در حال بارگذاری
ویدیو در بازاریابی محتوا

ویدیو سلاح جدید در دنیای بازاریابی محتوا

ویدیو سلاح جدید در دنیای بازاریابی محتوا ست، یک دقیقه ویدیو ارزشی معادل 1.8 میلیون کلمه دارد

تمام کسب وکارهای موفق می دانند که بازاریابی محتوا تنها راه حل برای ارتقاء سطح تعمل با مشتریان و ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان جدید است .با این حال هستند هنوز کسب وکارهایی که فقط به نوشتن مقالات و طراحی تصاویر بسنده کرده اند و از مهمترین علاقه مندی محتوایی کاربران یعنی ویدیو چشم پوشی کرده اند.

در دنیای پرسرعت امروزی بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند که یک ویدیو کوتاه ببینند تا یک مقاله طولانی درباره ی ویژگی های یک محصول، خدمات یک شرکت یا مفهوم کلی آن شرکت بخوانند.بسیاری از مردم وقتی می توانند چیزی را فراگیرند که هم ببینند و هم بشنوند.

بنابراین ویدیوها غالبا محتوای مناسبتری برای انتقال اطلاعات و نفوذ به تفکر مردم هستند.براساس تحقیقات دکتر جیمز مک کویوی ارزش یک دقیقه ویدیو برابر است با 1.8 میلیون کلمه ی که به مصرف کننده منتقل می شود تا او را مخاطب قرار دهد.

بنابراین اگر شما 1.8 میلیون کلمه در یک پست وبلاگ نوشته اید، چیزی حدود 3600 صفحه می شود در حالیکه یک ویدیو ساده در کسری از ثانیه کار آن پست وبلاگ طولانی شما را انجام می دهد.

علاوه بر این، طی بررسی انجام شده توسط سایت کام اسکور- وب سایت اندازه گیری آنلاین تعامل مخاطبان- نشان داد 100 میلیون کاربر هر روز در اینترنت یک ویدیو می بینند. بسیاری از آنها تنها ویدئوهای معروف و داغ روز را مشاهده می کنند اما از بین این افراد بصورت میانگین ماهانه حدود 17 دقیقه صرف مشاهده تبلیغات ویدیوی آنلاین و تولیدات ویدئویی توصیفی می کنند.

این آمار و مطالعات همگی حاکی از آن است که ویدیو موجب ایجاد تعامل و پیوستگی مخاطبان با شما می شود. ComScore نشان داد که 90 درصد فروشگاه داران ویدیو را به عنوان محتوای بسیار مفید در تصمیم گیری خریداران اعلام کرده اند و 64 درصد از مشتریان علاقه مند هستند پس از مشاهده ویدیو خرید انجام دهند .

چنانچه علاقه مند هستید که با کلمات کم ارتباطی قدرتمند بسازید به شما پیشنهاد می کنیم که این چهار روش را در ویدیو مارکتینگ خود استفاده نمایید و استراتژی های بازاریابی شرکتتان را ارتقاء دهید.

1.با فالوورهای وبلاگتان تعامل برقرار کنید

یک وبلاگ با پست های نوشتاری و یا محتواهای نوشتاری دیگر مورد قبول کاربران نیست. در حقیقت ، اکثر وبلاگ های موفق فراتر از متن های نوشتاری می روند و با استفاده از ویدئوهای جذاب، با کاربرانشان تعامل سازنده ی دارند. یک وبلاگ ویدئویی یا ولوگ که غالباً به این عنوان نامیده می شود ، روش بسیار عالی برای شکستن یکنواختی و جذب و وفاداری کاربران است.

وقتی که ویدیو می سازید باید برخی نکات را حتما بخاطر داشته باشید.برای شروع، شما تنها ده ثانیه فرصت دارید که با ساخت ویدیو جذاب کاربر را با خود همراه سازید چرا که بعد از ده ثانیه اکثر کاربران روی ویدیو دیگری کلیک می کنند و هیچ وقت به دکمه فراخوانی (CTR)شما نمی آیند.

علاوه بر این ، بسیار مهم است که محتوای ویدئوهای خود را برای نمایش و استفاده در موبایل بهینه سازی کنید. به طور متوسط کاربرانی که ویدیو را از طریق دسکتاپ مشاهده می کنند ، حدود دو دقیقه یا کمتر به ویدئو توجه می کنند اما کاربران موبایل حدود دو و نیم دقیقه تا پنج دقیقه به ویدیو توجه می کنند . بخاطر سپردن این نکات موفقیت پست های ویدیویی وبلاگ شما را چندبرابر می کند.

2.برند خود را توصیف کنید

وقتی مردم وب سایت شما را بازدید می کنند، غالباً اولین چیزی که آنها از خود می پرسند این است که شما چه کسی هستید و چه ماموریتی دارید؟! شما می توانید یک صفحه درباره ما طولانی بنویسید اما در واقع هنر بزرگ آن است اگر بتوانید مطالب دقیق بدون اطناب و زواید رایج تحویل کاربرتان دهید. شما در تعداد تصاویری که می توانید خود را توصیف کنید نیز محدودیت دارید.

شرکت رندر فورست ، یک شرکت تولید کننده ویدیو ، بهترین ویدئوهای تاثیر گذار را اینگونه توصیف می کند:

بیاییم از نزدیک بر این موضوع متمرکز بشیم . در دنیای پرسرعت امروزی اگر به کاربران حق انتخاب داده شود آنها یک ویدیو خنده دار کوتاه را به یک متن بسیار با کیفیت ترجیح می دهند. بنابراین ترویج و معرفی وب سایت شرکت شما از طریق تولید یک ویدئو استراتژی موثرتری است

برای مشاهده این مفهوم در عمل، بهتر است یک ویدیو در وب سایت رندر فورست ببینید. ویدئو یک دقیقه ای که چشم انداز و ماموریت شرکت را بدون صرف زمان طولانی بصورت کاملا تصویری نمایش می دهد. دلیلی بر این ادعاست که یک تک ویدیو جامع که برند شما را توصیف می کند می تواند سطح تعامل کاربران با شما را افزایش دهد و مشتریانی وفادار برایتان فراهم آورد.

3. افزایش صفحات فرود

بیشتر بخوانید:  تولید محتوا تصویری، چه تاثیری دارد؟

بسیاری از محتوای توزیع شده با یک دکمه فراخوانی (CTR) پایان می یابد که تمامی آنها یک هدف دارند. آوردن کاربران به وب سایت خود.دکمه های فراخوانی (CTR)راه موثری برای این هدف هستند. اما به همین جا ختم نمی شود . شما نیاز به صفحه ی فرود جذابی دارید که وقتی مشتریان وب سایتتان را بازدید کردند به آن علاقه مند شده و بایستند و بعد در صفحات دیگر بچرخند.

یک ویدیو بهترین محتوا برای این هدف است چرا که بازدیدکنندگان را از همان ابتدا با شما همراه می کند تا حد امکان بهتر است ویدیو در صفحه فرود استفاده شود . یکی از راه های موثر برای جلب توجه فوری کاربران، برنامه نویسی ویدیو است به نحوی که با بازکردن صفحه، ویدیو به صورت اتومات نمایش داده شود.

شما تنها ده ثانیه فرصت دارید توجه کاربر را به خود جلب کنید که اگر اینکار را به درستی انجام دهید.ماندگاری کاربر در سایت بیشتر خواهد شد.

64 درصد از مشتریان علاقه مند هستند پس از مشاهده ویدیو خرید انجام دهند

4.افزایش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

جلب نظرطیف وسیعی از کاربران به برند شما از طریق اشتراک گذاری ویدئو در شبکه های اجتماعی حاصل می شود. به دلیل ماهیت اعجاب آور صفحه نمایش، ویدیو بیشتر از پست های وبلاگ نظر کاربران را به خود معطوف می کند. این ادعا درست است چرا که مشاهده ویدیو زمان کمتری از خواندن پست های وبلاگی از کاربر می گیرد.

بهترین روش برای کسب بیشترین اشتراک ها ، ساخت ویدئویی است که مردم دوست دارند تماشا کنند.ویدئوهایی را پیشنهاد دهید که نفع دو طرفه داشته باشد. به جای آنکه ویدئوی بسازید که تنها هدفش افزایش گفتگو باشد.ویدوئی بسازید که بر آموزش و ارتقاء سطح دانش و اطلاعات ببننده نیز بیفزاید.

بیشتر بخوانید:  آپلود ویدیو در توییتر، افزایش تعامل کاربران

بعنوان مثال، طنز یک حس محبوب جهانیست که برای بیننده ارزشمند است. اگر بتوانید ویدیوی تجاریی بسازید که ببننده را بخنداند و سپس آنها را به عملی دعوت کند و آنها به وب سایت شما بیایند، این ویدیو موفق است. برای تمام اقشار جامعه ارزشمند تلقی می شود.مصرف کنندگان احساس می کنند که این ویدئو ارزش آنرا دارد که با دیگران به اشتراک بگذارند و به همین دلیل درباره برند شما صحبت خواهد شد و با شما تعامل خواهند کرد.

در کلامی کوتاه اگر می خواهید بدون صرف وقت طولانی، تاثیر قوی بر مصرف کننده بگذارید، ویدیو مارکتینگ یکی از موثرترین بخش های استراتژی بازاریابی شما خواهد بود.

پاسخ دهید