تولید محتوا ، بازاریابی محتوایی ، بازاریابی محتوا ، گروه جوهر ، تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا و تدوین استراتژی تولید محتوا چه برای یک کسب وکار کوچک اینترنتی باشد و چه برای یک غول بزرگ تجاری هر دو نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد.

اگر می خواهید به تنهایی و بدون استفاده از یک کارشناس تولید محتوا، وب سایت خود را بروزرسانی کنید یا خوراک خوب در اختیار کاربرانتان قرار دهید، تنها راه یادگیری آن روش تولید محتوا است. در مطلب قبلی درباره‌ی اهمیت تولید محتوا و محتوای خوب صحبت کردیم. در این مطلب به دو ویژگی مهم در تولید محتوا اشاره خواهیم کرد:

ویژگی‌های لازم در تولید محتوای خوب و مفید

این ویژگی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

الف. ویژگی‌های درون‌متنی و محتوایی

۱. هدفمند‌بودن: یعنی هدف از تولید محتوا کاملاً مشخص باشد و بدانیم با نوشتن این محتوا قرار است چه دستاوردی کسب کنیم.

برای مثال اگر درباره‌ی یک هتل تولید محتوا می‌کنیم، باید سعی کنیم تمام نکات و مسائلی که در انتخاب یک هتل خوب در نظر گرفته می‌شود، به مخاطب یادآوری کنیم. به طوری که در انتهای متن خواننده اطلاعات جامعی درباره‌ی هتل‌ها خصوصاً اقامتگاه مدنظر داشته باشد.

۲. نداشتن حاشیه‌پراکنی: ما فقط قرار است روی کاری که خودمان می‌خواهیم انجام دهیم، تمرکز کنیم. به‌‌علاوه قرار است همه‌ی جنبه‌های مهم یک موضوع بررسی شود. همان مثال هتل را در نظر بگیرید. وقتی شما درباره‌ی هتل خاصی تولید محتوا می‌کنید، قرار نیست فقط ویژگی‌هایی که همه‌ی مردم به‌طور عام می‌پسندند، بازگو کنید.

ممکن است برخی ویژگی‌های یک هتل با وجود خوب‌بودن، برای برخی مورد پسند نباشد. پس حتماً به آن‌ها هم اشاره کنید. با گفتن همه‌ی ویژگی‌ها و داشتن صداقت، اعتماد مخاطب را به خود جلب می‌کنید. درواقع هدف ما نشان‌دادن ویژگی‌های مثبت و شاخص یک هتل و تولید محتوای هتل خوب است، اما نه به‌وسیله‌ی بزرگنمایی هتل خود یا تخریب هتل‌های دیگر.

پس نکته‌ی دوم این است که در تولید محتوای هتل خود نباید به هتل‌های دیگر یا ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها اشاره‌ای بشود. اگر شما در نوشتن محتوا مهارت کافی داشته باشید، به‌علاوه به موضوع مسلط باشید، نیازی نیست که با ذکر نکات منفی جاهای دیگر محتوای هتل خود را برجسته کنید.

تولید محتوا - تعریف محتوا - نمونه تولید محتوا - کارشناس تولید محتوا

۳. احترام به وقت مخاطب: مهم‌ترین مسئله در تولید محتوای خوب احترام به وقت مخاطب است. اگر مخاطب، تنها یک‌بار حس کند محتوای شما فقط نوعی واژه‌پراکنی است که درنهایت او را به چیزی که می‌خواهد نمی‌رساند، برای بار دوم به‌سختی به شما اعتماد خواهد کرد. پس حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی یک اشتباه و کوتاهی می‌تواند ماه‌ها زحمت شما را بر باد دهد.

۴. کاربردی‌بودن و نحوه‌ی چیدمان: در نوشتن محتوا ابتدا باید به مسائلی اشاره شود که مهم‌تر و تأثیرگذارترند. مثلاً اگر درباره‌ی ویژگی‌های خاص یک هتل می‌نویسید، اینکه این هتل در کجا واقع شده است، دسترسی آن به دیگر مناطق شهر چگونه است، سرویس داخلی آن و… مسائل مهم‌تر هستند.

بعد از آن می‌توانید مثلاً به پوشش خاص کارمندان آن، نحوه‌ی سرو ویژه‌ی غذای آن و… اشاره کنید. مخاطبی که زمان کمتری دارد باید با خواندن ابتدای محتوای شما به نکات اصلی دست یابد تا بتواند سریع‌تر تصمیم بگیرد. بعد از آن چنانچه وقت بیشتری داشت، به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب می‌پردازد. پس چیدمان محتوای شما هم اهمیت دارد.

در مطلب بعدی جوهر درباره‌ی ویژگی‌های برون‌متنی و ظاهری متن و نیز اهمیت توجه و رعایت آن‌ها صحبت می‌کنیم. از شما ممنونیم که ما را همراهی می‌کنید.

پست های مرتبط با آموزش روش تولید محتوا برای سایت

» چگونه تولید محتوا کنیم؟

» چهار نکته مهم در تولید محتوای خوب

تولید محتوا برای B2B خسته کننده است مگر با این چند روش
مشاهده مطلب

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *