در حال بارگذاری
بازاریابی محتوا یک بازی چند نفره

بازاریابی محتوا یک بازی چند نفره است+داستان موفقیت

یادگیری بعضی از بازی ها آسانتر از بعضی دیگر است و تنها با چند دور تمرین می توان به آنها مسلط شد. بعضی دیگر به تعهد و سرسختی بیشتر و سطح مهارت فنی بالاتری نیاز دارند. تنیس یکی از این نوع بازی ها می باشد.

بازاریابی محتوا نیز یکی دیگر از این نوع بازی ها است.

اگر این دو را با هم ترکیب نمایید شما شخصی شبیه امی ویسنبچ (weisenbach) ، بازاریاب وی پی (Vp) در لوازم ورزشی ویلسون خواهید شد، شخصی که در اولین کمپین بازاریابی محتوایی بین برندها پیوسته پیش رفت و همچنان نیز در حال تکمیل این تکنیک می باشد. ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر در ادامه داستان سفرش را به مسابقات قهرمانی آورده ایم:

اصول
اجازه بدهید با اصول اولیه شروع کنیم. خانم وینسبچ می گوید که مصرف کنندگان اصلی محصولات برند ویلسون ورزشکاران جوان و مشتاق هستند و همانطور که می دانیم مقدار حیرت انگیزی از محتوا را مصرف می کنند. او می گوید ” اگر ما بخواهیم همواره در ذهن آن ها باشیم باید در ترکیبی از آنچه آنها مصرف می کنند، باشیم. به عنوان برندی که تقریبا به همه ورزش های آمریکایی می پردازد، ویلسون هیچ کمبود محتوایی ندارد.”

ما داستان های زیادی برای گفتن و همچنین چیزهای ارزشمند و مفیدی برای استفاده کردن از آن ها داریم؛از ورزشکاران حرفه ای و وابستگیشان به لیگ گرفته تا داستان های جذاب توسعه محصولات در آزمایشگاه های ویلسون و در واقع مرکز نوآوری ویلسون.

این یک برند است که از بودن در بین جوامع و همچنین صحبت کردن لذت می برد. خانم وینس بچ می گوید: “ما خوشبختانه در رده ای هستیم که برای هویت مشتریانمان دارای اهمیت می باشیم و در بین آن نوع محتواهایی قرار داریم که مصرف کنندگان دوست دارند دنبال کنند.”

در یک تیم “من” هیچ معنایی ندارد
در حالی که خانم وینسبچ می گوید که بیشتر ترکیب محتوای آنها از برند ویلسون می باشد، او و هم تیمی هایش در حال تولید محتواهای بیشتر و بیشتری می باشند که موثر و مفیدتر باشد. خواسته تعداد بیشتری از ورزشکاران و طرفداران باشد. با تاکید بر اینکه آزمون و یادگیری بخش عمده این فرآیند است خانم وینسبچ می گوید که ما در حال تجربه همه چیز هستیم از تصاحب کارمند مشاوره ای ویلسون در اسنپ چت تا داستان سرایی مستند در یک فضای بلاگ مانند به در خواست .UGC

#my Wilson
به عنوان مثال خانم ویسنبچ کمپین #my Wilson را ارائه می دهد که تلاشی اجتماعی به منظور شروع گفتگو بین ورزشکاران جوان درباره ورزش ها و تجهیزات ورزشی مورد علاقه آنهاست. اصل این کمپین ویدئویی بود که در آن ورزشکاران حرفه ای مانند سرنا ویلیامز (Serena Willams) و داسترین پدرویا (Dustrin Pedroia) را در کنار ورزشکاران آماتور با به خاطر آوردن بالا و پایین سفرهایشان برجسته می نماید.

خانم وینسبچ می گوید که ما از ورزشکاران جوان نیز دعوت کردیم که خود را با به اشتراک گذاشتن کلیپی که در آن #My Wilson تگ شده باشد به ویدئو اضافه کنند. برای تشویق افراد بیشتر به مشارکت، ما متعهد شدیم که برای هر ویدئویی که به اشتراک گذاشته شود تجهیزات ورزشی تا قیمت 250،000 دلار هدیه کنیم. شروع این کمپین با فصل لیگ فوتبال ملی در آمریکا، مسابقات قهرمانی والیبال، لیگ اصلی بیسبال و به طور خلاصه یک هفته کاملا مناسب مصادف شد.

ویلسون با درگیر کردن کارکنان و دیگر تاثیرگذارانی که با پست کردن داستان های خود درباره تجهیزات ورزشی ویلسون مشوق دیگر ورزشکاران جوان برای شرکت در این کمپین می شدند، این کمپین را آغاز نمود. ادغام تلویزیون، هوم پیج ها و ویدئوهای دیجیتال فرعی نیز بخشی از این ترکیب بودند.

با استناد به میزان تکمیل زیاد ویدیو و تعامل محتوای اجتماعی خانم وینسبچ می گوید که این کمپین تا به حال عملکرد واقعا خوبی داشته است. تعاملات با خود برند نیز افزایش یافت به خصوص با نظرهایی مانند “برای من” و ” این برندی است که من در موردش صحبت می کنم”. “دیدن و شنیدن داستان های ورزشکاران جوان ما بسیار ارزشمند بوده است.” و اینکه نقش ویلسون در سفرهای آنان چه بوده است “.

تیم سازی
گذشته از افزایش شور و اشتیاق، یک کمپین محتوایی که خوب به اجرا درآمده باشد اغلب اثرات ماندگاری را برای برند به جا می گذارد. برای ویلسون، یکی از این مزایا، اتحاد بیشتر شخصیت های برند و زیبا شناسی بود. خانم ویسنبچ می گوید که هر کدام از ورزش های ما فرهنگ خاص خود و یک تن صدای کمی متفاوت دارد و تمایز در برقراری ارتباط موثق و معتبر با هر بخش از مشتری ها بسیار مهم است.

بنابراین همانطور که می توانید تصور کنید هماهنگ کردن همه این تیم های بازاریابی ورزشی برای هم سو شدن با این رویکرد، هماهنگ کردن محتوا، زمانبندی و همچنین طراحی بسیار سخت و پر چالش بود.

در پایان باید گفت که این اقدام ارزش این را داشت که زمان و تلاش بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد زیرا به ما کمک کرد که قدم بزرگی را در معرفی خود به عنوان یک برند به مشتریان برداریم. هیچ چیز مانند یک تمرین بازاریابی محتوایی هماهنگ نمی تواند باعث حرکت رو به جلوی یک برند شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره بازاریابی با گروه جوهر تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  کلینیک دندانپزشکی درسان