ساخت ویدیو ، ویدیو مارکتینگ ، ویدیو برای شبکه های اجتماعی ، ساخت تیزر

ویدیو سلاحی جدید در دنیای بازاریابی محتواست. یک دقیقه ویدیو ارزشی معادل ۱٫۸میلیون کلمه دارد.

تمام کسب و کارهای موفق می‌دانند که بازاریابی محتوا تنها راه‌حل برای ارتقای میزان تعامل با مشتریان و ایجاد ارتباط با مصرف‌کنندگان جدید است. بااین‌حال هستند هنوز کسب و کارهایی که فقط به نوشتن مقالات و طراحی تصاویر بسنده کرده‌اند و از مهم‌ترین علاقه‌مندی محتوایی کاربران، یعنی ویدیو چشم‌پوشی کرده‌اند.

در دنیای پرسرعت امروزی بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که یک ویدیوی کوتاه ببینند تا یک مقالۀ طولانی دربارۀ ویژگی‌های یک محصول، خدمات یک شرکت یا مفهوم کلی آن شرکت بخوانند. بسیاری از مردم وقتی می‌توانند چیزی را فراگیرند که هم ببینند و هم بشنوند.

بنابراین ویدیوها غالباً محتوای مناسب‌تری برای انتقال اطلاعات و نفوذ به تفکر مردم هستند. براساس تحقیقات دکتر جیمز مک کویوی، ارزش یک دقیقه ویدیو برابر است با ۱٫۸میلیون کلمه‌ای که به مصرف‌کننده منتقل می‌شود تا او را مخاطب قرار دهد.
بنابراین اگر شما ۱٫۸میلیون کلمه در یک پست وبلاگ نوشته‌اید، چیزی حدود ۳۶۰۰ صفحه می‌شود. در‌حالی‌که یک ویدیوی ساده در کسری از ثانیه کار آن پست وبلاگ طولانی شما را انجام می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، بررسی انجام‌شده توسط سایت کام اسکور (وب‌سایت اندازه‌گیری آنلاین تعامل مخاطبان) نشان داد ۱۰۰میلیون کاربر هر روز در اینترنت یک ویدیو می‌بینند. بسیاری از آن‌ها تنها ویدئوهای معروف و داغ روز را مشاهده می‌کنند. اما این افراد به‌صورت میانگین ماهانه حدود ۱۷ دقیقه صرف مشاهدۀ تبلیغات ویدیویی آنلاین و تولیدات ویدیویی توصیفی می‌کنند.

این آمارها و مطالعات همگی حاکی از آن است که ساخت ویدیو و اشتراک‌گذاری آن، موجب ایجاد تعامل و پیوستگی مخاطبان با شما می‌شود. ComScore نشان داد که ۹۰درصد فروشگاه‌داران ویدیو را به‌عنوان محتوای بسیار مفید در تصمیم‌گیری خریداران اعلام کرده‌اند و ۶۴درصد از مشتریان علاقه‌مند هستند پس از مشاهدۀ ویدیو خرید انجام دهند.
چنانچه علاقه‌مند هستید که با کلمات کم، ارتباطی قدرتمند بسازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این چهار روش را در ویدیو مارکتینگ خود استفاده کنید و استراتژی‌های بازاریابی شرکتتان را ارتقا دهید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟ ویدیومارکتینگ، بازاریابی محتوا ، ساخت ویدیو ، ویدیو مارکتینگ

۱ـ با فالوئرهای وبلاگتان تعامل برقرار کنید

یک وبلاگ با پست‌ها یا محتواهای نوشتاری، دیگر مورد قبول کاربران نیست. درحقیقت‌، اکثر وبلاگ‌های موفق فراتر از متن‌های نوشتاری می‌روند و با استفاده از ساخت ویدیو های جذاب، با کاربرانشان تعامل سازنده‌ای دارند. یک وبلاگ ویدئویی یا ولاگ که غالباً به این عنوان نامیده می‌شود، روشی بسیار عالی برای شکستن یکنواختی و جذب و وفاداری کاربران است.

۶ دلیلی که تولید محتوا را باید برون سپاری کنید
مشاهده مطلب

هنگام ساخت ویدیو باید برخی نکات را حتماً به خاطر داشته باشید. برای شروع، شما تنها ده ثانیه فرصت دارید که با ساخت ویدیو هایی جذاب، کاربر را با خود همراه سازید؛ چراکه بعد از ده ثانیه اکثر کاربران روی ویدیوی دیگری کلیک می‌کنند و هیچ‌وقت به دکمۀ فراخوانی (CTR) شما نمی‌آیند.
علاوه‌بر‌این، بسیار مهم است که محتوای ویدیوهای خود را برای نمایش و استفاده در موبایل بهینه‌سازی کنید. به‌طور متوسط کاربرانی که ویدیو را از طریق دسکتاپ مشاهده می‌کنند، حدود دو دقیقه یا کمتر به ویدیو توجه می‌کنند، اما کاربران موبایل حدود دو و نیم دقیقه تا پنج دقیقه به ویدیو توجه می‌کنند. به‌خاطر‌سپردن این نکات موفقیت پست‌های ویدیویی وبلاگ شما را چندبرابر می‌کند.

۲ـ برند خود را توصیف کنید

وقتی مردم از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، غالباً اولین چیزی که از خود می‌پرسند این است که شما چه کسی هستید و چه مأموریتی دارید؟ شما می‌توانید یک صفحۀ «دربارۀ ما» طولانی بنویسید، اما درواقع هنر بزرگ آن است اگر بتوانید مطالبی دقیق، بدون اطناب و زواید رایج، تحویل کاربرتان دهید. شما در تعداد تصاویری که می‌توانید خود را توصیف کنید نیز محدودیت دارید.

شرکت رندر فورست، یک شرکت تولید‌کنندۀ ویدیو، بهترین ویدئوهای تأثیرگذار را این‌گونه توصیف می‌کند:
«بیاییم از نزدیک بر این موضوع متمرکز بشویم. در دنیای پرسرعت امروزی اگر به کاربران حق انتخاب داده شود، آن‌ها یک ویدیوی خنده‌دار کوتاه را به یک متن بسیار باکیفیت ترجیح می‌دهند. بنابراین ترویج و معرفی وب‌سایت شرکت شما از طریق تولید یک ویدئو، استراتژی مؤثرتری است.»
برای مشاهدۀ این مفهوم در عمل، بهتر است یک ویدیو در وب‌سایت رندر فورست ببینید. ویدیویی یک‌دقیقه‌ای که چشم‌انداز و مأموریت شرکت را بدون صرف زمان طولانی به‌صورت کاملاً تصویری نمایش می‌دهد، دلیلی بر این ادعاست که یک تک‌ویدیوی جامع که برند شما را توصیف می‌کند، می‌تواند سطح تعامل کاربران با شما را افزایش دهد و مشتریانی وفادار برایتان فراهم آورد.

۳ـ افزایش صفحات فرود

بسیاری از محتوای توزیع‌شده با یک دکمۀ فراخوانی (CTR) پایان می‌یابد که تمامی آن‌ها یک هدف دارند: آوردن کاربران به وب‌سایت خود. دکمه‌های فراخوانی (CTR) راه مؤثری برای این هدف هستند. اما به همین جا ختم نمی‌شود. شما به صفحۀ فرود جذابی نیاز دارید که وقتی مشتریان وب‌سایتتان را بازدید کردند، به آن علاقه‌مند شده و بایستند و بعد در صفحات دیگر بچرخند.

برای تولید محتوا باید چه ویژگی هایی را رعایت کنید؟(۴ نکته مهم)
مشاهده مطلب

ویدیو بهترین محتوا برای این هدف است؛ چراکه بازدیدکنندگان را از همان ابتدا با شما همراه می‌کند. تا حد امکان بهتر است ویدیو در صفحۀ فرود استفاده شود. یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه فوری کاربران، برنامه‌نویسی ویدیوست. به نحوی که با بازکردن صفحه، ویدیو به‌صورت اتومات نمایش داده شود.

شما فقط ده ثانیه فرصت دارید توجه کاربر را به خود جلب کنید. اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، ماندگاری کاربر در سایت بیشتر خواهد شد.
۶۴درصد از مشتریان علاقه‌مند هستند پس از مشاهدۀ ویدیو خرید انجام دهند

۴ـ افزایش اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی

جلب نظر طیف وسیعی از کاربران به برند شما از طریق اشتراک‌گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی حاصل می‌شود. به دلیل ماهیت اعجاب‌آور صفحۀ نمایش، ویدیو بیشتر از پست‌های وبلاگ نظر کاربران را به خود معطوف می‌کند. این ادعا درست است؛ چراکه مشاهدۀ ویدیو زمان کمتری از خواندن پست‌های وبلاگی می‌گیرد.

بهترین روش برای کسب بیشترین اشتراک‌ها، ساخت ویدیو هایی است که مردم دوست دارند تماشا کنند. ویدیوهایی را پیشنهاد دهید که نفع دوطرفه داشته باشد. به‌جای آنکه ویدئویی بسازید که تنها هدفش افزایش گفتگو باشد، ویدیویی بسازید که بر آموزش و ارتقای دانش و اطلاعات بیننده نیز بیفزاید.

برای مثال، طنز یک حس محبوب جهانی است که برای بیننده ارزشمند است. اگر بتوانید ویدیویی تجاری بسازید که بیننده را بخنداند و سپس آن‌ها را به عملی دعوت کند و آن‌ها به وب‌سایت شما بیایند، این ویدیو موفق است و برای تمام اقشار جامعه ارزشمند تلقی می‌شود. مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند که این ویدیو ارزش آن را دارد که با دیگران به اشتراک بگذارند و به همین دلیل دربارۀ برند شما صحبت خواهد شد و با شما تعامل خواهند کرد.
در کلامی کوتاه، اگر می‌خواهید بدون صرف وقت طولانی، تأثیری قوی بر مصرف‌کننده بگذارید، ویدیو مارکتینگ یکی از مؤثرترین بخش‌های استراتژی بازاریابی شما خواهد بود.

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *