در حال بارگذاری
کپی رایت - کپی رایت چیست - آموزش کپی رایتینگ

آینده کپی رایت و کپی رایترها با این تکنولوژی‌ها بزودی تغییر خواهد کرد

آیا تا بحال به این فکر کرده‌اید که چطور تکنولوژی می تواند آینده کپی رایت و کپی رایترها را تغییر دهد؟!

بد نیست بدانیم که کپی رایت از شروع قوت گرفتن صنعت بازاریابی در سال1950 تغییرات محسوسی را طی کرده است. پیش از این هزینه تبلیغات تلویزیون، چاپ و رادیو به شکل سرسام‎آوری در حال رشد بود و این شیوه از تبلیغات قرار بود تا انتهای قرن بیستم به سیر صعوی خود ادامه دهد.

در آغاز سال 2000 بخشی از این هزینه‎ها صرف بازاریابی دیجیتالی شد. البته در شروع هزاره، آژانس‎ها و مؤسسات تنها در حدود سه درصد از کل بودجه خود را به بازاریابی دیجیتالی اختصاص می‎دادند.

در حال حاضر، شرکت‎ها چیزی حدود سی درصد از بودجه خود را صرف امور دیجیتال می‎کنند؛ انتظار می‎رود در سال‎های آینده این نرخ همچنان رو به افزایش باشد. در ضمن پیش بینی می‌شود، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، بیشترین بخش از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.

کپی رایت نسبت به بیست سال قبل چه تغییراتی داشته است؟

ماهیت و چیستی کپی رایت در حال تغییر است؛ این یعنی مشاغل امروزی کمی نسبت به بیست سال قبل تغییر کرده‎اند. در تأیید این مطلب می‎توانید به برخی از روش‎ها که در دهه‎های اخیر تغییر کرده و معنای جدیدی یافته است، نگاهی بیندازید:

بازاریابی تخصصی

مسیر بازاریابی تخصصی به دلیل اهمیت ویژه‎ای که دارد در حال هموار شدن است. در این مسیر شما علاوه بر شناخت مخاطب و قدرت تبلیغ برای توده مردم، باید علائق و عادات شخصی افراد را نیز در نظر بگیرید.

کپی رایترهای متخصص

پیش‎بینی می‎شود، کپی رایترهای آینده تبدیل به نخبگان زمینه‎ی تخصصی خود شوند تا محتوایی ارزشمند و مرتبط با در نظر گرفتن تقاضای مشتریان و صنعت مورد نظر خود بیافرینند. نویسنده انتظار می‎رود در جزئیات و محتوای تخصصی کاملاً چیره‎دست و ماهر باشد و به‎صورت مستقیم بازار خاص خود را مورد هدف قرار دهد.

در ضمن محتوای تولید شده‎، نه تنها باید برای مخاطبان خاص خود مناسب باشد، بلکه با رسانه‎ای که مطلب در آن قرار می‎گیرد، نیز سنخیت داشته باشد.

سئو در کپی رایت

تغییر از رویکرد سنتی به رسانه‎های دیجیتالی، به مثابه این است که کپی رایت الزاماً نوع ارتباط خود را با استفاده از برخی الگوریتم‎های آنلاین متغیر با خوانندگان تغییر داده است.

در حال حاضر نویسندگان صرفاً برای اینکه با خوانندگان در ارتباط باشند، به نگارش نمی‎پردازند، بلکه آنها برای سیستم‎های آنلاینی که محتوای آنها را رتبه‎بندی می‎کند نیز می‎نویسند؛ مانند موتورهای جستجوگر گوگل.

کپی رایتر کیست؟ کپی رایتینگ و کپی رایت چیست

چه چیزی در پیش روی ماست؟

حالا ما به‎طور کامل عصر بازاریابی دیجیتال را درک کرده‎ایم. در این شرایط آینده‎نگری بسیار مهم است تا همواره تلاش کنیم در نقطه صعودی نمودار پیشرفت خود قرار بگیریم.

بازاریابی بوسیله اینترنت متحول شده است که منجر به بهنیه‎سازی موتورهای جستجو، شبکه‎های اجتماعی، موبایل و… شده است؛ در این شرایط کپی رایترها باید از خود چالاکی و زبردستی نشان دهند تا هنگام مواجه شدن با تغییرات کاملاً با آن‎ها سازگار باشند.

بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از روش‎هایی که بوسیله تکنولوژی قرار است دنیای کپی رایت را تغییر دهد و ببینیم چطور نویسندگان نیاز است بصورت مداوم با آنها خود را تطبیق دهند:

اصلاح محتوا از غلط‎های املائی و یا دستور زبانی

در آینده، کپی رایت هیچ جائی برای اشتباهات املائی و یا حتی نوشته‎ای ضعیف در خود نمی‎گذارد. این موارد تنها در گذشته بخشودنی بوده‎اند که با وجود برخی اشتباهات گرامری یا املائی، باز هم سایت شما مورد بازدید قرار می‎گرفت.

در عصر حاضر برای اصلاح خطاهای گرامری و ساختاری، نرم افزارها با هوشمندی بیشتری عمل می‎کنند؛ بنابراین کپیِ آنلاین بزودی قرار است بسیار جلا یافته‎تر از قبل شود و امید است که جذابتر از هر زمان دیگری باشد. خدمات ویراستاری کپی نیز در حال حاضر در همه جا حضور دارند.

آزمایش‎های A- B به‎صورت پیشرفته در کپی رایت

تکنولوژی به صورت فزاینده‎ای آزمایش هریک از عناصرِ کپیِ آنلاین را آسان‎تر کرده است. شما می‎توانید از نتایج برآمده از این آزمایشات، برای خلق بهترین کپی رایت استفاده کنید. این نتایج همچنین افق‎های آینده را برای نویسنده روشن می‌کند تا تنها آنچه واقعا مورد تقاضا و مرتبط است را با قابلیت تبدیل بالا خلق کنند.

این نرم‎افزارها هم اکنون نیز برای کمک به نویسندگان در بازار موجود هستند تا سرفصل‌هایی به صورت خودکار اضافه کنند که دقیقاً متناسب با هدف آنها باشد (شما می‎توانید به برنامه‎ی تجزیه و تحلیل سرفصل در CoSchedule مراجعه کنید تا سرفصل بالقوه شما را رتبه‎بندی کند).

این بدان معنی است که هنر نویسندگی تبدیل به علم نویسندگی شده است؛ زیرا ما برای جلب توجه بیشتر خواننده یا موتورهای جستجو بر مبنای الگوریتم‎ها و فرمول‎ها، متن خود را دستکاری می‎کنیم.

بهبود و اصلاح متون کهنه با هدف سئو در کپی رایت

اصلاح محتوای قدیمی توسط کپی رایترهای سئو و ویراستاران کپی کمک می‎کند تا جان تازه‎ای به متن کهنه خود بوسیله اهداف سئو بدهید. یک وبلاگ ممکن است ترافیک زیادی نداشته باشد، امّا اگر متن مورد نظر را با کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود بهینه سازی کنید، احتمالاً شروع به جذب خوانندگان بیشتری خواهید کرد.

پس نویسندگان این دوره تنها در صدد خلق متنی نو با استفاده از کپی‎های جدید نیستند؛ بلکه آنها می‎توانند متون قدیمی خود را نیز اصلاح می کنند.

تکنیک‎های ایده‎پردازی جدید در کپی رایت

در حال حاضر نرم‏افزارهای جدیدی به بازار آمده است که به نویسندگان کمک می‎کند که ایده‎های محتوایی خود را بر مبنای برخی کلمات کلیدی تولید کنند. این کلمات کلیدی در حقیقت با موضوعات و علائق مخاطبان هر تخصص در ارتباط است (شما می‎توانید به ابزار ارجاع ایده برای برنامه Oz Content ‎‎ مراجعه کنید).

این برنامه به ساده کردن فرآیند نویسندگی کمک می‎کند در ضمن به آنها ایده‎های تازه‎ای می‎دهد که از ایده‎های بدون هدف و برنامه‎ریزی بهتر است.

اینها تنها یک سری از روش‎هایی هستند که ما انتظار داریم تاثیر فزاینده‎ای بر روی آینده‎ی کپی رایت بگذارند. بر خلاف همه تغییراتی که به ناگزیر رخ خواهد داد، همیشه یک اصل ثابت وجود دارد: هرچه کپی رایترها در خلق محتوایی عالی و جذاب بیشتر خواهان سازگاری با تغییرات باشند و طرز تفکری پیشرو داشته باشند، جایگاه بهتری خواهند داشت و موفق‎تر خواهند بود.

آینده کپی رایت و کپی رایترها با این تکنولوژی‌ها بزودی تغییر خواهد کرد
لطفا به این مطلب رای بدهید

پاسخ دهید