ایمیل مارکتینگ در هتل ها

پنج استراتژی ایمیل مارکتینگ برای هتل‌ها

هتل‌ها چه فضایی تجملی باشند و چه مکانی درجه پایین، هدف نهایی آن‌ها یکی است: جذب مشتری بیشتر.

امروزه، بدون داشتن استراتژی ایمیل مارکتینگ دقیق، رسیدن به موفقیت غیرممکن است. ارسال خبرنامه‌های ایمیلی راهی مؤثر، آسان و کارآمد برای ارتباط با مشتریان موجود و بالقوه‌ی هتل‌ها می‌باشد. اما چه چیزی ایمیل مارکتینگ را مؤثر می‌سازد؟
روشن است که تولید یک خبرنامه‌ی موفق ایمیلی، تنها نوشتن چند جمله نیست.

در اینجا به چگونگی سرمایه‌گذاری دیجیتالی هتل‌ها و خلق کمپین‌های فراموش‌نشدنی ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم.

۱. خبرنامه‌های ایمیلی تصاویر جذاب دارند.
وجود تصویر در هر خبرنامه ضروری است. خبرنامه‌های هتل‌ها زمانی به نتیجه می‌رسند که چیزی فراتر از کلمات را به کاربر ارائه دهند. مثل تصاویری باکیفیت از وسایل، اتاق‌ها یا عکس‌هایی از مهمانان و مسافران که در بخش‌های مختلف هتل حضور دارند. درواقع این تصاویر موقعیت آن هتل را به شکل بهتری برای کاربر ترسیم می‌کند. آن‌ها می‌توانند یک تصمیم ابتدایی بگیرند که روی توضیحات بیشتر کلیک کنند یا خیر؟ ایجاد ترافیک روی سایت از همین طریق ممکن است.

۲. ایمیل‌ها ساده هستند.
خوانندگان دوست ندارند که صفحات و اطلاعات زیادی بخوانند تا به آنچه نیاز دارند، برسند. بنابراین بهتر است از عناوین و تصاویر استفاده کنید تا توجه‌شان جلب شود.

خبرنامه‌ی خوب باید دکمه‌ی رزرو داشته باشد تا مشترکان را به وب‌سایت هتل بیاورد؛
جایی که کاربران بتوانند رزرو انجام دهند. در صفحه‌ی فرود (Landing page) باید تنها چیزهایی باشد که کاربر می‌خواهد ببیند. مثلاً اطلاعات اتاق‌ها، امکانات رفاهی هتل، قیمت و شرایط رزرو نمایش داده شود.

بایدها و نبایدهای ایمیل مارکتینگ در تعطیلات
مشاهده مطلب

۳. ایمیل‌ها به‌موقع و برنامه‌ریزی‌شده ارسال می‌شوند.
در ایمیل مارکتینگ ممکن است اقداماتی انجام شود که ضررش چندین برابر منفعتش باشد. مثال:

ارسال نامنظم ایمیل به مشترکان یا ارسال در زمان و موقعیت نامناسب.

اینکه تعداد ایمیل‌های ارسالی و فواصل آن را تعریف کنید و به آن پایبند باشید، بسیار مهم است.

اینکه چه زمانی ایمیل ارسال شود که بیشتر دیده شود، در ایمیل مارکتینگ یک دغدغه محسوب می‌شود.

البته شما می‌توانید با مطالعه‌ی بیشتر و انجام تست، بر آن مسلط شوید.

بسیاری از ایمیل‌ها به‌دلیل رعایت‌نکردن این نکات خوانده نمی‌شوند یا جایشان در پوشه‌ی trash قرار می‌گیرد.
ایمیلی که در ساعت‌های عجیب‌و‌غریب شب فرستاده می‌شود، ممکن است در صبح به‌نفع ارتباطات مهم‌تر نادیده گرفته شود.

آموزش ایمیل مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ چیست، ابزارهای ایمیل مارکتینگ، کمپین ایمیل مارکتینگ

با مشترکان خود به‌طور منظم در تماس باشید.
گزینه‌هایی برای اشتراک خبرنامه‌ها به‌صورت هفته‌ای، دو هفته یکبار یا ماهانه پیشنهاد بدهید. این قابلیت باعث می‌شود که ایمیل‌ها بهتر خوانده شوند.

۴. ایمیل‌ها شخصی هستند.
ما نمی‌خواهیم بگوییم که نام و نام خانوادگی مشترک خبرنامه را در ایمیل بیاورید تا شخصی شود. این تکنیک دیگر خیلی عادی شده است. شما باید چیزی فراتر از این کلمات در ایمیل‌ها داشته باشید تا ارتباط نزدیک و مخصوص با هر مشترک فراهم شود. این اطلاعات هم به‌‌راحتی قابل تهیه است و شما به‌عنوان صاحب هتل، می‌توانید آن را به‌دست آورید.

از مهمانانتان، زمانی که به هتل شما می‌آیند یا در سایتتان ثبت‌نام می‌کنند، درباره‌ی علایقشان بپرسید.

– مثلاً کافی است مشترکی بگوید که من به شنا در آب‌های گرم علاقه دارم.
ایمیلی با همین محتوا برایش بفرستید و امکاناتی که می‌توانید در این خصوص به او بدهید، توضیح دهید.

چگونه با تولید پادکست درآمدزایی کنیم؟
مشاهده مطلب

– یا ممکن است خانواده‌ای درباره‌ی علاقه‌مندی و نیازهایشان در طول اقامت در هتل‌ها با شما صحبت کنند.
درنتیجه بد نیست ایمیل‌هایی با محتوای امکانات هتل خود برای خانواده‌ها تولید و ارسال کنید.

۵ . ایمیل‌ها دوستانه هستند.
چه استراتژی بازارایابی شما ساخت اعتبار برند و تعامل درازمدت با تعداد بسیاری از مصرف‌کنندگان باشد و چه افزایش تعداد مشترکان خبرنامه، در هر صورت باید لحن واضح، لذت‌بخش و شاد در ایمیل مارکتینگ شما حفظ شود.

فعالیت هتل‌ها جزء امور خدماتی است و همیشه یک خدمت، با لبخند آغاز می‌شود! بنابراین خبرنامه‌ی ایمیلی هتل باید محاوره‌ای و تعاملی باشند و از لحن کسل‌کننده و یکنواخت به‌شدت دوری کنند. کلید نهفته در موفقیت ایمیل مارکتینگ هتل‌ها لحن و پیام کلی فعال و شاد است. ایمیل‌ها را سبک و مفید نگه دارید.

راه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *