این عبارت که محتوا پادشاه است، پیش از این در محافل و دنیای بازاریابی آنلاین سر و صدای بسیاری کرد. با آنکه در صحت این ادعا شک و تردیدهای زیادی وجود دارد، آنچه مشخص است این است که بازاریابی محتوا چیزی متفاوت از بازایابی شبکه های اجتماعی و seo است. درواقع محتوا و بازاریابی محتوایی یک کل است که سایر اجزای بازاریابی آنلاین و غیرآنلاین را در بر می‌گیرد.
اگر خوب فکر کنید خواهید فهمید که seo بدون محتوا وجود ندارد. تا زمانی که محتوای خوب تولید نشود، چطور می‌توان انتظار بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو را داشت؟
متا تگ‌ها و متا داده‌هایی که به پست‌ها و مطالب وب‌سایتی اضافه می‌شوند، درواقع محتواهایی هستند که ربات‌های گوگل و یاهو و… را به خود جلب می‌کنند تا به وب‌سایت شما بیایند و آرام‌آرام با وب‌سایت شما اخت شوند. کلمات و عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو می‌نویسند تا از آن طریق به وب‌سایت‌ها برسند، همان محتواهایی هستند که یک وب‌سایت باید پیش از این تولید کرده باشد.
هر ایمیل، توییت و صفحۀ فرود (لندینگ پیج) و هر توضیح محصولی، نمونه‌هایی از محتواست. آیین لوری، مدیرعامل شرکت بازاریابی پرتنت می‌گوید: «محتوا چیزی که ما برای دریافت رنک بالاتر بنویسیم یا اینفوگرافیک و مقاله‌ای طولانی نیست، بلکه می‌تواند هر چیزی باشد که پیامی را به مخاطب می‌رساند. هر چیزی!»
محتوا قلب تپندۀ آنچه ما انجام می‌دهیم هست. ما با مشتریانمان، کاربرانمان و خوانندگانمان صحبت می‌کنیم و آنچه ما به آن‌ها می‌گویم، صرف‌نظر از فرم آن، درواقع تمامی محتواست.
بنابراین بازاریابی محتوایی چیست؟
به زبان ساده بازاریابی محتوایی، استفاده از محتوا به هر شکل و شمایلی برای رسیدن به اهداف بازاریابی سازمان شماست. این مسئله می‌تواند در راستای جذب مشتریان بالقوه یا وفادار‌کردن مخاطبان فعلی و آگاه‌کردن مردم دربارۀ برند، محصول، کسب و کار یا هر چیز دیگری باشد .
ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر از مؤثرترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای انجام بازاریابی محتوا و تولید محتوا استفاده می‌کنیم و ضمن انتشار مقالات آموزشی، مشاور و مجری پروژه‌های تولید محتوای بازاریابی نیز هستیم.

چگونه برای سال نو در رسانه‌های اجتماعی، تقویم محتوایی خلق کنیم؟
مشاهده مطلب

وبلاگ

کامنت ها غیرفعال شده اند.