در حال بارگذاری
شبکه های اجتماعی در سال 2017

شبکه های اجتماعی در سال 2017 به کجا خواهند رفت؟بخش اول

همانطور که شبکه های اجتماعی با سرعت فوق العاده زیادی در حال گسترش هستند، جمعیت کاربران پلتفرم های مربوطه نیز در حال افزایش می باشد.

گروه بازاریابی محتوایی جوهر این مطلب را از وب سایت newscred ترجمه و در دو بخش تقدیم کاربران می کند.

اشلی کارهوف در newscred این گونه نوشته است: داده های موجود را نگاه کردیم و روند فعلی 2016 و همچنین پیش بینی های اولیه را در مورد اینکه کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2017 به کجا خواهند رفت، با هم مورد بررسی قرار دادیم.

نکات کلیدی
فیس بوک هنوز نمرده است
نسل جدید همواره در فیس بوک حضور دارند، آنها فقط این برنامه را به گونه ای متفاوت از همنوعان گذشته خود استفاده می کنند و در حال حاضر به جای انتشار داستان ها و آپدیت های شخصی، محتواهای سوم شخص را به اشتراک می گذارند.

تبلیغات اینستاگرام باعث افزایش آگاهی عمومی در مورد برندهای معروف شده است
97% از شرکت های برند در اینستاگرام فراخوان آگهی خود را به نحو چشمگیری افزایش داده اند و از آنجا که چشم انداز آگهی های اینستاگرام دارای رشد و گسترش بیشتری می باشد انتظار می رود که این درصد رشد بیشتری نیز داشته باشد.

ویدئوها تسلط خواهند یافت
علت 85% از ترافیک جستجو در آمریکا در سال 2019 محتوای ویدئوها خواهد بود. هم اکنون نیز افزایش چشمگیری در محتوای ویدئوها به ویژه در فیس بوک مشاهده می شود.

اسنپ چت ممکن است تبلیغات را متحول سازد
اسناد افشا شده از شرکت نشان می دهد که اسنپ چت به دنبال سرمایه گذاری بر روی جمعیت زیاد و جوان خود می باشد. این شامل تکنولوژی تشخیص تصویر به منظور معرفی یک دور جدید از تبلیغات است که کاربران را از طریق محتوای ایجاد شده توسط کاربرتشویق به اشتراک گذاشتن پیام یک برند می کند.

شبکه های اجتماعی در سال 2017

کاربران فیس بوک مسن تر هستند و یا آنها؟
جدول بالا پنج شبکه اجتماعی بزرگ و توزیع سن مرتبط با هریک را نشان می دهد. به علت در دسترس نبودن آمار عمومی، نمودار بالا شامل اسنپ چت نمی شود، اما مجموعه ای از اطلاعات درباره آنها و میزان استفاده آن ها بعدا” در این پست ارائه می شود.

با وجود این شایعه که نسل جدید بیشتر به سمت شبکه های اجتماعی محبوب تر گرایش دارند و در حال ترک فیسبوک هستند، با 5/1 میلیارد کاربر در هر ماه ، همچنان فیس بوک از منظر کاربر و میزان تعاملات آنها نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی جلوتر است.

در واقع با وجود شهرت فیس بوک به شبکه اجتاعی محبوب برای نسل های قدیمی تر،82% از کاربران اینترنت در رده سنی 18 تا 29 سال در آمریکا همچنان در فیس بوک فعال می باشند. تنها تفاوت این است که نسل جدید، داستانهای شخصی کمتری را در فیس بوک به اشتراک می گذارند و بیشتر تمایل دارند که داستان ها و تصاویر شخصی خود را در شبکه هایی به اشتراک بگذارند که احساس می کنند دارای امنیت بیشتری است شبکه هایی از قبیل اینستاگرام و یا اسنپ چت.

به هر حال این به این معنی نیست که آنها چیزی را با اشتراک نمی گذارند. در واقع نسل جدید کاربران علاقه دارند که که محتواهایی را به اشتراک بگذارند که بیشتر جنبه شوخی و سرگرمی دارد مانند فیلم های آشپزی های خوشمزه، که بعضی از آن ها بیش از 80 میلیون بار مشاهده می شوند.

با این وجود سایت وی آر سوشال (We Are Social ) متوجه شد که تعدادی از کاربران جوان همگی برای فرار از موج پیام های بازاریابی مستمری که در صفحه خود دریافت می نمایند، در حال ترک فیس بوک می باشند. این موضوع نشان می دهد که بازاریابان باید بر داستان هایی تمرکز نمایند که ارزش به اشتراک گذاشتن را داشته باشد و محتواهایی را انتخاب کنند که بدون بر هم زدن تجربه دیجیتالی مخاطبان، آنها را مفید و مرتبط دریابند.

تبلیغات اینستاگرام باعث افزایش آگاهی عمومی در مورد برندهای معروف شده است
در سال 2017، آگهی های اینستاگرام در حال افزایش خواهد بود. از زمان راه اندازی آن در سال 2015، بیش از 500 شرکت تبلیغاتی بر روی پلتفرم بوده است، و در حال حاضر اینستاگرام 200،000 تبلیغ کننده دارد. در واقع، شرکت ای مارکتر (eMarketer) پیش بینی می کند که تا سال 2017، آگهی های اینستاگرام نسبت به گوگل و توییتر فروش بیشتری خواهند داشت و درآمد حاصل از تبلیغات برای این شرکت 2.81 میلیون دلار خواهد بود ، کردیت سوییس (Credit Suiss) ارزش این شرکت را تا پایان سال 2017، 5.3 میلیارد دلار محاسبه کرده است.

شبکه های اجتماعی در سال 2017

 

بیشتر بخوانید:  تولید محتوا در شبکه های اجتماعی،چطور باشد؟

این تقاضای پیش بینی شده یک نتیجه از شرلی سند برگ (Sherly Sandberg)، مدیر عامل شرکت فیس بوک می باشد که اعلام می نماید که بازاریابان قادر به استفاده از ابزار هدف فیس بوک برای آگهی های اینستاگرام خواهند بود از جمله ویژگی مخاطبان سفارشی به منظور مورد هدف قرار دادان کمپین هایی که مختص مخاطبان خاصی می باشد.

97% از برندهایی که اخیرا از تبلیغات اینستاگرامی استفاده می کنند، افزایش چشمگیری را در فراخوان آگهی ایجاد کرده اند.

ترکیب این موفقیت با قابلیت مخاطبان خاص پیش بینی شده باعث می شود که برندها بتوانند به مخابان خاص بیشتر اما در تعداد کمتر برسند. که احتمالا موفقیت بیشتر این کمپین ها و همچنین افزایش درآمد حاصل از تبلیغات اینستاگرام را در پی خواهد داشت.

پاسخ دهید