شبکه های اجتماعی در سال 2017

شبکه های اجتماعی در سال 2017


همان‌طورکه شبکه های اجتماعی با سرعت فوق‌العاده زیادی در حال گسترش هستند، جمعیت کاربران پلتفرم‌های مربوطه نیز در حال افزایش است.
گروه بازاریابی محتوایی جوهر این مطلب را از وب‌سایت newscred ترجمه کرده و در دو بخش تقدیم کاربران می‌کند.
اشلی کارهوف در newscred این‌گونه نوشته است: «داده‌های موجود را نگاه کردیم و روند فعلی ۲۰۱۶ و همچنین پیش‌بینی‌های اولیه را دربارۀ اینکه کاربران شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ به کجا خواهند رفت، با هم بررسی کردیم.»

نکات کلیدی

فیس‌بوک هنوز نمرده است
نسل جدید همواره در فیس‌بوک حضور دارند. آن‌ها فقط این برنامه را به گونه‌ای متفاوت با همنوعان گذشتۀ خود استفاده می‌کنند و در حال حاضر به‌جای انتشار داستان‌ها و آپدیت‌های شخصی، محتواهای سوم شخص را به اشتراک می‌گذارند.

تبلیغات در اینستاگرام باعث افزایش آگاهی عمومی دربارۀ برندهای معروف شده است
حدود ۹۷درصد از برندها استفاده از قابلیت تبلیغات اسپانسر اینستاگرام را برای برند خود به نحو چشمگیری افزایش داده‌اند. ازآنجا‌که چشم‌انداز تبلیغات در اینستاگرام رشد و گسترش بیشتری دارد، انتظار می‌رود که این درصد رشد بیشتری نیز داشته باشد.

ویدئوها تسلط خواهند یافت
علت ۸۵درصد از ترافیک جستجو در آمریکا در سال ۲۰۱۹ محتوای ویدئوها خواهد بود. هم‌اکنون نیز افزایش چشمگیری در محتوای ویدئوها به‌ویژه در فیس‌بوک مشاهده می‌شود.

اسنپ‌چت ممکن است تبلیغات را متحول سازد
اسناد افشاشده از شرکت نشان می‌دهد که اسنپ‌چت به دنبال سرمایه‌گذاری روی جمعیت زیاد و جوان خود است. این شامل تکنولوژی تشخیص تصویر به‌منظور معرفی یک دور جدید از تبلیغات است که کاربران را از طریق محتوای ایجادشده توسط کاربر برای به‌اشتراک‌گذاشتن پیام یک برند تشویق می‌کند.

خلق اینفوگرافیک های عالی با ۷ گام
مشاهده مطلب

شبکه های اجتماعی در سال 2017

کاربران فیس‌بوک مسن‌تر هستند یا دیگر شبکه‌های اجتماعی؟
جدول بالا پنج شبکۀ اجتماعی بزرگ و توزیع سن مرتبط با هریک را نشان می‌دهد. به علت دردسترس‌نبودن آمار عمومی، نمودار بالا شامل اسنپ‌چت نمی‌شود، اما مجموعه‌ای از اطلاعات دربارۀ آن‌ها و میزان استفادۀ آن‌ها بعداً در این پست ارائه می‌شود.
با وجود این شایعه که نسل جدید بیشتر به سمت شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر گرایش دارد و در حال ترک فیس‌بوک است، فیس‌بوک با ۵/۱میلیارد کاربر در هر ماه، همچنان از منظر کاربر و میزان تعاملات آن‌ها از دیگر شبکه‌های اجتماعی جلوتر است.

درواقع با وجود شهرت فیس‌بوک به شبکۀ اجتماعی محبوب برای نسل‌های قدیمی‌تر، ۸۲درصد از کاربران اینترنت در ردۀ سنی ۱۸تا۲۹ سال در آمریکا همچنان در فیس‌بوک فعال هستند. تنها تفاوت این است که نسل جدید، داستان‌های شخصی کمتری را در فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند و بیشتر تمایل دارند که داستان‌ها و تصاویر شخصی خود را در شبکه‌هایی به اشتراک بگذارند که احساس می‌کنند امنیت بیشتری از شبکه‌هایی مثل اینستاگرام یا اسنپ‌چت دارند.

به هر حال این به آن معنا نیست که آن‌ها چیزی را به اشتراک نمی‌گذارند. درواقع نسل جدید کاربران علاقه دارند که محتواهایی را به اشتراک بگذارند که بیشتر جنبۀ شوخی و سرگرمی دارد؛ مانند فیلم‌های آشپزی‌های خوشمزه که بعضی از آن‌ها بیش از ۸۰میلیون بار مشاهده می‌شود.

باوجوداین، سایت وی آر سوشال (We Are Social) متوجه شد که تعدادی از کاربران جوان، همگی برای فرار از موج پیام‌های بازاریابی مستمری که در صفحۀ خود دریافت می‌کنند، در حال ترک فیس‌بوک هستند. این موضوع نشان می‌دهد که بازاریابان باید بر داستان‌هایی تمرکز کنند که ارزش به‌اشتراک‌گذاشتن را داشته باشند و محتواهایی را انتخاب کنند که بدون برهم‌زدن تجربۀ دیجیتالی مخاطبان، آن‌ها را مفید و مرتبط یابند.

چگونه تبلیغ اسپانسر اینستاگرام در ایران قابل انجام است؟
مشاهده مطلب

تبلیغات در اینستاگرام باعث افزایش آگاهی عمومی دربارۀ برندهای معروف شده است
در سال ۲۰۱۷، تبلیغات در اینستاگرام افزایش خواهد یافت. از زمان راه‌اندازی سیستم تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در سال ۲۰۱۵، بیش از ۵۰۰ شرکت روی این سیستم تبلیغات کرده‌اند و در حال حاضر اینستاگرام ۲۰۰هزار تبلیغ‌کننده دارد. درواقع، شرکت ای مارکتر (eMarketer) پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۱۷، تبلیغات در اینستاگرام نسبت به گوگل و توییتر فروش بیشتری خواهند داشت و درآمد حاصل از تبلیغات برای این شرکت ۲٫۸۱میلیون دلار خواهد بود. کردیت سوییس (Credit Suiss) ارزش این شرکت را تا پایان سال ۲۰۱۷، ۵٫۳میلیارد دلار محاسبه کرده است.

شبکه های اجتماعی در سال 2017

شرلی سند برگ (Sherly Sandberg)، مدیرعامل شرکت فیس‌بوک پیش‌بینی می‌کند که به‌زودی بازاریابان قادر به استفاده از ابزار تارگتینگ فیس‌بوک برای ساخت تبلیغات اسپانسر اینستاگرام خواهند بود. برای مثال، مخاطبان را می‌توانند براساس الگوی رفتاری و علاقه‌مندی انتخاب کنند.

حدود ۹۷درصد از برندهایی که اخیراً از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام استفاده می‌کنند، نتایج خوبی را کسب کرده‌اند.

ترکیب این موفقیت با قابلیت انتخاب مخاطبان هدف باعث می‌شود برندها بتوانند به مخاطبان خاص بیشتر، اما در تعداد کمتر برسند که احتمالاً موفقیت بیشتر این کمپین‌ها و همچنین افزایش درآمد حاصل از تبلیغات در اینستاگرام را در پی خواهد داشت.

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *