معرفی بهترین پادکست‌های فارسی از دیدگاه مخاطبان ، تولید پادکست ، ساخت پادکست، نمونه پادکست

گوش جان سپردن به بهترین پادکست‌های فارسی در این روزها یکی از التیام‌بخش‌ترین فعالیت‌هاست. حتی اگر کسب‌وکاری داشته باشید و بخواهید پیام خود از این طریق به مخاطبانتان ارسال کنید، یا در یکی از این پادکست‌ها تبلیغ کنید؛ داشتن یک لیست ارزشمند از بهترین پادکست‌های فارسی نیز حتماً به‌دردتان خواهد خورد. پیش از آنکه این لیست را ببینید بهتر است بدانید که «تا سال آینده، پادکست‌ها بخش مهمی از استراتژی‌های محتوایی بازاریابی را در بر می‌گیرند.» شاید امروز با خواندن این جمله بیشتر از هر زمان دیگری به فکر تولید پادکست بیفتید.

درآمدزایی از طریق پادکست به‌دلیل هزینه‌های کمتر ساخت و انتشار آن، طرف‌داران بیشتری نسبت به تولید محتوای متنی و تصویری دارد. پیشنهاد گروه بازاریابی محتوایی جوهر به استارت‌آپ‌ها و صاحبان کسب‌وکارهایی که از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوایی خود استفاده می‌کنند این است که با ما همراه باشند. به این ترتیب علاوه بر گوش دادن به نمونه پادکست‌های ما، با بهترین پادکست‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف نیز بیشتر آشنا خواهند شد.

بهترین پادکست‌های فارسی کدام‌اند؟

درحال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها از این امکان برای برندینگ و حتی فروش بیشتر استفاده می‌کنند. مدیران مارکتینگ با قرار دادن این پادکست‌ها روی وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کنند. در این شرایط که خوراک صوتی بسیاری برای ما وجود دارد، پیدا کردن بهترین نمونه‌ها کار دشواریست. ما بهترین پادکست های ایرانی که مخاطبان بسیاری دارند، در حوزه‌های متعددی تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

اگر به دنبال بهترین پادکست در میان کانال‌های مختلف تلگرام، صفحه‌های اینستاگرام و سایت می‌گردید، پیشنهاد ما انتخاب یک یا چند صفحۀ جامع و مرجع است. وبسایت تهران‌پادکست ، ناملیک ، شنوتو و دیوار هزارو ازجمله سایت‌هایی هستند که طیف وسیعی از موضوعات مختلف مانند پزشکی، بهداشتی، داستانی، محتوای مناسب کودکان، علوم گوناگون و… را در بر دارند. همچنین، در صورت تمایل امکان دانلود نرم‌افزار پادکست ناملیک در کافه‌بازار نیز برای شما وجود دارد. به‌علاوه کاربران می‌توانند نرم‌افزار تهران‌پادکست را به‌صورت مستقیم یا با دسترسی به کانال تلگرام و صفحۀ اینستاگرام این سایت دانلود کنند.

بهترین پادکست‌های آموزشی

ساخت پادکست در شرکت‌های مختلف با توجه به نوع رویکرد و خدمات مختلف انجام می‌شود. در این میان، یکی از پرمخاطب‌ترین پادکست‌ها، پادکست‌های آموزشی هستند. یکی از پرطرف‌دارترین کانال‌های پادکست آموزشی رادیو کسب و کار است که مطالب گسترده‌ای درزمینۀ استراتژی ورود به بازار با آموزش‌های آقای عادل طالبی تهیه کرده است. رادیو مذاکره و پادکست بادکوبه از دیگر کانال‌های آموزشی در حوزۀ راه‌اندازی کسب و کار و استارت‌‌آپ‌ها محسوب می‌شوند. پس اگر به دنبال بهترین پادکست های ایرانی در حوزه آموزشید، سری به این وبسایت‌ها بزنید.

آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای فقط در 7 دقیقه
مشاهده مطلب

بهترین کانال‌های پادکست داستانی

خیلی از ما پادکست‌های کانال بی (Channel B) را با داستان‌های واقعی آن می‌شناسیم. این کانال با روایت ماجراهای واقعی از افراد حقیقی، طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کرده است. اگر شما هم به ماجراجویی علاقه‌مندید، این کانال را از دست ندهید؛ اما اگر تمایلی به شنیدن داستان‌های واقعی ندارید و پیوسته به‌دنبال پادکست‌هایی هستید که به دنیای خیالی نزدیک‌ترند، شاید بهتر باشد سری به کانال بی پلاس (channel B+) بزنید.

از دیگر وبسایت‌هایی که انواع داستان‌های ایرانی، خارجی، قدیمی و جدید را روزانه به‌صورت فایل پادکست منتشر می‌کند، کافه‌کتاب است. این وبسایت علاوه‌بر انتشار پادکست در وبسایت، فایل‌های صوتی خود را در کانال تلگرام کافه‌کتاب نیز منتشر می‌کند. همچنین، علاقه‌مندان به شاهنامه و متون ادبی می‌توانند در وبسایت فردوسی‌خوانی ، پادکست‌های مورد نظر خود را پیدا کنند.

یکی دیگر از بهترین پادکست‌های فارسی که در حوزه ادبیات و موسیقی فعالیت می‌کند، رادیو دیو است. رادیو دیوی‌ها تلاش می‌کنند با در هر اپیزود با کلاژی از ادبیات و موسیقی ما را به سفری خیال‌پردازانه ببرند. برای شروع آشنایی با رادیو دیو، فردا آسمان رشت بارانی ست را بشنوید. سایر پادکست‌های داستان محور پیشنهادی ما عبارت‌اند از:

  • مترونوم
  • آلبوم
  • رادیو دست‌نوشته‌ها
  • چیروک
  • رادیو سانسور
  • احسانو
  • پرچم سفید

بهترین کانال پادکست طنز

خیلی از ما رادیو قرمز را با پادکست‌های طنز اجتماعی می‌شناسیم. این مجموعه که فعالیت خود را به‌خوبی در اینستاگرام، آپارات و توییتر ادامه می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین کانال‌های ساخت پادکست به ‌شمار می‌آید.

از میان دیگر کانال‌های فایل‌های صوتی، می‌توان به نرم‌افزار پادکست اپل نیز اشاره کرد. درصورتی‌که به فایل صوتی به زبان انگلیسی علاقه‌مندید، این کانال را از دست ندهید.

بهترین پادکست‌ های ایرانی در حوزه کسب‌وکار

آشنایی با رادیو دال نیز که در حوزۀ کسب و کار کسب‌وکار، تحصیل و مهاجرت فعالیت می‌کند، فرصت خوبی برای افرادی است که قصد راه‌اندازی کسب و کار کسب‌وکار جدید یا مهاجرت برای ادامه تحصیل دارند.

بهترین پادکست‌های فارسی در حوزه شبکه اجتماعی

نیماتودی یکی از پادکست های معروف فارسی است که در حال حاضر در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. در این پادکست شما می‌توانید پای مصاحبه‌های نیما شفیع‌زاده با افراد متفاوت که در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، بنشینید. اگر علاقه‌مند به پیگیری شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ هستید، پادکست‌های نیماتودی، دی ام برد و کالج تپسل را از دست ندهید.

چگونه با تولید پادکست درآمدزایی کنیم؟
مشاهده مطلب

همچنین اگر دوست دارید در رابطه با دغدغه‌های اجتماعی بیشتر بشنوید، رادیو مرز بهترین پادکست فارسی در این زمینه است. در رادیو مرز دغدغه‌های اجتماعی بین افراد یک جامعه که ممکن است بین آن‌ها فاصله بیندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد و سعی می‌شود برای کاهش فاصله‌ها قدم‌هایی برداشته شود. پادکست رواق هم یکی دیگر از پادکست‌هایی در حوزه روانشناسی است که در حال حاضر یکی از بهترین پادکست‌های فارسی محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پادکست‌های بالا، علاوه‌بر سرعت بیشتر در یادگیری، ایجاد کانالی جامع با توجه به سلیقه‌های مختلف است. همچنین، ازجمله دلایل جذابیت این کانال‌های پادکست، اسکریپت یا سناریوهایی کاملاً منحصربه‌فرد است که باعث محبوبیت آن‌ها شده است.

تزریق اطلاعات بی‌شمار در زمان کوتاه، یکی دیگر از مزایای فایل پادکست به‌ حساب می‌آید که آن را از سایر استراتژی‌های تولید محتوا مستثنا کرده است.

دیدگاه‌ مخاطبان دربارۀ بهترین پادکست‌های فارسی

بعد از بررسی‌هایی که در توییتر، اینستاگرام و وبسایت‌های انتشار پادکست انجام شد، متوجه شدیم که اکثر این کانال‌ها به‌صورت تقریباً یکدست، بازخوردهای مشخصی داشته‌اند.

گفتنی ‌است که عموم کاربران اتفاق‌نظر دارند که کانال بی، کست باکس، ناوکست و رادیو مرز همگی فایل‌های کامل و تخصصی در اکثر رشته‌ها را در خود جای داده‌اند. همچنین، جستجو در میان وبسایت‌های جامع مانند هزارو، تهران‌پادکست و کانال‌هایی از این دست، فضای خیلی خوبی برای شنیدن فایل‌های صوتی دربارۀ موضوعات مختلف را در اختیار افراد قرار می‌دهد. پس این‌طور نتیجه می‌گیریم که کانال‌های جامع و عمومی بستری برای همۀ علاقه‌مندان به پادکست هستند.

علاوه‌براین، وبسایت‌ها و کانال‌های انتشار پادکست فرصت خوبی برای تعامل کاربران با مدیران شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. اشتراک نظرات دربارۀ یک پادکست مشخص و دریافت بازخورد مخاطبان، کمک بسیاری به تولید و بهینه‌سازی تولید پادکست‌های بعدی می‌کند.

اگر حالا شما هم به عنوان یک مدیر کسب‌وکار به تهیه بهترین پادکست‌های فارسی در حوزه‌ کاری خود می‌اندیشید، به این نکته توجه داشته باشید که:

قبل از سفارش ساخت پادکست بهتر است به استودیوهای مختلف سر بزنید و پس از بررسی شرایط همکاری و مشاهده تعرفه تولید پادکست، فایل صوتی مورد نظرتان را بسازید.

در ضمن شما می‌توانید با استفاده از: آموزش ساخت پادکست 7 دقیقه‌ای، خودتان این محتوای شنیداری را تولید کنید. در صورت هرگونه سؤال در این رابطه با ما تماس بگیرید.

 

تولید پادکست

1 دیدگاه

  • من بعد از معرفی شما پادکست چنل بی رو گوش کردم. عاشقش شدم. ممنون که منو با دنیای پادکست اشنا کردین. لطفا بازم پادکست معرفی کنین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *