مطلب بالاست. این برند با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران در جهت پیشرفت شبکه های اجتماعی خود بالاخص اینستاگرام استفاده کرد .

این برند کمپینی را به نام #TakeOnPocono ایجاد کرد و کاربران شبکه اش را تشویق کرد تا برای کوه های پکونو (Pocono Mountains) محتوا به اشتراک بگذارند . این امر موجب شد که هزاران قطعه عکس در اینستاگرام تولید شود که نتیجه تمام این تصاویر ارتقاء و بازاریابی موثر توریسم Pocono Mountains شد.

4.محتوای شبکه تان را غنی کنید

-بر لحظات تمرکز کنید
هر برند یا کسب و کاری بسته به نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد، لحظاتی را برای کاربرانش ایجاد می کند. لحظات و احساساتی که کاربران در زندگی خود از طریق برند شما تجربه می کنند، عالی ترین نوع محتوایی است که شما میتوانید در اکانت خود به اشتراک بگذارید.

در واقع کاربران شبکه شما با اشتراک گذاری این لحظات به شما کمک می کنند تا برند خود و سبک و شیوه زندگی ی که برندتان برای مخاطبان فراهم می آورد به آسانی و جذابی منتقل کنید.

بیشتر بخوانید:  5 ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس

قدر این لحظات و احساسات را بدانید چرا که کاربران با شما پیوند عاطفی برقرار می کنند و روز به روز فالوورهایتان افزایش پیدا می کنند.

-محتوای شبکه خود را برجسته سازید
وقتی محتوای تولید شده از طرف کاربرانتان دارید در واقع ثروت بزرگی در اختیار شماست. لطفا این محتواها را هایلایت کنید. وقتی اعضای شبکه خود را تشویق می کنید که برای شما به بهانه ها و دلایل متنوع درباره شما محتوا به اشتراک بگذارند در واقع قدرت و نفوذ برندتان را بیشتر می کنید و تعداد فالوورهایتان را افزایش می دهید.

به قدرت نفوذ بصری برای دستیابی به اهداف خود توجه کنید. یاد بگیرید که چطور باید محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید . چطور و در کجا ؟ دستورالعمل های نمایش مطالب در اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید. وقتی این محتواها را در جاهای دیگر نظیر وب سایت خود استفاده کنید در واقع نمای بهتر و معتبرتری از برندتان را به نمایش می گذارید . تمام این محتواها به اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی شما کمک می کند.

5-میزان و نحوه پیشرفت تان را رهگیری کنید

بدانید که چه چیزی نتیجه بخش است.
ایجاد فالوور بر روی اینستاگرام به اقدامات دقیق،سنجیده و جامعی نیاز دارد. شما می خواهید مستمراً مطالبی به اشتراک بگذارید که نتایج معناداری برای اقدامات شما فراهم آورد. اگر در حال انجام اقدامات صحیح برای افزایش فالور هستید بنابراین لازم است که نتایج را اندازه گیری،بازبینی و رهگیری کنید. اینکه چطور و چگونه مطالب شما توسط کاربران و مشتریان دیده می شود و چه میزان اثرگذار است ، مجموعه ای از ابزارها و اقداماتی است که می بایست برای سنجش و مانیتور نمودن حساب اینستاگرامتان عملیاتی کنید.

با جمع بندی نتایج می توانید دائما محتوای شبکه تان را ارتقا دهید و تعداد فالوورهایتان را زیاد و زیادتر کنید.

البته باید بدانید که مجموع این اقدامات یک شبه اتفاق نمی افتد و به زمان نیاز دارید اما با این اقدامات صحیح قادر خواهید بود تا شبکه ای از کاربرانی بسازید که برند شما را دوست دارند و به سبک زندگی شما گرایش و تعلق خاطر دارند.

اقدامات زیادی در بازاریابی موفق اینستاگرام وجود دارد. اگر مشترک این درسها از طریق عضویت در مثبت جوهر شوید می توانید بیشتر یاد بگیرید.

ترجمه آزاد توسط : سودابه بذرافشان
منبع : seenmoment.com

پاسخ دهید