تولید پادکست، ساخت پادکست، پادکست چیست، اپلیکیشن پادکست، بهترین پادکست، فایل پادکست، نرم افزار پادکست

تولید پادکست


اولین سؤالی که صاحبان کسب‌ و کار دربارۀ ضرورت استفاده از پادکست در استراتژی محتوایی می‌پرسند این است که چرا تولید پادکست مهم است؟ در پاسخ به این سؤال، بهتر است بگوییم که انتشار منظم و مداوم مطالب در بلاگ و تهیه و توزیع ویدیو در آپارات و وبسایت‌های مختلف، شاید روش‌های مناسبی برای جذب مخاطبان جدید یا امتداد وفاداری مخاطبان قدیمی باشند، اما مشخصاً بهترین روش هم نخواهند بود. کاهش سرانۀ مطالعه، دسترسی آسان به اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، چراغ تولید بهترین پادکست را در ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کار و دیجیتال مارکترها روشن کرده است. محبوبیت پادکست‌ها، نه‌تنها در میان صاحبان کسب و کارهای بزرگ، بلکه در میان همۀ افراد جامعه دیده می‌شود.

تولید پادکست در مقایسه با تدوین ویدئو یا ساخت موشن‌گراف‌، بسیار ساده‌تر به ‌نظر می‌رسد. هزینۀ کمتر و کاهش زمان ساخت به کمک اپلیکیشن پادکست، برای مدیران مقرون‌به‌صرفه‌تر است. البته مزایای پادکست‌ها فقط به این موارد منتهی نمی‌شود. به‌طورکلی، فایل پادکست برای کاربران جذابیت بیشتری دارد؛ زیرا مجبور نخواهند بود به صفحۀ نمایشگر تلفن همراه خود برای دقایق طولانی خیره شوند.

مزایای استفاده از پادکست در استراتژی تولید محتوا

تصور کنید که به‌تازگی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار جدیدی کرده‌اید، اما هیچ ایده‌ای برای طراحی استراتژی محتوایی آن ندارید. بهترین روش، بررسی کسب و کار، مخاطبان هدف و رقبایتان است. در این مرحله مشخص می‌شود که فعالیت شما به چه محتوایی نیاز دارد. کدام‌یک از انواع محتواهای متنی، تصویری (عکس، ویدیو و اینفوگرافیک) یا صوتی، نیاز شما را برطرف خواهد کرد؟ در‌صورتی‌که نیاز به تولید پادکست را در کسب و کار خود حس می‌کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از پادکست در استراتژی تولید محتوا بیشتر آشنا شوید.

یکی از مزایای مهم استفاده از پادکست‌، ایجاد دسترسی‌های مختلف برای کاربران است. به‌طوری‌که با انتشار محتوای پادکست به‌صورت تصویری در آپارات یا اینستاگرام، به کاربران دسترسی کافی به انواع کانال‌های توزیع و استفاده از محتوای پادکست داده می‌شود.

فایل پادکست علاوه‌بر رونق‌دهی به کسب و کار، کمک بسیاری به مخاطبان می‌کند؛ تاجایی‌که نه‌تنها یکی از جایگزین‌های خوب محتوای متنی است، بلکه باعث افزایش آگاهی و تقویت قوۀ تخیل شنونده نیز می‌شود. علاوه‌براین، ساخت پادکست بسیار آسان است و فقط به کمک یک نرم‌افزار و میکروفن، می‌توان فایل پادکست منحصربه‌فردی تولید کرد.
در ادامه، توضیح مختصری دربارۀ مزایای تولید پادکست و تأثیر آن بر انگیزۀ خرید مشتریان داده می‌شود.

1. ایجاد اقتدار و شهرت در کسب و کار

ازآنجاکه بسیاری از کسب و کارها از اهمیت پادکست‌ها باخبر نیستند، تعداد و تنوع این فایل‌های صوتی محدود است و استفاده از آن‌ها اقتدار و حرفه‌ای‌بودن کسب و کار را نشان می‌دهد.
استفاده از پادکست‌ها در استراتژی بازاریابی محتوا و انتشار منظم آن‌ها، یکی از دلایل افزایش آگاهی و وفاداری به برند است. تولید پادکست‌های تجاری، تخصص و دانش عمیق درخصوص موضوعات مختلف و مرتبط با کسب و کار را نشان می‌دهد.

تولید پادکست به بهبود نرخ نگهداری مشتریان گذشته و افزایش مخاطبان جدید کمک فراوانی می‌کند.

2. راحتی مخاطبان

تصور کنید که به‌تازگی با سایتی آشنا شده‌اید که مطالب آن برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. مطالعۀ این مطالب، سکوت، تمرکز بسیار و خیره‌شدن به صفحۀ تلفن همراه برای دقایق طولانی را می‌طلبد. اکنون فکر کنید که همین مطالب از سوی وبسایت مذکور، در قالب بهترین پادکست برای شما تهیه شده است. با دانلود آن‌ها می‌توانید به‌راحتی و بدون خیره‌شدن به تلفن همراه خود، در باشگاه ورزشی، پشت فرمان، داخل اتوبوس یا مترو به فایل خود گوش دهید. انتخاب شما کدام خواهد بود؟
گفتنی‌ است که بسیاری از افراد گوش‌دادن به پادکست‌ها را آرامش‌بخش می‌دانند و ادعا می‌کنند که محتوای آن‌ها بهتر در ذهن باقی می‌ماند.

اینفوگرافیک به هشت دلیل هنوز اهمیت دارد
مشاهده مطلب

3. هزینۀ تولید بهترین پادکست

شاید اولین و مهم‌ترین سؤال هنگام تولید بهترین پادکست، هزینه‌های مربوط به آن باشد. قیمت مناسب و بازگشت سرمایه، مانند سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، از جنبه‌های مهم برای انتخاب کانال‌های مناسب به‌‌منظور توزیع محتوا هستند.
همان‌‌طور‌که پیش‌تر گفته شد، هزینه‌‌های تولید پادکست در مقایسه با ساخت ویدئو یا اینفوگرافیک کمتر است.

ضبط این فایل صوتی به اپلیکیشن پادکست، میکروفون و موضوعی جالب نیاز دارد که قاعدتاً هزینه‌های کمتری در بر خواهد داشت. در نظر داشته باشید که استفاده از وسایل بی‌کیفیت در تولید پادکست، به کیفیت نامناسب خروجی فایل پادکست منجر خواهد شد. پس هرچه از وسایل باکیفیت‌تری استفاده کنید، محتوای شما به ویرایش و تغییرات کمتری نیاز خواهد داشت که خود این مسئله نیز به کاهش هزینه‌های مربوطه منجر می‌شود.

4. افزایش ترافیک سایت

استفاده از بهترین پادکست ها می‌تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید کمک بسیاری کند. شنوندگان معمولاً به فایل پادکست علاقۀ بیشتری دارند و آن‌ها را پیوسته دنبال می‌کنند. علاوه‌براین، احتمال انتشار پادکست‌ها توسط کاربران در صفحات مجازی بسیار زیاد است. همین دسترسی آسان، یک از علت‌های مهم افزایش ترافیک سایت‌هاست.

5. ایجاد حس نزدیکی با کاربران

پادکست‌ها صدای کسب و کار شما هستند یا بهتر بگوییم، زبان برند شما هستند. به‌طورکلی، بسیاری از کاربران به شنیدن صدای شما به‌عنوان عضوی از خانوادۀ یک برند، تمایل دارند. شما می‌توانید با انتشار فایل پادکست نشان دهید که همواره پاسخ‌گوی نیاز کاربران هستید. همچنین با به‌کارگیری پادکست‌ها در استراتژی محتوایی، قادر به نمایش خدمات برجستۀ کسب و کارتان خواهید بود.

6. بازار تولید پادکست اشباع نشده است

اکثر کسب و کارها در سراسر جهان، دربارۀ اهمیت بازاریابی ویدیویی صحبت می‌کنند. درست است که تیزرهای تبلیغاتی، یکی از بخش‌های مهم تدوین استراتژی بازاریابی محتوای حرفه‌ای محسوب می‌شوند، اما مشکل اینجاست که تاکنون بسیاری از مشاغل، فیلم‌های آموزشی یا فیلم‌های معرفی محصول زیادی تولید کرده‌اند که در میان انبوه ویدیوهای آپارات و یوتیوب گم شده‌اند. این دقیقاً نقطه‌ای است که اهمیت حضور پادکست‌ها را در دنیای رقابتی امروز نشان می‌دهد. فایل‌های صوتی که به کمک نرم‌افزار پادکست تولید می‌شوند، به‌ همان اندازه که در دنیای بازاریابی مفید هستند، رقبای کمتری نیز دارند. این بدان معناست که کاربران شانس بیشتری برای کشف محتوای پادکست شما به‌صورت ارگانیک دارند.

7. پادکست‌ها به برند شما شخصیت می‌دهند

در دنیای تبلیغات و بازاریابی که همۀ کسب و کارها به نوعی سعی در معرفی و فروش محصولات خود دارند، بهترین راه برای برقراری ارتباط با کاربران، محتوای پادکست است. برخلاف وبلاگ‌های طولانی، مخاطبان به کمک پادکست‌ها صدای واقعی شما را می‌شوند و درک می‌کنند که شما نیاز آن‌ها را به‌خوبی حس می‌کنید.
از دیدگاه مخاطبان، پادکستی باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس و اعتماد مخاطب می‌شود که با موضوع کسب و کار و علایق مصرف‌کنندگان مرتبط باشد.
علاوه‌بر محتوای متنی و تصویری، پادکست‌ها نوع دیگری از محتوا هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها شخصیت برندتان را به مخاطبان نشان دهید.

چرا از پادکست در بازاریابی محتوایی استفاده کنیم؟

به‌طورکلی بازاریابی محتوا روشی عالی برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی محسوب می‌شود. در این میان، توجه به علایق مخاطب در انتخاب رسانه‌های مختلف بسیار ضروری است. برای مثال، اکثر کاربران از مطالعۀ متن‌های طولانی وبلاگ‌ خوششان نمی‌آید؛ پس انتخاب نوعی استراژی جدید برای جذب آن‌ها مهم است. به‌ همین دلیل، تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی به کمک بهترین پادکست، برای جذب آن دسته از افراد که از خواندن وبلاگ لذت نمی‌برند، روش مناسب و مفیدی است و نتیجۀ آن وفاداری مخاطبان به یک برند مشخص است.

چهار نکته مهم در تولید محتوای خوب
مشاهده مطلب

نظرسنجی‌ای که روی 300هزار نفر انجام شده است نشان می‌دهد که 63درصد از داوطلبان، بعد از شنیدن پادکست‌های یک برند مشخص، تمایل بیشتری به خرید محصولات آن برند داشته‌اند. این آمار مشخص می‌کند که پادکست‌ها در جذب مخاطبان جدید مؤثر هستند.

بیش از نیمی از کاربرانی که به پادکست‌های یک برند مشخص گوش می‌دهند، محصولات یا خدمات همان برند را می‌خرند.

بازاریابی پادکست برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

بعضی از شرکت‌های کوچک، ممکن است تجهیزات مناسبی برای فیلم‌برداری و تدوین ویدیوها نداشته باشند؛ زیرا در ساخت تیزر تبلیغاتی، متغیرهایی نظیر نور، صدا و… وجود دارند که ‌باید به‌صورت کاملاً حرفه‌ای تنظیم شوند. همچنین استفاده از تجهیزات ویدیویی به تخصص یا کمک فیلم‌برداران حاذق و صرف هزینه‌های زیاد نیاز دارد. ‌همین موضوع دلیلی برای پیشنهاد تولید پادکست با قیمت ارزان توسط اپلیکشن پادکست، به شرکت‌های کوچک‌تر است.

از دیگر مزایای تولید بهترین پادکست، سهولت ساخت آن و کمک به رشد ناگهانی شرکت‌های کوچک و محبوبیت آن‌هاست. برای آشنایی با نحوۀ ساخت پادکست و اطلاع از هزینه‌های آن، تعرفه تولید پادکست را مشاهده کنید. دوست دارید با بهترین پادکست‌های فارسی آشنا شوید؟ نظرات مخاطبان را برای بهترین پادکست‌های فارسی جمع‌آوری کرده‌ایم.

پیشنهاد ما به کسب و کارهای کوچکی که برای رسیدن به اهدافشان در تلاش هستند این است که از پادکست‌ها دیجیتالی کمک بگیرند. با ایجاد دسترسی راحت و تولید پادکست دربارۀ موضوعی از پیش تعیین شده، به‌سادگی می‌توانند در توسعه و پیشرفت کسب و کار خود روند صعودی را طی کنند.

در‌صورتی‌که قادر به تولید پادکست حرفه‌ای نیستید، همکاران ما در بخش تولید پادکست ضمن ارائۀ خدمات مشاوره، می‌توانند با کمترین هزینه، حرفه‌ای‌ترین پادکست را برای شما تولید کنند.

تولید پادکست بهترین و کم‌هزینه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی است.

ذهنیت اکثر بازاریابان دربارۀ تولید محتوا، صرفاً به محصولات بصری، مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و ویدئوها برمی‌گردد. درصورتی‌که محتواهای صوتی که به کمک نرم‌افزار پادکست تولید شده‌اند، بر افزایش محبوبیت برندها، تأثیر بیشتری می‌گذارند. درج پادکست‌های حرفه‌ای در استراتژی بازاریابی محتوایی، راهی مقرون‌به‌صرفه برای توسعۀ تجارت است. این موضوع درنهایت به گسترش دسترسی مخاطبان فعلی و تقویت آگاهی و وفاداری به برند منجر می‌شود.

ساخت پادکست علاوه‌‌بر ایجاد وفاداری و کاهش هزینه‌های ناشی از تبلیغات، به ارتقای مهارت‌های فردی نیز کمک فراوانی می‌کند. تولید منظم پادکست می‌تواند به ایجاد اعتماد‌به‌نفس هنگام سخنرانی‌های عمومی، کمک بسزایی کند؛ درنتیجه هنگام شرکت در سخنرانی‌ها با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. علاوه‌برآن، شما فرصت‌های فراوانی برای سخنرانی خواهید داشت که به کمک آن می‌توانید تجارت خود را ارتقا دهید.

اگر تیم بازاریابی شما فاقد امکانات لازم برای توسعۀ محتوای صوتی و استفاده از نرم‌افزار پادکست است، ما در جوهر با در‌نظر‌گرفتن استراتژی‌های کسب و کار شما، حرفه‌ای‌ترین پادکست‌ها را تولید می‌کنیم. به ‌همین دلیل، پیشنهاد گروه بازاریابی محتوایی جوهر، گوش‌دادن به نمونه پادکست‌های ماست.

تولید پادکستوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *