مدیریت صفحه اینستاگرام ارایشگاه ها و سالن های زیبایی شاید در ظاهر آسان به نظر برسد، اما به دلیل رقابت زیاد ارایشگاهها و تبلیغات در اینستاگرام، جذب مشتری برای ارایشگاه روزبهروز سختتر میشود. به شما حق میدهیم اگر دغدغۀ ذهنیتان جذب مشتری از طریق اینستاگرام باشد. بسیاری از همکاران شما نیز این سؤال را از ما میپرسند که: «چگونه میتوانم بازدهی صفحۀ اینستاگرام خود را بالاتر ببرم و از طریق اینستاگرام مشتری به سالن آرایش من بیاید؟»
اما جواب چه میتواند باشد؟ مطمئناً برای دستیابی به هر موفقیتی به زمان، تلاش و بردباری بسیاری نیاز است؛ اما هیچچیز غیرممکن نیست! اگر بهصورت انفرادی خدمات کاشت ناخن یا میکروپیگمنتشن ارائه میدهید یا یک آرایشگاه و مرکز زیبایی را مدیریت میکنید و مایل هستید که در صفحه اینستاگرام خود قویتر ظاهر شوید، بهتر است تجربههای آرایشگران موفق را در ادامۀ مطلب بهدقت به کار ببرید. اگر به دریافت مشاوره درزمینۀ مدیریت صفحه اینستاگرام تمایل دارید، همکاران گروه جوهر در کنار شما هستند. | تکنیک افزایش درآمد برای دوران پسا کرونا برای آرایشگران در پایان این مطلب آمده است، پس تا آخر این مطلب را بخوانید 🙂 |
روشهای مؤثر جذب مشتری ارایشگاه از طریق مدیریت صفحه اینستاگرام
1. با تجاری کردن پروفایل ارایشگاه مدیریت صفحه اینستاگرام را آسان کنید. ( کاملاً رایگان)
سادهترین نکته در بهبود عملکرد صفحه اینستاگرام آرایشگاه، تجاریکردن پروفایل اینستاگرام است. تغییر پروفایل عادی به صفحۀ تجاری اینستاگرام ارایشگاه حداکثر 10 دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت؛ اما به مشتریان شما امکان برقراری تماس مستقیم را میدهد.
وقتی پیج اینستاگرام ارایشگاه شما تجاری شود، چند دکمۀ اضافی به کاربر شما نشان داده میشود. کاربران میتوانند بهراحتی آدرس کسب و کار شما را دریافت کنند، با سالن زیبایی تماس بگیرند، به شما ایمیل دهند یا حتی یک قرار ملاقات رزرو کنند.
علاوهبراین شما میتوانید آمار بازدید صفحه و اطلاعات کاربرانی که از صفحه اینستاگرام ارایشگاه بازدید کردهاند بهراحتی تجزیهوتحلیل کنید! این دسترسیها مدیریت صفحه اینستاگرام را آسان میکند و قطعاً عملکرد شما را بهبود خواهند بخشید.
2. برای جذب مشتری ارایشگاه بهطور مداوم در صفحه اینستاگرام خود پست بگذارید، اما از کیفیت پستهای خود مطمئن شوید.
ایجاد جاذبه برای یک پیج اینستاگرام یکشبه اتفاق نمیافتد. اما در نظر بگیرید که اگر هر 3تا4 هفته پیج شما غیرفعال شود و دوباره ناگهان شروع به درج پست کنید، رشد تدریجی در فالوئرهای خود خواهید دید. مطمئناً اگر تصاویر زیبایی از کار خود را پست کنید و این کار را بهطور مستمر انجام دهید، ارتباط بهتری با کاربران برقرار خواهید کرد.
3. با سایر کاربران تعامل برقرار کنید و به نظرها پاسخ دهید.
هرچه بیشتر با کاربران وارد تعامل شوید و به نظرهایی که دربارۀ پستهای سالن زیبایی میدهند پاسخ دهید، بیشتر متوجه خواهید شد که نام ارایشگاه شما در حال گسترش و توسعۀ کسب و کارتان در حال قدرتمندشدن است.
اینستاگرام بهعنوان محبوب ترین شبکۀ اجتماعی در ایران، ترکیبی بین فیسبوک و توییتر است که بستری مناسب برای تولید محتوا و امکان مکالمه با مخاطب را فراهم میکند. به خاطر داشته باشید که نمیتوانید انتظار داشته باشید فالوئرهای شما در اولین ارتباط، به ارایشگاه شما بیایند! برای اینکه بتوانید در روابط خود با فالوئرها تغییر ایجاد کنید و آنها را جذب کنید، باید تلاش کنید.
4. با استفاده از هشتگهای مربوط به حوزۀ آرایشی، جذب مشتری ارایشگاه را افزایش دهید.
ثابت شده است که هشتگ یکی از ابزارهای باارزشی است که میتوانید برای دستیابی به مشتریان جدید و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید. متداولترین روش استفاده از آنها در پستها و استوریهای شماست. وقتی کاربران این هشتگها را سرچ میکنند، مطالب شما را پیدا میکنند.
البته بیش از حد از هشتگها استفاده نکنید (نهایتاً 10 هشتگ استفاده کنید)؛ زیرا اینستاگرام شما را جریمه میکند و ارتباط شما با کاربران را کاهش میدهد.
مزیت دیگر استفاده از هشتگها، شروع برقراری تماس با فالوئرهای جدید بالقوه و درنهایت جذب مشتری ارایشگاه است. بدین معنی که با ابراز علاقه و اظهارنظر دربارۀ پستهای افراد دیگر، در واقع شما اعلانهایی را برای کاربران دیگر ارسال میکنید که درنهایت باعث میشود آنها پروفایل شما را بررسی کنند و حتی با شما مکاتبه کنند.
5. پستها را در زمان مناسب در صفحه اینستاگرام ارایشگاه قرار دهید.
وقتی پستی را در اینستاگرام منتشر میکنید که زمان انتشارش با بازه زمانی فعالیت کاربران در اینستاگرام مطابقت ندارد، شانس دیدهشدن پستهای شما کاهش مییابد. برای انتشار پست ها در اینستاگرام، آماری وجود دارد که نشاندهندۀ زمان مناسب برای ارسال پست است.
اگر پیش از این پروفایل اینستاگرام سالن زیبایی خود را تجاری کردهاید، میتوانید ببینید که فالوئرهای شما در طول روز، در چه ساعتهایی در اینستاگرام به سر میبرند. اگر دنبالکنندگان شما در ساعت 9 صبح آنلاین نیستند، پس انتشار پست در این زمان اصلاً توصیه نمیشود.
بهتر است سعی کنید زمانی که مخاطبانتان فعال هستند پست خود را منتشر کنید. این موضوع به برنامهریزی نیاز دارد؛ اما بهتر است بدانید که پلتفرمهایی وجود دارد که به شما کمک میکند پستها را از قبل تعیین کنید.
این مطلب هم به شما کمک میکند : ۸ ترفند ناب تولید محتوا اینستاگرام که برندها از آنها استفاده میکنند
6. برای افزایش فالوئر و جذب مشتری ارایشگاه بهتر است برندها و مشتریان را تگ کنید.
هنگامی که محتوا در صفحه اینستاگرام ارایشگاه خود ارسال میکنید، میتوانید افراد یا برندهای تجاری را تگ کنید. با این کار، یک اعلان برای کاربرانی که تگ کردهاید ارسال خواهد شد. این کار سبب افزایش تعامل شما با افراد میشود. اما توجه کنید که برای تفریح و سرگرمی افراد را تگ نکنید! مردم بههیچوجه جذب همۀ تابلوهای تبلیغاتی نمیشوند و آنها را پیشنهاد نمیکنند!
7. در صفحه اینستاگرام ارایشگاه مشتریان خود را نشان دهید.
آمارهای اخیر نشان میدهد که وقتی بهعنوان یک آرایشگر و سالن زیبایی تصاویری از مشتریان خود، قبل و بعد از ارائۀ خدماتتان در پیج قرار میدهید، پیجتان 30درصد جذابتر شده و 38درصد تعامل بیشتری به دست میآورد. این آمار بهتنهایی نشاندهندۀ همهچیز است.
8. اجرای مسابقات و دادن جایزه برای افزایش فالوئر پیج ارایشگاه
مسابقات و ارائۀ جایزه همیشه باعث برد کسب و کارها میشود. تا به حال این روش را امتحان کردهاید؟ این روش، گزینهای برای تقویت تعامل در اینستاگرام است. مردم عاشق کسب موفقیت در امور هستند و برخلاف فیسبوک، اینستاگرام افراد را بهخاطر اشتراکگذاری کمپینهای مختلف و تگگذاری جریمه نمیکند. برای آشنا شدن با روشهای برگزاری مسابقه، ما در مطلبی دیگر به صورت مفصل برایتان توضیح دادهایم، اینجا را کلیک کنید.
اگر اطلاعات شما درباره تولید محتوا برای اینستاگرام کافی نیست؛ این مطلب برای شماست : چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟
9. از استوریهای اینستاگرام برای هدایت پروفایل و تقویت آن استفاده کنید
دسترسی ساده و استفادۀ سریع استوریهای اینستاگرام میتواند به شما کمک کند که برندتان را به مشتریان و البته مشتریان بالقوه و فالوئرهای مدنظر خود معرفی کنید. این ویژگی میتواند محتوای داخلی پیج شما را به فالوئرها نشان دهد. زیبایی بهکارگیری این ویژگی، در استفاده از تگگذاری افراد و مکانهاست؛ درست شبیه به حالتی که در پستها تگگذاری میکردید. با نمایش تصاویر قبل و بعد مشتریان، سرگرمیهای موجود در سالن زیبایی، موارد آموزشی، معرفی محصولات جدید و… خلاق ظاهر شوید.
10. تبلیغات در اینستاگرام برای ارایشگاه ها بهصورت کاملاً هدفمند
آخرین نکته از این فهرست، تبلیغات در اینستاگرام است. برای اجرای تبلیغات اینستاگرام ارایشگاه خود میتوانید از طریق اینفلوئنسرها خدمات خود را به کاربران معرفی کنید. این کار روش مؤثری برای افزایش فالوئر پیج است؛ اما اگر میخواهید تبلیغات هدفمندی را تجربه کنید، به شما توصیه میکنیم که حتماً از روش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام استفاده کنید.
در این روش، اینستاگرام تبلیغ شما را به کاربران هدف نشان میدهد. مثلاً میخواهید به خانمهای ردۀ سنی 18تا40 سال که ساکن تهران هستند، سالن زیبایی خود را معرفی کنید. ما میتوانیم از طریق اکانت بیزنسی خود این کمپین را برای شما مدیریت کنیم.
تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در ایران فقط توسط تعداد محدودی از شرکتها به شکل صحیح انجام میشود.
چنانچه بهعنوان یک میکاپآرتیست به کشورهای همسایه سفر میکنید و مشتریان خارجی دارید، تبلیغات اسپانسر اینستاگرام سبب برندسازی شما و جذب مشتریان بیشتر در آن کشورها نیز میشود. مثلاً میتوانیم تمام خانمهای ساکن استانبول که در ردۀ سنی 18تا40 سال و علاقهمند به خدمات ارایشی هستند در این کمپین قرار دهیم و پست یا استوری شما را مستقیماً به اکانت آنها ارسال کنیم.
تبلیغات شما بهعنوان پستهای معمولی در فید افراد ظاهر میشوند و عنوان «sponsored یا حمایتشده» خواهند داشت. این پستها بهعنوان پست در فید صفحه اینستاگرام سالن زیبایی شما ظاهر نمیشوند. این تبلیغ، پس از اینکه کاربر حداقل 3 ثانیه از آن استفاده کرد میتواند بهصورت یک call-to-action، یعنی امکان برقراری تماس ظاهر شود. روشی جذاب و تأثیرگذار که باعث ترویج برند شما خواهد شد و بدین ترتیب دنبالکنندۀ بیشتری خواهید داشت.
مطمئن هستیم که شما نیز مانند سایر کسب و کارها میخواهید در همه جا دیده شوید و پروسۀ جذب مشتری ارایشگاه خود را دیجیتالی و هدفمند کنید.
جایگزین اینستاگرام برای جذب مشتری آرایشگاه چیست؟
اگر به دنبال جایگزین اینستاگرام برای جذب مشتری با حداقل هزینه هستید، میتوانید روی عضویت در بازار آنلاین خدمات حساب باز کنید. در این بازار میتوانید خدماتی را که ارائه میدهید ثبت کنید و به این ترتیب از میان سفارشها مشتری جذب میکنید. یکی از بازارهای فعال در حوزه خدمات آنلاین سنجاق است. در وبسایت سنجاق خدماتی از جمله رنگ و لایت مو، خدمات زیبایی صورت، زیبایی پوست و خدمات ناخن فعالند.
برای جذب مشتری آرایشگاه در این وبسایت کافی است:
رایگان ثبت نام کنید؛
اطلاعاتتان را در پروفایل شخصیتان کامل و نمونهکارهایتان را بارگذاری کنید؛
بعد از درخواست سفارش، هزینه کار را ارسال کنید؛
مشتری را جذب کنید.
تکنیک شیرین افزایش درآمد آرایشگران
کرونا به ما نشان داد که اتکا به یک منبع مالی میتواند زندگی ما را فلج کند. حتم داریم که شما این جمله را با گوشت و پوست و استخوان خود متوجه شدهاید، از این بابت بسیار ناراحت هستیم اما راهکار چیست و چطور آرایشگران میتوانند ضمن ارائه خدمات، درآمدهای دیگری داشته باشند؟ ممکن است با خود بگویید من تمام وقتم را برای ارائه خدمات به مشتریان میگذارم و فرصتی برای کار جانبی ندارم اما واقعیت چیز دیگری است، برخی از صاحبان سالنهای زیبایی و متخصصان حوزههای آرایشی در تجارت جذاب افیلیت مارکتینگ سالهاست که درآمدهای هنگفتی دارند که هیچ وقت با بروز هیچ حادثهای قطع نشده و روز به روز ثروتمندتر میشوند.
اما متاسفانه این تکنیک در ایران به خوبی به آرایشگران معرفی نشده است و برخی از شرکتها با ایجاد نتورک مارکتینگ، آرایشگران را به سمت یک فعالیت زمانبر هدایت کردهاند که در درازمدت عایدی چندانی نسبت به انرژی صرف شده برای آنها ندارد اما افیلیت مارکتینگ در دنیا به عنوان پولسازترین منبع درآمد برای آرایشگران و کارشناسان حوزه زیبایی تبدیل شده است تا جایی که صدف بیوتی به عنوان یکی از بلاگربیوتیهای ایرانی، بخش اعظم درآمد میلیون دلاری خود را از این راه بدست میآورد.
اگر دوست دارید که در اولین ورکشاپ رایگان افیلیت مارکتینگ ویژه آرایشگران حضور داشته باشید، لطفا از طریق واتساپ یا ارسال پیام از اینجا با ما در ارتباط باشید. کسب درآمد دلاری برای آرایشگران ایرانی داخل ایران رویا نیست، فقط یادگرفتنی است.
پکیجهای ویژۀ مدیریت صفحه اینستاگرام برای ارایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزش تولید محتوا ویژۀ مدرسین ارایش و ارایشگاهها و آموزش عکاسی برای ارایشگاهها و سالن ارایشی از خدمات گروه بازاریابی محتوایی جوهر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید در هر ساعت از شبانهروز به ما در واتساپ و تلگرام پیام دهید یا از صفحۀ تماس با ما، با گروه جوهر ارتباط برقرار کنید.