استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک

استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک


پروسۀ بازاریابی محتوا شامل انتخاب و انتشار محتوا و اطلاعات مفید برای ارتقای میزان اعتماد مخاطبان به هر کسب‌و‌کاری است.
جالب آن است که این تعریف کوتاه از بازاریابی محتوا و سایر روش‌های بازاریابی محتوایی، برای آژانس‌های معاملات ملک و مستغلات نیز قابل استفاده است.
بازاریابی محتوا فرایندی چندمرحله‌ای است که به موجب آن اطلاعات مفیدی برای یاری‌رساندن به مشتریان برای اتخاذ بهترین تصمیم، انتخاب ‌شده و سپس تولید و منتشر می‌شود.
راهنمایی مشتریان و ارزشمند‌کردن زندگی آنان یک مسیر مطمئن برای کسب اعتبار است. ارتباط مستمر با مخاطبان به شما کمک می‌کند تا خود را کارشناسی زبده در حوزۀ کاری‌تان نشان دهید. صنعت املاک و مستغلات محتویاتی غنی نظیر عکس، ویدئو، تصاویر و اسلایدهای چندبعدی، تورهای مجازی و… دارد. شما به‌عنوان مسئول تولید محتوای یک آژانس املاک و مستغلات می‌توانید از انواع مختلف محتوای موجود برای آموزش و سرگرم‌کردن مخاطبان خود استفاده کرده و با ایجاد روندی مستمر و دقیق از تولید و استفادۀ محتوا، مخاطبان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی موفق، به برنامه‌ریزی استراتژیک نیاز دارد. به این معنی که آژانس‌های املاک و مستغلات می‌بایست برنامه‌ای از آنچه می‌خواهند بگویند و طریقه و فضای انتقال آن را به‌خوبی ترسیم کنند.
این برنامه شامل شناخت کامل از شخصیت خریدار شما و کانال‌ها و فضاهایی که خریدارانتان بیشتر و بهتر به آن دسترسی دارند (اینترنت، غیر از اینترنت) می‌گردد. دو کانال اینترنتی بازاریابی محتوا برای کسب‌و‌کار املاک، شبکه های اجتماعی و وبلاگ است.

چرا شبکه های اجتماعی را انتخاب کنیم؟

میزان تحصیلات و میزان درآمد دو ویژگی مشخص مخاطبان املاک و مستغلات است که اطلاعات هر دوی این ویژگی‌ها در شبکه های اجتماعی موجود قرار دارد.
براساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت pewinternet با موضوع بررسی آماری از کاربران شبکه های اجتماعی که تا ژوئن سال ۲۰۱۴ آپدیت شده است، ۷۱درصد از کاربران حداقل سالیانه ۷۵هزار دلار درآمد دارند و ۷۲درصد حداقل یک مدرک دانشگاهی دارند.
کاربران شبکه های اجتماعی اکثراً در شهرها و اطراف شهرها سکونت دارند و کمتر در روستاها و مناطق دورافتاده ساکن هستند.
این‌ها آمار و ارقام خوبی برای آژانس‌های املاک است که نشان می‌دهد حضور در شبکه های اجتماعی گزینۀ خوبی برای بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی آژانس‌های املاک و مستغلات است.
البته باید توجه داشت که تمام شبکه های اجتماعی با هم برابر نیستند، بلکه برخی از شبکه‌ها مناسب‌تر از بقیه هستند. براساس گزارش دیگری که در وب‌سایت pewinternet با موضوع آمار کاربران شبکه‌های اجتماعی (۲۰۱۲) منتشر شده است، فیس‌بوک از بیشترین درصد مشارکت کاربران در اشتراک‌گذاری مطالب، یعنی چیزی حدود ۶۷درصد، برخوردار است، توییتر ۱۶درصد، پینترست ۱۵درصد، اینستاگرام ۱۳درصد و تامبلر ۶درصد.
گفتنی است در سال‌های اخیر درصد مشارکت کاربران در شبکه‌های اجتماعی تغییر کرده است که این موضوع با احتساب علاقه‌مندی و دسترسی کاربران ایرانی می‌تواند تا حدی متغیر باشد. باوجوداین اهمیت انتخاب دقیق کانال‌های توزیع محتوا براساس آمار و ارقام‌های منتشرشده، بهترین روش برای تعیین استراتژی بازاریابی محتواست.

فروشگاه اینترنتی دلتاکالا
مشاهده مطلب

استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس های املاک

وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌نویسی روشی بسیار عالی برای انتقال اطلاعات دقیق و ارزشمند محسوب می‌شود. شما با بلاگ‌نویسی می‌توانید آژانس خود را به‌عنوان یک مرجع معتبر در حوزۀ املاک و مستغلات مطرح کنید. با وبلاگ‌نویسی به‌راحتی می‌توانید ارتباطات مستحکمی را با کاربران و سایر وبلاگ‌ها برقرار سازید که در این بین حجم درخور توجهی از اطلاعات شخصی، ایمیل‌ها، شماره‌های تماس و سایر اطلاعات را از طریق فرم‌های ثبت‌نام، دانلود کاتالوگ یا مقاله و… بدست می‌آورید.
اطلاعات جمع‌آوری‌شده در وبلاگ شما می‌تواند به اشکال مختلف، از ارسال تبلیغات چاپی گرفته تا ارسال خبرنامه‌های الکترونیکی و… استفاده شود.

ایده‌های حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی روشی عالی برای دریافت اطلاعات مختصر و مهم از مشتریان است. کافی است سئوالاتی از کاربران بپرسید تا علایق آن‌ها را بیابید. بهتر است از انتشار آگهی‌های فروش و اجاره منزل در هر هفته، خانه‌های لوکس، خانه‌های افراد مشهور مانند بازیگران، خوانندگان، سیاستمداران و… (سلبریتی‌ها) و اخبار و حوادث منطقه‌ای شروع کنید و فیدبک کاربران را بررسی کنید. ترویج و تبلیغ یک موضوع به‌خودی‌خود کار زیادی برای شما نمی‌کند. حتماً آموزش و مطالب تفریحی را در پست‌های خود قرار دهید.

فعالیت وبلاگ‌نویسی خود را چند‌برابر کنید

علاوه بر انتشار منظم پست‌های ویلاگی، حضور در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد حق اشتراک برای مطالب و اطلاعاتتان، این چند نکته زیر را نیز به کار ببندید:

– مشکل و دغدغۀ اصلی کاربرانتان را پیدا کنید و دربارۀ راه‌حل آن مطلب منتشر کنید.

– تلاش کنید در وبلاگ‌های دیگر، خصوصاً وبلاگ‌های معتبر مرتبط با کسب‌و‌کار مطلبی را به‌عنوان پست مهمان منتشر کنید.

چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟
مشاهده مطلب

– وبلاگ خود را مانند سایر وبلاگ‌های معتبر املاک به‌روز نگه دارید.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری دربارۀ نحوۀ بازاریابی برای آژانس‌های املاک (آنلاین و غیرآنلاین) بدانید، لطفاً با ما تماس بگیرید یا در خبرنامۀ ما عضو شوید.

وبلاگ

1 دیدگاه

  • خیلی جالب بود مقاله تون..من کلی مقاله خونده بودم در مورد بازاریابی محتوا اما این پست چون اختصاصا در مورد استراتژی بازاریابی محتوا برای آژانس ها بود من چون کارم اینه استفاده کردم اما یه سئوال بنظرتون چه مطالبی رو برای ولاگ بنویسیم ؟ و اینکه آیا واقعا وبلاگ ها خونده میشه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *