اساساً ماهیت مد، زیبایی و سبک و شیوۀ خلاقانه است که به نظر می‌رسد موضوع آسان و بسیار خوبی برای بازاریابی آنلاین باشد.
با‌این‌حال برندهای فشن و مد که نیازهای مشتریان خود را به‌خوبی درک کرده‌اند، می‌دانند فعالیت‌های بازاریابی آن‌ها فراتر از انتشار تصاویر زیباست.
برندها با ارائۀ سبک خاصی از زندگی که مجموعه‌ای از عادات و شیوه‌های زیبابودن را نیز شامل می‌شود به همراهی و تعاملی دوسویه با مخاطبان خود می‌رسند.
مصرف‌کنندگان به دنبال محتوایی جذاب و تصاویری خیره‌کننده هستند که در صنعت فشن و لباس به‌وفور وجود دارد. نگران نباشید، یک استراتژی محتوایی مؤثر می‌تواند به شما در همۀ موارد کمک کند.
ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر مقالاتی را پیرامون استراتژی‌های بازاریابی در حوزه‌های مختلف گردآوری کرده‌ایم که به‌تدریج در این وبلاگ منتشر می‌شود.
مقالۀ پیش‌رو از وب‌سایت scripted با عنوان استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در حوزۀ فشن و مد تقدیم شما می‌شود.
به خاطر داشته باشید همه‌چیز دربارۀ سبک زندگی است. شرکت‌های تولید‌کنندۀ پوشاک زمانی بهترین بازاریابی و فروش را انجام می‌دهند که یک سبک و استایل را معرفی می‌کنند نه فقط یک لباس یا یک شکل خاص. همین مسئله موجب می‌گردد که کاربران ارتباط خود را با آنان حفظ کنند، حتی اگر قصد خرید نداشته باشند.
برندهایی نظیر Anthropologie و Forever21 وبلاگ‌های تصویری دارند که به‌طور‌کلی محتوای غیرمرتبط با حوزۀ پوشاک را منتشر می‌کنند. وبلاگ برند Anthropologie به مقالاتی پیرامون ساختار و جنبه‌های مد و طراحی پوشاک می‌پردازد.
برند forever21 حجم درخور توجهی از مقالات و اطلاعات کاربردی را با انتشار هشتگ‌ها و پست‌های وبلاگ دربارۀ نحوۀ استفاده از اجناس، راهنمای سلامتی، زیبایی و خوش‌اندام‌بودن با نام تجاری خود و کاملاً شخصی و سفارشی‌سازی‌شده منتشر می‌کند.
نکتۀ محتوایی: فراتر از بازاریابی استاندارد بروید. وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی فعال برمبنای سبک زندگی که برندتان بر آن تمرکز کرده است داشته باشید تا برند‌تان فروش کند. یک بانک اطلاعاتی از سبک موسیقی، هنر و سلایق غذایی مورد علاقۀ کاربران خود فراهم کنید؛ چراکه درک سبک زندگی مصرف‌کننده باعث جلب اعتماد او شده و او را به مشتری تبدیل می‌کند.

درها را به‌سوی تعامل باز کنید

مد با عرضه و نمایش تصاویر زیبا همراه است. اما کاربران دوست دارند ببینند در پشت صحنۀ این تصاویر چه اتفاقاتی می‌افتد؟ کمپانی‌ای مانند ویکتوریا سکرت کلیپ‌هایی از پشت صحنۀ عکاسی‌های خود در صفحات اینستاگرام منتشر می‌کند و به کاربران نشان می‌دهد که در پشت تصاویر زیبا چه اقدامات و تلاش‌هایی انجام می‌گیرد. برای خلق تصویری استثنایی و خاص از برندتان، واهمه نداشته باشید. این‌گونه است که نظر مشتری‌تان را جلب خواهید کرد. آن‌ها مکث می‌کنند، دقیق می‌شوند و به سمت شما می‌آیند.
برای آنکه دقیقاً متوجه شوید که چطور می‌توانید ایده‌هایی خلق کنید که بر رفتار فالوئرهایتان در شبکه‌های اجتماعی تأثیر بگذارد، به وبلاگ Rant the Runway نگاهی بیندازید. محتوای این وبلاگ درواقع ترکیبی از محتواهای تولید‌شده توسط کاربران و نویسندگان وبلاگ است.
برند شما باید بتواند مانند همین وبلاگ، محتوای خوبی را منتشر کرده و در مسیر گسترش آن تلاش کند. ازجمله محتواهای مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱٫ مصاحبه با طراحان لباس و مد؛
۲٫ نکات دقیق و کاربردی دربارۀ چگونگی ترکیب و هماهنگ‌کردن استایل‌ها و لباس‌ها با یکدیگر.
به‌‌طور‌کلی هر نوع مشخصه و معیاری که کسب‌و‌کار شما می‌تواند با آن‌ها به‌خوبی در بازار معرفی شود.
نکتۀ محتوایی: وفاداری مشتریان خود را با ارائۀ محتوای جالب و منحصر‌به‌فرد در رابطه با برندتان، افزایش دهید. مصاحبه‌های اختصاصی و نکات کاربردی دربارۀ مد و زیبایی سبب می‌شود خریداران به دنبال محتواهای اختصاصی آنلاین شما بروند، حتی زمانی که بودجۀ آن‌ها برای خرید تمام شده است.

چطور مطالعه موردی می‌تواند کسب و کار شما را دگرگون کند؟
مشاهده مطلب

در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید

بسیاری از کسب‌و‌کارها در شبکه های اجتماعی حضور دارند، اما همه به روشی مؤثر و کارآمد از این فضا استفاده نمی‌کنند. وب‌سایت دیجی دی اخیراً گزارشی دربارۀ تغییرات نامشخصی در اینستاگرام منتشر کرده است. شبکه‌ای که در حال حاضر بسیاری از برندهای فشن و طراحی لباس از آن استفاده می‌کنند.
اینستاگرام کانالی فوق‌العاده مفید در میان برندهای مد است. به‌طوری‌که بر فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و پینترست به نسبت ۱۳ به ۱ برتری دارد. این رقم باتوجه‌به نرخ تعامل اندازه‌گیری شده است.
اما روند کار اینستاگرام طبق یک الگوریتم ذخیره خواهد شد و این بدان معناست که شما ممکن است مجبور باشید استراتژی پست‌های خود را تغییر و ارتقا دهید تا بتوانید در بازار مد بمانید و مشتریان خود را حفط کنید.
در حال حاضر برند‌های مد که بیشتر پست می‌گذارند، مخاطب بیشتری را جذب می‌کنند. اما زمانی که فیس‌بوک الگوریتمی را معرفی کرد، سایت‌هایی که بیشتر پست داشتند، اخبار کمتری دریافت می‌کردند و در اصل، کیفیت بر کمیت ارجعیت داشت.
الگوریتم جدید اینستاگرام چطور کیفیت را اندازه‌گیری خواهد کرد؟ این چیزی است که باید دید. اما دیجی دی فرض بر این دارد که کامنت‌ها بیشتر از لایک‌ها مؤثرند.
این بدان معناست که به‌جای به‌حداکثر‌رساندن تعداد پست‌هایی که شما در دنیای اینستاگرام می‌گذارید، می‌بایست روی عکس‌هایی تمرکز داشته باشید که علاقۀ فالوئرهایتان را به اندازۀ کافی برانگیزاند تا کامنت بگذارند یا آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

استراتژی های بازاریابی محتوا در حوزه مد و لباس

نکتۀ محتوایی: یک استراتژی را در رسانۀ اجتماعی خلق کنید که بر کیفیت محتوا و جذب مخاطب تمرکز داشته باشد. ارتباطات خود را با تأثیرگذاران مد گسترش دهید. در این صورت، آن‌ها در ارتقای برند شما همکاری خواهند داشت. تصاویر و متن‌ها را ساختاربندی کنید تا در کنار هم کار کنند.
تصاویر، پایه و اساس بازاریابی محتوایی برای برندهای مد هستند. تصاویر به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهند که چه کالایی را می‌خرند و متن به آن‌ها می‌گوید که چرا باید آن را بخرند.
نوشتۀ زیر تصاویر نه‌تنها برای اهداف بهینه‌سازی جستجو لازم است، بلکه به گوگل کمک می‌کند تا وب‌سایت شرکت شما را پیدا کند و کاربرد آن برای هواداران، پیداکردن شما در رسانه‌های اجتماعی است. همچنین به جزئیات کوچکی که در فروش اسباب و لوازم باید مدنظر باشد، اشاره می‌کند.

هنر تولید محتوا: چطور مانند یک حرفه‌ای تولید محتوا کنیم؟
مشاهده مطلب

دروس بازاریابی محتوایی

صرف وقت روی این دروس باعث ارتقای توصیفات خلاقانه و جذاب می‌شود. این مسئله باعث می‌شود هر آیتم از یک قطعۀ نمایشی صرف، به قطعه‌ای با کاربردهای ضروری روی فضای مجازی تبدیل شود.
Nasty Gol مجموعه‌ای را خلق می‌کند و یک سبک و شیوۀ زندگی را به مشتری ارائه می‌دهد که بتواند به اشتراک بگذارد. برای افرادی که مد را دوست دارند، سایت Nasty Gol می‌تواند به اندازۀ کلیک‌کردن به‌منظور خرید، جالب باشد.

نکتۀ محتوایی: جاذبۀ یک قطعه یا مجموعۀ خاص را با کار روی توصیف محصولات برجسته کنید. آن را به دیگر جنبه‌های زندگی گره بزنید؛ مثل مهمانی‌های تابستانی با دوستان، رفتن بـــه رستوران‌های مجلل شهر در شب یا شهرهای رایج برای مسافرت.

یک استراتژی بازاریابی محتوایی را گسترش دهید

بازاریابی محتوایی مؤثر باید بیش از یک مجموعه عناصر باشد. ممکن است شما یک وبلاگ درخور توجه یا تصاویر خوب و ایدئالی در پشت تصاویر داشته باشید. اما همۀ این‌ها باید به‌عنوان بخشی از یک استراتژی بازار‌یابی محتوایی دارای ارتباط منطقی باشند.
با نشستی کنار همکارانتان شروع کنید و بازار هدف خود را تعریف کنید. بعد دربارۀ مشتری‌تان سؤال کنید. سؤالات ابتدایی که به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را تعریف کنید:
• سن و جنسیت؛
• وضعیت خانوادگی؛
• میزان درآمد؛
• فعالیت‌ها و علایق؛
• منابع تأثیرگذار و وبلاگ افراد مشهور یا دیگر عوامل مؤثر.
همین که شما به مشتریان خود دسترسی و تمرکز داشته باشید، خواهید دانست که چطور به زبان آن‌ها صحبت کنید و این محتوای مرتبط را در جایی قرار دهید که مخاطب شما از طریق آن جذب شود؛ چه از طریق تصاویر و امکانات یا گیرایی و جاذبۀ متون تولیدی.
راه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برندتان را با علایق آن‌ها هماهنگ کنید. با این راهنمایی‌ها شما می‌بایست تمام چیزی را که برای ایجاد محتوا نیاز دارید، داشته باشید. مواردی که نه‌فقط برای جذب طراحی شده، بلکه مشتریان را به حامیان برند در تمام طول عمر تبدیل می‌کند.
این اولین سری بازاریابی محتوایی ما برای صنایع مختلف است. منتظر موارد دیگری باشید که در این فصل منتشر می‌شود.
آیا علاقه‌مند هستید که با ما دربارۀ تولید محتوای برند خود صحبت کنید؟ با ما تماس بگیرید.

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *