تولید محتوا برای وب سایت

تولید محتوا برای وب سایت


تولید محتوا برای وب‌سایت با تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی اساساً از یک جنس و شکل است.

در هر دو می‌خواهند با تولید محتوا خوب با کاربران ارتباط برقرار کنند تا نهایتاً محصول یا خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهند. خب طبیعی است که در فروشگاه اینترنتی شما باید با تولید محتوا قوی‌تری با کاربر وارد تعامل شوید. چراکه او می‌خواهد بدون هیچ نوع ارتباط حضوری، تماس تلفنی یا ایمیلی و فقط با مطالعه و مشاهدۀ وب‌سایت شما اجناس را خریداری کند.
این روزها بازاریابی محتوا برای هر سایت فروشگاهی ضروری است. دیگر ارائۀ محصول خوب یا قیمت عالی کافی نیست. فروشگاه اینترنتی نیاز دارد از طریق تولید محتوای باارزش با کاربرانش ارتباط برقرار کند و به هدف نهایی که همان فروش است، برسد.
استراتژی بازاریابی محتوایی خوب موجب ایجاد بک‌لینک‌های باکیفیت و نمایش در نتایج موتورهای جستجو می‌شود. ممکن است تولید محتوا خوب و دقیق بسیار سخت باشد، مخصوصاً اگر شما کسب و کار خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و برنامۀ مشخصی برای تولید محتوا ندارید. بنابراین ممکن است تمام تلاش‌های شما نهایتاً به نمایش اتفاقی یک پست وبلاگ در بین صدها مطلب دیگر در اینترنت منتهی شود.
ما در این مقاله به نکات ساده‌ای اشاره کرده‌ایم که با عمل به آن‌ها می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوایی قوی و پر‌جنب‌و‌جوشی داشته باشید.

۱ـ یک برنامۀ تولید محتوا طراحی کنید

نکتۀ خوب بازاریابی محتوایی در آن است که می‌تواند چندان گران نباشد و هزینۀ زیادی برای تهیۀ وبلاگ یا تولید پادکست شرکت نپردازید. اما باید در نظر داشته باشید زمانی که بازاریابی محتوایی در منزل انجام شود ازنظر پولی ارزان، ولی به لحاظ زمانی گران است.
تولید محتوا هوشمندانه و مناسب زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد و بسیار آسان است که کارهای دیگر شرکت را بر این کار ترجیح دهید. تولید محتوا و استمرار آن مانند تمرین ورزشی است. ممکن است آن را یک روز کنار بگذارید و بگویید روز بعد این کار را انجام می‌دهم، اما به تجربه دیده‌ایم که روزهای بعد می‌آید ولی تولید محتوا انجام نمی‌شود.
با‌این‌حال فقط ۵۳درصد از کسب و کارها گزارش داده‌اند که از استراتژی بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند و کسب و کارهایی که از هیچ نوع استراتژی بازاریابی استفاده نمی‌کنند، بازاریابی محتوایی را به‌کلی مفید نمی‌داند. بنابراین یک استراتژی محتوایی تدوین کنید و برنامۀ تولید محتوا و به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت منظم و پیوسته انجام دهید.

۵ ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس
مشاهده مطلب

تولید محتوا برای سایت، تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی، بازاریابی محتوایی

۲ـ کیفیت محتوا را بر کمیت اولویت دهید

اطلاعات و محتواهای خوب زیادی در اینترنت برای کاربران وجود دارد. کسب و کارها در تلاش برای تولید محتوا هستند و همه می‌خواهند در تولید محتوا از دیگری جلو بیفتند. بنابراین نشان می‌دهد که چنانچه شما می‌خواهید محتوا تولید کنید، باید بسیار اصولی رفتار کنید. محتوای شما باید ساختارمند، دقیق و با رعایت اصول نگارشی تهیه شده باشد.
برای مثال اگر شما در حوزۀ فروش تجهیزات پزشکی، مثلاً مانیتورهای… فعالیت می‌کنید و خریداران سؤالات زیادی از شما می‌پرسند، در این حالت بهتر است با تولید محتواهای باکیفیت آن‌ها را به آن مطالب هدایت کنید.
البته انتشار یک پست برای هر هفته نتیجۀ کمی خواهد داشت، مخصوصاً برای شما که می‌خواهید نتایج بیشتری بگیرید؛ اما باید به خاطر داشته باشید که تولید محتوای باکیفیت و کمتر بهتر از تولید محتوای معمولی و بیشتر است.

۳ـ توزیع محتوا را فراموش نکنید

ممکن است مطلب بسیار خوبی بنویسید که شکسپیر اشک شوق بریزد، اما وقتی کسی آن را نخواند چه ارزشی دارد
کسب و کارها به همان اندازه که در تولید محتوا مصر هستند، توزیع محتوا را نادیده می‌گیرند. مقولۀ توزیع محتوا نیز به‌خودی‌خود نیاز به مطالب بیشتری دارد؛ اما در اینجا نکات کوتاهی برای توزیع محتوا آورده‌ایم.
اول از همه شما باید توزیع داخلی و خارجی را به‌خوبی تشخیص دهید. توزیع محتوا به‌صورت داخلی شامل محتوایی است که در خبرنامه، ایمیل و اکانت‌های رسمی شرکت شما در شبکه های اجتماعی توزیع می‌شود. اما در توزیع خارجی شما محتوا را در فروم (FORUM)، گروه‌های تخصصی شبکه های اجتماعی یا وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری لینک قرار می‌دهید.
درواقع در توزیع محتوای خارجی، محتوای شما در فضایی قرار می‌گیرد که آن فضا در اختیار و مدیریت شما نیست. در این حالت شما شانس ارتباط با مخاطبان و کاربران بیشتری را دارید و می‌توانید سلایق و نیازمندی‌های آنان را درک کنید.
بهتر است پیش از توزیع محتوا، پلتفرم مدنظر را به‌خوبی بررسی کنید و سپس محتوای مناسب با آن پلتفرم را در اختیار کاربرانش قرار دهید.

استراتژی بازاریابی محتوا
مشاهده مطلب

۴ـ محتوای خوب مساوی است با نتیجۀ خوب

بازاریابی محتوایی ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما درواقع این‌طور نیست. نیاز به زمان زیادی دارید تا بتوانید با تولید محتوای خوب مشتریان را به خود جلب کنید. صاحبان تمام کسب و کارها می‌خواهند مطلبی تولید کنند که روی آن زیاد کلیک شود یا ویدئویی بسازند که در اینترنت بسیار معروف شود.
اما اگر شما زمان زیادی بگذارید و محتوای خوب تولید کنید و در جای صحیحی که مشتریان هدفتان حضور دارند منتشر کنید، نتایج بازاریابی محتوایی و تولید محتوای خوب را خواهید دید.

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *