در حال بارگذاری
بازاریابی موبایلی

بهره برداری بهتر از بازاریابی موبایلی+ 8 نکته

بازاریابی B2B راه درازی را طی کرده تا به اینجا رسیده است.

خیلی وقت پیش در دوره ای مرموز به نام دهه 80، شرکت هایی که می خواستند مشتری های خود را افزایش دهند، در درجه اول به تلفن روی می آوردند.

امروزه بازاریابان برای تبلیغ محصولات و خدمات خود گزینه های بیشتر و همچنین شانس بیشتری برای جذب مشتری دارند. در کنار شبکه های اجتماعی، بازاریابی موبایلی نیز یکی از این کانال های نوآورانه است که به شرکت های B2B از صنایع مختلف اجازه می دهد علاوه بر فروش، تاثیر و نفوذ برند خود را نیز افزایش دهند.

بازاریابان B2B همواره دنبال راه هایی موثر برای استفاده از موبایل های خود هستند.اغلب اوقات، ازآنجا که اثربخشی موبایل حتمی نیست، ممکن است بازاریابان ندانسته روش های اشتباهی را اعمال کنند. این اشتباهات برای سازمان ها بسیار گران تمام می شود و شرکت ها باید سعی کنند این اشتباهات را شناسایی و از آنها دوری کنند.

برای جلوگیری از این اشتباهات گروه بازاریابی محتوایی جوهر مطلبی را از اسکات مک فارلند استراتژیست بازاریابی دیجیتال و اعضاء “هافینگتون پست” را ترجمه کرده است که می توانید این توصیه های بازاریابی موبایلی را از آویزه گوش خود کنید:

محتوای بی ربط
خود را جای مصرف کننده قرار دهید. آیا دوست دارید از شرکت هایی که با آنها در ارتباطید مطالب هرز و بی ربط دریافت کنید؟ برندهای تجاری باید مطمئن شوند محتوایی تولید می کنند که کاملاً با نیاز های مشتریان مرتبط است. اگر این کار را نکنند، بی شک در رقابت شکست خواهند خورد.

بیشتر بخوانید:  تولید محتوا برای موبایل، چرا مهم است؟

زمان بندی ضعیف و نادرست ارتباط
معمولا بازاریابان به زمان بندی ایمیل ها، پست های اجتماعی و حتی به زمان ارسال های پستی ( آیا هنوز هم همچنین چیزی داریم؟) دقت می کنند. این بدین معناست که باید به مشتری، عادت ها، خواسته ها و نیازهایشان دقت کنیم وبهترین پیشنهاد در مناسب ترین زمان را به آنها ارائه دهیم. اگر پیامکی درباره یک پیشنهاد ویژه برای ناهار، شب برای مشتری ارسال شود، فرصت را از دست داده ایم.

ادامه ارتباطات نامرتبط
دراینجا نکته کلیدی ارتباطات “مستمر” است. یکی از مضرترین کارها برای یک برند تجاری ارسال مستمر پیام های ارتباطی و بازاریابی به مشتریان بالقوه و فعلی است؛ به خصوص که این پیام ها مرتبط هم نباشند. این کار ممکن است آنها را آزرده کند و از کانال شما خارج شوند- بدین ترتیب مشتریان خود را از دست داده اید. برای بدست آوردن آنها زمان و پول صرف کرده اید. اکنون باید زمان بیشتری صرف کنید تا بفهمید چه چیزی و در چه زمانی می خواهند. این اقدامات تعامل، بازدید از وب سایت، ارزش های طول عمر مشتری و در نهایت درآمد را افزایش می دهد.

موقعیت را فراموش نکنید
بازاریابی موبایلی تنها درباره برقراری ارتباط با مشتری نیست. بلکه درباره درک موقعیت آنها نیز هست. خرده فروشی یک مدل تجاری مناسب برای استفاده از قدرت موبایل است، به خصوص زمانی که از داده های مکانی استفاده می کنند. این داده ها به بازاریاب ها کمک می کند مجموعه اطلاعات کامل تری داشته باشند که به آنها اجازه می دهد استراتژی ها را به شکل موثرتری به کار ببرند و درنتیجه تعامل، رفت و آمد در فروشگاه و فروش افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:  تولید محتوا برای موبایل، چرا مهم است؟

کوپن
صرف نظر از نوع کسب و کاری که دارید، می توانید از کوپن استفاده کنید تا رفت و آمد به مغازه، تبدیل های آنلاین و میزان حفظ مشتری را افزایش دهید یا حتی از این طریق کالا یا خدمات جدیدتان را تبلیغ کنید. در بازار رقابتی، کوپن ها برای مشتریان ارزشمند تلقی می شوند؛ به خصوص اگر در زمانی مناسب و با پیامی درست به دستشان برسد. راه های زیادی برای استفاده از کوپن وجود دارد و موبایل وسیله مناسب برای انتقال پیام در هر جا و مکانی است.

ارزش کلی برای مشتریان
بازاریابی 101 می گوید اگر برند تجاری ارزشی برای ارائه به مشتری نداشته باشد، هیچ معامله ای رخ نخواهد داد. زمانی که بازاریابی موبایلی به هر یک از مشتریان خود ارزشی ارائه نکند، برند تجاری شما در اصل به آنها می گوید که این شرکت تنها به نام، شماره موبایل و البته پول شما نیاز دارد؛ نه احترام و اعتماد شما.

یافتن شریک موبایلی درست
این نکته برای هر CMO و CIO که می خواهد وارد دنیای بازاریابی موبایلی شود یک الزام است. چندین مورد ضعف در تصمیم گیری را تجربه کرده ام که سازمان ها تخصص اجرایی مورد نیاز را نداشتند. نکته پیدا کردن شرکت موبایلی است که استراتژی و تکنولوژی بازاریابی موبایل را بهتر از هر کس دیگری بلد باشد. شما به یک شرکت واسطه و غیر حرفه ای نیاز ندارید. بعلاوه، مطمئن شوید شریک تلفنی شما یک تیم خدمات مشتریِ قوی داشته باشد. زمانی که شرکتی را یافتید که توانایی انجام تمام این موارد را داشت، خیلی زود می فهمید یکی از هوشمندترین سازمان ها طرفید و دوست دارید با شما کار کنند. زیرا تکنولوژی موبایل به سرعت در حال پیشرفت است و شریک شما باید بتواند پا به پای آن با موفقیت حرکت کند.

بیشتر بخوانید:  تولید محتوا برای موبایل، چرا مهم است؟

مانند یک مشتری فکر کنید- شبیه به یک برند تجاری هوشمند رفتار کنید
اجازه ندهید بازاریابی موبایلی تاثیر منفی بر فروش شما بگذارد.از تمام مجموعه داده های در دسترس کاملا استفاده کنید. این کار نه تنها در درک مشتری به شما کمک می کند، بلکه می توانید روی موبایلشان به شیوه ای دقیق با آنها ارتباط برقرار کنید تا آنقدر درگیر و هیجان زده شوند که از شما خرید کنند. از تمام مجموعه داده های مشتری خود بهره ببرید و مانند یک مشتری فکر کنید، اما همانند یک برند تجاری هوشمند رفتار کنید.

پاسخ دهید