در حال بارگذاری
بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ، 6راه

بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ با 6 نکته

دغدغه ی بسیاری از فعالان حوزه مارکتینگ این مسئله هست که چطور می توانم نرخ باز کردن و کلیک کردن ایمیل ها را بالا ببرم؟

باید گفت جوابی که صد در صد درست و کامل باشد، وجود ندارد. این مقاله توسط گروه بازاریابی محتوایی جوهر از وب سایت کانتنت رایتر ترجمه شده است تا شما را با نکات کاربردی برای اجرای یک  کمپین خوب ایمیل مارکتینگ آشنا کند.

1-تمرکز بر موضوع جذاب
یکی از راه های افزایش نرخ باز کردن ایمیل های تبلیغاتی انتخاب موضوع جذاب است به نحوی که کاربر با دیدن آن نتواند از آن بگذرد.شما می بایست دریابید که چه کلمات و عباراتی در موضوع ایمیل موجب می گردد که مخاطبان شما، نسبت به خواندن ایمیل مشتاق تر شوند. برای درک این امر می توانید نکات زیر را به کار ببندید:

– اشکال متفاوتی از لحن ها و نقطه گذاری ها در سطر موضوع ایمیل امتحان کنید.

– از اعداد و نمادها برای متفاوت شدن ایمیل شما از سایر ایمیل ها استفاده کنید

– ایموجی یا همان آیکون های صورتک را فراموش نکنید. آنها می توانند ایمیل های شما را از سایر رقبا جدا کنند

2-ایمیل را در بهترین زمان ارسال کنید
اگر خبرنامه الکترونیکی نیمه های شب برای شما ارسال شده باشد و یا هنگامی که در تعطیلاتید و از محل کار دور هستید،آیا آن ایمیل را می خوانید؟ بغیر از موارد کاملا متفاوت که ایمیلی با سطر موضوعی کاملا متفاوت باشد. در غیر اینصورت خیر، اصلا چک نمی کنید.

طبیعی است مخاطبان شما نیز همین کار را می کنند، اگر شما زمان خوب ارسال ایمیل را دریابید و خبرنامه خود را در آن زمان برای مخاطبان مشخص شده ارسال کنید،قطعاً نرخ بازگشایی ایمیل و مطالعه آن چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد و شما نتایج آنرا به خوبی می بینید.

3-طراحی ریسپانسیو ایمیل برای گوشی های موبایل
آیا تا بحال شده است که ایمیلی را باز نکنید تنها به این خاطر که در اسمارت فون شما بخوبی دیده نشده است؟ فوق العاده خسته کننده است. شما برای آنکه بخواهید نرخ بازگشایی ایمیلتان افزایش پیدا کند،باید مطمئن شوید که ایمیل های شما در تمام گوشی ها و دستگاه ها بخوبی دیده می شود.

فرقی نمی کند که مخاطب شما ایمیل را در گوشی آیفون باز می کند یا از طریق دسکتاپ و با اکانت جیمیل خود، ایمیل شما باید سریع و درست نمایش داده شود. هیچ مخاطبی روی لینکی در ایمیل به هم ریخته و نازیبا کلیک نمی کند.بنابراین ایمیلتان را قبل از ارسال تست کنید.

4- جایگاه برند خود را در سراسر ایمیل حفظ کنید
برخی از کسب و کارها از رنگ ها، طرح ها و تم های مختلف برای خبرنامه های الکترونیکی و ایمیل های خود استفاده می کنند. مهم نیست که برای افزایش نرخ بازگشایی و کلیک ایمیلتان از چه سبک و روشی استفاده می کنید، مهم آن است که در این بین جایگاه برند خود را حفظ کرده باشید.

عدم رعایت یکنواختی در استایل و تم ها در ایمیل ها موجب می شود که مخاطبان شما سردرگم شوند. بنابراین مهم ترین نکته رعایت چارچوب و جایگاه برند در کمپین های ایمیلی می باشد. اگر کاربر یک بار با شما ارتباط برقرار کند قطعا بعد از آن کلیک های بیشتری بر ایمیل های ارسالی شما خواهد داشت.

5- استفاده از لحن دعوت
هیچ کس از اینکه احساس کند به نحوی با او صحبت می شود که فقط خریدار یک کالا است،خوشش نمی آید. شما در تولید محتوای خبرنامه باید ظرافت به خرج دهید، هنر سخنوری خود را در قالب یک خبرنامه ایمیلی به کاربرانتان نشان دهید. او را دعوت به دانستن بیشتر کنید. در خبرنامه ها از لحن دوستانه و صمیمی استفاده کنید.

6-محتوای جذاب و مناسب ارائه دهید
ایمیل بدون محتوای مناسب چه نکته ای دارد؟ هیچ … هر خبرنامه ی که ارسال می کنید باید حاوی محتواهای جذاب و مناسبی باشد که کاربر علاقه مند شود که آنرا مطالعه کند و سپس ایمیل های بعدی شما را باز کند.

ایمیل هایی که شامل اخبار شرکت یا تخفیف هستند چندان جذابیتی ندارند تا اینکه شامل موارد زیر باشد :

– ارائه نکات مشورتی کاربردی

– راهنمای انجام یک کار،آیا می دانیدهای جذاب

– اظهار نظرهای دیگران یا افراد سرشناس

– مقالات درباره حوزه مورد نظرتان

اگر شما پیوسته در حال ارسال ایمیل های تشویقی به کاربرانتان هستید و متریک های مشخصی برای موفقیت آمیز بودن ایمیل هایتان ندارید و یا نتایج با شاخص ها مطابقت ندارد، لازم است که برگردید و دقیق تر نگاه کنید. کلید اصلی محتوا است.

بیشتر بخوانید:  5 استراتژی ایمیل مارکتینگ برای هتل ها

یک دیدگاه در “بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ با 6 نکته

پاسخ دهید