شکل و شمایل حیواندوستی تغییر کرده و مراجعه به دامپزشکها برای ویزیت حیوانات خانگی یا درمان حیوانات سطح شهر، بیش از پیش اتفاق میافتد. در این بین تنوع کلینیکهای دامپزشکی بسیار زیاد است و انتخاب را برای افراد تا حدی سخت میکند. کدام کلینیک دامپزشکی خدمات بهتری ارائه میدهد؟ کاملترین مرکز دامپزشکی کدام است؟ اینها سؤالاتی هستند که هنگام انتخاب بهترین دامپزشک به ذهن افراد میرسد و این دقیقاً همان نقطهای است که اهمیت تبلیغات کلینیک دامپزشکی مطرح میشود.
تصور کنید که یک درمانگاه دامپزشکی دارید و اکنون در حال توسعه و جذب مشتری برای کلینیک دامپزشکی خود هستید. نگران نباشید. شما میتوانید به کمک راهنمای زیر به یک کلینیک دامپزشکی محبوب تبدیل شوید.
اگر به دنبال تبلیغات برای کلینیک دامپزشکی هستید، مطالعۀ مطلب زیر که توسط گروه بازاریابی محتوایی جوهر تهیه شده، قطعاً به شما کمک بسیاری خواهد کرد.
طراحی سایت دامپزشکی
هر کسب و کاری به بستری برای تبلیغات، معرفی خدمات و تعرفۀ قیمتها نیاز دارد. در این راستا طراحی سایت اصلیترین قدم برای معرفی کسب و کار است. طراحی سایت برای دامپزشکی بستری است که شما میتوانید علاوهبر معرفی خدمات، دربارۀ تعرفۀ قیمتها، ساعات کاری و مطالب آموزشی نیز صحبت کنید.
ازآنجاکه بسیاری از کاربران، بیشتر جستجوهای اینترنتی خود را با تلفن همراه انجام میدهند، بهینهسازی وبسایت برای گوشیهای موبایل از مواردی است که هنگام طراحی سایت دامپزشکی باید حتماً به آن توجه کرد. توجه داشته باشید که سرعت بارگذاری صفحات، ارتباط مستقیمی با افزایش ترافیک صفحات سایت و دریافت سرنخهای تجاری بیشتر دارد.
تولید محتوا برای کلینیک دامپزشکی
بسیاری از مشتریان شما هنگام جستجو برای علائم یک بیماری، سایت شما را پیدا خواهند کرد و این موضوع مشخص میکند که تولید محتوا برای کلینیک دامپزشکی صرفاً ارائۀ خدمات در قالب چارچوب مشخص و تصاویر کلینیک نیست؛ بلکه شما میتوانید با تولید محتوا در وبلاگ سایت و پرداختن به موضوعات آموزشی و سرگرمکننده به تعداد مخاطبان خود اضافه کنید. ذکر نکاتی دربارۀ نحوۀ نگهداری از انواع حیوانات خانگی یا محیطزیست، ارائۀ اطلاعات درمورد آخرین روشهای درمانی بیماریهای مختلف و مواردی از این دست، کمک زیادی به جذب مشتری برای کلینیک دامپزشکی میکند.
مهمترین نکته هنگام تولید محتوا برای کلینیک دامپزشکی کیفیت آن است. شما باید محوریت محتوای خود را بر پایۀ آموزش و پاسخ به سؤالات مخاطبان قرار دهید.
احتمالاً شما زمان کافی برای تولید محتوا ندارید یا دقیقاً نمیدانید چطور بنویسید تا در رتبههای نخست نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید. ما در واحد آموزش گروه بازاریابی محتوایی جوهر میتوانیم دورههای تولید محتوا، استراتژی محتوا، ایدهیابی و سئو محتوا را به شما آموزش دهیم. با فراگیری این دروس، شما میتوانید دانش تخصصی خود را در سراسر اینترنت، بهشکلی که کاربران دوست دارند، توزیع کنید و به مرجعی قوی و صاحبنام در بین سایر کلینیکهای دامپزشکی تبدیل شوید.
از چه محتوایی برای تبلیغات کلینیک دامپزشکی استفاده کنیم؟
این سؤالی است که بسیاری از دامپزشکان پیوسته به دنبال پاسخی برای آن هستند. درمانگاههای مختلف از محتواهای گوناگونی برای تبلیغات کلینیک دامپزشکی خود استفاده میکنند. درست است که محتوای متنی به سئو سایت کمک بسیاری میکند، اما نباید از کنار محتوای تصویری و صوتی هم بهسادگی گذشت. ماهیت کلینیکهای دامپزشکی بهگونهای است که شما با ساخت ویدیو یا انیمیشنهای جذاب، علاوهبراین که کاربران را برای زمان بیشتری روی سایت نگه میدارید، میتوانید اعتماد آنها را نیز سریعتر جلب کنید.
تولید پادکست برای کلینیک دامپزشکی
در حال حاضر ساخت پادکست یکی از درآمدزاترین روشهای تولید محتوا محسوب میشود. درست است که محتواهای تصویری مانند عکسها و ویدیوها سهم مهمی در جذب مشتری برای کلینیک دامپزشکی دارند، اما جالب است بدانید تولید فایل صوتی نیز بهتنهایی روشی برای جلب اعتماد مشتریان و ایجاد حس آرامش در آنهاست.
ممکن است مشتریان یا مخاطبان شما افردی باشند که زمان کافی برای مطالعۀ وبلاگ نداشته باشند. در این صورت بهتر است از روشهای دیگری مانند تولید محتوای صوتی کمک بگیرید. بهاینترتیب آنها هر زمانی امکان شنیدن خدمات و آخرین اخبار کسب و کار شما را دارند و این موضوع باعث افزایش احتمال تبدیل مخاطب به مشتری خواهد بود.
مصاحبه با دامپزشکان، انتشار آخرین اخبار در خصوص نگهداری و بیماریهای شایع در میان حیوانات خانگی، تولید داستانهای کوتاه یا حتی بررسی موردی حیوانات (بیماری یا روش نگهداری) ازجمله مواردی است که میتوانید هنگام تولید پادکست از آنها استفاده کنید.
تبلیغات گوگل ادوردز روش هدفمند برای تبلیغات کلینیک دامپزشکی
تا به حال شده است که بخواهید با صرف زمان کوتاهتر در نتایج بالای گوگل دیده شوید و به دنبال آن مشتریان بیشتری جذب کلینیک خود کنید؟ برخی بر این باورند که بهتر است برای بهبود ترافیک سایت از بهینهکردن آن برای موتورهای جستجو (سئو) شروع کرد. ما نیز به مشتریان خود سئو سایت را بهعنوان اقدام کلیدی معرفی میکنیم؛ اما سئو سایت غالباً پروسۀ زمانبری است. در این حالت بهتر است ابتدا با تبلیغات گوگل وارد گردونۀ رقابت با همکاران خود شوید.
تبلیغات گوگل که از آن با نام تبلیغات ادوردز هم یاد میشود، با دریافت هزینهای مشخص، وبسایت شما را در موتورهای جستجو بالاتر نشان میدهد و این موضوع به شانس شما برای بهتر دیده شدن کمک میکند.
قطعاً داشتن دانش کافی برای راهاندازی کمپین تبلیغاتی گوگل اصلیترین مرحله است. به همین دلیل، گروه جوهر با انجام تبلیغات ادوردز و ارائۀ مشاوره دراین زمینه در کنار شماست.
مدیریت صفحه اینستاگرام دامپزشکی
فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و بهطورکلی همۀ شبکههای اجتماعی بسترهای مناسبی برای تبلیغات آنلاین هستند. اما توجه به جامعۀ هدف و استفاده از بهترین شبکۀ اجتماعی توسط کاربران برای انتشار محتوا، اولین قدم برای مدیریت شبکههای اجتماعی محسوب میشود.
اگر بهتازگی وارد رسانههای اجتماعی شدهاید، بهتر است با توجه به مخاطبان هدف یک یا دو شبکۀ اجتماعی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با کسب و کار و مخاطبان شما دارد. اگر خارج از ایران فعالیت میکنید، فیسبوک گزینۀ خیلی خوبی برای شروع و توسعۀ کلینیک دامپزشکی شماست. درصورتیکه محل فعالیت شما ایران است، استفاده از تلگرام و اینستاگرام را به شما پیشنهاد میکنیم.
هرکدام از رسانههای اجتماعی ابزارهایی دارند که امکان انتشار پست روی چند شبکۀ اجتماعی را فراهم میکنند. اگرچه این موضوع تا حد زیادی باعث صرفهجویی در زمان میشود، باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است مخاطبان شما همزمان کلینیک دامپزشکی شما را در چند شبکۀ اجتماعی دنبال کنند و مشخصاً مشاهدۀ پستهای یکسان در هر رسانه برای آنها خوشایند نیست. پس سعی کنید محتواهای یکسان را در قالبهای مختلف مانند عکس، ویدیو، پادکست یا متن منتشر کنید.
شما میتوانید با ایجاد تغییرات کوچک، محتوای وبلاگ سایت را به محتوای مناسب تلگرام و اینستاگرام تبدیل کنید. ساخت ویدیو و سایر محتواهای تصویری مانند عکسهای متنوع و اینفوگرافیک یا محتوای صوتی از مواردی است که کمک بسیاری به تولید محتوا برای کلینیک دامپزشکی میکند.
تبلیغات در اینستاگرام برای کلینیک دامپزشکی
تبلیغات اسپانسر اینستاگرام که از آن بهعنوان تبلیغ رسمی اینستاگرام یاد میشود، شیوهای هدفمند برای ارتباط با مخاطبان هدف است. در روش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، شما میتوانید تعیین کنید که کدام گروه از جامعۀ هدف با چه ردۀ سنی، جنسیت و محل سکونت تبلیغ شما را مشاهده کنند.
این تبلیغ بهصورت استوری یا پست در صفحۀ مخاطب هدف نمایش داده میشود. کاربران بدون آنکه شما را فالوو کنند، تبلیغ شما را خواهند دید. این روش تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین شیوههای برندینگ است. شما به ازای دریافت نتیجه (کلیک، بازدید و…) پول پرداخت میکنید. پست یا استوری تبلیغاتی شما یک لینک دارد و کاربران با کلیک بر لینک، به صفحۀ فرود مدنظرتان هدایت میشوند.
همکاران ما در واحد تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام پس از گذراندن دورههای آموزشی رسمی فیسبوک و با دراختیارداشتن سطوح دسترسی برای تبلیغات در ایران، میتوانند درزمینۀ تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در کنار کلینیک دامپزشکی شما باشند. لطفاً تماس بگیرید.
نکات مهم هنگام تبلیغ در اینستاگرام
1- تبلیغ در فیسبوک و اینستاگرام به معرفی برند و محصول کمک میکند.
2- هنگام طراحی تبلیغات اینستاگرامی از پست یا استوریهای جذاب و منحصربهفرد استفاده کنید تا نرخ تعامل و فالو افزایش یابد.
3- فیسبوک به شما امکان انتخاب دقیق جامعۀ هدف را داده است. پس کمپین تبلیغاتی خود را با درنظرگرفتن اطلاعات کامل و محدودکردن جامعۀ هدف ازنظر سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت، علایق و… انجام دهید.
ایمیل مارکتینگ برای کلینیک دامپزشکی
خبرنامههای الکترونیکی یا ایمیلی روشی هوشمندانه و ارزان برای برقراری ارتباط با کاربران و تبدیل آنها به مشتریان وفادار هستند. خبرنامه میتواند شامل اطلاعاتی دربارۀ سلامت حیوانات خانگی، روند آموزشی و رویدادهای اجتماعی باشد.
به یاد داشته باشید که لازم نیست محتوای جدیدی برای خبرنامه تولید کنید، بلکه نوشتن بخشهای عمدۀ مطالب وبلاگ بهترین راه برای تولید محتوای ایمیل مارکتینگ است. توجه به علایق کاربران برای تولید محتوای خبرنامه ضروری است؛ چراکه شما باید خود را فردی حامی حیوانات نشان دهید، نه فردی که تلاش میکند موقعیت تجاری کسب کند.
طراحی اپلیکیشن کلینیک دامپزشکی
پس از راهاندازی سایت و شبکههای اجتماعی، بسیاری از کلینیکهای دامپزشکی به دنبال فرصتی برای ایجاد دسترسی بیشتر و راحتتر برای مخاطبان هستند. گفتنی است که این دسترسی به کمک یک اپلیکیشن ساده فراهم میشود. امکاناتی که یک اپلیکیشن کلینیک دامپزشکی در اختیار کاربران قرار میدهد شامل دسترسی به ساعات خالی برای ترتیبدادن یک قرار ملاقات با پزشک، مطالعۀ متون آموزشی، اطلاع از اخبار مربوط به کلینیک و اطلاعات تماس است.
گروه بازاریابی محتوایی جوهر با ارائۀ مشاوره برای تبلیغات کلینیک دامپزشکی، سعی بر راهنمایی پزشکانی دارد که به دنبال فرصتی برای افزایش مشتریان خود هستند. اگر تمایل دارید که پکیج دیجیتال مارکتینگ ویژه کلینیکهای دامپزشکی و پتشاپها را دریافت کنید، لطفا اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید. کارشناسان ما در کمتر از 8 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.
عضویت رایگان در بازار ارائهدهنده خدمات
چند سالی میشود که بازارهای خدمات، واسطههای خوبی بین مشتریان و ارائهدهندگان به حساب میآیند. عضویت در این بازارها رایگان است و به شما کمک میکند تا جذب مشتری داشته باشید. برای فعالیت و جذب مشتری کلینیک دامپزشکی در این بازارها کافی است:
ثبت نام کنید
پروفایل کاربریتان را به همراه نمونهکارها و سوابق کاریتان کامل کنید
برای درخواست مشتریان، مثلا عقیمسازی سگ، هزینه انجام کار را ارسال و مشتری را جذب کنید.
یکی از این بازارهای ارائهدهنده خدمات آنلاین سنجاق است. در حال حاضر خدمات دامپزشکی از جمله عقیمسازی، معاینه و درمان، رادیولوژی و سونوگرافی و واکسن حیوانات در این بازار فعال هستند.
سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین
بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم
اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟
سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون
تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.
تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین
سایت ها هستید.
عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما
خوشحالیم که این محتوا براتون جذاب بوده 🙂