آژانس های بازاریابی محتوا یا استخدام کارمند محتوا؟

آژانس های بازاریابی محتوا یا استخدام کارمند محتوا؟


اگر دربارۀ اصول بازاریابی محتوایی نیاز به کمک دارید، شاید اولین گزینۀ پیشنهادی این باشد که کارمندان جدیدی استخدام کنید که روی این کار تمرکز داشته باشند. اما آیا این بهترین استفاده از بودجه و زمان شماست؟
اینکه شما صاحب برند جدیدی هستید که می‌خواهید روی ساخت برند خود متمرکز شوید یا صاحب کسب و کاری که می‌خواهد محصولات جدیدش دیده شود، تفاوتی ندارد.

احتمالاً متوجه شده‌اید که زمان زیادی برای ارتقا و توسعۀ تمام جنبه‌های بازاریابی کسب و کارتان ندارید. به‌ویژه اگر قصد داشته باشید برای توسعۀ کسب وکارتان یک گروه بازاریابی محتوا در مقیاس کمی بزرگ ایجاد کنید. اکنون زمان آن است که سراغ نیروی کمکی بروید. بنابراین آیا کارمند جدیدی استخدام می‌کنید که روی بازاریابی تمرکز کند؟ یا بهتر آن است که کارکردن با یک آژانس بازاریابی محتوا را شروع کنید؟
خب راحت‌تر است که شخصی را در شرکتتان داشته باشید تا بتوانید با او گفتگو کرده و نیازها و انتظارات را مدام به او منتقل کنید. اما واقعیت این است که بسیاری از سازمان‌ها با استفاده از مشاوران بیرونی بیشتر می‌توانند موفق شوند. در این مطلب به دلایل این مسئله می‌پردازیم:

استخدام کارمند بازاریابی محتوا به‌مراتب گران‌تر است

ممکن است وقتی نرخ یک ساعت مشاور را بشنوید کمی تعجب کنید؛ اما برای اغلب کارهای پروژه‌ای، اگر به‌جای استخدام کارمند از مشاور استفاده کنید، در طولانی‌مدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.
چنانچه کارمند استخدام کنید، شما مسئول تهیۀ تجهیزات و فضای کاری مناسب برای او هستید. مجبور هستید مالیات، بیمه و دیگر هزینه‌ها و مزایا را بپردازید. درحالی‌که وقتی با مشاور کار می‌کنید، هیچ‌کدام از این هزینه‌های اضافی را نخواهید داشت. دستمزد پروژه تمام مبلغی است که بایستی پرداخت کنید. از طرف دیگر اگر بخشی از پرداخت مبتنی بر نتیجه و حسن انجام کار باشد، نیازی نیست نگران باشید؛ چراکه پرداخت به مشاور، مشمول میزان بهره‌وری و سود مورد انتظار شما می‌شود، حال آنکه در استخدام کارمند، این روش به‌ندرت محقق می‌شود.

چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟
مشاهده مطلب

آژانس‌ها می‌توانند مشاوران و کارشناسان بازاریابی محتوایی با تجربیات خاص را به شما معرفی کنند

زمانی که شما کارمند جدیدی را استخدام می‌کنید، اغلب هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد تا شخص در آن کار مسلط شود و تمام نیازمندی‌های شما را تأمین کند. درحالی‌که چنانچه یک گروه بازاریابی محتوا را انتخاب کنید، شما به نویسندگان باتجربه دسترسی پیدا خواهید کرد که تخصصی خاص در صنایع مختلف دارند.
این مسئله موجب می‌شود بدون صرف زمان، کسب و کار شما متحول شود. حتی بهتر از آن، بسیاری از گروه‌های بازاریابی محتوا وجود دارند که می‌توانند در موقع نیاز تیم‌های متبحری از کارکنان که تجربۀ تولید محتوا در حوزۀ خاص شما را دارند در کنار هم قرار دهند.

آژانس بازاریابی محتوا، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی

آژانس‌ها سنجیده درخواست‌های محتوایی شما را برآورده می‌سازند

زمانی که کارمند تمام‌وقت استخدام می‌کنید، باید به‌ازای ۴۴ ساعت کار هفتگی به او حقوق بپردازید؛ چه شما برای آن ۴۴ ساعت کار واقعی داشته باشید یا خیر. اگر مدلی را انتخاب کنید که رابط شما یک گروه بازاریابی محتوایی باشد، می‌توانید فقط در مواقعی با مشاور بازاریابی محتوایی قرارداد ببندید که در پروژه‌ای نیاز به کمک دارید. به این ترتیب می‌توانید مبلغ اضافی را پس‌انداز کنید.
علاوه‌بر‌این، به‌جای در‌اختیار‌داشتن توانمندی‌ها و مهارت‌هایی که یک شخص در اختیار شما قرار می‌دهد، شما به کل تیم یک آژانس بازاریابی محتوایی که احتمالاً شامل نویسندگان متعدد، ویراستاران، طراحان و بازاریابان شبکه های اجتماعی است، دسترسی خواهید داشت.

مشاوران می‌دانند برای راه‌اندازی یک کسب و کار چه باید کرد

کارمندان ممکن است در جهت‌گیری خوب باشند، اما بسیاری از آن‌ها حتی مطالب ابتدایی دربارۀ راه‌اندازی واقعی یک کسب و کار را نیز نمی‌دانند. اما مشاوران، خودشان صاحبان کسب ‌و ‌کار هستند. آن‌ها درک خوبی از تمام مسائلی که ممکن است دربارۀ بازاریابی کسب و کارتان به آن برخورد کنید، دارند. مسائلی از قبیل سروکارداشتن با فروشنده‌ها، مدیریت گردش نقدی و مدیریت کارمندان و دیگر موضوعات کسب و کار.
به‌جای اینکه آن‌ها به‌عنوان نیروی جزء برای شما کار کنند، می‌توانید به آن‌ها به چشم همکارانی بنگرید که توصیه‌های ارزشمندی را برای به‌اشتراک‌گذاشتن در اختیار دارند. درحقیقت این نوعی توافق یا همراهی است. اگر دیدتان به این موضوع باز است، شما و مشاورتان می‌توانید ارتباطی مثبت براساس صداقت و تحسین متقابل و دوطرفه بنا کنید و به همان اندازه که رشد می‌کنید، برای طرف مقابلتان نیز درآمد ایجاد کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ پنجره فروش بیشتر
مشاهده مطلب

شاید گفتن این موضوع کمی دور از ذهن باشد، اما ممکن است آوردن یک مدیر باتجربۀ بازاریابی در هیئت‌مدیره نیز مفید واقع شود. بخصوص اگر در حال کلنجاررفتن با مشکلات و آزمون و خطای مدل کسب و کارتان هستید.
به خاطر داشته باشید همیشه انتخاب کمک‌های بیرونی برای مرتفع‌ساختن نیازهای محتوایی‌تان می‌تواند کارآمدترین روش برای ساختن برندتان باشد. پس به برون سپاری محتوای خود حتماً فکر کنید.

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *