خبرنامه‌های ایمیلی ، ایمیل مارکتینگ ، ارسال ایمیل انبوه

تولید محتوا برای ایمیل‌های تبلیغاتی یا خبرنامه‌های ایمیلی از آن دست مباحثی است که گاهی به دلیل عدم درک دقیق بازاریابی محتوایی در ایمیل مارکتینگ به ورطه تکرار و در اصطلاح کپی‌کاری افتاده است. مثلاً اگر عضو خبرنامه چند سایت معتبر فروش بلیط هواپیما و تور باشید و نگاهی به محتوا و شکل و شمایل خبرنامه‌ها بیندازید، این صحبت را به‌خوبی تأیید می‌کنید.
ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر قصد داریم خبرنامه‌های دریافتی‌ را براساس اصول بازاریابی محتوایی تحلیل کنیم. در این بین تلاش می‌کنیم با ترجمه و بازنویسی مطالب آموزشی سرویس‌ میلر لایت و میل چیمپ به انواع تولید محتوا در خبرنامه‌های ایمیلی بیشتر بپردازیم.
امروزه انیمیشن‌ها همه جا استفاده می‌شوند. به‌ نظر می‌رسد بهترین راه برای جلب توجه به نام تجاری یا فروش آنلاین محصول، همین انیمیشن‌ها هستند. انیمیشن و حرکت باعث می‌شود که محتوای شما جذاب و زیبا باشد و توجه کاربران جلب شود.
امروز قصد داریم دربارۀ چگونگی و نحوۀ استفاده از GIFها در خبرنامه‌های ایمیلی صحبت کنیم.

ساخت تصاویر متحرک
۱- حرکت توجه را به خود جلب می‌کند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که افراد از طریق جنبش و حرکت جذب می‌شوند. حرکت، بسیار سریع‌تر از تصاویر ساکن توجه انسان را جلب می‌کند. به همین دلیل بهترین کار این است که فوراً در هنگام بازکردن خبرنامه، توجه مشتریان خود را جلب کنید. اگر افراد GIF را دوست بدارند، علاقۀ بیشتری به خواندن کل خبرنامه نشان خواهند داد.

۲- کاربران GIFها را تا آخر تماشا می‌کنند.

معمولاً GIF‌ها کوتاه هستند. مردم هم این انتظار را دارند و به همین دلیل بیشتر از یک ویدئوی متوسط مایل به تماشای آن‌ها تا انتها هستند. نگاه‌کردن به GIFها زمان زیادی نیاز ندارد و به احتمال زیاد خوانندگان شما پیام این انیمیشن را به یاد خواهند آورد.

تولید محتوای صوتی، تولید پادکست
مشاهده مطلب

۳- امروزه GIF‌ها بسیار مشهور شده‌اند.

در سال‌های اخیر، GIF‌ها به‌عنوان یکی از فرم‌های پرطرف‌دار ارتباطی در اینترنت شناخته ‌شده‌اند و مردم آن‌ها را دوست دارند. GIF‌ها در گفت‌وگوها، به‌عنوان عکس‌العمل در رسانه‌های اجتماعی و حتی در محیط کار‌، استفاده می‌شوند. ما نیز دوست داریم در رسانه‌های خود از GIF‌ها استفاده کنیم.
بنابراین شما نیز همین روند را در پیش بگیرید و با مشتریان خود به زبان خودشان صحبت کنید.

۴- در رقابت‌ها برنده باشید.

با وجود محبوبیت GIFها، بسیاری از فروشنده‌ها در ایمیل‌های تبلیغاتی خود از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. بنابراین هنوز فضای زیادی وجود دارد که بتوانید خود را نشان دهید! پس با ایمیل‌هایی همراه با GIFهای دوست‌داشتنی، در مقایسه با سایر رقبا توجه بیشتری را به خود جلب کنید.

۵- چیزی نگویید، فقط نشان دهید.

زمانی که محصولات زیادی برای نشان‌دادن دارید، GIF واقعاً مفید است. به‌جای ایجاد گالری تصاویر، می‌توانید همه‌چیز را در یک GIF نشان دهید. GIF‌ها می‌توانند برای معرفی محصولات پیچیده، شگفت‌انگیز باشند. انیمیشن در زمان‌های کوتاه‌تر، جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد.

ایمیل تبلیغاتی
۶- قطعۀ کوتاهی از ویدئوی خود را نمایش دهید.

آیا ویدئو دارید؟ ویدئوهای خود را بهGIF تبدیل کنید. با استفاده از بسیاری از نرم‌افزارها به‌راحتی می‌توانید هر ویدئویی را به GIF تبدیل کنید.

۷- اکثر ایمیل‌ها GIF را پشتیبانی می‌کنند.

اکثر ایمیل‌ها GIFهای متحرک را به‌درستی نمایش می‌دهند. تنها outlook از این قضیه مستثناست. در outlook اولین قاب GIF نمایش داده خواهد شد. پس اطمینان حاصل کنید که تصویر اول به‌تنهایی می‌تواند معنی‌دار باشد.

۸- از GIF می‌توانید به‌عنوان دکمۀ فراخوانی برای اقدام (CTA) استفاده کنید.

اگر ایمیلی با دکمۀ فراخوانی برای اقدام(CTA) می‌فرستید، GIF‌ها یک راه عالی برای سوق‌دادن خوانندگان خود به‌سمت آن عمل هستند. از انیمیشن برای نشان‌دادن اینکه کجا کلیک کنند، استفاده کنید. به آن‌ها توضیح دهید که دکمۀ فراخوانی چگونه کار می‌کند، یا به‌سادگی آن‌ها را متقاعد کنید که این کار را انجام دهند.

چگونه سه چالش عمده‌ بازاریابی محتوایی B2B را حل کنیم؟
مشاهده مطلب

۹- به‌راحتی می‌توانید GIF پیدا کنید یا اینکه GIF‌های زیبایی بسازید.

اگر قادر به ساخت GIF نیستید، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات آنلاین سایت‌های زیر استفاده کنید:

• Gifs.com
• GIF maker by Giphy
• GIF using your camera

وبلاگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *