پیش از پرداختن به تکنیک‌های افزایش فالوور در اینستاگرام بهتر است خودتان را برای کسب تجارب جدید و دست و پنجه نرم کردن با شرایط دشوار و البته آسان زیادی آماده کنید.
در اینستاگرام شما باید مراحل زیادی را بگذارنید تا بتوانید فالوئرهای پیج اینستاگرامتان را افزایش دهید.

مطلب «چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم» هم برای شما مفید خواهد بود.

البته باید بدانید که جذب فالوور در اینستاگرام یک‌شبه و تصادفی و شانسی اتفاق نمی‌افتد، بلکه به عملکردهای دقیق و سنجیده نیاز دارد تا افراد واقعی و نه فیک را با خود همراه کنید.
وقتی این مراحل را انجام دادید می‌توانید روز‌به‌روز فالوئرهایتان را بیشتر و بیشتر کنید. پیشنهاد می‌کنم که ابتدا این مقاله و سری مقالات مربوط به بازاریابی در اینستاگرام را مطالعه کنید و با عضویت در سایت جوهر یا شرکت در دوره‌های آموزشی ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۱ـ برای افزایش فالوور در اینستاگرام بهترین‌ها را پست کنید.

محتوای باکیفیت و خوب پست کنید. مهم‌ترین دلیل فالوشدن شما توسط کاربران، اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند و معتبر ازطرف شماست. محتوایی که با برند شما، ارزش‌های اساسی برندتان و جامعۀ هدفتان مرتبط باشد. شما باید پیوسته بکوشید محتوایی در اکانت اینستاگرامتان قرار دهید که مخاطبان از شما انتظار دارند.
اگر محتوایی در صفحۀ اینستاگرام شما وجود نداشته باشد یا بی‌کیفیت باشد، به‌سختی فالو می‌شوید. به دنبال فرصت‌هایی باشید که با اشتراک‌گذاری آن هوادارانتان را راضی و خوشحال کنید و درنتیجه ارتباط متقابل صورت گیرد.

– افزایش فالوور در اینستاگرام با ایجاد گفتگو:
همیشه تمایلاتی در بین کاربران وجود دارد که ممکن است شما از آن بی‌خبر باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا این تمایلات را کشف کرده و سپس آن‌ها را گسترش دهید. موضوعاتی را پیدا کنید که اکثر اعضای اینستاگرام دربارۀ آن صحبت می‌کنند و در آن مشارکت می‌کنند. اما چگونه؟

دیوید بریدال نمونۀ خوبی برای این مثال است. آن‌ها متوجه شدند که برنامه‌ریزی برای مراسم ازدواج در بین کاربران بسیار محبوب است و محتواهای بسیاری در این زمینه منتشر می‌شود. بنابراین تصمیم گرفتند زنان را به به‌اشتراک‌گذاری برنامۀ عروسی خود با تگ Falling for DB تشویق کنند و برای عروسی‌شان جوایزی هم را ببرند.

– هشتگ‌ها چطور باعث افزایش فالوور در اینستاگرام می‌شوند؟
هشتگ‌ها روشی مؤثر برای دسترسی به محتوای شما در اینستاگرام هستند. اما باید در نظر داشته باشید که هشتگ‌های مورد استفاده توسط شما باید به نحوی باشند که با استراتژی محتوایی شما در اینستاگرام و در دید کلی‌تر، با برندتان همخوانی داشته و نقش تکمیل‌کننده داشته باشند.
شما می‌توانید با ساخت هشتگ‌ در اینستاگرام منافع بیشتری برای کل استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید. زمانی که از هشتگ‌های موجود استفاده می‌کنید، دنبال تگ‌هایی بگردید که مطالبتان را قابل فهم‌تر کند.
اگر در حال ساخت هشتگ جدیدی هستید، حتماً به هدف تگ توجه کنید تا نتیجۀ بهتر و مؤثرتری برای شما داشته باشد.

گاهی اوقات برندها هشتگ‌های بسیار خاصی را استفاده می‌کنند که به‌صورت خاص به کار گرفته می‌شود. نتیجه آنکه لازم است از هشتگ‌های عمومی‌تر که به‌صورت مداوم توسط کاربران استفاده و سرچ می‌شود استفاده کنید تا فرصت‌های بازاریابی خود را از دست ندهید.

هنر تولید محتوا: چطور مانند یک حرفه‌ای تولید محتوا کنیم؟
مشاهده مطلب

۲ـ محتوای قابل درک تولید کنید.

– استفاده از افراد تأثیرگذار:
چنانچه محتوای زیادی در صفحۀ اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید، اما نتایج خوبی به دست نمی‌آورید، وقت آن است که از یک تکنیک ساده استفاده کنید تا با قدرت بیشتری مخاطبان اینستاگرام خود را افزایش دهید. این تکنیک استفاده از افراد تأثیرگذار اینستاگرام است.
افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) محتوای شما را به افراد بیشتری نمایش می‌دهند، سبک برند شما را بهتر می‌کنند و رِنج افرادی که در اینستاگرام شما را فالو می‌کنند، گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌کنند.

– قابل جستجو باشید:
از زمان تأسیس اینستاگرام زبانۀ جستجو (Explore Tab) یکی از بهترین راه‌های پیدا‌کردن کاربران بزرگ و محتواهای عالی و مرتبط با شما بوده است. از مزایای این قابلیت، برای اقدامات بازاریابی اینستاگرام و افزایش فالوور در اینستاگرام خود استفاده کنید. هیچ‌گاه زبانۀ جستجو (Explore Tab) را فراموش نکنید و از این قابلیت برای یافتن افرادی که اپلیکیشن اینستاگرام دارند یا به طریقی با برند شما در ارتباط هستند، استفاده کنید. اینستاگرام از این Tab برای پوشش‌دادن اعضای فعال شبکه استفاده می‌کند.

اشتراک‌گذاری منظم و مداوم محتوا در اینستاگرام و ارتقای اکانت خود، شانس دیده‌شدن در زبانۀ جستجو (Explore Tab) را افزایش می‌دهد. اینستاگرام براساس چند متغیر عکس‌های جالب و آخرین تصاویر را نمایش می‌دهد. اشتراک‌گذاری محتوای فوق‌العاده موجب می‌گردد که سایرین به همراهی شما تشویق شوند و شانس نمایش در زبانۀ جستجو (Explore Tab) توسط کاربران افزایش پیدا می‌کند.

– پست هم‌زمان و موازی:
وقتی پست‌های خوب و محتواهای باکیفیت در اینستاگرام می‌گذارید، بهتر است سایر افرادی که شما را در شبکه های اجتماعی دیگر فالو می‌کنند بدانند که اولاً این مطلب به اشتراک گذاشته شده است و از طرفی از حضور شما در اینستاگرام مطلع شوند. این امر نفوذ و قدرت شما را بیشتر می‌کند.
بنابراین اجازه دهید فالوئرهای توییتر، پینترست، فیس‌بوک و… شما بدانند که در اینستاگرام هستید و محتواهای عالی به اشتراک می‌گذارید. یکی از اصول مهم در شبکه های اجتماعی آن است که نباید حضور اکانت‌ها از هم پنهان باشند. بگذارید تا با هم کار کنند و از هم بهره ببرند‌. اجازه دهید تمام کانال‌ها دردسترس باشند تا بتوانند موجب رشد یکدیگر شوند.

توصیه می‌کنیم مقاله «چهار مزیت مهم فعال کردن تگ قیمت در اینستاگرام + آموزش» را هم مطالعه کنید.

افزایش فالوئر اینستاگرام، تگ خرید اینستاگرام، استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی

۳ـ مشغولیت ایجاد کنید

– کمپین به راه بیندازید:
رقابت‌های اینستاگرامی روشی عالی برای ترغیب کاربران و افزایش فالوور در اینستاگرام است. وقتی در این فضا قرار می‌گیرید کاربرانتان را تشویق می‌کنید که دربارۀ برندتان برای فالوئرهای دیگر محتوا به اشتراک بگذارند. محتوای اینستاگرامی که به اشتراک گذاشته می‌شود به‌عنوان یک عامل تأثیرگذار برای فعال‌ماندن اکانت شما عمل می‌کند. کاربران بیشتری شما را می‌بینند و شانس افزایش فالوئر بیشتر می‌شود.

– تشویق برای خلق محتوا:
پیدا‌کردن محتوا برای به‌اشتراک‌گذاری می‌تواند یکی از بخش‌های مشکل بازاریابی موفق در اینستاگرام باشد. شما با ترغیب کاربرانتان برای به‌اشتراک‌گذاری محتوای خوب می‌توانید محتوای دردسترس بیشتری داشته باشید.
محتوایی که کاربر تولید می‌کند و اشتراک گذاشته می‌شود، برای بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار باارزش است؛ چراکه سایرین نیز تشویق می‌شوند و همین مسئله درواقع موجب ارتقای محتوای برند شما خواهد بود!

ویدیو و ساخت ویدیو سلاح جدید در دنیای بازاریابی محتوا
مشاهده مطلب

کوه‌های پکونو (Pocono Mountains) واقع در شمال شرقی پنسیلوانیا در ایالات متحده، مثالی عالی برای مطلب بالاست. این برند از محتوای تولید‌شده توسط کاربران، برای پیشرفت شبکه های اجتماعی خود، خصوصاً اینستاگرام، استفاده کرد.
پکونو کمپینی به نام #TakeOnPocono ایجاد کرد و کاربران شبکه‌اش را تشویق کرد که برای کوه‌های پکونو (Pocono Mountains) محتوا به اشتراک بگذارند. این کار موجب شد که هزاران قطعه عکس در اینستاگرام تولید شود که نتیجۀ تمام این تصاویر، ارتقا و بازاریابی مؤثر توریسم Pocono Mountains شد.

۴ـ محتوای شبکه‌تان را غنی کنید.

– بر لحظات تمرکز کنید:
هر برند یا کسب‌ و‌ کاری بسته به نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد، لحظاتی را برای کاربرانش ایجاد می‌کند. لحظات و احساساتی که کاربران در زندگی خود از طریق برند شما تجربه می‌کنند، عالی‌ترین نوع محتوایی است که شما می‌توانید در اکانت خود به اشتراک بگذارید.
درواقع کاربران شبکۀ شما با به‌اشتراک‌گذاری این لحظات به شما کمک می‌کنند برند خود و سبک و شیوۀ زندگی‌ای که برندتان برای مخاطبان فراهم می‌آورد به‌آسانی و جذابی به آن‌ها معرفی کنید.
قدر این لحظات و احساسات را بدانید؛ چراکه کاربران با شما پیوند عاطفی برقرار می‌کنند و روزبه‌روز فالوئرهایتان افزایش پیدا می‌کنند.

– محتوای شبکۀ خود را برجسته سازید.
وقتی محتوایی تولید‌شده توسط کاربرانتان دارید، درواقع ثروت بزرگی در اختیار شماست. لطفاً این محتواها را هایلایت کنید. وقتی اعضای شبکۀ خود را تشویق می‌کنید که به بهانه‌ها و دلایل متنوع دربارۀ شما محتوا به اشتراک بگذارند، درواقع قدرت و نفوذ برندتان را بیشتر می‌کنید و تعداد فالوئرهایتان را افزایش می‌دهید.

یاد بگیرید که چطور باید محتوای تولید‌شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید. چطور و در کجا؟ دستورالعمل‌های نمایش مطالب در اینستاگرام را به‌خوبی یاد بگیرید. وقتی این محتواها را در جاهای دیگر نظیر وب‌سایت خود استفاده کنید، درواقع نمای بهتر و معتبرتری از برندتان را به نمایش می‌گذارید. تمام این محتواها به اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی شما کمک می‌کند.

۵ـ میزان و نحوۀ پیشرفتتان را رهگیری کنید.

– بدانید که چه چیزی نتیجه‌بخش است:
جذب فالوئر در اینستاگرام به اقدامات دقیق، سنجیده و جامعی نیاز دارد. شما می‌خواهید مستمراً مطالبی به اشتراک بگذارید که نتایج معناداری برای اقدامات شما فراهم آورد. اگر در حال انجام اقدامات صحیح برای افزایش فالوور در اینستاگرام خود هستید، لازم است نتایج را اندازه‌گیری، بازبینی و رهگیری کنید. اینکه چطور و چگونه مطالب شما توسط کاربران و مشتریان دیده می‌شود و چه میزان اثرگذار است، مجموعه‌ای از ابزارها و اقداماتی است که می‌بایست برای سنجش و مانیتورکردن حساب اینستاگرامتان عملیاتی کنید.
با جمع‌بندی نتایج می‌توانید دائماً محتوای شبکه‌تان را ارتقا دهید و تعداد فالوئرهایتان را زیاد و زیادتر کنید.

البته باید بدانید که مجموع این اقدامات یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و به زمان نیاز دارید؛ اما با این اقدامات صحیح قادر خواهید بود شبکه‌ای از کاربرانی بسازید که برند شما را دوست دارند و به سبک زندگی شما گرایش و تعلق خاطر دارند.
اقدامات زیادی در بازاریابی موفق اینستاگرام وجود دارد. اگر عضو سایت جوهر شوید، می‌توانید بیشتر یاد بگیرید.

ترجمه آزاد: سودابه بذرافشان
منبع: seenmoment.com

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *