5 ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس

5 ایده بازاریابی محتوایی برای مدارس


اگر مدیر یک مرکز آموزشی غیردولتی هستید، از بازاریابی محتوایی غافل نشوید. برای آنکه بتوانید دانش‌آموزان بیشتری را به مرکز خود جذب کنید، باید متفاوت باشید. مدارس و مجتمع‌های آموزشی بسیاری وجود دارند که شبیه به هم رفتار می‌کنند. آن‌ها از قدرت شبکه‌های اجتماعی، روش‌های بازاریابی جدید و هر آنچه موجب ارتقای آن‌ها شود، با رفتاری سرسختانه دوری می‌کنند.

باید قبول کنید که صنعت آموزش نیز مانند سایر حوزه‌ها به بازاریابی و تدوین استراتژی‌های مناسب برای جذب گروه‌های هدف نیاز دارد. بازاریابی محتوایی امکانی را فراهم می‌آورد تا مؤسسات آموزشی به گروه گسترده‌ای از کاربران ازجمله مدارس، والدین، دانش‌آموزان، دانشجویان آینده، فارغ‌التحصیلان، استادان، معلمان و… متصل شوند.

شما به‌عنوان مجتمعی آموزشی نیاز دارید که برای تحقق اهداف خود در اینترنت جستجو شوید. اما چگونه؟ با تهیۀ محتوایی خلاقانه، شما خود را در جایگاه کارشناسی متبحر در حوزۀ کاری خود معرفی می‌کنید. کاربران برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شما رفت و آمد می‌کنند و دسترسی به شما از طریق محتواهای تولید‌شده، بیشتر می‌شود.

۱ـ به جایی که مادران هستند، بروید

این استراتژی‌ای بود که مجتمع آموزشی Sewickley از آن استفاده کرد. گروه بازاریابی این مدرسه متوجه شد که بیش از ۷۰درصد از مخاطبان در حال رشد شبکۀ اجتماعی پینترست زنان هستند و احتمالاً بخشی از آنان والدینِ هدف مجتمع آموزشی Sewickley بودند. بنابراین در پینترست به شیوۀ خلاقانه‌ای حضور پیدا کردند و یکی از برترین برندهای موجود در این سوشال مدیا شدند.

بُردهای Sewickley اطلاعات مفیدی مانند نمونه سؤالات امتحانی، تکالیف منزل، نکات درسی، فعالیت‌های سرگرم‌کنندۀ خانوادگی، غذاهای مورد علاقۀ دانش‌آموزان و… را در پینترست ارائه کردند. مجتمع آموزشی Sewickley در جریانی پیوسته از انتشار موضوعات متنوع خانواده‌محور، به‌صورت ۲ تا ۳ بار در هر هفته، توانست طیف وسیعی از والدین را به وب‌سایت خود جذب کند.

پرواضح است که به دلیل محبوبیت بی‌نظیر اینستاگرام در ایران و حضور فعال خانم‌ها در این شبکه، فضای بسیار خوبی برای ارتباط با والدین فراهم شده است. در مطلب ” چطور با بازاریابی محتوایی، جذب دانش آموز برای آموزشگاه‌ها آسان می‌شود؟ ” به ایده‌های محتوایی، نحوه مدیریت اکانت اینستاگرام، تبلیغات و افزایش فالوئر پرداخته‌ایم.

۲ـ بیش از آنکه بگویید، نشان دهید

ما در عصر یادگیری بصری زندگی می‌کنیم؛ وقتی ویدئوها، عکس‌ها، الگوها و اینفوگرافیک‌ها بیشتر از هر چیز دیگری در سوشال مدیا به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین از حمل دوربین و عکاسی نهراسید. تصاویر می‌توانند در اشکال مختلف استفاده شوند: در پست‌های وبلاگ، پست‌های سوشال مدیا، خبرنامه‌های ایمیلی و… .

۳ـ از گروه فارغ‌التحصیلان کمک بگیرید

دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل در هر مقطعی باشند تفاوتی نمی‌کند. دانش‌آموزان موفق در محیط آموزشی شما رشد کرده‌اند و می‌توانند قابلیت‌ها و توانمندی‌های مجموعۀ شما را برای سایر والدین بازگو کنند. حتماً دیدگاه‌های کتبی از فارغ‌التحصیلان مرکز آموزشی خود را جمع‌آوری کنید. چیزی شبیه «از زبان مشتریان» که شرکت‌های تجاری از آن نظریات در اقدامات بازاریابی خود استفاده می‌کنند. توصیه‌نامه‌ها و نظریات فارغ‌التحصیلان شما محتوای بسیار خوبی در پروسۀ بازاریابی محتوایی مرکز آموزشی شماست.

مردم غالباً به آنچه دیگران می‌گویند اعتماد بیشتری می‌کنند. بنابراین این نظریات، فرم و شکلی قوی در بازاریابی محتوایی محسوب می‌شوند.

بازاریابی مدارس، بازاریابی برای مدارس غیر انتفاعی، تولید محتوا

۴ـ در یوتیوب ویدئو آپلود کنید

آیا می‌دانید یوتیوب بعد از گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوست؟ براساس گزارش منتشر‌شده در وب‌سایت Cohlab، هر ماه بیشتر از ۳ بیلیون جستجو در یوتیوب انجام می‌شود که بیشتر از جستجوهایی است که در سایت‌های AOL ،Ask ،Bing و Yahoo صورت می‌گیرد.
همین موضوع دلیل خوبی است که ویدئوهایتان را در یوتیوب قرار دهید. همۀ ویدئوها را در آنجا آپلود کنید. سایت کد مشخصی را ارائه می‌کند که می‌توانید این کد را به‌آسانی در وب‌سایت، وبلاگ و سایر بخش‌های محتوای وب‌سایت خود کپی کرده و فیلم‌ها را ملاحظه کنید. این وب‌سایت در ایران فیلتر است؛ بنابراین می‌توانید از سایت‌هایی نظیر آپارات، مهین ویدئو و… استفاده کنید.

شما می‌توانید با خواندن مطلب “آیا داشتن سایت به تبلیغات برای جذب دانش آموز کمک می‌کند؟” درباره ویژگی‌های سایت مدرسه، اهمیت گوگل مپ برای آموزشگاه و سئو محتوا اطلاعات بیشتری کسب کنید. به شما قول می‌دهیم که با بکارگیری از این تکنیک‌ها جذب دانش آموز آسان‌تر از قبل خواهد شد.

۵ـ محتواهای ترکیبی و متنوع خلق کنید

لازم است برای دستیابی به اهداف خود محتوای متنوع تولید کنید. برای مثال شما می‌توانید مقاله‌ای دربارۀ ماهیت و تعریف مدل آموزشی خود بنویسید یا دستاوردی علمی را به اشتراک بگذارید، یا فهرستی از نکاتی دربارۀ اینکه چگونه دانش‌آموزان باید مشق شب خود را انجام دهند، تولید کنید.

هدف، تبدیل‌شدن به یک مرکز آموزشی معتبر است؛ بنابراین لازم است نتایج، یافته‌ها، تحقیقات یا محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید و از دوستانتان بخواهید که محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ممکن است بزرگ‌ترین چالش شما نحوۀ تولید محتوای منطبق بر اهداف شما باشد. ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر می‌توانیم به شما کمک کنیم تا براساس یک برنامۀ محتوایی مدون، موضوعات را انتخاب کرده و برای شما محتواهایی در اشکال مختلف تولید کنیم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. امروز با ما تماس بگیرید تا دربارۀ خدمات ما به مراکز آموزشی مطلع شوید.

وبلاگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *