در حال بارگذاری
بازاریابی محتوایی برای استارتاپ ها، 5نکته مهم

بازاریابی محتوایی برای استارتاپ ها، 5نکته مهم

شروع یک بیزنس جدید در واقع یک ماجراجویی ترسناک و در عین حال مهیج است.

از جذب سرمایه گذار و استخدام کارمند تا پیدا کردن یک فضای فیزیکی مناسب همه و همه مواردی هستند که بنیانگذاران یک استارتاپ با آن روبرو می شوند.اما آنچه که یک استارتاپ نمی تواند از آن غافل شود، بازاریابی است.

برای جذب مشتری باید مطمئن شوید که مردم شما را به خوبی می شناسند. یکی از حوزه های مهم بازاریابی برای استارتاپ ها، تمرکز بر بازاریابی درون گرا و منحصراً بازاریابی محتوایی است …

بازاریابی محتوایی نه تنها روش بسیار عالی در جذب مشتری برای استارتاپ ها است بلکه فرصت مناسبی برای برندهای جدیدیست که می خواهند خود را به عنوان یک جریان فکری ارزشمند و قابل اعتنا که حرف های زیادی برای گفتن دارد،در حوزه کاری خود به بازار معرفی و عرضه نمایند.

اگر شما موسس یا یکی از اعضای تصمیم گیرنده در استارتاپ هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بازاریابی محتوایی خود را آغاز و در مسیر صحیح رشد کنید.

1-درک و شناخت دقیق از مخاطب

پیش از شروع تولید محتوا و انتشار آن در وب سایت ، لازم است که بدانید دقیقا می خواهید چه کسانی مخاطبان شما باشند؟

به عنوان مثال آیا شما می خواهید دانش آموزان، معلمین دبیرستان یا صاحبان کسب و کار را مورد هدف قرار دهید؟

بسیار مهم است که پیش از تولید و نگارش محتوا مطمئن شوید که می خواهید به چه کسانی محتوا ارائه دهید و  صحیح ترین روش و فضای مناسب برای ارائه و تولید محتوا چیست. بنابراین می بایست گروه هدفی که می خواهید محتوا را به آنها برسانید تعیین کنید و سپس صدا و محتوای شرکت خود را براساس آن گروه تنظیم نمایید.این امر به شما کمک می کند که مطمئن شوید که زبان درستی برای مخاطبان خود انتخاب کرده اید.

بیشتر بخوانید:  آژانس های بازاریابی محتوا یا استخدام کارمند محتوا؟

علاوه بر این، زمانی که مخاطبان به دقت شناخته و تعیین شده باشند مراحل بعدی که شامل قالب ریزی و توزیع محتوا در اشکال،کانال ها و پلتفرم ها می باشد؛ به آسانی و دقت صورت می گیرد.

2-تنظیم اهداف قابل اندازه گیری

خلق یک محتوای عالی زمانی یک تلاش ارزشمند محسوب می شود که مخاطبان براستی با آن ارتباط برقرار کرده و برای مطالعه و ملاحظه آن زمان بگذارند در غیر اینصورت اتلاف زمان و منابع است.

برای آنکه مطمئن شوید که محتوای تولید شده شما، دقیقا همان کاری که می خواهید را انجام می دهد باید اهداف قابل اندازه گیری برای آن در نظر بگیرید.

این اهداف و شاخص ها می تواند شامل تعداد مشخصی از افراد ثبت نام کرده در خبرنامه های شما یا رسیدن به یک حد نصاب مشخص در اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی یا عدد مشخصی از ترافیک وب سایت شما باشد.

بدین منظور لازم است که شاخص های خود را به صورت منظم بررسی نمایید تا از میزان اثربخشی محتوای خود مطمئن شوید و اگر اینطور نبود باید سریع به فکر یک راه چاره باشید. البته بسیار مهم است که اهداف انتخاب شده شما واقع بینانه باشد .

از ابزاراهای تحلیل نظیرگوگل آنالیتیک استفاده نمایید. این ابزار به شما چشم انداز خوبی از میزان اثربخشی و کیفیت محتوای به شما ارائه می دهد.

3-تعیین روند گردش کار

گام ها و روش های بسیاری برای تولید، توزیع و مدیریت محتوا در سطح جهان وجود دارد.برخی از استارتاپ ها نویسندگانی را به صورت اختصاصی استخدام می نمایند تا برایشان محتواهای نظیر وبلاگ، پست های طنز و سرگرم کننده در شبکه های اجتماعی و … تولید کنند.

بیشتر بخوانید:  مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان

گروهی دیگر از تولید کنندگان محتوا به صورت پروژه ای و دورکاری استفاده می کنند و با گروه های بازاریابی محتوایی قرارداد می بندند و یا از کارمندان دورکار برای تولید محتوا استفاده می کنند.

آنچه که ضروریست، تدوین یک چرخه ساده و دقیق از نحوه تولید و توزیع محتواست به نحوی که شما مطمئن باشید که محتوای منظم و با کیفیت به روشی کاملا سازماندهی شده در وب سایت و سایر کانال های مرتبط با شما در حال انتشار می باشد.

در این چرخه و گردش کار شما می بایست معین کنید که چه کسی و کسانی وظیفه ارائه ایده ، چه کسی وظیفه نگارش و ویرایش محتوا، چه کسی وظیفه انتشار آن و چه کسی وظیفه توزیع و افزایش بازدهی آنرا به عهده دارد.

یک چرخه کار دقیق و پیش رونده تعریف کرده و اجازه دهید که تمامی اعضای تیم درباره این چرخه و پروسه کاری اطلاعات کسب نمایند. این امر کمک خواهد کرد که روند تولید محتوا مستحکم و قوی حرکت کرده و هیچ مشکل و خللی در جریان کار رخ ندهد.

4-در حین تولید محتوا سئو را فراموش نکنید

شما یک برند یا استارتاپ جدید هستید بنابراین شانس دریافت بک لینک های زیاد به وب سایت و محتوای تولید شده تان را نخواهید داشت.

پس بهترین کار آن است که مطمئن شوید که محتوای شما در نتایج بالای موتورهای جستجو نمایش داده می شود، در واقع به این معنی است که بر اصول سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) تمرکز کنید.

گرچه که سئو در واقع مجموعه ای از کلک ها و تکنیک ها می باشد اما یک استراتژی مشخصی دارد مانند :

-قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر در سراسر متن و صفحه

-قراردادن کلمه کلیدی در تیتر و سوتیتر

-رعایت اصول نگارش در محتوا (ویرایش،پارگراف بندی، نقظه گذاری و ….)

بیشتر بخوانید:  چطور مطالعه موردی می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند؟

-نگارش یک توضیح مختصر و مفید با استفاده از کلمات کلیدی مورد هدف به نحوی که ربات های موتورهای جستجو این متن را به خوبی درک نموده و آنرا خوب تشخیص دهند

تولید محتوا با در نظر گرفتن اصول سئو ، شانس پیدا کردن محتوای شما و آشنا شدن با شرکت شما؛ توسط کاربران در نتایج سرچ موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را افزایش خواهد داد.

5- چک کردن و چک کردن مجدد کار تولید محتوا

اگر شما یک تازه وارد در بازاریابی محتوایی محسوب می شوید،نگران نباشید، پیشرفت های زیادی در انتظارتان خواهد بود.فقط باید مطمئن شوید که محتوای تولید شده؛

شما را برای مخاطبان به خوبی معرفی می کند. آیا پیش از تولید محتوا تحقیق کرده اید و مطمئن هستید که از تمام منابع موجود بهترین استفاده را می کنید؟

وقتی محتوا تولید می کنید، حتما به اصول نگارشی توجه کنید، املای عبارات و کلمات باید صحیح باشد، پارگراف بندی، نقطه گذاری، علامت گذاری همه و همه را چک کنید بعد از این بخش حتما قالب محتوا را به لحاظ جذابیت های بصری ، قابل فهم بودن و جذب مخاطب بررسی کنید. اگر شما در تولید محتوا اشتباه کنید یا محتوای شما نامرتب و غیرقابل اعتماد باشد، در واقع مشتریان بالقوه خود را ار دست خواهید داد.

بازاریابی محتوایی یکی از قسمت های کلیدی بازاریابی برای استارتاپ ها و برندهای جدید می باشد اما تسلط بر هنر محتوا چندان دشوار نیست و شما می توانید با تمرین و ممارست آنرا فراگیرید.

هنگامی که تفکرات خود را در قالب تولید و انتشار محتوا با جهانیان به اشتراک می گذارید، مشتریان بالقوه زیادی را جذب خواهید کرد که استارتاپ جدید شما به یک برند جهانی تبدیل خواهد شد.

پاسخ دهید