برای موفقشدن یک کسبوکار، شناختهشدن در بین مردم نقش مهمی را ایفا میکند. تبلیغات تلویزیونی یا نصب بیلبوردهای بزرگ در خیابانهای مهم، احتمالاً اولین و سادهترین نوع از تبلیغاتاند. باوجوداین، برای شناختهشدن در دنیای وب، که امروزه تمام زندگی ما را در بر گرفته است، راهکارهای زیادی وجود دارد. رپورتاژ آگهیها یا همان تبلیغات خبری یکی از مهمترین راهکارهای افزایش رتبۀ سایت در جستوجوی گوگل هستند. این مقالات به دلیل تأثیر بسیار زیاد خود، مورد استقبال بسیاری از کسبوکارها قرار گرفتهاند. زمانی که شما یک مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی منتشر میکنید، از نظر گوگل مورد تأیید آن سایت هستید. به این ترتیب، اعتبار شما نزد این موتور جستوجوگر افزایش مییابد. همچنین، تعداد کسانی که از بکلینکهای موجود در این رپورتاژ به سایت مورد نظر شما وارد میشوند افزایش پیدا کرده و جایگاه شما در جستوجوی گوگل ارتقا خواهد یافت.
انتخاب بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی
هنگام انتخاب سایتهای رپورتاژ آگهی باید به نوع محتوای خود و همچنین مخاطب مورد نظرتان توجه کنید. بنابراین اولین گام برای انتخاب سایتهای رپورتاژ آگهی، بررسی پرسونای مخاطب مورد نظرتان است. برای مثال، اگر مخاطبان شما مادرانی با کودکان خردسالاند، انتشار یک مطلب در سایتهای رپورتاژ آگهی مرتبط با خودرو تأثیر چندان و بازدهی خوبی نخواهد داشت.
قبل از اینکه بخواهید رسانۀ مورد نظرتان را برای انتشار یک رپورتاژ آگهی انتخاب کنید، باید هدفتان را از انتشار مطلب در سایتهای رپورتاژ آگهی بدانید. هدف از انتشار رپورتاژ آگهیها را میتوان به دو دستۀ کلی تقسیم کرد:
۱. روابط عمومی و برندینگ کسبوکار
شما به کمک یک رپورتاژ آگهی خوب میتوانید کسبوکارتان را بین افراد مختلف معرفی کنید و میزان آگاهی از برندتان را افزایش دهید. این شناختهشدن، به افزایش مشتریان بالقوۀ شما منجر خواهد شد.
۲. افزایش رتبۀ گوگل وبسایت
با استفاده از سایتهای رپورتاژ آگهی میتوانید مقالههای خود را با هدف بهبود سئو سایت منتشر کنید. در نگارش این مقالهها که براساس کلمههای کلیدی نوشته میشوند، باید تمام تکنیکهای سئو رعایت شوند.
ویژگیهای سایتهای رپورتاژ آگهی خوب
• موضوع کلی محتوای سایت با فعالیت شما همخوانی دارد. این موضوع کمک میکند به جامعۀ هدف خود نزدیک شوید. انتشار مطلب در سایتهای نامرتبط میتواند نتایج عکس داشته باشد و هزینۀ شما را هدر دهد.
• مخاطبان موردنظر شما در این وبسایت فعالیت میکنند. اگر مخاطبان این وبسایت پرسونای موردنظر شما را داشته باشند، به محتوای شما علاقهمند شده و از سایت شما بازدید میکنند.
• رتبۀ الکسای خوبی دارند. هرچند که الکسا را نمیتوان مرجعی بینقص دانست، اما میتواند تا حدودی دید ما را نسبت به سایتهای رپورتاژ آگهی جهت ببخشد. کافی است وارد سایت alexa شوید و آدرس وبسایت موردنظر خود را وارد کنید.
• در نظر کاربران معتبر باشد. ممکن است سایتی به دلیل انتشار محتوای زرد بازدید بسیار زیادی داشته باشد. داشتن بازدید بالا همیشه بهمعنای برتری این وبسایتها نیست و آنها قطعاً نمیتوانند انتخاب خوبی بین سایتهای رپورتاژ آگهی باشند. رسانۀ انتشار یک رپورتاژ آگهی باید معتبر باشد و کاربر به آن اعتماد داشته باشد.
• سئو و اعتبار بالایی دارد. برای سنجش اعتبار یک وبسایت، راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد. نرمافزارها و افزونههای زیادی به این منظور طراحی شدهاند. به کمک این نرمافزارها میتوانید اعتبار دامنه و امتیاز اسپم سایت را بررسی کنید.
اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی
اعتبار دامنه یا همان DA را میتوانید از طریق افزونۀ ماز (Moz) دریافت کنید. این عدد که بین ۰ تا ۱۰۰ در نظر گرفته میشود، اعتبار کلی سایت موردنظر است. هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد، یعنی این سایت معتبرتر است.
با بررسی امتیاز اسپم یک سایت یا همان Spam Score میتوانید میزان اسپمبودن سایتهای رپورتاژ آگهی را بررسی کنید. اگر یک وبسایت دارای امتیاز اسپم بالایی باشد، انتخاب درستی در بین سایتهای رپورتاژ آگهی نیست و حتی ممکن است به اعتبار مجموعۀ شما ضربه بزند.
زمان مناسب برای انتشار در سایتهای رپورتاژ آگهی
برای پیشرفت در سئوی سایت و رشد جایگاه خود در گوگل نباید شتابزده عمل کنید. ممکن است با انتشار چندین و چند رپورتاژ همزمان، بهیکباره پیشرفته زیادی داشته باشید، اما این حرکت از چشم گوگل دور نمیماند و متوجه این رشد غیرطبیعی خواهد شد. در این شرایط نهتنها رشدی برای سایت شما اتفاق نخواهد افتاد، بلکه ممکن است بهیکباره افت کنید. به این ترتیب، تمام هزینههای شما برای انتشار مطلب در سایتهای رپورتاژ آگهی و بهبود سئوی سایت از بین خواهد رفت.
برنامۀ بلندمدت و طبیعی
سعی کنید برنامهریزی بلندمدتی برای انتشار رپورتاژ آگهیها داشته باشید. این موضوع نباید بهصورت یک برنامۀ منظم باشد. اگر نظم خاصی را برای انتشار رپورتاژ آگهی خود لحاظ کنید، باز هم گوگل متوجه این حرکت خواهد شد و تلاش شما بینتیجه خواهد ماند.
گوگل برای تشخیص طبیعی و غیرطبیعی بودن پخش بکلینکها، به زمان انتشار آنها توجه میکند. بهمحض اینکه تاریخ لینکها نزدیکبههم و غیرطبیعی باشد، متوجه این موضوع خواهد شد و تمام تلاش شما از بین خواهد رفت.
روز مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی
طبق بررسیهای انجامشده و درنظرگرفتن نتایج گذشته، سهشنبه بهترین روز برای ارسال مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی است. پنجشنبه هم یکی از روزهای با بازدهی بالا برای انتشار رپورتاژ آگهی است. اما بدترین روز برای انتشار مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی جمعه است و انتشار مطلب در این روز اصلاً توصیه نمیشود. بهترین زمان و ساعت برای انتشار مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی نیز ۹ صبح است.
بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی
همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، برای انتخاب بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی باید به نکات مختلفی توجه کنیم. موضوع و اعتبار این سایتها از مهمترین مواردی هستند که باید به آنها توجه کرد. در این مقاله ۹ نمونه از بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی را به شما معرفی میکنیم. این سایتها درزمینۀ کودک و فرزند، فناوری و IT و سفر و گردشگری فعالیت میکنند. بنابراین، اگر حوزۀ فعالیت شما در این سه زمینه است و برای انتشار آگهی به دنبال سایتهای حرفهای میگردید، میتوانید از گزینههای زیر استفاده کنید.
کودک و فرزند
• نی نی سایت
• نی نی بان
• ایران بانو
سفر و گردشگری
• ویرگول
• کارناوال
• کجارو
فناوری و IT
• زومیت
• دیجیاتو
• گجت نیوز
موارد گفتهشده از بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی به شمار میروند و در حوزۀ خود معتبر و قابل اعتمادند. البته سایتهای رپورتاژ آگهی بسیار متنوع و گستردهاند و معرفی تمامی آنها از حوصلۀ این مطلب خارج است. برای انتخاب بهترین گزینه از بین این سایتها باید با یک مشاور مورد اعتماد مشورت کنید.
بهترین انتخاب با بهترین مشاوران
هر کسبوکاری، در هر مرحله از فعالیت خود، نیاز به نوع مشخصی از رپورتاژ و محتوا دارد. تشخیص این امر به کمک متخصصان این حوزه امکانپذیر است. اما این متخصصان را از کجا پیدا کنیم؟ جواب این سؤال پیش ماست. ما در وبسایت جوهر با همکاری با بهترین افراد در این حوزه، آمادۀ کمک به شما هستیم. تمام تلاش ما و همکارانمان در مجموعۀ جوهر، ایجاد بستری برای یک همکاری حرفهای و حسابشده است. اگر در فکر ایجاد تغییری مثبت در کسبوکار خود هستید، میتوانید از مشاوران ما بهصورت رایگان کمک بگیرید. به کمک نظرات تخصصی مشاوران ما میتوانید برای رشد خود برنامهریزی کنید. همکاری با بهترین افراد این حوزه، تضمین کار ما در وب سایت جوهر است. پس با ما همراه شوید.