تولید محتوا پزشکی ، تولید محتوا ، جذب بیمار خارجی ، دیجیتال مارکتینگ پزشکان

تولید محتوا برای دندانپزشکی در شبکه‌های اجتماعی هنوز آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. گرچه دندانپزشکان هم مانند همۀ اصناف دیگر دنبال بیمار (مشتری) جدید هستند، روش‌های قدیمی بازاریابی و تبلیغات برای دندانپزشکی دیگر کارآیی خود را از دست داده‌‌اند؛ بسیاری از دندانپزشکان در سراسر جهان از طریق شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین خدمات خود را به کاربران معرفی می‌کنند.

کسب و کارهای بزرگ در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند با استفاده از تبلیغات و تولید محتوای جذاب در شبکه‌های اجتماعی، دیده شوند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که فیسبوک، توییتر و اینستاگرام و… فقط برای انتشار تصاویر غیرمرتبط و زرد ساخته نشده‌اند؛ بلکه می‌توانند محلی برای جذب مشتریان جدید، ارتباط با مشتریان، دریافت ایده‌های نو، اطلاع از سلیقه‌ها و خواسته‌های مشتری و… باشند و در یک کلام ایجاد برند و نام تجاری بهتری را ممکن کنند.

تولید محتوا برای دندانپزشکی در کدام شبکه‌های اجتماعی؟

تولید محتوا برای دندانپزشکی به زبان ساده و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی اولین گامی است که باید بردارید. اما کدام شبکۀ اجتماعی برای دندانپزشکان مناسب‌تر است؟ در هرکدام چه کار باید کرد؟ ده‌ها شبکۀ اجتماعی با ویژگی‌های مختلف در سراسر وب وجود دارند؛ اما نه نیازی به فعالیت در همۀ آن‌ها دارید و نه فرصت کافی برای این کار. از طرف دیگر، تولید محتوا برای دندانپزشکی در هریک از این شبکه‌ها، فوت و فنی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.

در ادامه نکاتی دربارۀ تولید محتوا برای دندانپزشکی در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات و نماشا را یادآوری می‌کنیم. فراموش نکنید که همیشه روند تبلیغات خود را به‌آرامی و به نحوی مؤثر انجام دهید، نه اینکه به‌طور هم‌زمان روی تمامی کانال‌های خود فعالیت کنید.

تولید محتوا برای دندانپزشکی در اینستاگرام

داشتن لبخندی زیبا، همۀ آن چیزی است که مشتری در مطب از شما می‌خواهد و تولید محتوا برای دندانپزشکی در اینستاگرام بر همین خواسته استوار است. اینستاگرام راهی برای نمایش بصری کاری است که شما توانایی انجام آن را دارید. بدین ترتیب می‌توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، به‌خصوص اگر تمرکزتان روی خدمات دندانپزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی باشد.

عکس‌ها را پیش از انتشار در اینستاگرام بیش از حد ادیت نکنید و از فیلترهای رنگی بپرهیزید. هدفتان باید حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن باشد. در اینستاگرام، در راستای تولید محتوا برای دندانپزشکی می‌توانید به این گزینه‌ها فکر کنید:

– تصاویری از پشت صحنۀ کار خود؛

– بازنشر تصاویر بیماران در مطب؛

طراحی اینفوگرافیک دربارۀ روش‌های درمان؛

– نمایش تصاویر قبل و بعد از زیبایی دندان (با اجازۀ بیمار)؛

– رویدادهای تبلیغاتی؛

– برگزاری مسابقات؛

– استفاده از هشتگ‌های مارک‌شده؛

– اعلام قیمت خدمات با فعال‌کردن تگ قیمت؛

این مطلب را حتماً بخوانید: چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟

تولید محتوا برای دندانپزشکی در فیسبوک

تولید محتوا برای دندانپزشکی در فیسبوک کاری است که بسیاری از همکاران شما در سرتاسر جهان انجام می‌دهند. فیسبوک با جذب روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده، به یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه‌ها برای تبلیغات دندانپزشکی تبدیل شده است.

شما می‌توانید از طریق حضور فعال در فیسبوک، شخصیت و سلیقۀ مخاطبان خود را شناسایی کرده و محتوای مورد نیاز آن‌ها را تولید و منتشر کنید. فیسبوک شبکه‌ای اجتماعی با فضایی دوستانه است که بسیاری از افراد خانواده و دوستان در آن عضویت دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که دربارۀ فیسبوک و نحوۀ عملکرد الگوریتم آن چیزهایی بیاموزیم. به‌منظور ایجاد روابط عمیق و جلب اعتماد مخاطبان خود در فیسبوک از روش‌های زیر استفاده کنید:

– انتشار تصاویر از محیط مطب، همکاران و البته مشتریان خندان و راضی؛

– به‌روزرسانی نحوۀ خدمات‌دهی و پاسخ‌گویی به مشتریان؛

یافتن لحن برند: چه چیزی محتوای شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟
مشاهده مطلب

– اجرای تبلیغات و مسابقات دوره‌ای؛

– نمایش جراحی و روند درمان یک بیمار؛

– برگزاری جلسات پرسش و پاسخ لایو (زنده) در فیسبوک؛

– ارائۀ نکاتی دربارۀ دندانپزشکی و پاسخ به سؤالات مخاطبان.

با توجه به فیلتربودن فیسبوک در ایران، این شبکۀ اجتماعی در کشورمان کمتر استفاده می‌شود. اما نباید فراموش کنید که فیسبوک یکی از بهترین راه‌های جذب بیمار خارجی است. بسیاری از کاربران در کشورهای همسایه، از فیسبوک برای جستجوی پزشکان و دندانپزشکان استفاده می‌کنند. پس فیسبوک را برای گسترش کسب و کار خود فراموش نکنید.

تولید محتوا برای دندانپزشکی، جذب بیمار خارجی با اینستاگرام

تولید محتوای ویدیویی برای دندانپزشکی در یوتیوب

بخش مهمی از تولید محتوا برای دندانپزشکی باید به‌صورت ویدیویی انجام بگیرد؛ چراکه شرکت‌هایی که دربارۀ کار خود ویدیو تولید می‌کنند، ۴۱درصد ترافیک بیشتری در مقایسه با رقبای خود به دست می‌آورند. از‌آنجا‌که دندانپزشکان به تأثیر بصری کارشان برای جذب بیماران متکی هستند، کانال‌های تبلیغاتی که روی تصاویر و ویدیو تمرکز دارند انتخاب‌های مناسب‌تری به نظر می‌رسند.

یوتیوب یکی از شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های اشتراک فیلم و ویدیو در جهان است. این سایت یک راه عالی برای دندانپزشکان است تا بتوانند به‌منظور اعتمادسازی برای مشتریان خود، محتوایی تأثیرگذار را در آن به اشتراک بگذارند. این محتوا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

– ارائۀ ویدیو و تصاویری از محل کار؛

– جلسۀ پرسش و پاسش یا مصاحبه با اعضای تیم؛

– گفتگو با بیماران؛

– نکات دندانپزشکی.

اطلاعات آموزشی و سرگرمی در قالب ویدیو کمک می‌کند اعتماد مخاطبان موردنظر خود را جلب کنید. فراموش نکنید همان‌طور‌که تولید محتوای باکیفیت می‌تواند آمار مشتریان را چند برابر کند، محتوای بی‌کیفیت نیز می‌تواند رشته‌های شما را پنبه کند!

یوتیوب هم مانند فیسبوک در ایران فیلتر شده، اما با توجه به محتوای ویدیویی‌ خود همچنان مورد توجه کاربران است. بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان، ویدیوهای جراحی و درمان بیماران را در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند و برای خود نامی دست و پا می‌کنند. شما هم نباید از این قافله عقب بمانید! اینکه یوتیوب در ایران فیلتر است، دلیل کافی برای استفاده‌نکردن از آن نیست. بسیاری از بیماران احتمالی شما چه در ایران و چه خارج از ایران از یوتیوب استفاده می‌کنند.

تولید محتوا برای دندانپزشکی در توییتر، آری یا نه؟

برخلاف اینستاگرام و یوتیوب که بر عکس و فیلم تمرکز دارند، توییتر «متن‌محور» است و در میان عامۀ مخاطبان ایرانی، کمتر استفاده می‌شود. همین موضوع شاید برای برخی این گمان را به وجود آورد که استفاده از توییتر برای تبلیغات دندانپزشکی سودی ندارد. اما نکته اینجاست که بسیاری از الگوهای اجتماعی، از قبیل هنرمندان، سیاستمداران، بازیگران، اینفلوئنسرها و… در توییتر فعال‌اند و بر مخاطبان خود تأثیرگذار.

در عرصۀ بین‌المللی، توییتر به‌عنوان یکی از کانال‌های تبلیغاتی فوق‌العاده برای دندانپزشکان در رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. این شبکۀ اجتماعی نیز مانند فیسبوک، مجموعۀ وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کرده است. تنها تفاوت آن با فیسبوک این است که پیام‌هایی که در آن به اشتراک می‌گذارید، فشرده‌تر است. همین باعث می‌شود که تولید محتوا برای دندانپزشکی در توییتر، به دقت بیشتری نیاز داشته باشد. شما باید در ۲۸۰ کاراکتر، تمامی آنچه گفتنی است، بگویید!

توییتر محل کم‌گفتن و گزیده‌گفتن است. سریع‌تر از فیسبوک مشتریان را درگیر می‌کند و به شما کمک می‌کند با استفاده از هشتگ‌ها توجه مخاطبان خود را جلب کنید. راه‌هایی که می‌توانید از توییتر برای تبلیغات دندانپزشکی استفاده کنید عبارت‌ است از:

– استفاده از هشتگ‌های مرتبط با صنف دندانپزشکی مانند #دندانپزشکی، #سلامت_دندان، #ارتودنسی و…؛

– بازنشر محتوای سایر دندانپزشکان؛

– برگزاری جلسات لایو (زنده) از کنفرانس‌های دندانپزشکی؛

– پاسخ به سؤالات و نگرانی‌های مربوط به مراقبت‌های دندانپزشکی؛

– پاسخ به سؤالات مشتریان دربارۀ نحوۀ خدمات‌دهی.

بهترین سایت‌های رپورتاژ آگهی کدام‌اند؟
مشاهده مطلب

تولید محتوا برای دندانپزشکی ، تولید محتوای پزشکی، تولید محتوا برای اینستاگرام ،دیجیتال مارکتینگ حوزه سلامت، بازاریابی خدمات سلامت ، جذب بیمار خارجی با اینستاگرام

تولید محتوا برای دندانپزشکی: شبکه‌های وطنی!

بسیاری از مخاطبان در داخل ایران، سایت‌های داخلی‌ای مانند آپارات، نماشا و… را برای مشاهدۀ ویدیو به نمونه‌های خارجی‌ای مانند یوتیوب ترجیح می‌دهند. افزایش روزافزون کاربران این سایت‌ها و سادگی استفاده از آن‌ها باعث شده است که بسیاری از صاحبان مشاغل از این ظرفیت برای انتشار محتوای ویدیویی مدنظر خود استفاده کنند.

آپارات به‌عنوان سایتی برای نمایش ویدیو و تبلیغات می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد. بازدید زیاد کاربران ایرانی و پرآوازه‌بودن این سایت ویدیویی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای تبلیغات شما تبدیل می‌کند. آپارات به‌عنوان مرجع بزرگ ویدیویی فرصتی مناسب برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید حرفه و کار خود را به کاربران معرفی کنید. با ارائۀ تصاویری از دفتر و بیماران خود می‌توانید نحوۀ کار و حرفه‌ای‌بودن خود را به تصویر بکشید.

نماشا یکی دیگر از سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران است که به شما امکان آپلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را می‌دهد. در این شبکه‌ها همه‌چیز ازجمله جذب کاربران به سمت شما، به میزان خبرگی شما در تولید محتوای ویدیویی بستگی دارد.

سایت‌های تماشا، جعبه، شبکه ما، دالفک، میهن ویدئو، نمایش و چند نام دیگر، همه و همه قابلیت ‌اشتراک‌گذاری ویدیو را برای شما فراهم می‌کنند. پس بستری مناسب برای تبلیغات در حوزۀ دندانپزشکی کاملاً فراهم است و تنها باید تصمیم بگیرید که چگونه و به چه نحوی تبلیغات و تولید محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید.

جذب بیماران خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که در ایران با توجه به کاربرد کمتر فیسبوک و توییتر، آیا تولید محتوا برای دندانپزشکی در این شبکه‌ها مفید خواهد بود؟ شاید این شبکه‌ها هنوز در ایران جایگاه مناسبی پیدا نکرده باشند، ولی در جهان شناخته شده‌اند و کاربران بسیاری دارند. یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات دندانپزشکی، همان فیسبوک و توییتر است.

فیسبوک و توییتر این امکان را برای شما مهیا می‌کنند که پست‌ها و ویدیوهای خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. فیسبوک ازجمله رسانه‌های اجتماعی است که می‌تواند ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت کند؛ پس فعالیت در آن حتماً پرفایده خواهد بود.

با توجه به آنکه دندانپزشکی از حرفه‌های مطرح و مورد نیاز در جهان است و استفاده از خدمات آن نیز در بیرون از مرزها بسیار گران تمام خواهد شد، با تبلیغات بین‌المللی در شبکه‌های اجتماعی جهانی همچون فیسبوک و توییتر می‌توانید بیماران زیادی را از خارج کشور جذب کنید و بازار کسب و کار خود را گسترش دهید. بیماران در صورت رضایت از خدمات شما حتماً آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه خواهند کرد.

از سوی دیگر در ایران نیز تعداد بسیاری از افراد تأثیرگذار جامعه در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و جذب این افراد می‌تواند به جذب قشر بزرگی از مخاطبان آن‌ها منجر شود. براساس تجربه به شما پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل، کلینیک و خدمات خود را به مخاطبان هدف ( بیماران خارجی) معرفی کنید. می‌توانید در هر لحظه از شبانه‌روز به ما پیام دهید و درباره تبلیغات آنلاین برای جذب بیمار خارجی مشاوره رایگان دریافت کنید.

حرف آخر

همانند هر استراتژی بازاریابی، هیچ تخمین دقیقی از میزان تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی روی موضوع دندانپزشکی موجود نیست. باوجوداین، اگر از طریق این رسانه‌ها ارتباط با مخاطبان خود را رسمی‌تر کرده و گسترش دهید، می‌توانید نامی تجاری برای خود ایجاد کنید که برای بیماران قابل اعتماد و جذاب باشد. همکاران ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر برای توسعه خدمات سلامت به شما کمک می‌کنند. برای دیدن پکیج‌های ویژه دیجیتال مارکتینگ حوزه سلامت می‌توانید تماس بگیرید.

راه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *