بازاریابی محتوا در سال 2017 چگونه خواهد بود؟ 5 پیش بینی

۵ پیش‌بینی دربارۀ چگونگی روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۷

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۷ چگونه خواهد بود؟

جویی یک بازاریاب محتوا در شرکت mention است و در آنجا محتواهای کسل‌کننده را به داستان‌های جذاب تبدیل می‌کند یا حداقل تلاش می‌کند این کار را بکند. در غیر این صورت، معمولاً در حال جمع‌آوری اطلاعات است.
این عالی نیست که در ذهن بازاریاب‌های واقعاً هوشمند، در نوک قله باشی و ایده‌های درخشانشان را بگیری؟ لطفاً بگویید بله، چون من یکی از همین طریق بود که رئیسم را قانع کردم بازاریابی هوشمند حقیقی را آغاز کند؛ مجموعه‌ای ویدئویی که در آن مؤثرترین چهره‌های بازاریابی، توصیه‌هایی ساده و کوچک را ضبط کرده‌اند.

برای آغاز نخستین اپیزود، از راند فیشکین، لری کیم، بنجی هیام، سم ملیکرجونان و سوجن پتل دعوت کردیم. اول با سؤالی خودخواهانه شروع کردیم: «در سال ۲۰۱۷ چه اتفاقی برای بازاریابی محتوا خواهد افتاد؟» به‌عنوان بازاریاب محتوا، واقعاً مشتاقم بدانم به نظر این کارشناسان تولید و بازاریابی محتوا، چه اتفاقی می‌افتد و چگونه می‌شود برای آن آمادگی پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۷، بازاریابی محتوا چگونه خواهد بود؟

قصد ندارم ماست‌مالی کنم. به نظر این کارشناسان، سال ۲۰۱۷ ممکن است برای ما بازاریاب‌ها اندکی ترسناک باشد. به اعتقاد راند فیشکین، بانی و جادوگر نرم‌افزار مُز (Moz): «در سال ۲۰۱۷ قرار است بازاریابی محتوا چالش‌برانگیزتر از امروز باشد.»
به عقیدۀ لری کیم، بانی ورداستریم (Wordstream): آبرنده‌های انگشت‌شماری هستند که رقم‌های خیلی درشت برده باشند.» این را که گفت دیگر گوش ندادم و اشکم سرازیر شد. حالا چند لحظه این دو نظر را نادیده بگیریم و بپردازیم به کارهایی که می‌شود در این زمینه انجام داد.

شکست پروژه بازاریابی محتوا بدون این هفت فاکتور قطعیست!
مشاهده مطلب

۱ـ برندها با تصویر خلاقانۀ ترند

بازاریابی محتوا به وبلاگ‌نویسی، کتاب‌های الکترونیکی و دیگر اشکال نوشتاری راه یافته است که همگی از مشترکان ثابت ایمیل‌ها نشئت گرفته‌اند. این استراتژی‌ها به سلطه‌شان ادامه می‌دهند؛ اما برندها باید دربارۀ فرمت محتوایشان خلاق‌تر باشند تا در میان انبوه تبلیغات، توجه همگان را جلب کنند.
محتوای دیداری اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا موتورهای جستجو، تصاویر (البته اغلب تصاویر ماهواره‌ای) را بهتر تحلیل می‌کنند و می‌خوانند و با تصویر، بهتر می‌توانند محتوای وب‌سایتتان را تشخیص دهند. «در سال ۲۰۱۷ محتواها فشرده‌تر، دلچسب‌تر، بی‌نظیرتر و تأثیرگذارتر می‌شوند.»

بازاریابی محتوایی، تولید محتوا، سئو، بهینه سازی سایت، کارشناس تولید محتوا

۲ـ ارسال پیام تبلیغاتی به عمق قلب مخاطب

با ورود کاربران جدید به دنیای انبوه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۷، باید بلندپروازی را کنار بگذاریم و فقط روی مهم‌ترین ابعاد متمرکز شویم.
برای مثال، به‌جای «چگونگی جذب مشتری به‌صورت آنلاین» بهتر است دربارۀ «چگونگی جذب مشتریان وفادار از طریق فیس‌بوک» بنویسیم. ناخنک‌زدن به موضوعی پربحث، به شما کمک می‌کند شناخته شوید. چرا مخاطبان باید از میان هزاران پست، نوشتۀ شما را بخوانند؟ به مشتریان خاص و پروپاقرص خدمات‌رسانی کنید و به عمق قلب آن‌ها نفوذ کنید. «مشتریان خاص جذب کنید. هر روز به گروه‌های کوچک‌تری از مشتریان واقعی خدمات‌رسانی کنید.»

۳ـ ویدئو پادشاهی می‌کند

خواندن مقالۀ «چگونه بازاریابی محتوا به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند؟» را به شما توصیه می‌کنیم.

ما عاشق ویدئو هستیم. برای همین هم این مجموعه را استارت زدیم. بازاریابان همگی متفق‌القول هستند که ویدئو بالاترین بازگشت سرمایه را دارد. به عقیدۀ سینداکست، ۷۴درصد تجارت‌ها در سال ۲۰۱۷ ویدئویی خواهند بود.
سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو مانند فیس‌بوک، موج‌سواری می‌کنند و خوراک‌های خبری را بهینه می‌سازند تا تجربه‌های دیداری را بهتر کنند. داشتن ویدئوهای بیشتر سئو را بهبود می‌بخشد. گوگل، مالک یوتیوب، به آن‌ها در جستجوی بهتر کمک می‌کند. پس دوربین‌ها را روشن و فیلمبرداری را آغاز کنید.

سئو
مشاهده مطلب

۴ـ بازاریابی محتوا تبلیغات سنتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

تاکنون برندهایی را که بیش از تبلیغات، بر بازاریابی متمرکزند، شناخته‌ایم. این روند در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد یافت. بازاریابی محتوا مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر اشکال بازاریابی ازجمله تبلیغات است و شرکت‌ها روزبه‌روز بهتر می‌توانند از طریق بازاریابی صحیح، کسب درآمد کنند. فکر می‌کنم قرار است عمر بازاریابی محتوا بیشتر باشد.

۵ـ تعهدات پایدار، زندگی‌بخش‌ هستند

بازاریابان محتوا دستاوردهای خوبی داشته‌اند. اما ما که نمی‌خواهیم همین شرایط را حفظ کنیم. در سال ۲۰۱۷ حتماً باید تمرکزمان را روی مشتری‌های همان دوره ببریم؛ مثلاً کاربران فعال روزانه یا هفتگی را پایش کنیم تا تعهدات پایدار تا زمان تغییرات تضمین شوند. به‌جای اینکه توجه شما را فقط به این پست جلب کنیم، باید آن را بهینه کنیم تا با آن درگیر شوید، مشترک شوید و بعدها هم برگردید دوباره آن را ببینید. «در سال ۲۰۱۷، بازاریابان محتوا مثل تولیدکنندگان محصول کار خواهند کرد.»
خب، حالا دیگر صاحب آن هستید. در سال ۲۰۱۷، بازاریابی محتوا زنده و شکوفا می‌شود؛ اما کار بیشتر، چالش افزون‌تر و رسیدن به هدف دشوارتر است. به نظر من فقط باید کمی دربارۀ آن هوشمندانه فکر کنیم.
اگر به دنبال رونق کسب و کارتان هستید حتماً با گروه بازاریابی جوهر تماس بگیرید.

وبلاگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *