تبلیغات جذب دانش آموز


جذب دانش آموز از طریق فضاهای آنلاین فرصت تازه‌ای برای آموزشگاه‌ها به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه و دریافت سرنخ‌های تجاری قابل اندازه‌گیری است. در مطلب «چطور با بازاریابی محتوایی، جذب دانش آموز آسان می‌شود؟» به ایده‌های محتوایی، تولید محتوا و نحوۀ حضور مدارس در شبکه‌های اجتماعی پرداختیم. در این مطلب از گروه بازاریابی محتوایی جوهر، به شیوه‌های دیگر تبلیغات آنلاین برای جذب دانش آموز و معرفی آموزشگاه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خواندن مطلب «۵ ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس» را فراموش نکنید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که از اینترنت به‌عنوان وسیله‌ای برای تبلیغات جذب دانش آموز استفاده کنید، از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک اکانت برای آموزشگاه خود در اینستاگرام می‌سازید؟ یک کانال در تلگرام می‌سازید؟ یا اینکه به طراحی سایت برای آموزشگاه فکر می‌کنید؟ به احتمال 90درصد اگر برنامۀ طولانی‌مدت و پایداری برای آموزشگاه خود داشته باشید، به سراغ طراحی سایت و تبلیغات برای جذب دانش اموز از طریق سایت خواهید رفت. چرا؟

چرا به‌جای حضور در شبکه‌های اجتماعی باید به فکر داشتن سایت باشیم؟

سایت یک مدرسه، آموزشگاه یا هر نوع کسب ‌و کار دیگری، درست مانند خانۀ اصلی و قطعی آن حرفه در اینترنت است و شبکه‌های اجتماعی، خانۀ دوم و حتی اجاره‌ای آن‌ها محسوب می‌شود. به زبانی دیگر، شبکه‌های اجتماعی ایرانی و خارجی بسیاری آمده‌اند و رفته‌اند؛ برخی فیلتر شده‌اند، برخی محبوبیت خود را از دست داده‌اند و… . مرگ و تولد شبکه‌های اجتماعی موضوعی طبیعی است، اما تمرکز اصلی بر این بستر برای معرفی کسب ‌و کار، تبلیغات و فروش کاملاً اشتباه است.

کاربران اصلی شما (والدین و هنرجویان) در اینترنت و گوگل به دنبال شما هستند. مادری که به دنبال مدرسه برای ثبت‌نام فرزندش است، در اینستاگرام و تلگرام عبارت «دبستان غیرانتفاعی اطراف ولنجک» را جستجو نمی‌کند، چون اساساً به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ بلکه در گوگل به‌دنبال شماست. با نداشتن سایت، شما شانس دریافت صدها دانش آموز را از دست داده و این فرصت را به رقیب خود می‌دهید. این موضوع برای تمام کسب ‌و کارها نیز صادق است.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از قابلیت‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی برای جذب دانش اموز و هنرجو را دارید، اولویت اول شما داشتن یک سایت باشد.

ضرورتی ندارد که سایتی فروشگاهی یا بسیار بزرگ با قابلیت‌های پیچیده داشته باشید. مهم این است که سایت شما سریع لود شود (کاربران نباید منتظر بازشدن صفحات سایت شما بمانند)، ظاهری خوب و تعاملی داشته باشد، در موبایل و تبلت به‌خوبی دیده شود (بهینه سازی برای دستگاه‌های مختلف) و امکانات نرم‌افزاری آن پاسخ‌گوی نیازهای آنلاین شما باشد (مثلاً فرم تماس با ما، امکان ثبت‌نام، رزرو ثبت‌نام دوره‌ها، مشاهدۀ ویدیو داشته باشد یا در حالت پیشرفته، قابلیت برگزاری کلاس‌های آنلاین و تالار گفتگو در آن گنجانده شده باشد).

جذب دانش آموز، تبلیغات برای جذب دانش آموز، بازاریابی محتوا برای جذب دانش آموز، تولید محتوا برای مدارس، بازاریابی در مدارس، جذب دانش آموز برای آموزشگاه، بازاریابی برای مهد کودک

چرا تولید محتوا برای سایت مدارس مهم است؟

حتی اگر پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و زیباترین طراحی از آنِ سایت شما باشد، ولی محتوایی مناسب روی سایت شما به‌صورت مستمر و براساس کلمات کلیدی مورد هدف قرار نگیرد، هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

برای تولید محتوای سایت ابتدا باید استراتژی محتوایی داشته باشید؛ پس از آن کارها آسان می‌شود و براساس برنامه‌ای مدون، سایت (با اولویت اول) و شبکه‌های اجتماعی شما به‌صورت موازی حرکت خواهند کرد.

ما در مطلب «۵ ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس» و «چطور با بازاریابی محتوایی، جذب دانش آموز آسان می‌شود؟» دربارۀ تولید محتوا به تفضیل صحبت کرده‌ایم. لطفاً این مطالب را بخوانید و سؤالات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران جوهر در جلسات مشاوره و آموزش به شما کمک می‌کنند تا مدیریت سایت و محتوای خود را به‌ بهترین شکل ممکن انجام دهید.

چرا نباید گوگل پلاس را فراموش کنیم؟
مشاهده مطلب

سئو سایت مدرسه یعنی شروع جذب دانش آموز

داشتن سایت و تولید محتوای منظم یکی از مراحل اساسی کار شماست؛ اما این اقدامات برای جذب دانش ‌آموز کافی نیست. شما باید بتوانید در نتایج ابتدایی گوگل قرار گرفته و در معرض دید کاربران باشید. بدین منظور سئو سایت و بهینه ‌سازی سایت برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل ضروری است. سئو دنیای گسترده‌ای دارد.

ما در این بخش به دو عامل سئو محتوایی و حضور موفق در نقشۀ گوگل (بخشی از سئو محلی) می‌پردازیم. رعایت این دو راهکار شانس شما را برای حضور در نتیجۀ اول سرچ گوگل بیشتر کرده و به جذب دانش آموز در مدرسه و آموزشگاه شما کمک می‌کند.

سئو محتوا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

متن‌هایی که برای سایت خود می‌نویسید باید شامل کلمات کلیدی و عبارات کلیدی باشد و تکرار آن به شکل معناداری انجام شود. شما می‌توانید با استفاده از ابزار گوگل ترند و گوگل کیورد پلنر، کلمات کلیدی حوزۀ خود و رقبایتان را پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

سئو محتوا کمک می‌کند موتورهای جستجوگر گوگل، سایت شما را در نتیجۀ اول نمایش دهند و درنتیجه آمار بازدید سایت شما افزایش پیدا کند. تولید محتوا براساس اصول سئو، شامل آوردن و تکرار کلمات کلیدی، به‌کار‌بستن خوشۀ محتوایی، گذاشتن تگ‌های درست، استفاده از تصاویر همراه با alt مناسب، لینک‌دهی داخلی و خارجی در محتوا و… است.

توجه داشته باشید منظور از آوردن و تکرار کلمات کلیدی، تکراری مصنوعی و خسته‌کننده نیست. اینکه کلمات کلیدی شما به ترتیبِ اولویت، بیشتر در کدام قسمت‌های متن و با چه تراکمی آورده شوند، اهمیت فراوانی دارد.

نکات مهم در سئوی محتوایی باید به شکلی کاملاً متعادل رعایت شود و زیاده‌روی در هرکدام از این موارد نه‌تنها به جذب کاربر کمک نمی‌کند، بلکه باعث دلزدگی و ترک زودهنگام سایت شما توسط او می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که وقتی محتوایی کاربردی باشد و کاربران به آن عکس‌العمل مثبتی نشان دهند (بازدید، اشتراک‌گذاری، کامنت، ماندن در صفحه و…) از نظر گوگل ارزشمند و با امتیاز بالاست.

با تولید محتوا سئوشده، تبلیغات برای جذب دانش آموز شکل دیگری به‌ خود می‌گیرد. شما با انتشار این محتوا در سایت مزیت‌های مدرسۀ خود را به والدین و دانش آموزانی که در گوگل به‌ دنبال شما هستند، ارائه می‌کنید و ارتباط شکل می‌گیرد.

در مطلب «۵ ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس» ایده‌های محتوایی مناسب را برای جذب دانش آموز شرح دادیم. با تولید محتوا در قالب این ایده‌ها و سپس ریختن آن‌ها در ظرف سئو، بیشترین جذب دانش آموز را خواهید داشت.

دسترسی سریع کاربران به آموزشگاه شما با ثبت موقعیت در نقشه گوگل

حضور در نقشه گوگل یکی از شیوه‌های تأثیرگذار در معرفی کسب ‌و کار و جذب کاربر بیشتر است. حتماً بارها برای شما پیش آمده که وارد اینترنت شده‌اید و محل خاصی مثل یک رستوران، آموزشگاه، اداره و… را سرچ کرده‌اید. متوجه شده‌اید که در نتیجۀ گوگل آدرس محل مورد نظر شما روی نقشۀ گوگل مپ کاملاً مشخص شده است (البته بعضی مکان‌ها هم ممکن است ثبت نشده باشند).

برای اینکه بهتر متوجه منظور ما شوید، همین حالا وارد گوگل مپ خود شوید و کلمۀ «دبیرستان دخترانه» را سرچ کنید. چه اتفاقی می‌افتد؟ گوگل با توجه به محلی که شما در آن استقرار دارید تمام دبیرستان‌هایی که در نزدیکی شما هستند و نشانی خود را در نقشۀ گوگل ثبت کرده‌اند نشان می‌دهد. حال فکر کنید آدرس و محل آموزشگاه شما ثبت نشده باشد. شما یک شانس بزرگ برای دیده‌شدن و جذب دانش‌آموز در مدرسه و آموزشگاه خود را از دست داده‌اید؛ ‌زیرا در نتایج سرچ، فقط رقبایتان که محل آموزشگاه خود را ثبت کرده‌اند دیده می‌شوند.

چطور با بازاریابی محتوایی، جذب دانش آموز برای آموزشگاه‌ها آسان می‌شود؟
مشاهده مطلب

ثبت آدرس در گوگل مپ، ثبت مکان در گوگل مپ، ثبت محل کسب و کار شما در گوگل مپ، ثبت محل کسب و کار شما در نقشه گوگل

حال فرض می‌کنیم که شما محل آموزشگاه خود را نیز ثبت کردید. باز هم کافی نیست. یک‌بار دیگر به نتیجۀ سرچ خود نگاه کنید. ببینید کدام آموزشگاه در نتیجۀ اول نمایش داده شده است؟ فکر می‌کنید گوگل بر چه اساسی نام آن آموزشگاه را در نتیجۀ اول به شما نشان داده است؟ نکتۀ اصلی همین جاست. گوگل براساس چند فیلتر آموزشگاهای ثبت‌شده در نقشه گوگل را به شما نشان می‌دهد. یکی از پارامترهای مهم، امتیاز مکان موردنظر است. اما این امتیاز از کجا به دست می‌آید؟ بگذارید این‌طور برای شما توضیح بدهم: وقتی آدرس شما در نقشه گوگل ثبت شد، امکان نظردادن و گذاشتن کامنت و امتیازدادن به آموزشگاه شما برای همۀ مردم فراهم می‌شود. خود این نظردادن برای صاحبان آن‌ها هم امتیاز دارد و به‌مرور امتیازشان را زیاد می‌کند. کسانی که در گوگل امتیاز زیادی داشته باشند، نظراتشان تأثیر بیشتری در نتایج گوگل خواهد داشت. اگر چنین افرادی برای شما نیز نظر بگذارند و به شما امتیاز بدهند، طبیعتاً امتیاز آموزشگاه شما نیز بالا خواهد رفت و شما جزو نتایج اول سرچ گوگل خواهید شد.

در دنیایی که مردم با شنیدن هرچیزی و برای انجام هر کاری در اولین قدم گوشی خود را برمی‌دارند و شروع به جستجو می‌کنند، بودن شما در نتایج اول سرچ گوگل می‌تواند امتیاز بسیاری برای شما داشته باشد و درنتیجه در دیده‌شدن و جذب دانش ‌آموز بیشتر به شما کمک کند.

چطور بدون سئو سایت، کاربران سایت شما را در گوگل خواهند دید؟

یکی از نگرانی‌های آموزشگاه‌ها و مدارس که زمانی محدود و طلایی برای ثبت‌نام و فروش دورۀ آموزشی دارند، دیده‌نشدن در نتایج جستجوی گوگل و ازدست‌دادن فرصت فروش است. به همین دلیل است که گاهی اوقات به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌روند تا با تبلیغات این حفره را پر کنند. اما شما می‌توانید با یک سایت تازه‌تأسیس نیز در صفحۀ اول گوگل قرار بگیرید.

تبلیغات در گوگل که به تبلیغات ادوردز یا گوگل ادوردز شناخته می‌شود، روشی سریع و هوشمند برای رقابت با رقبا و حضور در صفحۀ اول گوگل است. در این حالت شما به ازای هر کلیک کاربر روی لینک سایت خود، به گوگل پول پرداخت می‌کنید. در ابتدا باید اکانت ادوردز خود را شارژ کنید و پس از بررسی کلمات کلیدی هدف، یک کمپین بسازید.

ازآنجاکه استفاده از سرویس گوگل ادز در ایران تحریم است و کاربران برای پرداخت پول، به حساب‌های بین‌المللی نیاز دارند، بسیاری از کسب ‌و کارها به سراغ شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات تبلیغ ادوردز می‌روند. مراجعه به این شرکت‌ها بسیار خوب است؛ چراکه ضمن ساده‌کردن روند دریافت اکانت ادوردز، از خدمات مدیریت اکانت، مشاوره و به‌کارگیری بهترین استراتژی تبلیغات هم بهره‌مند می‌شوند.

نحوۀ نمایش سایت من با تبلیغات ادوردز در گوگل چگونه است؟

کاربران می‌توانند با مجموعه‌ای از کلمات کلیدی که خودتان تعیین کرده‌اید، شما را در صفحۀ اول گوگل، در نتیجۀ اول تا سوم ببینند. مثلاً شما آموزشگاه موسیقی‌ای دارید که در میدان ولیعصر تهران واقع شده است و می‌خواهید دورۀ آموزشی سنتور، سه‌تار و گیتار را تبلیغ کنید. پس از استفاده از کیورد پلنر و پیشنهادهای گوگل، مجموعه‌ای از کلمات و عبارات را انتخاب می‌کنید. کاربر با جستجوی کلمۀ آموزش سنتور در تهران یا آموزشگاه گیتار ولیعصر، سایت شما را در نتیجۀ اول گوگل، به همراه یک کلمۀ Ad در کنار لینک، می‌بیند.

توجه داشته باشید که این کلمات و عبارات در اختیار شماست؛ اما بهتر است تنظیمات و مدیریت کمپین را به یکی از افراد خبرۀ این کار بسپارید و در عوض با ساخت صفحات فرود مناسب برای هر کمپین، کاربر را به سمت ثبت‌نام هدایت کنید.

همکاران بخش تبلیغات گوگل ادوردز جوهر برای شروع در کنار شما هستند؛ کافی است تماس بگیرید.

راه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *