در حال بارگذاری
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی،چطور باشد؟

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چقدر اهمیت دارد؟

مطمئنا می دانید در حال حاضر شبکه های اجتماعی بهترین ابزار برای ارتباط و انتقال مفهوم با مخاطبین محسوب می شود و شما می بایست برای حفظ این ارتباط به طور مداوم در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می بایست انجام دهید. در پست های قبلی گفته شد که تولید محتوای تصویری چه تاثیر بر روی کاربران و مخاطبان شما دارد .

محتوا در شبکه های اجتماعی هم بصورت تصویر است هم متن ، اما ارسال محتوا به همراه تصویر از اهمیت بالایی برخوردار است . ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما بیاموزیم که کار تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را آسان تر کند و سریع تر بتوانید پیام خود را به مخاطب خود برسانید.

با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را ایجاد کرده و نتایج بهتری در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست آورید.

• مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند:

باید مطالبی بگذاریم که ازنظر دیگران و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید که چرا باید این مطلب را دیگران به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می کنید.

• با هدف و منظور مطلب بگذارید:

به دوستان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید شما اگرچه شاید خیلی حرفه ای نباشید اما به اصول حرفه ای این کار اهمیت می‌دهید. فقط تولید محتوا کافی نیست، شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.

• سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید:

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری انتخاب شوید. چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

• عملکرد کلی خود را بهبود بدهید:

ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید زمانبندی مناسب و ثابت قدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.

• برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها پست‌های بلند هم بگذارید

مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها در متن‌های طولانی نیاز است. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد اما می توان با تولید محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله های زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالب تان بیافزایید.

• محتویات طولانی تر بک لینک‌های بهتری می‌سازند

همانطور که می دانید تولید محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد بک لینک های مستحکم برای سایت خود هستید تولید محتوای طولانی را در ارجحیت قرار دهید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

• برای مطالب وبلاگ خود از زمان بندی استفاده کنید و آن‌ها را بازبینی کنید

زمانی که مقالات طولانی تر می‌نویسید، آن را به صورت زمان بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خود را به روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همچنین می توانید با تعیین زمان مناسب برای انتشار مطالب در آینده در وب سایت و شبکه های اجتماعی همیشه سایت و شبکه های اجتماعی خود را بروز نگه دارید.

• از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر استفاده کنید

اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، و اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکس‌های جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاری‌ها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.

• از تکرار دوری کنید

اگر می‌خواهید روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه پرهیز کنید. هیچ وقت سعی نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.

• از دکمه‌های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید

با قرار دادن دکمه‌های به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و دنبال راهی برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت 90% ازنظر خود منصرف می‌شوند.

فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آن‌هاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمه‌های اشتراک گذاری در پایان هر متن حرکتی عاقلانه و ایده آل می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.

آیا می دانید شبکه های اجتماعی و سئو چه رابطه ای با هم دارند؟

جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش صفحات بازدید شونده راهی مناسب برای افزایش فروش و کسب رتبه بهتری در الکسا می باشد. زیرا قرار دادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و امکان به اشتراک گذاری مطالب، نقش موثری بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در گوگل خواهد داشت. هم چنین شما به این طریق می توانید ارتباط دو طرفه با مشتریان خود داشته باشید و از نظرات و خواسته های آنان آگاه شوید.

فیسبوک ، لینکدین، پینترست ، گوگل پلاس و توییتر از جمله مهم ترین شبکه های اجتماعی هستند. در مطلب بعدی شما را با چگونگی نحوه تولید محتوا در این شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا می کنیم.

تیم بازاریابی محتوایی جوهر از اینکه می تواند بخشی از نیاز شما را در زمینه تولید محتوای اینترنتی رفع نماید خشنود است و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد ، در صورت داشتن هر گونه سوال و راهنمایی در این زمینه لطفا با ما تماس بگیرید.

پاسخ دهید