بازیافت محتوا - تولید محتوا - بازاریابی محتوا -

بازیافت محتوا - تولید محتوا - بازاریابی محتوا - چگونه محتوا تولید کنیم - بازنویسی محتوا


بیش از ۲میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی به‌تنهایی در فیس‌بوک فعال هستند و هر فرد ممکن است یک نوع محتوا را به دیگر مطالب ترجیح دهد. برای اطمینان از اینکه محتوای شما به مخاطب هدف شما برسد، یک استراتژی آسان وجود دارد و آن، بازیافت محتوا و یا بازنویسی محتواست. این به‌معنای استفاده از اطلاعات ارزشمند از کار منتشر‌شدۀ شما در گذشته و ارائۀ آن به شیوه‌ای متفاوت یا روی پلتفرمی دیگر است.

روش‌های مختلفی برای استفاده از مقالات وبلاگ با ترافیک بالا، جذاب‌ترین پست‌های اجتماعی یا ویدئوهای پربازدید وجود دارد. این مقاله که توسط گروه محتوایی جوهر بازنویسی شده است به دوازده نمونه از راه‌های بسیار جذاب برای بازیافت محتوا و بخشیدن زندگی جدید به بهترین ایده‌های شما اشاره می‌کند.

۱٫ برای بازیافت محتوا؛ یک پست را به یک سری تبدیل کنید.

اگر دربارۀ موضوعی درخور ملاحظه، مطلب طولانی‌ دارید، احتمالاً بخش‌کردن آن به پست‌های کوچک‌تر بهترین راه برای ارائۀ آن به خوانندگان است. سری‌های با تم یکسان، انتخاب‌کردن آن را برای مخاطب خود آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود مخاطب به‌راحتی بتواند موضوعات محبوب خود را پیدا کند. علاوه‌بر‌این، حس کنجکاوی مخاطبان شما را فراهم می‌کند؛ زیرا آن‌ها به‌جای خواندن همه‌چیز با هم، باید برای فصل بعدی دربارۀ موضوع مدنظرشان منتظر بمانند.

۲٫ پست‌های گردآوری‌شده ایجاد کنید.

یکی از راه‌های عالی برای همکاری با سایر وبلاگ‌نویسان، ایجاد پست‌های گردآوری‌شده است. این پست‌ها مجموعه‌ای از لینک‌هایی است که شما برای مخاطبان خود ایجاد می‌کنید که همه دربارۀ یک موضوع اصلی هستند. در پست‌های گردآوری‌شده تعداد کل لینک‌ها از ۵تا۱۰۰ لینک است. همه‌چیز به شما و میزان تلاش شما برای پست بستگی دارد. پیوندهای بیشتر به زمان جمع‌آوری اطلاعات بستگی دارد.

مردم پست‌های گردآوری‌شدۀ خوب را دوست دارند و ایجاد چنین پستی یک راه عالی برای جمع‌بندی بهترین محتوای شماست. اگر چندین پست دارید که دربارۀ یک موضوع هستند، می‌توانید به‌راحتی یک پست مناسب ایجاد کنید. به‌طور مشابه، شما می‌توانید بخش «شروع در اینجا» را در سایت خود ایجاد کنید تا بتوانید مقالات یا ویدئوهای اساسی خود را تبلیغ کنید. همچنین این روش تضمین می‌کند که محتوای مهم و اصلی شما، حتی از طرف تازه‌واردان به سایت، پربازدید خواهد بود.

۳٫ طراحی اینفوگرافیک، شیوه‌ای عالی برای بازیافت محتواست.

با بازنویسی مقالات خود روی تصاویر کوچک، می‌توانید اینفوگرافیک ایجاد کنید. ممکن است اطلاعات اینفوگرافیک شما توسط برند‌های دیگر به اشتراک گذاشته شود که این باعث می‌شود میزان بازدید از مطالب شما افزایش یابد.

۴٫ ایده‌ها را به تصاویر تبدیل کنید.

مردم عاشق تصاویر در شبکه‌های اجتماعی هستند و به‌اشتراک‌گذاری پست‌های شبکه‌های اجتماعی پر از تصویر را به انواع محتوا ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید با ایجاد گرافیک با قطعاتی از اطلاعات که در کانال‌های اجتماعی شما به اشتراک گذاشته شده است، از این مسئله به نفع خود استفاده کنید. شما می‌توانید از مطالب مفید در مقالات خود استفاده کنید و آن‌ها را به تصاویر جلب‌توجه‌کننده، تبدیل کنید.

چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟
مشاهده مطلب

بازیافت محتوا - عضویت در اسلایدشیر - اسلایدشیر

۵٫ در سایت slideshare یک ارائه آماده کنید.

شما می‌توانید مهم‌ترین تحقیقات و ایده‌های خود را به ارائه تبدیل کنید و آن را در Slideshare منتشر کنید. ارائه‌ها جذاب‌تر از یک مقالۀ معمولی و تعاملی‌تر از یک اینفوگرافیک هستند؛ بنابراین تجربه‌ای کاملاً منحصر‌به‌فرد برای مخاطبان شما خواهد بود. وبلاگ‌نویس باهوشی به نام یوجین چنگ، توانست با بازنویسی مقالۀ خود در Slideshare، بیش از ۱۰هزار مشترک جدید جذب کند. شما می‌توانید همین کار را با محتوای ارزشمند خود انجام دهید.

۶٫ فیلم‌ها را به Gif یا ویدئوهای کوتاه تبدیل کنید.

ایجاد ویدئوهای کوتاه‌تر، روشی عالی برای بازنویسی ویدئویی است که قبلاً برای آن زمان و هزینۀ زیادی صرف کرده‌اید. ممکن است افرادی که در یوتیوب هستند، مدت‌زمان ۱۰ دقیقه را برای دیدن یک ویدئو صرف کنند؛ اما کسی که Instagram را مرور می‌کند، ممکن است فقط چند ثانیه برای دیدن ویدئو وقت بگذارد. مردم نیویورک پست‌های خود را در Instagram به اشتراک می‌گذارند و لینک بخش کامل آن را در بیوگرافی خود قرار می‌دهند. در دنیای امروز که تقاضا برای ویدئو بسیار بیشتر است، ایجاد نسخه‌های کوتاه که به ویدئوهای کامل نیز لینک دارد، ممکن است راهی عالی برای استفادۀ بیشتر از سرمایه‌گذاری شما باشد.

۷٫ بازیافت محتوا از طریق ایجاد مقالات از فیلم‌ها.

محتوای ویدئوی خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید. از نکات اصلی فیلم‌هایتان به‌عنوان طرحی کلی برای پست جدید وبلاگ استفاده کنید. Moz روش بسیار خوبی برای ترکیب انواع مختلف قالب‌بندی مانند ویدئو، تصاویر، متن و صوت به‌منظور ارائۀ مطالب خود به کار می‌گیرد. شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید.

۸٫ کتاب الکترونیکی ایجاد کنید.

هنگامی که مجموعه‌ای از محتواها را دربارۀ موضوعی خاص ایجاد می‌کنید، گام منطقی بعدی ایجاد کتاب یا به‌جای آن، کتابی الکترونیکی است.
کتاب الکترونیکی راحتی و سهولت دسترسی به یک مقاله را فراهم می‌کند. اگر شما دربارۀ موضوعات مختلف بنویسید، کتاب الکترونیکی به خوانندگان شما کمک می‌کند تا روی موضوع مدنظر خود متمرکز شوند و همچنین می‌توانند با نگاه گذرا به فصل‌ها، دقیقاً همان چیزی را بیابند که به ‌دنبال آن هستند. علاوه‌بر‌این، آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به اتصال به اینترنت به مطالب شما دسترسی داشته باشند.

از معجزات تأثیر رپورتاژ بر سئو چه می‌دانید؟
مشاهده مطلب

۹٫ از گواهی‌نامه‌ها و استانداردها به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده کنید.

اگر خدمات خوبی ارائه کرده‌اید، این شانس را دارید که بررسی‌ها و نظریات مثبت و معیارهای عالی که از مردم گرفته‌اید، به آن‌ها نشان دهید. مردم به هم‌نوع خودشان، حتی غریبه‌های مجازی، بیش از یک نام تجاری اعتماد می‌کنند؛ پس چرا از آمار و نظریات رضایت‌بخش مشتریان خود استفاده نکنید؟

تجزیه‌و‌تحلیل جامع و گزارش رسانه‌های اجتماعی، جمع‌آوری معیارها در همۀ کانال‌ها را برای ایجاد نظریات کاربران آسان می‌کند و شما می‌توانید این نظریات را به اشتراک بگذارید. برای ایجاد گزارش از نظریات کاربران، تمام چیزی که باید انجام دهید این است که در پلتفرم خود استانداردها و معیارهای مدنظر را انتخاب کنید. با استفاده از تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته، موضوعی را انتخاب کنید، اینفوگرافی یا اسلایدی را به نمایش بگذارید و نشان دهید که برند شما محبوب‌ترین است.

تولید محتوا - تولید پادکست - بازیافت محتوا - بازاریابی محتوا

۱۰٫ بازیافت محتوا با تولید پادکست.

پادکست‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری به دست آورده‌اند و کار با آن‌ها برای اولین‌بار بسیار آسان است. راه‌اندازی پادکست راهی منحصر‌به‌فرد برای ارائۀ بهترین مطالب به مخاطبان شماست. همانند نحوۀ مدیریت و سازمان‌دهی پست‌های وبلاگ، می‌توانید بهترین مقالات خود را به پادکست تبدیل کنید. قراردادن پادکست در پست وبلاگ، فوق‌العاده سریع است.

۱۱٫ در پلتفرمی متفاوت منتشر کنید.

راه دیگر برای بازنویسی و بازیافت محتوا این است که آن را در پلتفرم جدید و محبوب دیگری منتشر کنید. این یک راه عالی برای پخش‌کردن محتوای خود بین مجموعه‌ای گسترده از مردم، مخصوصاً افرادی که قبلاً در شبکۀ اجتماعی شما عضو نبوده‌اند، است. بنجامین هاردی توانست به‌سادگی با بازنویسی محتوای خود در رسانه‌های دیگر، بیش از ۲۰هزار مشترک جدید جمع‌آوری کند. شما می‌توانید بازنویسی‌های مشابه را در رسانه‌های اجتماعی مانند Linkedin یا Forbes مشاهده کنید.

۱۲٫ محتوای خود را در روزنامه‌ها بازنویسی کنید.

راه دیگر برای تازه‌کردن مطالب شما این است که آن‌ها را در خبرنامه‌ها دوباره بازنویسی کنید. ابزار بازاریابی ایمیل مانند Mailchimp باعث می‌شود که ارسال پست‌های جدید به مشترکان خبرنامۀ شما بسیار آسان باشد؛ اما لازم نیست که حتماً پست‌های ارسالی، جدید باشد.

مطالب شما باید همیشه سبز باشد؛ اما گاهی محتوای شما می‌تواند بخشی از محتوای ارزشمند گذشته باشد. شما می‌توانید خبرنامۀ ماهانه یا هفتگی ایجاد کنید که شامل بهترین پست‌های شما از هفته‌های گذشته می‌شود.

نتیجه

ارزشی که شما از ساعت‌ها تحقیق و ایجاد محتوا دریافت می‌کنید، نباید متوقف شود. از این دوازده راه برای بازنویسی و بازیافت محتوا استفاده کنید و بهترین نتیجه را از بهترین ایده‌های خود بگیرید.

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *