اینفوگرافیک خوب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

اینفوگرافیک شکل منحصر‌به‌فردی از محتواست که از طریق آن می‌توانید مخاطبان زیادی را به کسب و کار خود جذب کنید. ارائۀ اطلاعات ارزشمند به روشی جذاب، می‌تواند نیاز طیف وسیعی از کاربران وب را تأمین کند. چنانچه در فکر تولید اینفوگرافیک جذاب برای کسب و کار خود هستید و از خود می‌پرسید که برای داشتن اینفوگرافیک خوب به چه چیزهایی نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت بخوانید.

اطلاعات خوب

شما نیاز دارید محتوای خوب و مطالب جالب خواندنی برای مخاطبانتان فراهم کنید. به این معنی که باید داده‌ها را در موضوع مشخصی جمع‌آوری کنید. برای مثال اگر در صنعت جراحی پلاستیک هستید، ممکن است لازم باشد که میزان محبوبیت ایمپلنت‌های سینه را براساس آمار منتشر‌شده در انجمن جراحان پلاستیک دنیا یا سازمان‌ها و مراکزی در ایران و منطقۀ خاورمیانه گردآوری کنید. درواقع با ذکر این آمار، حقایقی را به مخاطب ارائه می‌کنید تا بتوانید سخن و ادعای خود را به روشی معقول بیان کنید.
گرچه ذکر این آمار لزوماً به‌معنی اقناع و راضی‌کردن مخاطب نیست و کاربران براساس سلایق و دریافت‌های خود به سمت خدمات شما حرکت می‌کنند، شما فضایی را فراهم می‌آورید که اینفوگرافیک براساس آمار و حقایق، کاربران را به سرویس‌های شما علاقه‌مند سازد.

شکل و فرمت مرتب

اگر اینفوگرافیک به‌هم‌ریخته‌ای تحویل کاربر می‌دهید، مطمئن باشید که زمانی برای خواندن آن نخواهد گذاشت. شما باید مطمئن شوید که فرمت کار حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و خواننده را اذیت نمی‌کند. از یک تصویر اصلی در مرکز اینفوگرافیک شروع کنید و اطلاعات را در صورت نقاط برجسته، بسط دهید. حتماً به خاطر داشته باشید که هدف افزودن اطلاعات خیلی زیاد نیست. اگر شما اطلاعات بیشتری دارید، پس فضای بیشتری را هم نیاز دارید. فقط اطلاعات مربوطه را استفاده کنید.

کاربرد گوگل آنالیتیک، جهت اندازه گیری اثربخشی فعالیت های شبکه اجتماعی
مشاهده مطلب

طراحی اینفو گرافیک، ساخت اینفوگرافیک، اهمیت اینفوگرافیک

گرافیک جذاب

هدف نهایی از خلق اینفوگرافیک، ارائۀ اطلاعات ارزشمند به روشی جذاب، خاص و تأثیرگذار است. بنابراین اگر گرافیک جذابی در اینفوگرافیک ندارید، به هدف اصلی نخواهید رسید؛ زیرا هیچ‌کس آن را نخواهد دید. شما می‌توانید بسیاری از گرافیک‌های جذاب را در سایت‌های عکاسی مثل iStockPhoto و fotolia.com پیدا کنید.

مهارت‌های طراحی گرافیک و طراح گرافیک

طراحی اینفوگرافیک خوب برای کسی بدون مهارت‌های طراحی گرافیک بسیار دشوار است. شما باید نحوۀ استفاده از برنامه‌های گرافیکی خوب مانند فتوشاپ را برای ویرایش و ساخت متن و تصویر بدانید.
چنانچه مهارت‌های طراحی گرافیک ندارید، لازم است یک طراح گرافیک و یک نویسندۀ اسکریپت استخدام کنید. آن‌ها برای ایجاد متن و قالب‌بندی اینفوگرافیک کاملاً مناسب به نظر می‌رسند.
گاهی اوقات لازم است که متن کوتاه باشد. نویسندگان اسکریپت می‌دانند کدام کلمه یا لغت را استفاده کنند. از طرفی دیگر طراح گرافیک باید برخی تصاویر را بزرگ یا کوچک‌تر کند، به نحوی که روند ارائۀ اطلاعات به‌خوبی رعایت شود. به همین دلیل است که باید تیم طراحان گرافیک و نویسندگان در کنار هم برای ایجاد یک اینفوگرافیک باکیفیت فعالیت کنند.

تیم نویسندگان و گرافیست‌های جوهر

اگر شما مهارت کافی در طراحی گرافیک و تولید اینفوگرافیک زیبا و آموزنده را ندارید، از طراحان کمک بگیرید. ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تیمی از طراحان گرافیک باتجربه و نویسندگان اینفوگرافیک داریم که آماده‌اند یکی از اینفوگرافیک‌های جذاب و کاربردی را برای شما ایجاد کنند.
اگر دربارۀ چیزی که می‌خواهید ایدۀ مشخصی ندارید، مشکلی نیست. ما می‌توانیم موضوع اصلی شما را بررسی کرده و پروپوزال مشخصی برایتان ارسال کنیم. همین امروز برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ پروژه با ما تماس بگیرید.

چگونه بازاریابی محتوا به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند؟
مشاهده مطلب

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *