تولید محتوا - داستان مشتری - داستان موفقیت مشتری - چطور داستان موفقیت مشتری بنویسیم - مطالعه موردی - بازاریابی محتوایی

تولید محتوا - داستان موفقیت مشتری - مطالعه موردی


در حوزۀ بازاریابی محتوایی و تولید محتوا، ده‌ها نوع محتوا وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به شهرت خواهید رسید. این شهرت در قالب افزایش تعداد مخاطبان برای افزایش درآمد بیشتر است. در این میان، تولید بلاگ پست، محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک یا ویدئو بسیار رایج‌تر است و این موضوع به افزایش سود سرمایه‌گذاری منجر می‌شود؛ اما اگر به دریافت نتایج بهتر در این زمینه تمایل دارید، می‌بایست از موارد عمیق‌تر و کلیدی در تولید محتوا برندتان استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی در اینترنت، یکی از روش‌های ارزشمند و منحصر‌به‌فرد تولید محتواست که برای آن، به اختصاص هزینه و زمان بسیار نیاز دارید. حال پرسش این است: «اگر از عناصر ترکیبی دیگری برای سهولت در تهیۀ بسته‌های محتوایی استفاده کنید، آیا سرعت و کیفیت شما افزایش می‌یابد؟»

برای پاسخ به این پرسش، به تجارب ۳ سال اخیرمان در تیم جوهر نگاهی انداختیم. در اغلب پروژه‌های محتوایی B2B یا ارائه محصولات جدید در بازار، استفاده از قالب‌ محتوایی «مطالعه موردی یا تجربه و داستان موفقیت مشتری» رضایت‌بخش‌ترین نتایج را برای ما داشته است. بنابراین مناسب دیدیم درباره اهمیت مطالعه موردی و تولید محتوا براساس تجربه و داستان مشتری با شما بیشتر صحبت کنیم.

افرادی که جزئیات مطالعات موردی شما را بررسی می‌کنند، تمایل بیشتری برای خرید از شما خواهند داشت.

مطالعه موردی یا داستان موفقیت مشتری دقیقاً چیست ؟

مطالعات موردی اساساً وضعیت مشخصی را برای تحلیل موضوعی خاص بررسی می‌کنند. عموماً مطالعۀ موردی، نمایش وضعیت یک موضوع یا مشتری، قبل و بعد از ارائۀ خدمات به اوست. برای مثال، خود را مشاور فروشی در نظر بگیرید که به نوشتن طرح مطالعۀ موردی برای پیشرفت کارش نیاز دارد. در این مطالعۀ موردی، شما یکی از مشتریان بزرگتان را در نظر بگیرید و دربارۀ چالش‌های خرید و در مقابل آن، تلاش و راه‌حل‌هایتان برای رفع آن‌ها، برنامه‌ریزی ‌کنید.

علاوه‌بر‌این، شما می‌توانید دربارۀ عواقب و مواردی که خارج از حیطۀ تلاش‌های شما بوده است طرحی بنویسید تا لزوم به‌کارگیری آن‌ها را بیشتر حس کنید. از نتایج این مطالعات موردی می‌توانید در استراتژی تبلیغات برای افزایش آموزش و جلب اعتماد مخاطبان استفاده کنید.

آینده کپی رایت و کپی رایترها با این تکنولوژی‌ها بزودی تغییر خواهد کرد
مشاهده مطلب

مطالعات موردی شامل طیف وسیعی است. این موارد می‌تواند شامل افزایش تعداد صفحات موردکاوی یا ترکیب اِلِمان‌های نوشتاری و بصری باشد. با‌توجه‌به این موضوع، در مطلب پیش‌ رو تلاش کردیم با اشاره به اهمیت مطالعۀ موردی در بازاریابی محتوایی، راهنمای شما باشیم.

تولید محتوا - داستان مشتری - داستان موفقیت مشتری - چطور داستان موفقیت مشتری بنویسیم - مطالعه موردی - بازاریابی محتوایی

فواید مطالعات موردی در کسب‌و‌کار

پس از درک مفهوم و کاربرد مطالعات موردی، به بررسی اهمیت این روش در بازاریابی محتوایی می‌پردازیم.

۱. هدف‌گذاری برای مخاطبان

هنگام نوشتن استراتژی مطالعات موردی، قادر به ترکیب دلایل و راه‌حل‌های عمومی برای رسیدن به اهداف خود خواهید بود. همچنین با استفاده از ترفند مطالعات موردی، به‌طور طبیعی بر اهداف و جذب مخاطبان مورد نظر تمرکز می‌کنید. درنهایت، افرادی که جزئیات مطالعات موردی شما را بررسی می‌کنند، تمایل بیشتری برای خرید از شما خواهند داشت.

۲. هدفمندسازی کلمات کلیدی اصلی

لحن محتوای شما در هنگام تدوین مطالعات موردی، شامل توصیف شما از مشکلی مشخص و راه‌حل آن است. به طوری که کلمات کلیدی در این موضوع، مطابق با کلمات و عباراتی است که توسط کاربران شما در اینترنت جستجو می‌شود. استفاده از این کلمات، کمک بسیاری به بهبود سایت و همچنین افزایش مخاطبان شما می‌کند.

بدیهی است که به‌منظور رقابت بهتر، باید برای افزایش حجم کلمات کلیدی تلاش کنید؛ پس توجه داشته باشید که علاوه‌بر کلمات کلیدی کوتاه از عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی طولانی‌تر نیز برای عملکرد بهتر محتوای متنی استفاده کنید.

۳. استفاده از اطلاعات دقیق

هر مطالعۀ موردی دقیقی معمولاً چندین صفحه است و اطلاعات مفید بسیاری دارد؛ اما نکتۀ مهم این است که کیفیت محتوا به تعداد کلمات آن بستگی ندارد. به بیانی دیگر، افزایش تعداد کلمات محتوای شما، تنها ملاک باکیفیت‌بودن محتوا نیست و عوامل مهم دیگری نیز در این بحث دخیل هستند.

از نظر بازاریابان، شرح مختصر و آمار تقریبی کسب‌و‌کار شما همیشه برای خوانندگان ارزشمند است؛ زیرا مطالعات موردی در مرز تحقیقات اصلی قرار دارند و ذکر جزئیات آن‌ها برای مخاطبان بسیار ارزشمند است.

۴. ارتقای خدمات

در اکثر مطالعات موردی، شما دربارۀ مشتریانی می‌نویسید که با آن‌ها مشارکت یا تعامل داشته‌اید؛ در صورتی که فروش و خدمات شما به آن‌ها کامل و بی‌نقص باشد یا بتوانید خود را به‌خوبی ثابت کنید، فرصت خوبی برای پیشرفت و تبلیغ خواهید داشت. برای این مورد، بهتر است به‌خوبی عملکرد خود را توصیف کنید تا از آن برای افزایش اعتبار در کسب‌و‌کارتان استفاده کنید.

پنج روش برای افزایش میزان فروش، به کمک رسانه‌های اجتماعی
مشاهده مطلب

۵. استفاده از ترفند فراخوان

CTA (Call to action) یا فراخوان، یکی از ترفندهای کارآمد در بازاریابی است. فراخوان، مجموعه عملکردهایی است که ما در قالب یک جمله یا دکمه، انجام‌دادن آن را از کاربر می‌خواهیم؛ مثلاً دانلود یک نرم‌افزار یا کالا در این دسته قرار می‌گیرد.

با‌توجه‌به اهمیت و تأثیر فراخوان، بهتر است در قسمت پایانی مطالعات موردی خود از این روش استفاده کنید. درنهایت، مخاطبان با بررسی مطالعات موردی متوجه راه‌حل پیشنهادی شما برای حل مشکلات می‌شوند و تمایل بیشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه خواهند داشت.

مقایسۀ مطالعات موردی با سایر روش‌ها در بازاریابی محتوایی

آیا مطالعۀ موردی بهترین روش در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا به شمار می‌آید؟

برای پاسخ به این پرسش، نظریات مختلفی ارائه شده است؛ اما گفتنی است که مطالعۀ موردی با ارائۀ اطلاعات جزئی و مشخص و مرتبط، یکی از برترین روش‌های بازاریابی محتوایی است.

توجه به نیازهای کاربران و استفاده از CTA، ازجمله مزایایی است که موجب عملکرد بهتر مطالعات موردی در مقابل سایر روش‌ها می‌شود. به همین دلایل، هنگامی که شما بتوانید بهترین عملکرد را در نوشتن مطالعات موردی خود ارائه دهید، سود حاصل از سرمایه‎گذاری شما در مقایسه با نوشتن پست‌های عمومی در بلاگ، افزایش می‌یابد. فقط این را در نظر داشته باشید که شما برای انجام مطالعات موردی، به اختصاص زمان و مشارکت بیشتری نیاز دارید.

در مطلب دیگری درباره نکات مهم برای نوشتن یک مطالعه موردی جامع یا داستان موفقیت مشتری صحبت خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که مطالعه موردی می‌تواند به‌صورت بلاگ پست، اینفوگرافیک، ویدیو و… در اختیار مخاطبان شما قرار گیرد.

ما در پروژه‌های تولید محتوا در این سبک از قدرت کلمات، نمودارها و تصاویر در قالب بلاگ پست، ایمیل و اینفوگرافیک استفاده کرده‌ایم. اگر دوست دارید این شیوه را در برنامه تولید محتوای خود قرار دهید و به مشورت نیاز دارید، ما در کنار شما هستیم، لطفاً با جوهر تماس بگیرید.

تولید محتوای متنیراه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *