تولید محتوا - محتوای صفحه تماس با ما - صفحه تماس با ما

تولید محتوا - محتوای صفحه تماس با ما - صفحه تماس با ما


مهم نیست که چقدر زمان و هزینه برای طراحی سایت خود صرف کرده باشید وقتی صفحه تماس با ما و درباره ما، آن چیزی نباشد که کاربر می‌خواهد، او به‌راحتی سایت شما را رها می‌کند. اعتبار شما زیر سوال می‌رود و برای همیشه فراموش می‌شوید.

اما چرا باید این شانس بزرگ و البته ساده را از دست بدهید؟ بله، ساده! کافیست مانند یک مشتری به این صفحه نگاه کنید و این شانس را از آن خود کنید. اصل مهم در تولید محتوا این است که خود را جای کاربر یا مشتری بگذاریم. نیازمندی‌ها، علایق و تفکرات او را برای خودمان مرور کنیم و متناسب با آن محتوا تولید کنیم.

ما در دنیای بازاریابی محتوایی به این قسمت می‌گوییم شناخت پرسونای مخاطب، البته به همین سادگی هم به‌دست نمیاد اما من در اینجا می‌خواهم نمونه‌ای ساده و درست از نحوه نوشتن صفحه تماس با ما با این رویکرد به شما یاد بدهم.

1.ساده و دم دست باشید.

راه‌های ارتباطی زیاد شده و مشتریان ترجیح می‌دهند با روشی که به آن عادت کرده‌اند، با شما تماس بگیرند. اگر آنها را مجبور به استفاده از یک روش مشخص بکنید، شانس ریزش تماس‌های شما زیاد می‌شود.

البته قبول دارم که نمی‌توانید از کانال‌های متنوع، پاسخگوی کاربران باشید اما روشهای زیر برای کاربران جذاب‌تر است.

– تماس تلفنی (شماره ثابت، تلفن همراه)
– گفتگوی آنلاین (واتس‌اپ، تلگرام)
– تکمیل فرم تماس
– ارسال ایمیل مستقیم (حتماً ایمیل را در صفحه بنویسید)

همین‌جا لازم است نکته‌ای درباره گفتگوی آنلاین به شما بگویم. شما می‌توانید با نصب افزونه‌های چت آنلاین روی سایت خود، با کاربران در تمام صفحات گفتگو کنید اما اگر این افزونه را ندارید به شما پیشنهاد می‌کنم که اطلاعات واتس‌اپ یا تلگرام را فقط در صفحه تماس با ما قرار ندهید.

بلکه با نصب یک افزونه ساده‌تر، راه‌های ارتباطی خود را در تمام صفحات سایت قرار دهید. مثلاً من در سایت جوهر از این افزونه استفاده کردم.

راستش را بخواهید این‌روزها همه ما شانس کمی برای ارتباط با کاربر داریم. ممکن است یکی از رقبا به شکل بهتری او را جذب کند، پس راه‌های تماس را آسان کنید. اجازه بدهید در هر ساعت از شبانه‌روز به شکلی که او دوست دارد، یک پیام به شما بدهد.

یک راز ریز اما بسیار تاثیرگذار در ارتباطات واتس‌اپی یا تلگرامی وجود دارد. اگر دوست دارید که این راز استفاده کنید، به من پیام دهید تا آنرا به شما هم بگویم 🙂

2.موقعیت مکانی خود را شفاف کنید.

خودتان را جای کاربری قرار بدهید که قرار است از شما یک کالا یا سرویس بخرد و هیچ آدرسی از شما در صفحه تماس با ما نمی‌بیند، چه حسی پیدا می‌کنید؟

اگر آدرس می‌نویسید اما شماره پلاک را ذکر نمی‌کنید که قطعاً کاربر حدس‌های بدتری درباره شما و ماهیت کسب وکارتان خواهد زد. حتی نوشتن آدرس دقیق در صفحه تماس با ما هم این روزها کم است، زیاد و خوب آن چیست؟! حضور در نقشه گوگل بهترین حالت هست. مخصوصاً اگر موقعیت جغرافیایی شما :

– با یک جستجوی ساده در گوگل دیده شود
– در پروفایل شما، تصاویر رئال و خوبی از ساختمان و شرکت وجود داشته باشد.
– کاربران نظرشان را درباره کسب و کار شما آنجا نوشته باشند.

من به شما قول می‌دهم که با اینکار اعتماد کاربر به شما بیشتر از یک آدرس ساده می‌شود. اگر نمی‌دانید که دقیقا باید چکار کنید، به من پیام بدهید. اما راه‌های بهبود صفحه تماس با ما هنوز تمام نشده، قرار شد که خودمان را جای کاربر بگذاریم پس ادامه متن را با دقت بخوانید.

3.طرف ارتباط را معرفی کنید.

همیشه تماس اول سخت است و برای برخی از افراد حتی دلهره‌آور است. برخی از کسب وکارها، سیستم پاسخگویی را به شکلی تنظیم کرده‌اند که با اولین زنگ، مشتری به راهنمای تماس وصل می‌شود و می‌داند دقیقا باید چه شماره‌ای بگیرد تا مثلا به بخش فروش یا پشتیبانی وصل شود. اما برخی از کسب وکارها این قابلیت را ندارند یا به دلایلی نمی‌خواهند این سیستم را فعال کنند. من به مزایا یا معایب آن کاری ندارم، اما برای کاربرِ سایت بهتر است مشخص کنید که کدام واحد با چه شماره تماس می‌تواند به او کمک کند.

البته برخی از کسب ‌وکارها شیوه جالب‌تری را برای این قسمت انتخاب کرده‌اند. آنها تصویر چهره فردی یا افرادی که تماس را پاسخ می‌دهد، در سایت قرار داده‌اند و نام او را نوشته‌اند. البته شما می‌توانید پا را فراتر بگذارید و حتی درباره کمک‌های که او به کاربر می‌کند هم بنویسید.

من نمی‌خواهم نسخه‌های فانتزی برای شما بنویسم یا لحن و جایگاه کسب وکارتان را با نوشتن یک صفحه تماس با مای صمیمی زیر سوال ببرم پس قبل از استفاده از روش‌های ذکر شده، لطفاً موارد زیر را دوباره بررسی کنید :

– لحن کسب وکار خود را کامل و دقیق مشخص کنید.
– فرهنگ تعامل کارشناسان تماس مجموعه خود را با آنچه که می‌نویسید، یکسان کنید. به زبان ساده در صفحه تماس با ما خیلی صمیمی صحبت نکنید در حالیکه در دنیای واقعی یک نفر عصا قورت داده، تلفن جواب می‌دهد.
– جامعه هدف و مشتریان خود را به خوبی بشناسید و با تفکرات و نیازهای او متن صفحه تماس با ما را بنویسید.
– فرهنگ جامعه ایرانی را در نظر بگیرید. قرار نیست هر آنچه فرنگی‌ها کردند، اینجا خوب نتیجه بدهد.

4.فرم‌ تماس با ما را بررسی کنید.

هیچ چیزی بدتر از این نیست که فرم تماس با ما در سایت قرار دهید اما کار نکند، یا اگر کار کرد، پیام به دست شما نرسد. این اتفاق بی‌احترامی به کاربر است. مثل وقتی کسی را به خانه خودتان دعوت کنید اما آیفون از کار افتاده باشد و شما صدای در را نشنوید، مهمان چکار می‌کند؟ کلافه می‌شود. ممکن است زیر لب هم چندتا فحش بانمک و ریز بدهد و تازه به شما زنگ بزند که : …

اما راستش را بخواهید اینجا به شما زنگ نمی‌زنند، اگر بخواهم صادقانه بگویم ممکن است زیر لب چند فحش بی‌نمک و درشت هم بدهند و خدانگهدار. خب نکنیم. لطفاً اگر می‌خواهید فرم تماس بگذارید، مراحل زیر را حتماً رعایت کنید :

– فرم تماس شامل فیلدهای کامل باشد ( نام و نام خانوادگی، شماره تماس و ترجیحاً موبایل، موضوع و متن پیام، نام واحدهای مورد نیاز کاربر، آپلود فایل ضمیمه)
– فرم تماس کار کند. یعنی فیلدهای که کاربر وارد می‌کند و دکمه ارسال را می‌زند، واقعا پیام ارسال شود.
– هشدارها و پیام‌های صحیح به کاربر نشان داده شود. مثلا اگر پیام ارسال شد، این پیام به کاربر نشان داده شود که : «پیام شما با موفقیت ارسال شد، ما به زودی به شما پاسخ می‌دهیم» یا اگر مشکلی وجود دارد به کاربر اعلام شود.
– حتماً یک رونوشت پیام کاربر به ایمیلی که مداوم آنرا چک می‌کنید، ارسال شود. هیچ چیزی بدتر از ندیدن پیام کاربر نیست.

5.شرایط پاسخگویی را ذکر کنید.

کاربر سایت شما باید بداند که در چه ساعات یا روزهایی می‌تواند با شما در تماس باشد. اگر می‌خواهد به دفترتان بیاید آیا باید از قبل هماهنگ کند یا خیر، کدام ایمیل برای شرایط فورس ماژور هست و کدام خیر.

6.شبکه‌های اجتماعی خودتان را معرفی کنید.

شبکه‌های اجتماعی آمده‌اند که یک ارتباط صمیمی و نزدیک‌تر بین کاربر با کسب وکار ایجاد کند. می‌دانم که خیلی از کسب‌وکارها هنوز مسیر خودشان را در شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی پیدا نکرده‌اند و اساساً با نگاه کردن به حساب‌های سوشال مدیای آنها چیزی عاید کاربر نمی‌شود اما اگر در سوشال مدیا فعال هستید، لینک‌ها را می‌توانید در صفحه تماس با ما قرار دهید.

بهتر است با نوشتن یک عبارت جذاب او را ترغیب کنید که به سوشال مدیای شما سر بزند. در همین لحظه که من این متن را می‌نویسم گروه بازاریابی محتوایی جوهر در سوشال مدیا چندان فعالیت نکرده و ما همگی مثل میرزابنویس‌های سخت کوش فقط به فکر پروژه‌های مردم بوده‌ایم اما من همین‌جا قول می‌دهم که اگر بخت ما در آنجاها باز شد، لینکش را توی سایت بگذارم.

لطفاً درباره تجربه خودتان در نوشتن صفحه تماس با ما، برای من بنویسید. اگر سایتی دارید و بازخوردهای جالبی از صفحه خودتان گرفته‌اید یا به دنبال یک راه‌حل جادویی هستید، همینجا برای من کامنت بگذارید. من و همکارانم پس از 24 ساعت به شما پاسخ می‌دهیم. تماس‌های میلیون دلاری نصیبتان شود 🙂

تولید محتوای متنیراه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *