اینفوگرافیک یکی از اشکال محبوب اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات به‌صورت بصری است.

از اهمیت محتوای بصری غافل نشوید. امروزه مخاطبان به محتوای بصری بیشتر از متن ساده اهمیت می‌دهند. به همین دلیل است که محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک به جزء مهمی از بازاریابی محتوا تبدیل شده است.
اما همۀ اینفوگرافیک‌های خلق‌شده برابر نیستند و گاهی دیده می‌شود که از یک طرح و محتوای عالی، چندین اینفوگرافیک بد و گیج‌کننده نیز تولید می‌شود.
برای آنکه محتوا و اینفوگرافیک شما به بهترین نحو نمایش داده شود، شرکت کپی‌پرس نکات کلیدی خلق اینفوگرافیک‌های شگفت‌انگیز را طی پستی تولید کرده و گروه بازاریابی محتوایی جوهر آن‌ها را ترجمه و بازنویسی کرده است.

گام ۱: تصور کنید

با در‌نظر‌گرفتن تمام جوانب تجاری یک اینفوگرافیک، کار را شروع کنید. لازم است تیم بازاریابی، گروه ایده‌پردازی و تیم کسب و کار شما همه با هم برای دریافت ایده‌ای مشترک با هم کار کرده و به تصمیم واحد برسند. با مجموعه‌ای از ۸ تا ۱۰ ایده شروع کنید.

برای پیدا‌کردن مطالب و اطلاعات بیشتر راجع به موضوع و ایدۀ انتخاب‌شده تحقیق کنید، نگاه کنید تا ببینید اینفوگرافیک‌های دیگری وجود دارند که در حال حاضر ایدۀ شما را پوشش دهند. اگر چنین است، طرح شما چه اطلاعات اضافی و ارزشمندی می‌تواند ارائه دهد؟

گام ۲: تحقیق کنید، برنامه‌ریزی کنید و بنویسید

هنگامی که راجع به ایدۀ خود تصمیم گرفتید، نیاز دارید داده‌هایی که می‌خواهید از آن اینفوگرافیک بسازید، جمع‌آوری کنید.
برای آنکه مطمئن شوید داستان جذابی را از ابتدا تا انتها در اینفوگرافیک می‌گویید (ارقام، تصاویر، اشکال) باید زمان نسبتاً مناسبی را برای طراحی ساختار بیرونی و محتوای طرح اختصاص دهید. ساختار بصری اطلاعات باید واضح و منطقی باشد و عبارات باید با مخاطبان به شیوۀ لذت‌بخش ارتباط برقرار کند.

گام ۳: رنگ‌های خود را انتخاب کنید

آیا می‌دانید رنگ‌ها موجب خرید ۸۵درصد مردم می‌شوند؟ درواقع ۶۲درصد از مردم وقتی فقط ۳ ثانیه به یک تبلیغ نگاه می‌کنند، تصمیمشان دربارۀ آن برند را براساس رنگی که در تبلیغ نشان داده می‌شود، می‌گیرند.
به همین دلیل است که انتخاب رنگ مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت اینفوگرافیک ایفا می‌کند.

خلق اینفوگرافیک، طراحی اینفوگرافیک، ساخت اینفوگرافیک

گام ۴: فونت‌های خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب رنگ طرح، لازم است فونت مناسبی برای کلمات انتخاب کنید. اکثر فونت‌ها سبب می‌شوند اینفوگرافیک ناخوانا به نظر برسد.
انتخاب فونت مناسب به اینفوگرافیک هویت می‌بخشد، در‌حالی‌که انتخاب فونت اشتباه صفحه را به‌هم‌ریخته کرده و اطلاعات را مبهم (نامفهوم) می‌کند. اگر برایتان امکان دارد، خوب است که طراح گرافیک چندین فونت مختلف را امتحان کند که ببیند کدام فونت بهترین حالت را در طرح ایجاد می‌کند.

گام ۵: تعیین جهت‌گیری اینفوگرافیک و سلسله‌مراتب بصری

هنگامی که رنگ‌ها و فونت خود را انتخاب کردید، نیاز دارید به جهت‌گیری و قالب اینفوگرافیک فکر کنید. تقریباً همۀ وب‌سایت‌ها از جهت عمودی استفاده می‌کنند.
بنابراین ما در گروه بازاریابی جوهر توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب جهت افقی عمیقاً فکر کنید. گام بعدی، خلق سلسله‌مراتب بصری است. اینفوگرافیک به نقاط مرکزی نیاز دارد که نتیجۀ طرح مکمل باشد.

گام ۶: طرح ارتقا‌یافتۀ خود را توسعه دهید

شما می‌خواهید مخاطبان اینفوگرافیک را دیده و با آن به‌خوبی تعامل داشته باشند. به همین دلیل نیاز دارید مکان مناسبی برای انتشار و توزیع آن پیدا کنید.
لازم است به اهداف محتوای خود، کانال‌های رسانه های اجتماعی و تأثیرگذاران دنیای شبکه های اجتماعی که می‌توانید از آن طریق به قدرت برسید، به‌خوبی فکر کنید.

به اجزای دیگری مانند قطعات خیلی کوچک از محتوا نیاز خواهید داشت تا طرح جدید را به بازار عرضه کنید. بهتر است قبل از اینکه طرح اینفوگرافیک به پایان برسد، فهرستی از آنچه نیاز خواهید داشت تهیه کنید.
با این روش به محض اینکه محتوا کامل شود، آماده هستید فعالیت بازاریابی خود را آغاز کنید.

گام ۷: اهداف بازگشت سرمایه تعیین کنید

مطمئن شوید که اهداف بازگشت سرمایه تعیین کرده‌اید. چنانچه این کار را قبلاً انجام نداده‌اید، بنابراین در مرحلۀ برنامه‌ریزی هستید .
بایستی بتوانید در پایان کمپین تبلیغاتی اهداف اینفوگرافیک را به‌خوبی بسنجید؛ اینکه آیا نتایج مورد نظر حاصل شده است یا خیر و این اطلاعات را در اختیار تیم مدیریت شرکت قرار دهید.

برای مثال، اگر هدف شما افزایش سرنخ‌های تجاری است، باید با طراحی یک CTA میزان ارتباط مشتریان با شرکت و تکمیل فرم اطلاعات بیشتر، نرخ بازگشت سرمایۀ طرح را اندازه‌گیری کنید.
غافل‌شدن از این عناصر کلیدی موجب شکست اینفوگرافیک می‌شود. خلق یک طرح عالی بدون برنامۀ بازاریابی مانند خلق یک اینفوگرافیک عالی با یک ایدۀ بسیار ضعیف است.

خوشبختانه این راهنمای گام‌به‌گام از شرکت کپی پرس که گروه بازاریابی محتوایی جوهر ترجمه کرده است، به شما برای خلق اینفوگرافیک های جالب و جذاب کمک زیادی خواهد کرد و قطعاً مخاطبانتان آن‌ها را دوست خواهند داشت.
آیا گام‌ها، نکات و روش‌های کاربردی دیگری می‌دانید؟ لطفاً آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید تا در وبلاگ جوهر با نام شما منتشر کنیم.

خواندن این مقالات مرتبط را به شما پیشنهاد می کنیم:

اینفوگرافیک جوهر چرا نیاز به طراحی اینفوگرافیک دارید؟

اینفوگرافیک جوهر اینفوگرافیک خوب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *