چرا نباید گوگل پلاس را فراموش کنیم؟ سئو سایت با گوگل پلاس

چرا نباید گوگل پلاس را فراموش کنیم؟ سئو سایت با گوگل پلاس


افراد حاضر در فضای آنلاین یا عاشق گوگل پلاس هستند یا از آن متنفرند. ازآنجاکه گوگل پلاس یکی از پلتفرم‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی است، شاید چندان طرف‌دار آن نباشید. گوگل یکی از بازیگران عمده در صنعت موتورهای جست‌وجوست. پس هر کاری که برای جلب نظر گوگل انجام می‌دهید، مبارک است.

با وجود اینکه گوگل رهبر این صنعت شناخته می‌شود، بسیار تعجب‌برانگیز است که بسیاری از کسب‌و‌کارها از Google Plus استفاده نمی‌کنند. برخلاف توییتر و فیس‌بوک که گوگل را از دسترسی به داده‌هایشان منع کرده‌اند، گوگل پلاس متفاوت بوده و استفاده از آن‌ برای بهبود جایگاه رتبه‌بندی مؤثر است.

تأثیر گوگل پلاس بر رتبه‌بندی موتور جست‌وجو

تولید محتوا و انتشار محتوا روی گوگل پلاس به‌معنی آن است که آن محتوا، در مقایسه با سایت‌های رقیب، سریع‌تر ذخیره می‌شود. گوگل پلاس از طریق شخصی‌سازی، بر رتبه‌بندی‌های جست‌وجو تأثیر می‌گذارد. اگر کسی شما را در Google Plus دنبال می‌کند، به احتمال زیاد پست‌های شما در نتایج جست‌وجو را نیز مشاهده خواهد کرد.

داشتن چهره‌های تأثیرگذار در فضای‌ کاری خود یا دست‌و‌پاکردن مخاطبانی قدرتمند در بازار هدف، شما را بسیار در معرض دید قرار خواهد داد. به‌علاوه، اگر کسی محتوای شما را روی Google Plus منتشر کند، افرادی که با فرد پست‌کننده‌ی محتوای شما در ارتباط‌ند، پست شما را در نتایج جست‌وجو خواهند دید. این کار شانس شما برای جذب مخاطبان را بیشتر می‌کند.

دلیل دیگر اینکه گوگل پلاس برای سئو منبع طلا محسوب می‌شود این است که محتوایی که در پست گوگل پلاس منتشر می‌شود، برای مخاطب، لینک محسوب می‌شود. این لینک مخاطب را به‌سمت سایت شما سوق می‌دهد. لینک‌های دنبال‌شونده جزو اساس سئو هستند. این لینک‌ها به‌همراه محتوای درون خود، در رتبه‌بندی سایت شما تأثیرگذار هستند.

چهار مزیت مهم فعال کردن تگ قیمت در اینستاگرام + آموزش
مشاهده مطلب

چرا نباید گوگل پلاس را فراموش کنیم؟ سئو سایت با گوگل پلاس

راه‌اندازی حساب کسب‌وکار خود در گوگل

برای ایجاد فهرست‌بندی کسب‌و‌کار خود روی نقشه‌ی گوگل، باید در Google My Buisness ثبت‌نام کنید.

سپس می‌بایست با استفاده از کدی مشخص، فهرست خود را تأیید کنید. از این طریق امکان دریافت کارت‌پستال یا تماس تلفنی را ایجاد می‌کنید. پس از تأیید حساب کاربری، صفحه‌ی کسب‌و‌کار شما برای بهینه‌شدن آماده است.

اگر از قبل صفحه‌ی برند یا کسب‌و‌کاری محلی را ساخته‌اید، می‌توانید داده‌های آن صفحه را به صفحه‌ی برند انتقال دهید و صفحه‌ی کسب‌و‌کار واحدی ایجاد کنید. از به‌روز‌بودن، صحت و جامع‌بودن اطلاعات مطمئن شوید.

گوگل پلاس کمک شایانی به استراتژی سئوی شما می‌کند. حتماً صفحه‌ی کسب‌و‌کار خود را در گوگل راه‌اندازی کرده و گروه‌بندی‌های آن را تأیید و تکمیل کنید.

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *