در حال بارگذاری
content-marketing

بازاریابی محتوایی چیست؟

این عبارت که محتوا پادشاه است، پیش از این در محافل و دنیای بازاریابی آنلاین سر و صدای بسیاری کرد با آنکه در صحت این ادعا شک و تردیدهای زیادی وجود دارد اما آنچه که مشخص است،بازاریابی محتوا چیزی متفاوت از بازایابی شبکه های اجتماعی و seo است در واقع محتوا و بازاریابی محتوایی یک کل است که سایر اجزای بازاریابی آنلاین و غیر آنلاین را در بر می گیرد.

اگر خوب فکر کنید خواهید یافت که seo بدون محتوا وجود ندارد. تا زمانی که محتوای خوب تولید نشود چطور می توان انتظار بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را داشت؟!

متا تگ ها و متا داده هایی که به پست ها و مطالب یک وب سایت اضافه می شوند در واقع محتواهایی هستند که ربات های گوگل و یاهو و… را به خود جلب می کنند تا وب سایت شما بیایند و آرام آرام با وب سایت شما اخت شوند. کلمات و عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو می نویسند تا از آن طریق به وب سایتها برسند همان محتواهایی هستند که یک وب سایت باید پیش از این تولید کرده باشد.

هر ایمیل، هر توئیت ، هر صفحه فرود ( لندینگ پیج) و هر توضیح محصولی همه نمونه های از محتوا هستند . آیین لوری مدیرعامل شرکت بازاریابی پرتنت می گوید : محتوا چیزی نیست که ما برای دریافت رنک بالاتر بنویسیم یا اینفوگرافیک و یا یک مقاله طولانی، بلکه محتوا می تواند هر چیزی است که پیامی را به مخاطب می رساند. هر چیزی !

محتوا قلب تپنده ی آنچه که ما انجام می دهیم هست. ما با مشتریانمان،کاربرانمان و خوانندگان صحبت می کنیم و آنچه که ما به آنها می گویم صرفنظر از فرم آن د واقع تمامی محتوا است.

بیشتر بخوانید:  تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوایی، 5 ابزار

بنابراین بازاریابی محتوایی چیست؟
به زبان ساده بازاریابی محتوایی، استفاده از محتوا به هر شکل و شمایلی جهت رسیدن به اهداف بازاریابی سازمان شماست. که این امر می تواند در جهت جذب مشتریان بالقوه یا وفادار کردن مخاطبان فعلی یا آگاه کردن مردم درباره برند، محصول و کسب و کار و یا هر چیز دیگری باشد .

ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر از موثرترین و محبوب ترین روش ها برای انجام بازاریابی محتوا و تولید محتوا استفاده می کنیم و ضمن انتشار مقالات آموزشی ، مشاور و مجری پروژه های تولید محتوای بازاریابی نیز هستیم.