لحن برند در بازاریابی محتوایی

قبل از اینکه محتوای جذاب خود را منتشر کنید، می‌بایست استراتژی بازاریابی محتوایی خود را ساده کرده و لحن مناسب برند خود را پیدا کنید. پیداکردن لحن برند، اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا استراتژی بازاریابی محتوایی شما با لحن و دید و اهداف شما همراه می‌شود. یافتن این مهم همچنین به شناسایی برند شما در کانال‌های مختلف کمک می‌کند. اما چگونه باید لحن برند را پیدا کرد؟ ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر این کار را با بررسی این مقوله شروع می‌کنیم که در ابتدا برند شما نمایانگر چه چیزی است و از مخاطبان انتظار دارید چه چیزی از لحن شما برداشت کنند.  در اینجا نکاتی را آورده‌ایم که می‌توانید با به‌کارگیری آن‌ها محتوایی منحصربه‌فرد و مجاب‌کننده تولید کنید.

۱. پرسش‌های مناسب بپرسید

با پاسخ‌دادن به چند پرسش، می‌توانید لحن خود را بسازید و استراتژی بازاریابی محتوایی خود را به عمل تبدیل کنید. با توجه به تجربیاتی که تاکنون در پروژه‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی در گروه بازاریابی محتوایی جوهر داشته‌ایم در ادامه چند پرسش را برای شما مثال زده‌ایم:

• مخاطبان من چه کسانی هستند؟

دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، برای ساختن لحن برند بسیار ضروری است؛ زیرا مخاطبان کسانی هستند که شما با آن‌ها صحبت می‌کنید و باید محتوایی ایجاد کنید که نیاز آن‌ها را برآورده سازد. فهمیدن نیازهای مخاطبان و اطلاعات جنسیتی، همچون مکان یا سن آن‌ها بسیار حیاتی است. این کار به شما کمک خواهد کرد حس بهتری از شناخت آن‌ها داشته باشید و اینکه بدانید چطور باید به آن‌ها کمک کنید.

• چه چیزی می‌توانم به آن‌ها پیشنهاد دهم؟

مشخص کنید چگونه سرویس‌های شما می‌توانند به آن‌ها در حل این مشکلات کمک کنند. مواردی را ترجمه کنید که سرویس‌های شما، به مخاطبان نفع می‌رساند. این مزایا به مخاطبان ارزش می‌دهد. یکی از راه‌های پیداکردن لحن برند و ارائه‌ی ارزش به مخاطبان، با ساختن پرسونا صورت می‌گیرد.

چرا تولید مطالعه موردی باید در برنامه تولید محتوا قرار گیرد؟
مشاهده مطلب

• چه چیزی لحن برند من را تشریح می‌کند؟

تشریح صدای برند خود به شما کمک خواهد کرد پرسونای خود را بسازید. این کار به شما در چگونگی ارتباط با مخاطبان کمک می‌کند.

۲. ساختن پرسونا

به برند خود همچون شخصی حقیقی فکر کنید.

ازاین‌رو برند شما چگونه باید به مخاطب واکنش نشان دهد؟ پرسونای شما نمایانگر شخصیت و خصیصه‌های شماست. شما می‌توانید پرسونای خود را با سه کلمه برای تشریح لحن خود انتخاب کرده و از صفت‌ها برای تعریف آن‌ها استفاده کنید.

برای مثال، اگر از «معتبر» به‌عنوان یکی از کلمات توصیفی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از صفاتی همچون باارزش و مجذوب‌کننده برای توصیف بیشتر این پرسونا بهره ببرید. با مشخص‌کردن خصیصه‌های برند خود می‌توانید مسیری بسازید و در آن مشخص کنید که این خصیصه‌ها چگونه باید به نمایش درآیند.

در‌صورتی‌که مخاطبان متعدد دارید، می‌توانید پرسوناهای مختلفی برای مشتریان مختلف ایجاد کنید.

ساختن پرسونا در بازاریابی محتوایی

۳. ثابت‌قدم بمانید

شما می‌توانید لحن برند خود را بسازید. این نکته را بدانید که شما قادر به راضی‌کردن همه نیستید؛ پس بسیار مهم است که ثابت‌قدم بمانید و سعی کنید با محتوای خود نیازهای مخاطبان را برآورده سازید. فراموش نکنید مادامی‌که مشتریان شما رشد و تغییر می‌کنند، شما هم باید تغییر کنید. تطابق با شرایط و شناخت نیازهای مخاطبان، برای به‌روزبودن بسیار حیاتی است.

۴. بر مخاطبان خود تمرکز کنید

پیداکردن لحن و حفظ ثابت‌قدمی آن منوط به این است که پیغامی کاربرمحور ارسال کنید. شما می‌توانید وب‌سایت خود را از دیگر کانال‌ها جدا کرده و آن را بر نیازهای مشتری پایه‌ریزی کنید. تا جایی که می‌توانید به مخاطبان خود کمک کنید؛ حال چه با استفاده از ویدئوهای «چگونه…» باشد یا شرح مثال‌هایی از اینکه سرویس شما چگونه می‌تواند زندگی را برای آن‌ها راحت‌تر کند.

۵ پیش‌بینی دربارۀ روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۷
مشاهده مطلب

افکار نهایی

بهترین شیوه برای متمایز‌کردن وب‌سایت از دیگر کانال‌ها، تمرکز بر کاربر است: یعنی مخاطبان شما. با ارائه‌ی پیغامی کاربرمحور و ارائه‌ی اطلاعات و کمک به مخاطبان خود، می‌توانید وب‌سایت خود را از دیگر رقبا متمایز سازید و در دریایی از محتوا، بیشتر از همه به چشم بیایید.

تولید محتوای متنیراه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *