فروشگاه اینستاگرام ، تگ خرید در اینستاگرام ، فعال کردن شاپ اینستاگرام ، تگ قیمت

قابلیت افزودن تگ قیمت در پست‌ها و استوری‌ها، اینستاگرام را از  بستر فقط  یک شبکه اجتماعی خارج کرده است. هرچند داستان تحریم ایران و بی‌بهره‌بودن از امکانات دنیای دیجیتال شامل فعال‌نشدن تگ قیمت، تگ خرید یا همان فروشگاه اینستاگرام نیز می‌شود اما همکاران ما در تحریریه جوهر در این مطلب به شما یاد می‌دهند که چطور می‌توانید به شیوه‌ای دیگر این امکان را برای اکانت خود فعال کنید و از مزایای فروشگاه اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

جایی می‌خواندیم که نوشته بود: «به‌جای اینکه مشتری کسب‌و‌کار شما را پیدا کند، خودتان به دنبال او بگردید. نه‌تنها به دنبال مشتری بگردید، بلکه نحوۀ برقراری ارتباط آن‌ها با کسب‌و‌کارتان را راحت و بی‌دغدغه کنید.» اینستاگرام، به‌عنوان یکی از رسانه‌های اجتماعی در حال پیشرفت سریع، به شما این فرصت نادر را برای کمک به کسب‌و‌کار و فروش بیشتر می‌دهد. چرا شما باید این مسئله را جدی بگیرید؟ زیرا اینستاگرام روزانه بیش از ۵۰۰میلیون کاربر فعال دارد. مشتریان ارزشمند شما از میان همین ۵۰۰میلیون نفر هستند.

اینستاگرام چگونه به فروش محصولات شما کمک می‌کند؟

اینستاگرام علاوه بر داشتن کاربران بسیار فعال، بستر خوبی برای نمایش محصولات است. در سال ۲۰۱۷، شاپیفای تأثیری را که اینستاگرام بر تجارتش داشت، بررسی کرد. نتایج این بررسی رضایت‌بخش بود. در حال حاضر فروشگاه‌های شاپیفای به‌طور مستقیم در اینستاگرام با مشتریان خود در ارتباط هستند. همه‌چیز در اینستاگرام اداره می‌شود. کسب‌و‌کارها در استرالیا، انگلستان، کانادا، فرانسه، برزیل، ایتالیا و اسپانیا هم‌اکنون می‌توانند از خصوصیت فروشگاه اینستاگرام استفاده کنند.

برای اینکه بتوانید از فروشگاه اینستاگرام خرید کنید، کافی است فروشندگان تگ خرید را در پست خود قرار دهند.

آپلود عکس محصول

اولین قدم، داشتن تصویر از محصولی است که می‌خواهید به فروش برسانید. این عکس می‌تواند یک تک‌محصول یا تصویری از فردی باشد که مثلاً لباس، رژ لب و… را استفاده کرده است.

روش آپلود محصولات مانند قراردادن تصویر در اینستاگرام است. فراموش نکنید که از فیلترها استفاده کنید تا ظاهر آن را زیباتر جلوه دهید. به خاطر داشته باشید که هر تصویر ارزشی معادل ۱۰۰۰ کلمه دارد؛ بنابراین مطمئن شوید که تصویر منتخب فوق‌العاده است. تصویر را ویرایش کنید تا برجسته و عالی به نظر برسد.

افزودن تگ قیمت / تگ خرید

پس از آپلود تصویر، صفحۀ بعد به شما دو گزینۀ «تگ افراد» و «تگ محصول» را پیشنهاد می‌دهد. گزینۀ تگ محصول را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که محل قراردادن تگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با تگ محصول نمی‌توانید محصولات حساب‌های کاربری دیگر در اینستاگرام را تگ کنید.

چهار استراتژی مؤثر برای بازیافت محتوای قدیمی
مشاهده مطلب

انتخاب از فیس‌بوک

کاتالوگ محصول از صفحۀ کسب‌و‌کار فیس‌بوک شما نمایش داده می‌شود. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا محصولی را که می‌خواهید تگ کنید، مشخص کنید. هنگامی که انتخاب محصول انجام شد، می‌توانید این تگ را ذخیره کنید. حال پست شما تگ قیمت دارد.

چطور تعیین کنید که پست شما قابل خرید است؟

همۀ پست‌های خریدنی یک آیکون سبد خرید کوچک دارند. ممکن است این آیکون در پایین یا قسمت بالای پست ظاهر شود. هنگامی که کاربر اینستاگرام پست خریدنی را می‌بیند، فقط با یک ضربه روی پست جزئیات بیشتری دربارۀ محصول می‌بیند که شامل قیمت نیز هست. یک تصویر می‌تواند شامل بیش از یک محصول باشد.

تگ قیمت - تگ خرید در اینستاگرام - تگ خرید محصول در اینستاگرام- آموزش تگ قیمت در اینستاگرام

مزایای استفاده از پست‌های دارای تگ قیمت

۱- راحتی کاربران برای خرید محصول

مشتریان این فرصت را دارند که هم‌زمان که در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند، کالاهای مدنظر خود را بخرند. آن‌ها مجبور نیستند محصول را بیرون از اینستاگرام جست‌وجو کنند. براساس یک تحقیق توسط GlobalWebIndex، تقریباً نیمی از کاربران اینستاگرام از شبکۀ اجتماعی برای جست‌وجوی محصولات مدنظر خود استفاده می‌کنند.

۲- تگ قیمت؛ ارائه محصول به مشتریان فراوان

با بیش از ۵۰۰میلیون کاربر که روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند، این شبکه بهترین مکان برای ارائه محصول است. با پست‌های دارای تگ قیمت، شما شانس بیشتری برای تبدیل‌ بازدیدکننده به مشتری را دارید؛ به این دلیل که محتوای بصری یا تصویری توجه کاربرانی را که به تصاویر و فیلم‌ها عادت دارند، جلب می‌کند. پست‌های دارای تگ خرید امکان تبدیل را بیشتر می‌کنند.

۳- تگ خرید؛ سهولت در ارائه محصول

راه‌اندازی پست‌های دارای تگ قیمت بسیار ساده است و یکی از گزینه‌های بازاریابی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. گرچه کاربران ایرانی نمی‌توانند این قابلیت را بصورت ارگانیک فعال کنند اما با ساخت کاتالوگ شاپ در پیج فیس‌بوک متصل به اکانت اینستاگرام، افزودن مشخصات محصول و لینک صفحه جزئیات در کاتالوگ، استفاده از واحد پول … که با علامت T نمایش داده می‌شود، بخشی از مسیر را طی می‌کنید.

۶ ابزار رایگان سئو که کارشناس شبکه های اجتماعی به آن نیاز دارد
مشاهده مطلب

مدت زمان فعال شدن فروشگاه اینستاگرام در این روش غالباً بین ۳ تا ۶ هفته زمان می‌برد. لازم نیست از شماره تلفن‌های خارجی مجازی و یا آدرس‌های غیرواقعی استفاده کنید، چرا که فیسبوک اکانت شما را بلاک می‌کند.

برای اینکه پست خریدنی شما بیشترین بازدید و مشاهده را داشته باشد، باید از زمان‌های طلایی انتشار پست مطلع باشید. علاوه‌بر‌این، با فعال‌کردن تگ قیمت به مشتریان مدنظر خود اعلام می‌کنید که محصولات شما از طریق اینستاگرام قابل خرید است.

۴- فروشگاه اینستاگرام؛ کوتاه کردن سفر مشتری

خرید از اینستاگرام مزیت‌های مهمی برای شرکت‌هایی دارد که محصولات فیزیکی خود را به فروش می‌رسانند. تا به امروز، این پلتفرم الهام‌بخش برای خرید چیزهای جدید بود. با‌این‌حال، برای خرید یک محصول نشان‌داده‌شده، ابتدا باید آن را در فروشگاه ارائه‌دهنده جست‌وجو می‌کردید.

ویژگی جدید فروشگاه اینستاگرام، سفرهای مشتری را به‌طور درخور توجهی کاهش می‌دهد. همۀ کاری که برای رفتن از اینستاگرام به محصول مورد نظر در فروشگاه باید انجام دهید، فقط دو کلیک است.

براساس آمار موجود، شرکت‌های آمریکایی با استفاده از این قابلیت، آمار فروش خود را به شکل چشمگیری افزایش دادند.

Shari Lott، مؤسس و مدیرعامل شرکت SPEARMINTLOVE می‌گوید:

«پس از معرفی این ویژگی، ترافیک وب‌سایت این شرکت به میزان ۲۵درصد و فروش آن ۸درصد افزایش یافت. ما این را به فروشگاه اینستاگرام مدیونیم.»

براساس آمار BigCommerce، دیگر شرکت‌های آمریکایی توانستند با استفاده از ویژگی خرید در اینستاگرام، ترافیک و فروش خود را افزایش دهند. کن ناتوری از شرکت Natori پس از چند هفته، از افزایش ۱۰۰درصدی درآمد خود از اینستاگرام سخن می‌گوید.

تنها با‌توجه‌به تعداد کاربران، این پلتفرم برای رسیدن به گروه هدف شما ایدئال است.

• بیش از ۸۰۰میلیون حساب در طول یک ماه به‌طور فعال در سراسر جهان استفاده می‌شود.

• ۸۰درصد از حساب‌های اینستاگرام حداقل یک شرکت را دنبال می‌کنند.

• براساس آمارهای اینستاگرام، ۶۰درصد از همۀ کاربران اعلام کردند که از طریق پلتفرم رسانه‌های اجتماعی محصولات جدید را می‌شناسند.

اگر تجربه‌ درباره فعال کردن تگ قیمت در اینستاگرام دارید، لطفا با ما در میان بگذارید، برای فعال کردن تگ قیمت در اینستاگرام همکاران ما در کنار شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید یا پیام دهید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *