بازاریابی محتوا در توییتر

بازاریابی محتوا در توییتر ، این سرویس متنی ۲۸۰کاراکتری، معمولاً برای آن‌هایی که از ذهنیت بازاریابی سنتی برخوردارند، به نوعی چالش تبدیل می‌شود. حتی برای ما جوهری‌ها که عاشق داستان‌های بلند و توصیف کسب‌وکارها هستیم، حضور موفق و اثرگذار در توییتر به چالشی دوست‌داشتنی تبدیل شده است. این شبکه به‌جای انتشار محتواهای سنگین پر از عکس و فیلم و متن، بیشتر بر پایه‌ی اختصارنویسی، کوتاه‌بودن و ساده‌بودن است. «توییتر به‌سادگی» یعنی انجام کارهای بیشتر، از راهی کوتاه‌تر.

ایجاد و سپس بازاریابی محتوا در توییتر یعنی وسوسه برای انتشار تمام رازهای شما به یکباره، با یک کلیک. توییتر را می‌بایست در جایگاه نوعی شبکه‌ی اجتماعی تیزرمانند دید. توییتر چیزی بیشتر از یک لینک ساده را به مخاطب پیشنهاد می‌دهد.

یکی از مزایای جالب بازاریابی محتوا در توییتر این است که نظر افراد مشهور و شناخته‌شده، بسیار جذاب است؛ کسانی که به هنگام رخدادهای احساسی یا هیجانی، جرئت توییت‌کردن پیدا می‌کنند.

جذب مخاطب در توییتر

سیل توییتر

توییتر بعضی اوقات به‌عنوان یک صندوق ورودی دیده می‌شود؛ در‌حالی‌که بیشتر شبیه به سیل خروشانی است که جریان دارد و محتوایش را به‌سوی شما سرازیر می‌کند. محتوایی که فقط یک بار دیده می‌شود. توییتر حس «دیگر نمی‌خواهم چیزی از چشمم دور بماند» را در انسان برمی‌انگیزد.

این ایده به خلق ابزارهای توییتری همچون Hootsuite منجر شد که توییت‌ها را برای خواندن در زمانی بعدتر فهرست‌بندی می‌کند. دسته‌بندی توییت‌ها با استفاده از هشتگ، شیوه‌ی مناسبی برای مدیریت توییتر است.

سه عنصر برای یک توییت

سه عنصر هسته‌ای برای یک توییت وجود دارد. اگر این سه را به‌درستی انجام دهید، یعنی استفاده از توییتر را به‌خوبی یاد گرفته‌اید. شاید این نکات ساده به‌نظر برسند، اما اغلب از چشم می‌افتند یا به‌درستی استفاده نمی‌شوند.

۱. تیتر:

خواننده را برای کلیک‌کردن روی لینک حریص کنید. کار او همین است، نه بیشتر و نه کمتر.

۲. لینک‌ها:

هیچ‌وقت یک توییت بدون لینک را منتشر نکنید. این هشدار مهمی است که گاهی به فراموشی می‌سپاریم.

۳. هشتگ‌ها:

توییت‌ها را به نتایج جست‌وجوهای توییتری و فهرست‌های مرتبط سوق دهید. این کار همچون نوعی چسب برای شبکه‌های اجتماعی است. کار هشتگ همین است.

اهداف شما از بازاریابی محتوا در توییتر چیست؟

پا گذاشتن به توییتر با نداشتن هدفی مشخص، به اتلاف وقت و تلاش منجر می‌شود. شما می‌بایست اهداف مشخصی در ذهن داشته باشید. اهدافی که بررسی‌ آن‌ها باارزش است.

  • دوست دارید ترافیک بیشتری به‌سمت وبلاگ، وب‌سایت یا مغازه‌ی آنلاین خود جذب کنید؟ پس توییت کنید و توییت را به‌صورت خودکار منتشر کنید، نه گفت‌وگو را.
  • آیا به‌دنبال فروش محصول یا خدماتی هستید؟ از توییت‌های همراه با لینک به صفحات فرودی استفاده کنید که در آن‌ها محصولی برای فروش قرار داده شده است. یا کوپنی را توییت کنید که در فروشگاه مشخصی پذیرفته می‌شود.
  • آیا می‌خواهید با افراد مشهور، مشتریان خود رو در رو شوید؟ محتوای آن‌ها را توییت کنید. سعی کنید به آن‌ها کمک کنید.

اهدافی بسیار بیشتر از این چند نمونه برای استفاده از توییتر وجود دارند. متمرکز باشید و استراتژی بازاریابی محتوا در توییتر را به خوبی یاد بگیرید.

اشتراک محتوا در توییتر

ده نکته برای موفقیت محتوا در توییتر

در اینجا ده نکته آورده‌ایم که برای ایجاد، بازاریابی و اشتراک محتوا در توییتر مفید است.

۱. نوشتن عنوان مناسبی برای توییتر:

نوشتن عناوین مناسب برای توییتر، اغلب به عناوین فوق‌العاده‌ای برای پست‌های وبلاگی یا مقالات منجر می‌شود. پس اصول نوشتن عنوان، از مهم‌ترین موارد است. این موارد شامل عناوین فهرستی (هرچقدر عدد بزرگ‌تر باشد، بهتر است)، نوشتن عناوین «چگونه…» و عناوین منفی همچون «سه اشتباه مهلک در لینکدین که باید از آن‌ها دوری کرد»، از ایده‌های خوبی هستند که می‌توانید استفاده کنید.

۲. گروه توییتری بسازید:

کیفیت روابط در شبکه‌های اجتماعی، همچون خود زندگی، از اهمیت برخوردار است؛ اما کمیت برای بازاریابان موفق، عنصری ضروری است؛ هرچه بزرگ‌تر، بهتر. ساختن فهرستی هدفمند و بزرگ از دنبال‌کنندگان توییتر محتوای شما را به حرکت وامی‌دارد و به افزایش فروش منجر می‌شود.

۳. هشتگ را فراموش نکنید:

هشتگ‌ها در سال ۲۰۰۷ در توییتر به کار گرفته شدند و از آن موقع به بعد، به پینترست، اینستاگرام، گوگل پلاس و اخیراً فیس‌بوک کشیده شدند. هشتگ‌ها تضمین می‌کنند که افراد می‌توانند محتوا را طبق علاقه‌مندی‌ و عادات خود دسته‌بندی کنند. کار را برای کاربران، برای پیداکردن محتوای مرتبطی که می‌خواهند، ساده کنید. استفاده از هشتگ‌های ترند شیوه‌ای هوشمندانه برای دیده شدن و جذب فالوئر است.

۴. محتوای خود را توییت کنید:

ایجاد بهترین محتوای ممکن برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حیاتی است. یک توییت کافی نیست. بهتر است آن را در روز اول، با هر مقاله‌ی جدید یا ویدئوی منتشرشده، چندین بار منتشر کنید. همچنین، اگر مقاله‌ی موضوعی نیست و محتوای ماندگار است، سعی کنید آن را همیشه به‌اشتراک بگذارید.

SocialOomph امکانی را برای شما فراهم می‌کند که نه‌تنها توییت‌های خود را زمان‌بندی کنید، بلکه آن‌ها را به‌طور مکرر منتشر کنید. این ویژگی باعث می‌شود در زمان صرفه‌جویی شود. این استراتژی برای بازاریابی محتوایی به‌خوبی جواب می‌دهد؛ زیرا بیشتر بخش‌های وبلاگ شما ماندگار هستند و می‌توان آن‌ها را بیشتر از یک بار منتشر کرد. پس این ابزار به شما اجازه می‌دهد یک بار توییت را ارسال کنید و سپس آن را تنظیم کرده تا پس از آن در زمان‌های مشخصی، به‌طور مرتب ارسال شود. همچنین می‌توان ۵۰۰ توییت منحصربه‌فرد را در آن ذخیره کرد.

بیشترین مزیت آن این است که در هفته ۲۵تا۳۰ ساعت در وقت شما برای زمان‌بندی توییت‌ها صرفه‌جویی می‌کند. این یعنی ۱۰۰تا۱۲۰ ساعت در ماه. این برای شما چه ارزشی دارد؟

۵. محتوای دیگران را توییت کنید:

شبکه‌ی اجتماعی بعضی اوقات به‌عنوان شبکه‌ی خودشیفته‌ها شناخته می‌شود؛ زیرا توجه جهان را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید در این فضا موفق شوید و دیگران به شما کمک کنند، اول باید خود شما به آن‌ها کمک کنید. کوت کردن و نوشتن نظرات خود درباره‌ی توییت کاربر دیگر، به شما کمک می‌کند تا حلقه‌ای ارتباطی خود را وسیع‌تر کنید.

۶. با توییت‌های خود افراد چهره و مشهور را هدف بگیرید:

استفاده از توییتر برای دستیابی به قدرت رسانه‌های جمعی و افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک فرم قدرتمند از اهرم بازاریابی باشد. منشن کردن افراد مشهور و حتی مسئولین در توییت‌ها شیوه‌ای رایج برای ایجاد ارتباط و دیده شدن است.

۷. مخاطب را وادار به واکنش کنید:

تحقیقاتی درباره‌ی بازاریابی محتوا در توییتر نشان داده است که وادارکردن مخاطب به واکنش در توییتر بسیار کارایی دارد. این موارد شامل درخواست از مخاطب برای دانلود، دنبال‌کردن یا پاسخ‌دادن به یک توییت است. همان‌طورکه می‌گویند: «تا نپرسی، چیزی هم دریافت نمی‌کنی.»

مثلاً اسنپ برای کمپین ناکجا میری؟ از یک کاربر خواسته است که اگر این توییت ۱۰۰۰ بار ریتوییت شود، او را به ناکجا ببرد. اما متاسفانه به نظر می‌رسد تا به امروز این وعده عملی نشده است!

تولید محتوا در توییتر

شرکت کاله با پذیرفتن پیشنهاد یکی از کاربران معروف توییتر و ۱۸۰۰ ریتوییت، کاری خیرخواهانه را انجام داد.

اشتراک محتوا در توییتر

آموزش توییتر

۸. از کلمات کنشی همچون قیدها و افعال استفاده کنید:

طبق گفته‌ی دن زارلا، اگر می‌خواهید نرخ زیادی در کلیک‌خوردن  (CTR) توییت‌های خود داشته باشید، از کلمات کنشی همچون قیدها و افعال استفاده کنید. استفاده از کلمات کنشی: افعال بیشتر، اسم‌های کمتر.

Jeff Bullas  می‌گوید: “بعد از بررسی ۲۰۰هزار توییت حاوی لینک، متوجه شدیم توییت‌هایی که قید و فعل بیشتری در آن‌ها به کار رفته بود، از میزان CTR بیشتری در مقایسه با توییت‌های استفاده‌کننده از اسم و صفت برخوردار بودند.”

۹. محتوای شخصی و سرگرم‌کننده بنویسید:

شبکه‌ی‌ اجتماعی یعنی فضای اجتماعی. پس سعی کنید محتوای جدی را در کنار موارد شخصی و طنز بیاورید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اکانت توییتر کبریت توکلی را ببینید، طنزهای کلامی و نگاه جالب آنها به مسائل با زبان خاص کبریت توکلی قابل تامل است.

۱۰. درخواست ریتوییت کنید:

این کار شاید همچون گدایی به‌نظر برسد، اما اگر درخواست برای ریتوییت را با گفتن «لطفاً ریتوییت کنید» به‌خوبی کار می‌کند. البته برخی از کاربران شیوه‌های جالبی را انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال مدیسه از کاربر خود می‌خواهد اگر توییتش ۳۰۰ بار ریتوییت شود، ادوپرفیوم دلخواهش را به او هدیه می‌دهند.

ترفندهای توییتر

شما چطور؟ چه محتوایی برای شما در توییتر به‌خوبی جواب داده است؟ آیا عناوین جذاب برای توییت خود استفاده می‌کنید؟ آیا توییتر بخش مهمی از بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی شماست؟ با ما در تماس باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چطور با بازاریابی محتوایی، جذب دانش آموز برای آموزشگاه‌ها آسان می‌شود؟
مشاهده مطلب

تولید محتوای متنیمدیریت شبکه‌های اجتماعیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *