در حال بارگذاری
تولید محتوا - تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی - آموزش تولید محتوا - تولید محتوا برای سایت - بازاریابی محتوا

چهار روش تولید بهترین محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

همزمان با توسعه استراتژی بازاریابی‌ محتوا ، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، بازاریابی شبکه های‌اجتماعی است. زمانیکه ما شروع به تولید محتوا می‌کنیم، معمولاً امیدواریم که نه تنها از طریق کمپین‌های بازاریابی‌ داخلی، بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شود.

همیشه تولید محتوایی که مردم آنرا به اشتراک بگذارند؛ آسان نیست. زمانیکه بخشی از محتوا با علایق کاربران در شبکه‌های اجتماعی همسو نیست و یا با اهداف اجتماعی مشخصی، ایجاد نشده است، خلق صدایی متمایز و منحصر بفرد برای برندتان بسیار دشوار می‌شود.

با این حال، گام‌های بسیاری وجود دارد تا با عمل به آنها اطمینان یابیم که محصولی که از پروسه تولید محتوا منتشر شده است، واقعاً ارزش به اشتراک‌گذاری دارد یا خیر؟ جوهر این چهار روش را برای تولید محتوایی موفق در شبکه‌های‌اجتماعی به شما پیشنهاد می‌کند.

1. در تولید محتوا اهداف دست یافتنی داشته باشید

اگر پیش از این تجربه‌ای در توسعه طرح‌های بازاریابی داشته‌اید؛ قطعاً می‌دانید که داشتن هدف، برای سنجش‌ موفقیت، حیاتی است. هنگامی که اهداف بازاریابی ‌محتوا را در نظر می‌گیرید؛ آیا مطمئن هستید اصلاً آن چیزی که در پی آن هستید امکان پذیر است یا خیر؟

طبیعی است که همه ما می‌خواهیم محتوایمان انتقال داده شود، محبوب شود و صدها بار به اشتراک گذاشته شود، یا هزاران بازدید کننده برای وب سایتمان به ارمغان بیاورد و تعداد ورودی به سایت را بالاتر ببرد و جریان درآمد ما را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

همه اینها با هم، اهداف بزرگی برای هر بخش از محتوا به حساب می‌آیند، چه رسد به یک بخش کوچک. برای تولید یک محتوای قوی در شبکه‌های ‌اجتماعی ، اهداف شما باید منطقی و قابل دستیابی باشد. به جای تلاش برای دستیابی به تمام موارد فوق، اهداف مشخصی را در هر پروژه دنبال کنید.

به عنوان مثال: تعداد نامحدودی از اعضای شبکه‌های اجتماعی را در فیس بوک داشته باشید؛ مانند افرادی که فرم “تماس با ما” را در هر ماه پر می‌کنند. تعداد نامشخصی از افراد نیز، بخشهایی از محتوایتان را هر هفته دانلود کنند. بنابراین ترافیک وب سایت را به بیش از سه ماه افزایش دهید.

تا زمانیکه X معقول است (بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها درگوگل آنالتیک )، این اهداف خاص به شما اجازه خواهد داد که به طور دقیق، موفقیت محتوای خود را بسنجید.

2. بیاموزید که چه چیزی برای مخاطب مهم است

مردم از شبکه‌های‌اجتماعی برای معرفی خودشان، ساخت برند شخصی و برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. به همین دلیل محتوایی که مردم در شبکه‌های‌اجتماعی به اشتراک می‌گذارند به ما سرنخی از آنچه واقعاً برایشان مهم است، می‌دهد.

متاسفانه، اکثر افراد در مورد محصولی که شما می‌فروشید یا ارائه می‌دهید، احساساتی نمی‌شوند. امّا ممکن است در مورد نتایج حاصل از محصول(سرویس) یا در مورد اثرگذاری یا کمک‌رسانی محصول(سرویس) احساساتی شوند.

اگر شما بتوانید محتوایی تولید کنید که نشان دهد چه چیزهایی برای مخاطب مهمتر است، به موفقیت دست خواهید یافت.برای پیدا کردن این بینش، رصد محتوای شبکه‌های‌اجتماعی را تمرین کنید و یا از طریق ابزارهای متنوع (چه رایگان و چه پولی) کلمات کلیدی در توییتر و هشتگ ها در فیس بوک را مشاهده کنید، ضمناً مکالمات در + Google و بحث در LinkedIn را دنبال کنید.

براستی کاوش کنید که مخاطبان راجع به چه چیزهایی صحبت می‌کنند و کشف کنید چه نوع محتوایی را به اشتراک می‌گذارند، یا آنها در چه مکانها و اوقاتی مطلب‌شان را به اشتراک می‌گذارند. با این اطلاعات شما قادر به تولید محتوایی خواهید بود که صادقانه با مخاطب صحبت می‌کند.

تولید محتوا - بازاریابی محتوا - تولید محتوا برای سوشال - تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

3. محتوای مفید و سودمند تولید کنید

هنگامی که دانستید مخاطب از چه نوع محتوایی لذت می‌برد، می‌توانید با استفاده از این اطلاعات، تولید محتوا کنید. احتمالاً اگر یک نفر محتوا را مفید بداند، دیگران نیز آن را مفید و پرکاربرد خواهند یافت.

شما می‌توانید با توسعه مواردی که در آن به مخاطب آموزش داده می‌شود یا او را علاقه‌مند می‌سازد یا سرگرم می‌کند، نظرشان را جلب کنید.

به عنوان مثال: مخاطبان یک واحد مدیریت منابع انسانی، مدیران اجرایی سطح بالایی هستند که تصمیم‌های کوتاه مدت اتخاذ می‌کنند. نقطه نظر مشترک بسیاری از چهره‌های سرشناس و شاخص، حفظ استعدادهای برتر است. شرکت شما می‌تواند یک کتاب الکترونیکی در مورد حفظ کارمندان تولید کند و آن را به عنوان یک محتوای آموزشی ارائه دهد.

این محتوا مفید است چرا که درباره مواردی که برایشان مهم است به مخاطبان آموزش می‌دهد و می‌تواند به آنها در انجام بهینه کارها کمک کند. اگر محتوا مفید و سودمند باشد، احتمال به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های‌اجتماعی بیشتر می‌شود.

اگرچه محتوای آموزش محور اغلب بسیار موفق است، اما گاهی اوقات مردم ترجیح می دهند؛ محتوایی را به اشتراک بگذارند که به آن علاقه‌مند هستند که لزوماً چیز جدیدی به آنها یاد نمی‌دهد.

به عنوان مثال، یک شرکت در صنعت توریسم و گردشگری می‌تواند به خوبی با وبلاگ نویسان سفر مصاحبه کند و مصاحبه ها را به عنوان پست‌های وبلاگ منتشر کند. این مصاحبه‌ها برای مخاطبان جالب و جذاب است، چرا که می‌توانند نیم‌نگاهی به زندگی وبلاگ نویسان مورد علاقه خود داشته باشند. اگرچه این مصاحبه‌ها کاملاً آموزش محور نیستند، اما محتوا از علائق مشترک مخاطبان صحبت می‌کند.

نوع دیگری از محتوا که اغلب در شبکه‌های‌اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، محتوای سرگرم‌کننده است. هر‌کسی دوست دارد هر ‌از چند گاهی بخندد. اگر شما می توانید سبب شوید که کسی بخندد یا گریه کند، در واقع توانسته اید احساسات واقعی مخاطب را در دست بگیرید.

خلق موضوعات طنز یکی از ساده‌ترین و غریزی‌ترین راه‌ها برای بیان احساسات است، بنابراین تولید محتوا طنز‌آلود راهی برای جلب نظر مخاطبان است. اگر فکر می‌کنید با این کار به کسب و کارتان لطمه می زنید، مجدداً بازنگری کنید.

اگرچه اصلاح کارها ذاتاً امر خنده‌داری نیست امّا Dollar Shave Club آن را با تولید ویدئوها و تصاویر بسیار خنده‌دار که با مخاطب صحبت می‌کند، جذاب کرده است. این همان راهی است که بسیاری از رقبا در آن با شکست مواجه شده‌اند.

4. محتوا را برای اشتراک گذاری، آسان کنید

شاید شگفت‌زده شوید اگر بشنوید کاربران شما چند بار محتوایی فوق‌العاده در سایت شما دیده‌اند و قصد اشتراک گذاری داشته‌اند؛ اما نوار ابزار مناسبی جهت اشتراک‌گذاری نیافته‌اند. در نهایت فقط لینک را copy و paste کرده‌اند و حتی مجبور شده‌اند شرحی از خودشان را قرار دهند. این یعنی یک پروسه سخت و زمانبر!

کار مخاطب را منوط به اشتراک‌گذاری محتوای خود نکنید، بلکه آنرا تا جایی که ممکن است، آسان کنید.

برای انجام این کار، مطمئن شوید که هر قسمت از محتوای تولید شده‌تان، ابزار اشتراک گذاری متناسب خود را در شبکه‌های‌اجتماعی دارد. در رایج‌ترین حالت این نوار باید در بالای صفحه یا پایین محتوا دیده شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که اطلاعات متای محتوایتان درست باشد.

هنگامی که مردم در فیس بوک، لینکدین و یا دیگر شبکه‌های ‌اجتماعی، محتوایی را به اشتراک می‌گذارند، اغلب اوقات توضیحات متا، به عنوان متن اولیه همراه با لینک نمایش داده می‌شود.

بخاطر داشته باشید که نوشتن توضیحات متا ضروری است؛ چرا که همین چند کلمه می‌تواند کاربران را برای کلیک کردن به لینک وبسایت شما علاقه‌مند کند.

برای تولید محتوا مناسب می‌توانید، با توسعه اهدافتان ‌کار را شروع کنید. یاد بگیرید از چیزهایی که مخاطب به آن علاقه‌مند است، بهره ببرید و محتوایی تولید کنید که سودمند و مفید باشد و آن را برای اشتراک‌گذاری ساده و آسان کنید.

از چه ترفندهای دیگری برای ایجاد محتوای موفق در شبکه های‌اجتماعی استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات خود را در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

چهار روش تولید بهترین محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
لطفا به این مطلب رای بدهید

پاسخ دهید