بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ، 6راه

بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ، 6راه


دغدغۀ بسیاری از فعالان حوزۀ مارکتینگ این مسئله است که چطور می‌توانم به بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ خود کمک کنم و نرخ بازکردن و کلیک‌کردن ایمیل‌ها را افزایش دهم؟
باید گفت جوابی که صددرصد درست و کامل باشد، وجود ندارد. این مقاله توسط گروه بازاریابی محتوایی جوهر از وب‌سایت کانتنت رایتر ترجمه شده است تا شما را با نکات کاربردی برای اجرای یک کمپین خوب ایمیل مارکتینگ آشنا کند.

۱ـ تمرکز بر موضوع جذاب

یکی از راه‌های افزایش نرخ بازکردن ایمیل‌های تبلیغاتی انتخاب موضوع جذاب است، به نحوی که کاربر با دیدن آن نتواند از آن بگذرد. شما باید دریابید که چه کلمات و عباراتی در موضوع ایمیل موجب می‌شود که مخاطبان شما، نسبت به خواندن ایمیل مشتاق‌تر شوند. برای درک این مسئله می‌توانید نکات زیر را به کار ببندید:
– اشکال متفاوتی از لحن‌ها و نقطه‌گذاری‌ها را در سطر موضوع ایمیل امتحان کنید.
– از اعداد و نمادها برای متفاوت‌شدن ایمیل خود با سایر ایمیل‌ها استفاده کنید.
– ایموجی یا همان آیکون‌های صورتک را فراموش نکنید. آن‌ها می‌توانند ایمیل‌های شما را از سایر رقبا جدا کنند.

۲ـ ایمیل را در بهترین زمان ارسال کنید

اگر خبرنامۀ الکترونیکی نیمه‌های شب برای شما ارسال شده باشد یا هنگامی که در تعطیلات هستید و از محل کار دور هستید، آیا آن را می‌خوانید؟ به‌غیر از موارد کاملاً متفاوت که سطر اول ایمیل موضوعی کاملاً متفاوت باشد خیر، اصلاً چک نمی‌کنید.
طبیعی است مخاطبان شما نیز همین کار را می‌کنند. اگر شما زمان خوب ارسال ایمیل را دریابید و خبرنامۀ خود را در آن زمان برای مخاطبان مشخص‌شده ارسال کنید، قطعاً میزان بازگشایی ایمیل و مطالعۀ آن چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد و شما بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ خود را به‌خوبی می‌بینید.

احوالپرسی از صنعت چاپ در روز ملی چاپ
مشاهده مطلب

۳ـ طراحی ریسپانسیو ایمیل برای گوشی‌های موبایل

آیا تا‌به‌حال شده است که ایمیلی را باز نکنید تنها به این خاطر که در اسمارت فون شما به‌خوبی دیده نشده است؟ فوق‌العاده خسته‌کننده است. برای آنکه میزان بازگشایی ایمیلتان افزایش پیدا کند، باید مطمئن شوید که ایمیل‌های شما در تمام گوشی‌ها و دستگاه‌ها به‌خوبی دیده می‌شود.
فرقی نمی‌کند که مخاطب شما ایمیل را در گوشی آیفون باز می‌کند یا از طریق دسکتاپ و با اکانت جیمیل خود. مهم این است که ایمیل شما باید سریع و درست نمایش داده شود. هیچ مخاطبی روی لینکی در ایمیل به‌هم‌ریخته و نازیبا کلیک نمی‌کند. بنابراین ایمیلتان را قبل از ارسال تست کنید.

ایمیل مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی

۴ـ جایگاه برند خود را در سراسر ایمیل حفظ کنید

برخی از کسب و کارها از رنگ‌ها، طرح‌ها و تم‌های مختلف برای خبرنامه‌های الکترونیکی و ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند. مهم نیست که برای افزایش نرخ بازگشایی و کلیک ایمیلتان از چه سبک و روشی استفاده می‌کنید. مهم آن است که در این بین جایگاه برند خود را حفظ کرده باشید.
رعایت‌نکردن یکنواختی استایل و تم‌ها در ایمیل‌ها موجب می‌شود که مخاطبان شما سردرگم شوند. بنابراین مهم‌ترین نکته رعایت چارچوب و جایگاه برند در کمپین‌های ایمیلی است. اگر کاربر یک بار با شما ارتباط برقرار کند، قطعاً بعد از آن کلیک‌های بیشتری بر ایمیل‌های ارسالی شما خواهد داشت.

۵ـ استفاده از لحن دعوت

هیچ‌کس از اینکه احساس کند به نحوی با او صحبت می‌شود که فقط یک خریدار کالاست و دیگر هیچ، خوشش نمی‌آید. شما در تولید محتوای خبرنامه باید ظرافت به خرج دهید و هنر سخنوری خود را در قالب یک خبرنامۀ ایمیلی به کاربرانتان نشان دهید. او را دعوت به دانستن بیشتر کنید. در خبرنامه‌ها از لحن دوستانه و صمیمی استفاده کنید.

یافتن لحن برند: چه چیزی محتوای شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟
مشاهده مطلب

۶ـ محتوای جذاب و مناسب ارائه دهید

ایمیل بدون محتوای مناسب چه نکته‌ای دارد؟ هیچ. هر خبرنامه‌ای که ارسال می‌کنید باید حاوی محتواهای جذاب و مناسبی باشد که کاربر علاقه‌مند شود آن را مطالعه کند و سپس ایمیل‌های بعدی شما را باز کند.
ایمیل‌هایی که شامل اخبار شرکت یا تخفیف هستند چندان جذابیتی ندارند، مگر اینکه شامل موارد زیر باشند:
– ارائۀ نکات مشورتی کاربردی؛
– راهنمای انجام یک کار، آیا می‌دانیدهای جذاب؛
– اظهارنظرهای دیگران یا افراد سرشناس؛
– مقالات دربارۀ حوزۀ مورد نظرتان.
اگر شما پیوسته در حال ارسال ایمیل‌های تشویقی به کاربرانتان هستید و متریک‌های مشخصی برای موفقیت‌آمیزبودن ایمیل‌هایتان ندارید یا نتایج با شاخص‌ها مطابقت ندارد، لازم است که برگردید و دقیق‌تر نگاه کنید. کلید اصلی بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ شما، محتواست.

وبلاگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *