در حال بارگذاری
5 ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوایی

تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوایی، 5 ابزار

به منظور اخذ بهترین نتایج بازاریابی محتوا،شما نیاز به ابزارهای مناسب تجزیه و تحلیل دارید.

پنج ابزار زیر به شما کمک خواهد کرد که بتوانید نقاط مهم تصمیم گیری را شناسایی کنید. برنامه های عملیاتی بازاریابی محتوایی خود را تجزیه و تحلیل نمایید و در جهت بهبود و اصلاح آن گام های موثری بردارید.

ترافیک وب سایت
وب سایت و محتوا اساس استراتژی بازاریابی محتوایی شماست. شما نیاز دارید مصرف کنندگان را به منظور ایجاد یک پروسه تعاملی به وب سایتتان هدایت کنید.برای تحلیل ترافیک وبسایتتان، ما استفاده از گوگل آنالیتیکس را به شما پیشنهاد می کنیم، این ابزار می تواند به افزایش درک تیم بازاریابی شما کمک کند:

• در بازه معینی از زمان چقدرترافیک به وب سایت و محتوای شما جذب می شوند؟

• مخاطبان شما از کجا می آیند؟ (رسانه های اجتماعی، رتبه بندی جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره)

• برای دسترسی به وب سایت مخاطب شما چه دستگاهی(وسایلی) استفاده می کند؟

• چه مدت کاربران در وبسایت شما می مانند؟

عملکرد وب سایت
به منظور جذب ترافیک وب سایت،بایستی تمام تمهیدات و شرایط به درستی تنظیم شده باشد . بدین منظور می توانید از کنسول گوگل(Google Search Console) که درواقع همان وبمستر تولز (Webmaster Tools)می باشد، استفاده کنید و وب سایتتان را با استفاده از راهنمایی های گوگل تنظیم کنید.این امر موجب می گردد ربات های گوگل بهتر سایت شما را ایندکس کنند و یا بهتر رتبه بندی شود.

چشم اندازی از شبکه های اجتماعی
در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید محتوای ویژه این پلتفرم گنجانده شود، اما برای آنکه بتوانید از این پلتفرم برای جذب ترافیک وب سایت خود استفاده کنید باید درک خوبی از بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشید.

از جمله ابزارهای انتشار و تحلیل شبکه های اجتماعی ، Buffer است. این سرویس نه تنها به شما کمک می کند که پست ها را در شبکه های اجتماعی مختلف بصورت برنامه ریزی شده بگذارید،بلکه می توانید نتایجی از هر پست را بخوبی مشاهده کنید.از قبیل:

کلیک

تعامل

اشتراک گذاری

دنبال کردن (Follow)

کامنت

با آنکه پلتفرم های شبکه های اجتماعی توسط شرکت هایشان ساخته شده است اما Buffer می تواند،اطلاعات و محتوای تمام شبکه های اجتماعی شما را در یک جا مدیریت کند.

نگرش بازاریابی جستجو
شبکه های اجتماعی تنها راه برای ایجاد ترافیک وب سایت نیست. رتبه بندی وب سایت و محتوای شما در موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل راه فوق العاده ی برای قرار دادن نام تجاری و مطالب خود در برابر گروه وسیعی از مخاطبان است.

برای تحلیل رتبه بندی کلمات کلیدی می توانید از ابزاری مانند SEMRush استفاده کنید. از طریق این ابزار شما می توانید به صورت مستمر کلمات کلیدی و اهداف مورد نظرتان را برای هر دو بخش نتایج موتورهای جستجو و یا تبلیغات کلیکی پیگیری، تجزیه و تحلیل نمایید.

تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا
اگر از خود می پرسید که چطور می توانید کل استراتژی بازاریابی محتوای خود را مدیریت کنید، پیشنهاد میکنیم که بهتر است از سرویسی مانند HubSpot برای سازماندهی، تجزیه و تحلیل اقدامات بازایابی محتوایی خود استفاده نمایید.از بازاریابی ایمیلی گرفته تا بازاریابی شبکه های اجتماعی، تمام جنبه های استراتژی بازاریابی محتوایی شما با استفاده از حجم زیادی از اطلاعات قابل مدیریت است.

امکان استفاده از محتوای قدرتمند
با اینکه عملکرد این ابزارها فوق العاده هستند، اما هیچ یک از آنها را بدون محتوای مدون و اصولی کمک کننده نخواهند بود.تیمی از نویسندگان و تولید کنندگان محتوا در جوهر گرد هم آمده اند تا پست های وبلاگی، صفحات فرود، ایمیل های تبلیغاتی، بیانه های رسمی ، مطالعات موردی ، اینفوگرافیک ها و تصاویر تاثیر گذار و … را برای کسب و کارها تولید کنیم. برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوای موفق قطعا به چنین تیم هایی نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:  مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان

پاسخ دهید