در حال بارگذاری
5 ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس

5 ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس

شما مدیر یک مرکز آموزشی غیردولتی هستید و برای آنکه بتوانید دانش آموزان بیشتری را به مرکزتان جذب کنید، باید متفاوت باشید.مدارس و مجتمع های آموزشی بسیاری وجود دارند که شبیه به هم رفتار می کنند. از قدرت شبکه های اجتماعی ، روش های بازاریابی جدید و هر آنچه که موجب ارتقاء آنها شود با رفتاری سرسختانه دوری می کنند.

باید قبول کنید که صنعت آموزش مانند سایر حوزه ها نیاز به بازاریابی و تدوین استراتژی های مناسب جهت جذب گروه های هدف دارد. بازاریابی محتوایی امکانی را فراهم می آورد که موسسات آموزشی به گروه گسترده ی از کاربران متصل شوند: مدارس، والدین، دانش آموزان، دانشجویان آینده، فارغ التحصیلان، اساتید و معلمین و..

شما بعنوان یک مجتمع آموزشی برای تحقق اهداف خود نیاز دارید که در اینترنت جستجو شوید. اما چگونه؟ با تهیه محتوایی خلاقانه، شما خود را به عنوان یک کارشناس متبحر در حوزه کاریتان اعلام می نماید. کاربران برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت شما رفت و آمد می کنند و دسترسی به شما از طریق محتواهای تولید شده ، بیشتر می شود

1-به جایی که مادران هستند، بروید
این استراتژی بود که مجتمع آموزشی Sewickley از آن استفاده کرد.گروه بازاریابی این مدرسه متوجه شد که بیشتر از 70 درصد از مخاطبان در حال رشد شبکه اجتماعی پینترست زنان می باشند و احتمالا بخشی از آنان والدین مورد هدف مجتمع آموزشی Sewickley بودند. بنابراین در پینترست به شیوه ی خلاقانه  حضور پیدا کردند و یکی از برترین برندهای موجود در این سوشال میدیا شدند.

بُردهای Sewickley در پینترست اطلاعات مفیدی مانند نمونه سوالات امتحانی، تکالیف منزل، نکات درسی، فعالیتهای سرگرم کننده خانوادگی، غذاهای مورد علاقه دانش آموزان و … را ارائه کرد. مجتمع آموزشی Sewickley در یک جریان پیوسته از انتشار موضوعات متنوع خانواده محور؛ 2 تا 3بار در هر هفته، توانست طیف وسیعی از والدین را به وب سایت خود جذب نماید.

بیشتر بخوانید:  سئو

2 –نشان دهید بیش از آنکه بگویید
ما در عصر یادگیری بصری زندگی می کنیم. وقتی ویدئوها، عکسها، الگوها و اینفوگرافیک ها بیشتر از هرچیز دیگری در سوشال میدیا به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین از حمل دوربین و عکاسی نهراسید. تصاویر می توانند در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گیرد: در پست های وبلاگ، پست های سوشال میدیا، خبرنامه های ایمیلی و غیره .

3-از گروه فارغ التحصیلان کمک بگیرید
دانش آموزان فارغ التحصیل چه در مقطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان یا .. باشند تفاوتی نمی کند. دانش آموزان موفق در محیط آموزشی شما رشد کرده اند و می توانند قابلیت ها و توانمندی های مجموعه ی شما را برای سایر والدین بازگو کنند. حتما نظرات کتبی از فارغ التحصیلان مرکز آموزشی خود را جمع آوری کنید. چیزی به مانند از “زبان مشتریان” که شرکت های تجاری از آن نظرات در اقدامات بازاریابی خود استفاده می کنند. توصیه نامه ها و نظرات فارغ التحصیلان شما محتوای بسیار خوبی در پروسه بازاریابی محتوایی مرکز آموزشی شما می باشد.

مردم غالباً به آنچه که دیگران می گویند اعتماد بیشتری می کنند. بنابراین این نظرات فرم و شکل قوی در بازاریابی محتوایی محسوب می شود.

4 –در یوتیوب ویدئو آپلود کنید
آیا می دانید یوتیوب بعد از گوگل بزرگترین موتور جستجو است؟ بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت Cohlab بیشتر از 3 بیلیون جستجو هر ماه در یوتیوب انجام می شود که بیشتر از جستجوهایی است که در سایت های AOL، Ask،Bing و Yahoo انجام می شود.

همین امر دلیل خوبیست که ویدئوهایتان را در یوتیوب قرار دهید. همه ی ویدیوها را در آنجا آپلود کنید. سایت کد مشخصی را ارائه می کند که می توانید این کد را به آسانی در وب سایت،وبلاگ و سایر بخش های محتوای وب سایت خود کپی کرده و فیلم ها را ملاحظه کنید. این وب سایت در ایران فیلتر است بنابراین می توانید از سایت های نظیر آپارات ، مهین ویدئو و… استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان

5 –محتواهای ترکیبی و متنوع خلق کنید
لازم است کهبرای دستیابی به اهداف خود محتوای متنوع تولید کنید. به عنوان مثال شما می توانید یک مقاله درباره ماهیت و تعریف مدل آموزشی خود بنویسید، یا یک دستاورد علمی را به اشتراک بگذارید، یا یک لیست از نکاتی که چگونه دانش آموزان باید مشق شب خود را انجام دهند، تولید کنید.

هدف، تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی معتبر است بنابراین لازم است نتایج، یافته ها، تحقیقات و یا محتوای خود را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید و از دوستانتان بخواهید که محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند .

ممکن است بزرگترین چالش شما نحوه تولید محتوای منطبق بر اهداف شما باشد. ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر می توانیم به شما کمک کنیم تا براساس یک برنامه محتوایی مدون، موضوعات را انتخاب کرده و محتوا در اشکال مختلف تولید کنیم و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. امروز با ما تماس بگیرید تا درباره خدمات ما به مراکز آموزشی مطلع شوید.

پاسخ دهید