استوری اینستاگرام

وقتی صفحۀ اینستاگرام خود را باز می‌کنید، اول به سراغ کدام نوع از محتوا می‌روید؟ بعد از اضافه‌شدن قابلیت استوری اینستاگرام به این شبکۀ اجتماعی، نگاه‌های مخاطبان به‌سمت این امکان جدید کشیده شد. استوری اینستاگرام بین مخاطبان طرف‌داران زیادی دارد و بازدید آن گاهی از یک پست بیشتر است. در این مطلب با هم دربارۀ استوری اینستاگرام و نقش آن در بهبود وضعیت حساب کاربری اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری یا همان Story در زبان انگلیسی به‌معنای داستان است. استوری اینستاگرام درواقع یک داستان کوتاه از زندگی شما در طول روز است. تمام این اتفاقات در ۲۴ ساعت می‌افتند و هر استوری فقط تا ۲۴ ساعت روی صفحۀ اینستاگرامی شما باقی می‌ماند. کاربرانی که در طول ۲۴ ساعت گذشته استوری داشته‌اند، در بالای صفحۀ اول حساب اینستاگرامی شما نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید استوری هرکدام از مخاطبان خود را بررسی کنید. این قابلیت نسبت به اسکرول‌کردن‌های طولانی‌مدت و بررسی پست‌های متعدد بسیار ارزشمند است.

چرا استوری اینستاگرام به‌شدت محبوب است؟

تجربیات لحظه‌ای و اتفاقات روزمره در استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند. درواقع، منتقل‌کردن احساسات لحظه‌ای به دوستان اینستاگرامی و درعوض شریک‌شدن در لحظه‌های آن‌ها برای مخاطبان بسیار جذاب است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت استوری، داشتن امکانات مختلف مثل استفاده از افکت‌ها و… است. طول عمر کوتاه استوری‌ اینستاگرام هم دلیل دیگری بر محبوبیت این داستا‌ن‌های اینستاگرامی است.

استوری شما بعد از ۲۴ ساعت به‌طور کامل از صفحۀ اینستاگرامتان پاک خواهد شد و هیچ‌کدام از مخاطبان شما بعد از آن به این استوری دسترسی نخواهند داشت. البته براساس قابلیت جدید استوری اینستاگرام شما می‌توانید این استوری‌ها را در صفحۀ پروفایل خود هایلایت کنید.

چگونه می‌توان در اینستاگرام استوری گذاشت؟

برای گذاشتن استوری در اینستاگرام کافی است روی عکس پروفایل خود که در کنار نوار بالایی صفحۀ خانه یا Home قرار دارد ضربه بزنید. بعد از آن شما به‌راحتی وارد صفحۀ تنظیمات استوری می‌شوید و می‌توانید محتوای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید.

استوری اینستاگرام

انواع محتوا برای استوری اینستاگرام کدام است؟

شما می‌توانید با بازشدن صفحۀ استوری اینستاگرام، ویدئو یا عکس جدیدی تولید کنید. در‌عین‌حال می‌توانید از عکس‌ها و ویدئوهایی که در گالری تلفن همراهتان ذخیره شده است استفاده کنید. استفاده از قابلیت نوشتن متن استوری هم در بین کاربران رایج است و می‌توانید استوری خود را به نوشتن یک متن اختصاص دهید. زمانی که قصد دارید استوری خود را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام تولید کنید، به گزینه‌های بسیار زیادی دسترسی دارید. شما می‌توانید از قابلیت‌های مختلف موجود در این بخش استوری اینستاگرام استفاده کنید. استفاده از انواع فیلترها، قابلیت بومرنگ و یا پخش لایو می‌تواند برای مخاطبان جالب باشد.

چگونه تبلیغ اسپانسر اینستاگرام در ایران قابل انجام است؟
مشاهده مطلب

چگونه استوری جذابی داشته باشید؟

یکی از موارد مهم در تولید محتوا برای استوری اینستاگرام توجه به توالی استوری‌هاست. مخاطبان و دنبال‌کنندگان شما علاقه دارند تا چند استوری پشت‌ سر هم از شما دریافت کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا یک داستان دنباله‌دار از آنچه برای شما در طول روز اتفاق افتاده است ببینند. این استوری‌ها نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه و بدون مفهوم باشند. همچنین، شما با اضافه‌کردن تعدادی از قابلیت‌های استوری اینستاگرام می‌توانید آن‌ها را جذاب‌تر کنید.

  • نوشتن متن روی استوری‌ها

اگر تصویر یا ویدئویی منتشر می‌کنید، می‌توانید در چند کلمۀ کوتاه دربارۀ آن توضیح دهید. این چند کلمه به مخاطب کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به شرایط پیدا کند.

  • اضافه‌کردن فیلتر به عکس و ویدئو

استفاده از فیلتر در استوری‌های مختلف می‌تواند برای مخاطب جالب باشد. البته فهرست متنوع فیلترها که برای استفاده در پست اینستاگرام وجود دارد، در استوری اینستاگرام موجود نیست. باوجوداین، فیلترهای جذابی برای استوری‌های اینستاگرام ساخته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای جالب‌تری تولید کنید.

  • استفاده از قلم نقاشی

با استفاده از قلم‌های نقاشی می‌توانید به کمک خلاقیت خود روی استوری اینستاگرامتان نقاشی کنید. این نقاشی‌ها گاهی استوری شما را از حالت یکنواختی در‌می‌آورند.

  • استفاده‌کردن از استیکر‌های متحرک

استیکرهای اینستاگرام می‌تواند نقش ایموجی‌های کپشن را برای شما ایفا کند. شما با استفاده‌کردن از استیکرهای متحرک اینستاگرام می‌توانید به‌راحتی حس خود را منتقل کنید. این استیکرها معمولاً بسیار بامزه و جذاب هستند و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. البته برای استفاده از این استیکرهای متحرک باید همیشه وی‌پی‌ان خود را روشن کنید.

  • استفاده از هشتگ

این استیکرها کاری مشابه هشتگ‌های کپشن هر پست را انجام می‌دهند. اگر پیج شما خصوصی نیست، می‌توانید همیشه از این استیکرها استفاده کنید تا استوری‌های شما بیشتر دیده شوند.

  • پرسش از مخاطبان

نظرسنجی هم یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب در استوری است. شما می‌توانید به کمک این استیکرها از مخاطبان خود نظرسنجی کنید و یا از آن‌ها دربارۀ یک موضوع نظر بخواهید. این نظرسنجی‌ها به کمک استیکرهای اینستاگرام انجام می‌شود و مدل‌های متنوعی دارد. گذاشتن جعبۀ سؤال، سؤال‌های چند‌گزینه‌ای و سؤال‌های با دو جواب ممکن از این نمونه استیکرها هستند.

  • منشن‌کردن دیگران

شما می‌توانید در استوری خود هر‌کسی را منشن کنید. در این صورت شخص مقابل هم می‌تواند استوری شما را در استوری خود منتشر کند. این یکی از امن‌ترین ویژگی‌های استوری اینستاگرام است. شما فقط زمانی می‌توانید استوری شخص دیگری را منتشر کنید که روی آن استوری منشن شده باشید.

چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟
مشاهده مطلب

چه کسانی استوری شما را دیده‌اند؟

برای اینکه متوجه شوید چه کسانی استوری شما را دیده‌اند، می‌توانید به‌راحتی وارد استوری خود شوید و انگشت خود را روی همان استوری به‌سمت بالا بکشید. به این ترتیب شما می‌توانید بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام خود را مشاهده کنید. همچنین، تعداد بازدید از هر استوری در گوشۀ سمت چپ پایین نمایش داده می‌شود.

چگونه مخاطبانتان را از طریق استوری جذب کنید؟

همان‌طور گفته شد، استوری‌ها در بین مخاطبان اینستاگرام طرف‌داران زیادی دارند. اما چگونه می‌توان به کمک یک استوری تعداد دنبال‌کنندگان یک صفحه را افزایش داد؟

استوری اینستاگرام

  • هایلایت‌کردن استوری‌ها

سعی کنید استوری‌های جذاب و مهم خود را در صفحۀ اصلی هایلایت کنید. اگر صفحۀ شما مربوط به کسب‌وکارتان است، یکی از هایلایت‌های بسیار مهم، معرفی‌کردن برند شماست. در این هایلایت‌ها مخاطب می‌تواند هنگام وارد‌شدن به پیجتان به‌راحتی با شما آشنا شود و برای ماندن در صفحۀ اینستاگرام شما تصمیم بگیرد.

  • تبلیغات متقابل با سایر کاربران

شما می‌توانید با سایر صفحه‌های هم‌سطح خود در اینستاگرام مبادله انجام دهید. منظور از هم‌سطح، صفحه‌ای است که تعداد فالوئر و مشارکتش با شما در یک سطح باشد. به این ترتیب شما همدیگر را در قالب استوری، به فالوئرهای خود معرفی می‌کنید و دنبال‌کنندگان هر دوی شما افزایش پیدا می‌کند.

  • استوری‌های آموزشی

استفاده از محتوای آموزنده می‌تواند مخاطبان را جذب کند. ارائۀ اطلاعات عمومی جالب دربارۀ بنایی تاریخی و یا حتی یک ترفند آشپزی مخاطبان را جذب می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید به کمک یک عکس و استفاده از استیکر پرسش، اطلاعات عمومی مخاطبان را به چالش بکشید و درعین‌حال چیز جدیدی به آن‌ها بیاموزید.

خلاصه اینکه

با توجه به موارد گفته‌شده، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در افزایش فالوئر از طریق استوری اینستاگرام تأثیرگذار باشد، مداوم‌بودن فعالیت شماست. فعالیت مداوم و بدون وقفه تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. گرفتن استوری از اتفاقات جالب روزمره یا آنچه برای مخاطبان شما جالب است می‌تواند در افزایش فالوئرهای اینستاگرامی تأثیرگذار باشد. ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر می‌توانیم در مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌ شما را همراهی کنیم. برای آموزش دوره‌های اینستاگرام و مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

تبلیغات اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *