آموزش ایمیل مارکتینگ - ایمیل مارکتینگ چیست - ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ - ایمیل مارکتینگ چیست - ایمیل مارکتینگ


به دلیل نفوذ شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران، اغلب سایت‌ها به ایمیل مارکتینگ کمتر توجه می‌کنند و پیام‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به کاربران منتقل می‌کنند. گرچه یکی از دلایل کم‌توجهی به ایمیل مارکتینگ، نبود دانش کافی در این زمینه و عدم استمرار در مدیریت و تولید خبرنامه‌های ایمیلی است. ما در این مطلب به ۹ باید و نباید مهم درباره ایمیل مارکتینگ در تعطیلات و برای تعطیلات پرداخته‌ایم.

۱٫ حال و هوای تعطیلات به ایمیلتان بدهید.

دقت کنید که برای ایمیل مارکتینگ در تعطیلات حتماً لازم نیست که انرژی زیادی برای طراحی المان‌های مربوط به آن تعطیلات هدر دهید. برای این کار از قالب‌ها و تم‌های کارآمد و رایگان استفاده کنید.

۲٫ در وهلۀ اول به موبایل فکر کنید.

به یاد داشته باشید که مردم در تعطیلات وقت زیادی ندارند و بیشتر ایمیل‌ها را با موبایل باز می‌کنند. بنابراین یک کمپین خوب ایمیل مارکتینگ ویژه تعطیلات باید به‌گونه‌ای طراحی شود که متن کمتر، عکس‌های بزرگ‌تر و پیشنهادهای داغ‌تری داشته باشد.

مطمئن شوید که مخاطبانتان می‌توانند پیام شما را به‌سرعت دریافت کنند. برای این کار از عکس، فیلم یا گیف استفاده کنید. «video block» می‌تواند ایدۀ خوبی برای این کار باشد. به این صورت که یک گیف از لینک ویدئوی شما تهیه می‌کند و قبل از اجرای ویدئو آن را نمایش می‌دهد.

۳٫ موضوع ایمیلتان باید کاملاً روشن باشد.

می‌خواهید در صندوق ورودی مخاطبانتان باقی بمانید؟ از شکلک‌ها و طرح‌ها استفاده کنید. عنوان ایمیلتان به شما کمک می‌کند توجه مخاطبان خود را جلب کنید. شکلک‌ها در تیتر باعث می‌شوند که اطلاعات بیشتری را در چند کاراکتر بگنجانید و تیتر را نمایان‌تر کنید.

استفاده از pre header (متن پیش‌نمایش) را فراموش نکنید. به گزارش Litmus، بهبود کیفیت Pre header‌ها آمار ورود توسط لینک آن‌ها را تا ۳۰درصد افزایش داده است. این موضوع مخصوصاً برای ایمیل‌های طراحی‌شده برای موبایل بسیار بااهمیت است. اپل در ایمیل‌های فرستاده‌شده به مخاطبانش از ۳۵ کاراکتر برای عنوان (subject) و از ۱۴۰ کاراکتر برای متن پیش‌نمایش(preheader) استفاده کرده است. متن پیش‌نمایش فرصتی مناسب است تا عنوان ایمیل خود را در قالب یک گفت‌وگو ادامه دهید.

چرا تولید محتوا برای موبایل مهم است؟
مشاهده مطلب

۴. برای ارتقای سطح تعامل از تاکتیک‌های روان‌شناسی استفاده کنید.

تایمر شمارش (count down timer) ابزاری قدرتمند برای جلب مخاطب است. این عمل باعث تحریک ذهن مخاطب می‌شود تا فرصت را از دست ندهد و از آن استفاده کند.

شما می‌توانید برای این امر تخفیف‌های زمان‌دار یا شمارندۀ روزها تا تعطیلات را در ایمیلتان قرار دهید. همچنین می‌توانید به آن‌ها یک‌ زمان برای تحویل کالا بدهید و آن را با تایمر نمایش دهید. ایمیل مارکتینگ در تعطیلات به نوعی قلقلک دادن احساس کاربران برای ارتباط بیشتر با شما است.

۵. در ایمیلتان فقط محصول خودتان را تبلیغ نکنید. به‌جای این کار مخاطبانتان را برای خرید تشویق کنید.

قیمت محصولتان را در ایمیلتان ذکر کنید. مشتری‌مدار باشید. با ایدۀ خودتان به آن‌ها هدیه دهید. برای مثال مدل دکوراسیون خانه‌شان را به آن‌ها پیشنهاد دهید یا عکس‌های لباس‌های مد بازار را به آن‌ها بفرستید. کاری کنید که لبخند بزنند؛ سپس می‌توانید از آن‌ها چیزی درخواست کنید.

 

ایمیل مارکتینگ - آموزش ایمیل مارکتینگ - ایمیل مارکتینگ در تعطیلات

۶. ایمیل‌ها باید دوطرفه باشد.

مخاطبانتان را مجبور کنید که به ایمیلتان واکنش نشان دهند. از آن‌ها بخواهید جواب بدهند، کلیک کنند، نظر بدهند یا ایمیل را به دوستانشان بفرستند. به این صورت آن‌ها مجبور می‌شوند که به ایمیل شما واکنش نشان بدهند و روی لینک شما کلیک کنند.

ضمناً یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای ایجاد ارتباط، نظرسنجی است. آدم‌ها حرف‌زدن راجع به خودشان را دوست دارند. حتی برای تشویق آن‌ها می‌توانید در ازای شرکت در نظرسنجی به آن‌ها هدیه بدهید.

۷. کارهایتان را خودکار کنید و از تعطیلات لذت ببرید.

خودکارسازی راه خوبی است تا هم از تعطیلات لذت ببرید و هم به کارهای خود برسید. با برطرف‌کردن مشکلات برای وقت مخاطبانتان ارزش قائل شوید. برای مثال شما می‌توانید صفحه‌ای شناور بسازید تا مخاطب بتواند محصولات را از میان رنج‌های قیمتی مختلف یا علایق شخصی خود انتخاب کند و سپس این عمل را خودکار کنید. از این به بعد آن‌ها می‌توانند ایمیل‌هایشان را براساس علایق شخصی خودشان دریافت کنند.

چگونه خبرنامه جذاب و پر خواننده بسازیم؟
مشاهده مطلب

۸. وقت‌های متفاوتی را برای فرستادن انتخاب کنید.

زمان‌هایی را برای فرستادن در نظر بگیرید که مخاطبانتان کمتر مشغول هستند، مثلاً آخر هفته‌ها؛ چون آمار ورود به لینک‌ها در این زمان‌ها به بیشترین حد خود می‌رسد.

۹. از مخاطبانتان تشکر کنید.

کاری ساده و مؤدبانه که بهتر از هر کاری است. به‌علاوه این کار کمک می‌کند تا روابط اجتماعی بهتری برقرار کنید. ضمناً تعطیلات به‌خصوص اعیاد و مناسبت‌های ویژه فرصت خوبی است تا با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.

برای تشکر در ایمیلتان می‌توانید به موارد زیر عمل کنید:

– یک تشکر ساده به همراه عکسی از کارکنان شرکت بگذارید.
– نیم‌نگاهی به آینده بیندازید. محصولات و ویژگی‌های جدیدی را که برای سال آینده در نظر گرفته‌اید، معرفی کنید. به مخاطبتان اجازه دهید در شنیدن خبرهای خوب اول باشد؛ مخصوصاً اگر قرار باشد از آن سود ببرد.
– یک هدیۀ کوچک برای تشکر بگذارید؛ مثل کتابی الکترونیکی.

۱۰. استفاده از آزمون A/B را فراموش نکنید.

یادتان باشد شما می‌توانید با Mailer Lite و سایر سرویس‌های ایمیلی معتبر از آزمون A/B استفاده کنید. با این آزمون شما می‌توانید بفهمید کدام عنوان یا کدام روش (مثلاً گذاشتن یا نگذاشتن تایمر و شمارنده) بهتر عمل می‌کند.

حداقل ۴تا۵ ساعت را به بررسی نتایج آزمون A/B اختصاص دهید تا تصمیم بگیرید از چه روش‌هایی استفاده کنید.

راه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *