بازیافت محتوا

بازیافت محتوا


احتمالاً با ما هم‌عقیده هستید که تولید محتوا و حرکت در مسیر دقیق پیاده‌سازی بازاریابی محتوایی در بلاگ کار دشواری است. هرکس وب‌سایتی دارد و به‌طور منظم در حال به‌روز‌رسانی‌ سایت خود است، می‌داند که ایجاد هرروزۀ محتوای خوب چقدر هزینه‌بر و زمان‌بر است.

برخی از کارفرمایان ما در گروه جوهر ابتدا با موضوع سفارش تولید محتوا با ما تماس می‌گیرند؛ اما زمانی‌که دربارۀ روند قبلی و هزینه‌هایش بیشتر صحبت می‌کنیم، به شیوه بازیافت محتوا و بازیابی و اصلاح می‌رسیم.

ممکن است محتوای قبلی چندان اصولی تولید نشده باشد؛ اما از دید ما حتی یک پاراگراف خوب که کاربران توانسته‌اند با آن ارتباط برقرار کنند، می‌تواند مصالح خوبی برای پروسه تولید محتوا باشد. در این پست چهار راهبرد مؤثر که کمک می‌کند با بهترین روش ممکن محتویات قدیمی را بازیافت کرده و از آن‌ها استفاده کنید، به شما معرفی می‌شود.

۱- از مقالۀ محبوب خود استفاده کنید و به‌طور چرخشی، آن را بازنویسی کنید.

آیا تا‌به‌حال مقاله‌ای داشته‌اید که بسیار موفقیت‌آمیز بوده باشد؟ مثلاً فهرستی از محتواهای قدیمی که به اشتراک گذاشته شده و تحسین شده‌اند. بسیار خوب، از آن به‌عنوان الهام یا پایه برای نوشتن محتوای جدید استفاده کنید. یک مثال خوب می‌تواند محتوا را تنظیم کند تا دربارۀ موضوعات جدید صحبت کنید. علاوه‌بر‌این، شما می‌توانید این محتوا را به پست‌های دنباله‌دار تبدیل کنید.

ادامۀ یک محتوا یا یک داستان و پیوند به مقالۀ قدیمی شما باعث می‌شود که بازدیدها به این مطلب خاص اختصاص داده شود. به این ترتیب شما در هر دو جهت، مأموریت خود را به‌خوبی انجام داده‌اید.

مدیریت منابع انسانی با راهکارهای بازاریابی محتوا
مشاهده مطلب

۲- با برخی از مطالب قدیمی خوب، داستان یا گرافیک ایجاد کنید.

اگر چند سال پیش پستی عالی ایجاد کرده‌اید که اطلاعات زیادی در این مطلب وجود داشت و واکنش خوب و تحسین منتقدان را به‌دست آورد و به اشتراک گذاشته شد، بدان معنی نیست که پست باید بمیرد. شما می‌توانید با استفاده از کلمات دیگر از این داده‌ها استفاده کنید و محتوای مشابهی را که به گرافیک تبدیل شده است، ایجاد کنید.

طراحی اینفوگرافیک روشی عالی و جذاب برای ارائۀ بهترین داده‌ها و محتواست. بهترین مسئله دربارۀ اینفوگرفیک‌ها این است که قابل به‌اشتراک‌گذاری و دوست‌داشتنی هستند! بنابراین شما می‌توانید بهترین تعامل را با بازدید‌کنندگان وب‌سایت خود داشته باشید!

تولید محتوا، بازیافت محتوا، آموزش تولید محتوا، بازاریابی محتوا

۳- نوشته‌های قدیمی را بازنویسی کرده و آن‌ها را بهتر کنید.

مطمئناً در گذشته محتوایی نوشته‌اید که فقط برای پر‌کردن وب‌سایتتان بوده است. شاید موضوع واقعاً عالی بود، اما شما فقط آن را نوشتید تا یک پست برای آن روز یا آن هفته داشته باشید. بنابراین، محتوای قدیمی خود را بازبینی کنید و اگر موضوع جالبی پیدا کردید، محتوا را بازنویسی کرده و آن را بهتر کنید. بنابراین در پایان روز از چیزی که قبلاً وجود داشته است، مطلبی عالی ساخته‌اید.

۴- مقالات را به کتاب الکترونیکی یا فایل ارائه تبدیل کنید.

آیا در وب‌سایت خود دسته‌بندی محتوایی دارید که با محتوای عالی و معنادار پر شده است؟ شما می‌توانید از آن مقالات استفاده کنید و یک ارائه، فیلم یا کتاب الکترونیکی ایجاد کنید. مثلاً شما پست‌های عالی دربارۀ «ایمیل مارکتینگ» دارید. می‌توانید محتواهای قدیمی را بازیافت، مرتب و سازمان‌دهی کنید و آن را به‌صورت کتاب الکترونیکی ارائه دهید.

۸ راه جمع‌آوری لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ
مشاهده مطلب

ایجاد کتاب، به‌ویژه اگر محتوا واقعاً خوب باشد، راهی عالی برای افزایش مشترکان و بازدید‌کنندگان جدید و نیز افزایش قدرت در جایگاه شماست.

نتیجۀ نهایی

در این مقاله چهار روش هوشمند را به شما معرفی کردیم؛ اما راه‌های دیگری نیز برای بازیافت محتوای قدیمی وجود دارد. شما فقط باید خلاق باشید، در این صورت همه‌چیز به بهترین شکل پیش می‌رود.

با‌این‌حال، تنها چیزی که باید انجام دهید این است که هرگز محتوای قدیمی خود را فراموش نکنید! این مسئله به شما کمک زیادی می‌کند و کیفیت وب‌سایت شما را ارتقا می‌دهد.

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *