ثبت مکان در گوگل مپ

گوگل پیوسته با فراهم‌کردن قابلیت‌ها و ابزارهای مختلف، برای ارائۀ خدمات ویژه به کاربران و کسب و کارها تلاش می‌کند. در این میان یکی از ابزارهای گوگل که به‌جرئت می‌توان گفت استفاده از آن بیشترین تأثیر را بر افزایش ترافیک سایت دارد، گوگل مپ است. با ثبت موقعیت جغرافیایی در نقشۀ گوگل، کسب و کارها امکان معرفی خود به مخاطبان بیشتری را پیدا می‌کنند. به‌این‌ترتیب شانس دیده‌شدن و درنهایت خرید از آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

 گفتنی است که این روزها ثبت مکان در گوگل مپ یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود و طرف‌داران زیادی نه‌فقط در میان کاربران، بلکه در میان صاحبان مشاغل پیدا کرده است.

در ادامه گروه بازاریابی محتوایی جوهر تلاش می‌کند که با نمایش یک ویدئوی کوتاه، ثبت موقعیت جغرافیایی را مرحله به مرحله به تمامی مشاغل آموزش دهد.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

قطعاً اولین و مهم‌ترین مزیت ثبت در گوگل مپ برای کسب و کارها، مشخص‌کردن موقعیت مکانی برای مخاطبان است. از میان دیگر مزایای ثبت موقعیت در گوگل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. معرفی کسب و کارهای موجود در یک محله؛
  2. دسترسی سریع مخاطبان به یک کسب و کار؛
  3. قرارگیری نقشه‌ قبل از سایر نتایج گوگل؛
  4. مطالعۀ نظریات مشتریان گذشته برای انتخاب بهتر یک مکان توسط کاربران؛
  5. قرار دادن اطلاعاتی نظیر ساعت کار، وب‌سایت و تصاویر مختلف از فضای مجموعه و… در اختیار مخاطب؛
  6. اشتراک‌گذاری نقشۀ یک مکان برای دوستان یا در شبکه‌های اجتماعی، امکان دسترسی آسان به محل را برای دیگران فراهم می‌کند. به این ترتیب میزان بازدید و درنهایت خرید از یک کسب و کار بیشتر خواهد شد.
  7. یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه‌ای که گوگل مپ در اختیار کاربران قرار داده است، مراجعه به مکان‌های مورد نظر از طریق دسترسی‌های مختلف است. به این صورت که گوگل مپ زمان رسیدن تا مقصد مورد نظر را از طریق وسایل نقلیۀ مختلف مانند اتوبوس و خودرو یا به‌صورت پیاده تخمین می‌زند. در این صورت هرچه دسترسی به محل کسب و کار شما آسان‌تر باشد، فروش شما بیشتر خواهد شد.

هنگام ثبت موقعیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال ثبت مکان در گوگل مپ هستید باید بدانید که اطلاعات ورودی باید کاملاً دقیق و کامل باشد. ذکر دقیق ساعت کار و موقعیت مکانی، مهم‌ترین اطلاعاتی است که هنگام ثبت در گوگل باید به آن‌ها توجه کرد.

یکی از مهم‌ترین موارد هنگام ثبت در گوگل مپ، بررسی مداوم اطلاعات نقشۀ گوگل است. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی صحیح، ساعات کاری، دسترسی‌های مختلف به محل مورد نظر و موارد دیگر است. همچنین توجه به درخواست ویرایش‌هایی که از سوی کاربران داده می‌شود، ضروری است.

چگونه رتبۀ بالایی در گوگل مپ داشته باشیم؟

تصور کنید به‌تازگی در منطقۀ‌ نسبتاً شلوغی آموزشگاه زبان انگلیسی تأسیس کرده‌اید. قطعاً علاوه‌بر مؤسسۀ شما، آموزشگاه‌های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند که برای جذب دانش آموزان تبلیغات گسترده‌ای می‌کنند. گفتنی است که برای تبلیغات در این حوزه، فقط طراحی سایت، سئو سایت و تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی کافی نخواهند بود.

اکنون از منظر دیگری به ماجرا نگاه خواهیم کرد. خودتان را جای والدین یک نوجوان بگذارید که هیچ ایده‌ای برای انتخاب بهترین مؤسسۀ زبان انگلیسی در محدودۀ خود ندارند. در وهلۀ اول چه کار می‌کنید؟

قطعاً پاسخ شما جستجو در گوگل خواهد بود.

بعد از جستجو در گوگل، نتایج بسیاری به شما نمایش داده خواهد شد که انتخاب را برای شما سخت می‌کند؛ اما اگر نگاه کوتاهی به سمت راست نمایشگر کامپیوتر یا نتایج ابتدایی صفحۀ‌ موبایل بیندازید، به نقشه‌های گوگل برخواهید خورد. اکنون سؤال اصلی اینجاست: این نقشه‌ها به چه ترتیبی قرار گرفته‌اند؟

گوگل نتایج جستجوی کاربر را در قالب رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نمایش می‌دهد. درنهایت شما به‌عنوان کاربر می‌توانید با مطالعۀ نظریات دیگران و همین‌طور نزدیکی آموزشگاه به محل سکونت، بهترین مؤسسه را انتخاب کنید.

در ادامه اگر به‌دنبال روشی برای ارتقای رتبۀ گوگل مپ هستید، بهتر است از لوکال گایدها یا راهنماهای گوگل استفاده کنید. در این راستا گروه بازاریابی محتوایی جوهر با داشتن چندین اکانت گوگل که از رتبه‌های بالای گوگل برخوردار هستند، به شما کمک خواهند کرد که از رقبایتان پیشی بگیرید و به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کنید.

ثبت موقعیت در گوگل مپ مناسب چه کسب و کارهایی است؟

تا امروز گوگل مپ نقش مهمی در طراحی استراتژی بازاریابی کسب و کارها داشته است. ثبت نقشه در گوگل، فقط مناسب شرکت‌های بزرگ نیست، بلکه ثبت موقعیت جغرافیایی برای مشاغل کوچک و محلی اهمیت بیشتری نیز دارد. تصور کنید در محله‌ای صاحب سالن آرایشی هستید. درست است که طراحی سایت یا مدیریت صفحه اینستاگرام برای آرایشگاه کمک بسیاری به شما می‌کند، اما باید بدانید که ثبت مکان در گوگل مپ نیز برای آرایشگاه ضروری خواهد بود؛ چراکه کاربران با جستجوی واژگانی نظیر «آرایشگاه نزدیک من»، به‌دنبال بهترین آرایشگاه در محلۀ خود می‌گردند.

کسب و کارهایی مانند سوپرمارکت‌ها، مدارس، فروشگاه‌های محلی و… از اماکن محلی‌ای هستند که به ثبت موقعیت در آن‌ها احساس نیاز می‌شود.

ثبت مکان در نقشه اسنپ

با ظهور تاکسی‌های آنلاین در ایران و محبوبیت اسنپ در این بین، شاید بهتر باشد به فکر ثبت مکان در نقشه اسنپ نیز باشید. نحوۀ درج موقعیت جغرافیایی در اسنپ نیز مانند نقشۀ گوگل بسیار آسان است. برای ثبت مکان در اسنپ، گروه بازاریابی محتوایی جوهر آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزش ثبت مکان در گول مپ

برای خیلی از صاحبان مشاغل، پرداخت هزینه ثبت مکان در گوگل مپ دغدغه محسوب می‌شود. آن‌ها همواره در تلاش هستند که با کمترین هزینه، محل کسب و کار خود را در نقشۀ گوگل ثبت کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید و به‌ دنبال آموزش ثبت مکان در گوگل مپ هستید تا از رقبایتان پیشی بگیرید، ویدئوی زیر را تماشا کنید. در این ویدئو نحوۀ ثبت موقعیت در گوگل مپ، به ساده‌ترین روش به شما آموزش داده شده است. جالب است بدانید که ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی همراه نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید در کمتر از چند دقیقه موقعیت مکانی کسب و کارتان را در گوگل ثبت کنید.

گروه بازاریابی محتوایی جوهر با ارائۀ خدمات ثبت مکان در گوگل مپ و افزایش رتبۀ نقشۀ گوگل به بهبود کسب و کار شما کمک می‌کند.

وبلاگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *