چگونه تولید محتوا کنیم - تولید محتوا - بازاریابی محتوا

چگونه تولید محتوا کنیم - تولید محتوا - بازاریابی محتوا


تولید محتوا همیشه یکی از دغدغه‌های کسب و کارها به‌خصوص کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین است.

شاید در ظاهر نوشتن محتوایی کوتاه و مختصر درباره‌ی سایت و معرفی کسب و کارمان ساده به‌نظر برسد؛ اما با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که امروزه کار تولید محتوا یک حوزه‌ی تخصصی را از آن خود کرده است.

یادگیری روش تولید محتوا و موفقیت در آن به مطالعه و بررسی همه‌جانبه نیاز دارد. درواقع محتوای سایت شما اولین راه برقراری ارتباط شما با مخاطبانتان است. نمی‌خواهیم بگوییم که تولید محتوا تنها کلید موفقیت شماست، اما قطعاً یکی از عوامل مهم و تأثیر‌گذار در این زمینه است.

تولید محتوای حرفه‌ای و دیدن چنین محتوایی در سایت شما نشان از تسلط کامل شما روی حوزه‌ی کارتان دارد. زیرا در ساده‌ترین حالت ممکن، ذهن مخاطب با یک تحلیل ساده چنین نتیجه می‌گیرد: «کسی که نمی‌تواند کسب و کار خود را به‌طور کامل و واضح، با محتوایی بی‌نقص معرفی کند، یعنی خود نیز به آن تسلط ندارد؛ در نتیجه به من هم نمی‌تواند کمکی کند.»

چگونه تولید محتوا کنیم؟

بعد از همه‌ی مطالبی که درباره‌ی اهمیت تولید محتوا گفته می‌شود، اولین چیز که به ذهن می‌رسد این است که خب! محتوا مهم است. اما حالا چگونه باید تولید محتوا کنیم.

چگونه محتوایی تولید کنیم که بتواند به ما در رسیدن هرچه سریع‌تر به هدفمان بیشتر کمک کند. اصلاً آیا پا‌گذاشتن به چنین حوزه‌ای کار ماست؟ یا اینکه باید آن را به افرادی که در این زمینه تخصص لازم را دارند بسپاریم؟

چگونه تولید محتوا کنیم - تولید محتوا - بازاریابی محتوا - تولید محتوا برای سایت

از قدیم گفته‌اند باید کار را به دست کاردان سپرد. یک زمانی کارها آن‌قدر تخصصی و شاخه شاخه نبود و تقریباً هرکسی در هر کسب و کاری که داشت، به‌نوعی خودکفا هم بود. اما با تغییر زمان، میل به تخصص‌گرایی بیشتر شده است.

امروز هرکسی سعی می‌کند در یک حوزه‌ی کاری متخصص باشد و البته بهترین باشد تا اینکه در چند حوزه کار کند و در همه‌ی آن‌ها هم سطح متوسط داشته باشد. لازمه‌ی این کار هم پذیرفتن این نکته است که قرار نیست ما همه‌ی مهارت‌ها را داشته باشیم.اما می‌توانیم از مهارت‌های دیگران به نفع خودمان استفاده کنیم. یکی از این مهارت‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند، دانستن این است که چگونه محتوای خوب تولید کنیم.

با وجود همه‌ی این تفاسیر دو روش تولید محتوا وجود دارد که درباره‌ی هرکدام به‌طور مفصل توضیح می‌دهیم. قصد گروه جوهر مشخص‌کردن راه خوب و بد نیست. پس در اینجا همه‌ی راه‌ها را پیش روی شما می‌گذاریم تا با توجه به شرایطتان بهترین را انتخاب کنید.

برای تولید محتوای خوب دو روش وجود دارد:

۱. کسب مهارت فردی

۲. واگذاری این کار به کارشناس تولیدمحتوا

در پست بعدی جوهر به‌طور مفصل درباره‌ی این دو راه صحبت می‌کنیم. از این به بعد مطالب گروه جوهر را درباره‌ی کسب مهارت در چگونگی تولیدمحتوا و روش‌های تولید محتوا دنبال کنید.

پست های مرتبط با آموزش روش تولید محتوا برای سایت

» برای تولید محتوا باید چه ویژگی هایی را رعایت کنید؟

» چهار نکته مهم در تولید محتوای خوب

برای تولید محتوا باید چه ویژگی هایی را رعایت کنید؟(۴ نکته مهم)
مشاهده مطلب

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *